Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

willie10

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:13

Seven, waar komt dat paard precies vandaan ? Omdat ze er nog meer fijne dieren te koop hebben

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:17

Een grotere fokker, ze hebben van de merrie die ik op t oog heb zowel de gehele moederlijn als de vader en die zijn moederlijn gefokt.

Ze hebben veel goede dieren gefokt en hebben nu om er nog 1 te noemen een ontzettend interesante vivaldi hengst staan :j

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:18

ik pb je even.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:20

Wil je het filmpje toevallig wel pben?? :)) :))
En ik ben ook wel benieuwd naar de naam van die fokker, niet dat ik nu wat zoek, maar toch handig om vast te weten!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:22

:D
Ik heb t filmpje nog niet online maar weet nog niet of ik hem online ga zetten als alles doorgaat zal ik zeker fotos plaatsen :j

De naam van de fokker is de fokker van krack C :D

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:23

|o Duh, logisch, had ik ook kunnen bedenken, hihi...

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:25

Heb 't filmpje van die Krack merrie toen trouwens ook bekeken op hun website.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:27

Ja dat vertelde je inderdaad, toch wel heel leuk om al de familie daar in de stallen te bewonderen, als deze dame het evt niet zou worden zal ik daar zeker weer aankloppen voor een ander dier. Wat een passie hebben deze mensen voor paarden heel mooi om te zien.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:27

heet ze dan corrita c?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:29

Nee :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:32

@Seven super fijn joh! heel leuk als het wat word.

ik ben ook net weer terug van de merrie en ze word van de week gekeurd!!:)
wil graag bij de keuring zijn en ga dan de foto's opsturen naar mijn eigen dierenarts, dus dat word spannend deze week!!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 17:34

Veel mensen slagen zeg in dit nieuwe topic!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:35

Ja het lijkt heel positief te worden dit deel :D

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:36

Ik hoop dat ik ga slagen dit deel, maar het gaat zo rap hier dat het ook wel het volgende deel zou kunnen worden.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:37

halloo!!

Ik heb al een aantal topics geleden eens een berichtje geplaatst. Ben verder niet echt opzoek maar vind het wel heel leuk en leerzaam om jullie zoektochten te volgen. Aangezien het voor mij toch wel de bedoeling is om binnen nu en een jaar (max2) een eigen beestje te zoeken :)

Wat super leuk dat er veel die al langer mee praten nu ook echt bijna geslaagd zijn!

Wat ik me nog wel af vraag, wat niet zo vaak langs is gekomen nog is hoe jullie denken over het verzekeren van je paard. Ik hoor echt allerlei verhalen namelijk, sommige positief maar toch ook wel negatieve ervaringen. Hopelijk kunnen jullie mij hier ook wat meer duidelijkheid over geven :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:41

Ik heb ze niet verzekerd, heb dat voorheen wel eens gedaan flinke premies en toen mn dier viel in de wei en een been brak was ik maar voor een deel verzekerd. Dat heeft zoveel geld gekost elke maand en toen nog niet goed verzekerd dat ik liever elke maand wat opzij zet om evt da kosten te vergoeden.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:43

Wat fijn Seven zo'n stal! Is inderdaad mooi als er zoveel passie en liefde in de dieren zit. En heel mooi als ze zo'n mooie lange lijn op stal hebben!

@cath: als die van de advertentie je wat lijkt... waarom dan niet eerst daar kijken? En als het niks is kan je altijd nog naar spanje, scheelt je een hoop geld als je hier slaagt natuurlijk.

Ik heb Arjen niet verzekerd, wij hebben een apart potje voor dierenarts kosten. Hond/kat/etc hebben we ook niet verzekerd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er ook nooit zo in verdiept hebt. Zodra ik paard en verzekering hoor denk ik direct aan "terugkopen van de verzekering" en "hij is toch in de handel beland" en zulke ellende. Maar echt erin verdiept heb ik me niet.

Mijn kanjer is vandaag 4 geworden! Inmiddels alweer bijna 3 maanden van mij <3 [ITP] Hieperdepiep hoera, Arjen 4 jaar!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:43

haha ja heel bizar eigenlijk want heb echt al bijna 30 paarden gezien en ik begon het behoorlijk zat te worden, toen ging ik dit topic volgen maar toen ineens al heel snel deze merrie tegen gekomen.
maar als ik dus deze merrie krijg, heb ik het volgende probleem.. haar NAAM!!!
mijn vorige paard heette Urikit, echt verschrikkelijk gewoon.. daar heb ik Ulana van gemaakt.
als dit mijn merrie word heet ze Dorienta.. echt een koeien naam vind ik het.
maar dan moet ik denk naar een ander topic met dit probleem haha!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:45

Maak je er toch oriënta van :D
Of je verzind wat mooi met de D, Driving miss daisy las ik ook eens vond ik erg grappig

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:45

Seven schreef:
Ja dat vertelde je inderdaad, toch wel heel leuk om al de familie daar in de stallen te bewonderen, als deze dame het evt niet zou worden zal ik daar zeker weer aankloppen voor een ander dier. Wat een passie hebben deze mensen voor paarden heel mooi om te zien.

Ja leuk is dat! Sowieso erg leuk om die goede fokkers te zien. De paarden die ik rij zijn allemaal nog in eigendom van hun fokker, erg leuk om dan moeder en overgrootmoeder ook te zien staan! En de eventuele halfbroertjes/zusjes te zien :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:46

Ja dat vind ik dus ook van belang want ik wil dr ook ooit mee fokken, bij deze mensen kan je dan weer terecht met je vragen over lijnen en hengsten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:47

Ik verzeker mijn paarden wel :j
Kost je dan wel wat in de maand, maar tot nu toe heb ik 99% terug gekregen van alle kosten.

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:50

Ik waag me misschien binnenkort ook aan een eigen paard!

Mijn oude bijrijdpaard is voor dressuurwerk ongeschikt geworden. Omdat ze haar daarvoor gekocht hadden, is ze voor hun nu dus onbruikbaar. Ze zitten nog in dubio of ze haar houden voor de fok of verkopen, maar mochten ze de 2e optie kiezen, dan wordt ik de koper. Als ik optijd een geschikt huisje kan vinden. Ik heb nog 3 maanden voor het veulen afgespeend wordt en ze weg kan, dus opzich nog tijd zat om even rustig op zoek te gaan.

Het is een erg grote stap, zeker gezien mijn leeftijd (17), dat ik zelf een paard moet gaan onderhouden. Maar na veel nadenken en overleg met familie en dergelijke heb ik besloten dat ik het aandurf wanneer ik een goede stalling vind.

Ik lees net boven mij ook wat over verzekeren. Het is dus niet echt een heel waardevol paard (voor mij wel natuurlijk, maar qua papieren en omdat ze niet meer geschikt is voor dressuurwerk niet), en ik heb een spaarrekening met redelijk wat geld achter de hand mocht er iets gebeuren. Als ik dan probeer het geld wat ik voor de verzekering kwijt zou zijn elke maand aan de kant te leggen en ook op die spaarrekening te storten, is het dan 'safe' voor mij om haar niet te verzekeren?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:51

Marlous1991 schreef:
halloo!!

Ik heb al een aantal topics geleden eens een berichtje geplaatst. Ben verder niet echt opzoek maar vind het wel heel leuk en leerzaam om jullie zoektochten te volgen. Aangezien het voor mij toch wel de bedoeling is om binnen nu en een jaar (max2) een eigen beestje te zoeken :)

Wat super leuk dat er veel die al langer mee praten nu ook echt bijna geslaagd zijn!

Wat ik me nog wel af vraag, wat niet zo vaak langs is gekomen nog is hoe jullie denken over het verzekeren van je paard. Ik hoor echt allerlei verhalen namelijk, sommige positief maar toch ook wel negatieve ervaringen. Hopelijk kunnen jullie mij hier ook wat meer duidelijkheid over geven :)

ik had mijn paard wel verzekerd, heel hoog..
nooit wat gehad natuurlijk haha :D
ik heb ook wel eens verhalen gehoord dat mensen ze alleen het eerste jaar verzekeren.
maar hoor ook wel eens dat mensen hun paarden jaren lang verzekerd hebben en nooit wat gehad hebben en ze hem dan eruit halen en ineens wat mankeren. dus ja.. wat nou het beste is weet ik ook niet, net als anderen al zeggen zelf geld opzij leggen is ook een optie.
mijn nieuwe paard word waarschijnlijk ook weer verzekerd maar dat is meer omdat mijn moeder dat wil dus ik hoef er eigenlijk niet zo over na te denken.. ik weet niet wat ik zelf zou kiezen! alles heeft ze voor en nadelen natuurlijk!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:51

ik had mijn paarden en ponys verzekerd bij de plaatselijke verzekering maar alleen voor afkeuring of dood, geen ziektekosten :)