Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FriesWytske schreef:winnie03 schreef:Het feit dat je twijfelt geeft al aan dat je eigenlijk heel graag wilt weten hoe hij zich staande houdt in zo'n situatie, anders had je meteen al besloten dat er geen meerwaarde aan zit en de optie meteen als niet interessant afgedaan. Alleen daarom al denk ik dat je het moet doen want een mooiere gelegenheid dan deze komt er niet. Het is vlakbij, je hebt nu de tijd en geen verplichting ten opzichte van andere paarden. Daarnaast ben ik er nog steeds van overtuigd dat je hem niet aan genoeg verschillende prikkels bloot kunt stellen, zelfs als ze de eerste keer even een intense reactie opwekken. Want hoe meer hij bekend raakt met allerlei soorten prikkels, hoe minder stimuli gaandeweg in staat zullen zijn die intense reacties nog op te wekken bij hem.
Daarnaast ben je prima in staat te beoordelen wanneer het genoeg voor hem is geweest. Ik neem aan dat je zijn signalen inmiddels wel enigszins kun aflezen. Probeer de ervaring te beëindigen voordat hij moe wordt en daardoor sneller overstuur raakt. Al ben je er maar tien minuten en loop je een rondje over het losrij terrein. Als dat goed gaat heb je al winst behaald.
Kan het hier alleen maar mee eens zijn.
winnie03 schreef:Ik wilde trouwens nog zeggen dat ik vind dat in het filmpje wat je gepost hebt waarin je een B-proefje oefende dat hij opvallende gemakkelijk zijn hals strekte. Op het moment dat hij dat deed werd hij rustiger in zijn bewegen en leek wat stabieler te gaan lopen met een fijner ruggebruik vind ik. Daarom was ik benieuwd hoe dat nu gaat in de training. Oefen je het lang en laag rijden nog veel en hoe gaat dat inmiddels?