Kan ik een hengst aan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melaniehut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:50

_Amigo schreef:
Een oude c/d pony zijn pensioen gunnen ;)

is ook goed :)

melaniehut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:53

Ariebren schreef:
Helaas is er nog steeds de Penny droom.
En was er vorig jaar niet een Belgische TV serie op de Nederlandse zenders ??
Een clubje jongelui op de manege en een gevaarlijke schimmel hengst ??

ik ben benieuwd als ik het topic zou plaatsen als ik 27 ofzo ben, of het woord ''penny'' nog steeds genoemt wordt.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:53

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:56

Amika was toch in de serie een merrie maar in het echt een ruin?

melaniehut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:57

Barcelano schreef:

lijkt mij wel , wie noemt een hengst nou amikA ? :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:01

melaniehut schreef:
Barcelano schreef:

lijkt mij wel , wie noemt een hengst nou amikA ? :')

Het wordt gespeeld door een ruin die als merrie moet doorgaan:)

haha maar wel erg offtopic :+

melaniehut

Re: Kan ik een hengst aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 22:10

hmm, ik stel wel weer even een nieuwe vraag

Hoe kan je het beste zien/testen of de hengst waar je intresse in hebt een hanteerbaar karakter heeft ?

Ik weet dat ik net gezegt heb dat het waarschijnlijk nog niet binnenkort is, maar altijd leuk te weten waar je op moet letten volgens jullie :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:13

Voelen en observeren.........net als je voor een ruin en merrie kijkt.
Of het paard op jou let etc

melaniehut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 22:15

Barcelano schreef:
Voelen en observeren.........net als je voor een ruin en merrie kijkt.
Of het paard op jou let etc

Dus bij een hengst geen exstra aandacht punten?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:17

Ja kijken of ze ballen goed zijn ingedaald of niet vergroot :+ laatste inverband met oa balzakbreuk

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:27

Barcelano schreef:

Dat dacht ik dus ook :+
Citaat:
Amika
Genre Jeugd-telenovelle

Amika is een Vlaamse jeugdserie van Studio 100 waarvan het eerste seizoen van 10 november 2008 tot 12 februari 2009 werd uitgezonden op Ketnet, dat de reeks geregeld herneemt. De serie speelt zich af op de manege van de rijke familie De La Fayette, met de witte hengst Amika in de titelrol.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:29

Oh het is een kweetnietje :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:34

Het is een...
mengst :j of een herrie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:42

melaniehut schreef:
Ariebren schreef:

ik ben benieuwd als ik het topic zou plaatsen als ik 27 ofzo ben, of het woord ''penny'' nog steeds genoemt wordt.

Met de door jou veel aangehaalde argumenten... Denk ik dat je ook op je 27e een penny genoemd zou worden. Ik denk, nog los van het feit of dat jij een hengst aan zou kunnen, je ook nog thuis rond de tafel moet gaan zitten.. Je ruin schooit en bedelt al om een koekje.. Denk niet dat je een stal vol wil die dat doen. Het is in ieder geval goed dat je zelf ook wel inziet dat er genoeg ruinen en merries zijn met pit :) Je hoeft geen hengst te hebben om te showen.. Zijn genoeg merries en ruinen die zichzelf ook héél graag van hun beste kant willen laten zien.. Maar je moet het er wel uit kunnen halen natuurlijk! En dát is voor een hengst niet anders.. Ja, een hengst kán leuk showen.. Maar je moet het er wel uit kunnen halen zodat hij ook echt móói showt.. En niet met je aan de haal gaat en zijn eigen persoonlijke show opvoert :Y)

Maar in ieder geval top dat je eerst een bult ervaring op gaat doen! +:)+

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:51

melaniehut schreef:
Ariebren schreef:

Als ij met 27 zo'n topic opent en je bent nog steeds onervaren in het opvoeden van dieren dan word "Penny" ook nog genoemd ja.

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:55

melaniehut schreef:
hmm, ik stel wel weer even een nieuwe vraag

Hoe kan je het beste zien/testen of de hengst waar je intresse in hebt een hanteerbaar karakter heeft ?

Ik weet dat ik net gezegt heb dat het waarschijnlijk nog niet binnenkort is, maar altijd leuk te weten waar je op moet letten volgens jullie :D

Dat weet je niet, paard laat heus niet zijn ware karakter aan jou zien als je daar als vreemde bij komt... je ziet zijn ware karakter pas als hij je volledig en voor de volle 100% vertrouwd en vooral respecteerd. En daar gaan maaaanden overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 07:36

Klopt, mijn hengst is aan het groeien, zijn ego groeit. Zoals hij ook vorig jaar uitegebreid kreunend van genot heel de dag in de zon lag, vaak zelfs plat en dan kwamen de andere paarden hem om de beurt weer op laten staan......want kennelijk vonden ze dat hij te lang lag....wellicht een soort oerinstinct.....

Dit jaar liggen de anderen en hij staat te waken...de big boss lag nu voor het eerst en best lang, wel 20 minuten, die ligt dus nooit...die waakt altijd.....big boss wordt dagje ouder...
Hij is ook veel moediger nu in zijn houding en ik moet nu ook duidelijker in komen.....1 vingerknip hij hij stapte achteruit met voeren, nu moet ik nog duwen en stem erbij doen....

Duidelijk verschil tussen de ruin en hengst. De ruin heeft half open ogen met grasjes eten, de hengst kijkt voortdurend om zich heen, en als zijn lippen op de grond zijn, zie je zijn ogen naar je draaien als je op en afstandje staat te kijken......
Zijn ego groeit, zijn persoonlijkheid is zich aan het ontwikkelen. Wij moeten nu ook afwachten hoe hij dat gaat doen...

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:24

russel schreef:
Klopt, mijn hengst is aan het groeien, zijn ego groeit. Zoals hij ook vorig jaar uitegebreid kreunend van genot heel de dag in de zon lag, vaak zelfs plat en dan kwamen de andere paarden hem om de beurt weer op laten staan......want kennelijk vonden ze dat hij te lang lag....wellicht een soort oerinstinct.....

Dit jaar liggen de anderen en hij staat te waken...de big boss lag nu voor het eerst en best lang, wel 20 minuten, die ligt dus nooit...die waakt altijd.....big boss wordt dagje ouder...
Hij is ook veel moediger nu in zijn houding en ik moet nu ook duidelijker in komen.....1 vingerknip hij hij stapte achteruit met voeren, nu moet ik nog duwen en stem erbij doen....

Duidelijk verschil tussen de ruin en hengst. De ruin heeft half open ogen met grasjes eten, de hengst kijkt voortdurend om zich heen, en als zijn lippen op de grond zijn, zie je zijn ogen naar je draaien als je op en afstandje staat te kijken......
Zijn ego groeit, zijn persoonlijkheid is zich aan het ontwikkelen. Wij moeten nu ook afwachten hoe hij dat gaat doen...

ja...hihihi ik ken het, ik dacht ook naarmate die ouder word word hij misschien wat rustiger...maar in tegendeel soms he....maar kan er nog steeds om lachen.(achteraf) (gelukkig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:49

Ik hoop dat wij ook blijven lachen......want hij is nog steeds wel een kind hoor....ze staan even op aparte stukken gras en de shet was even uit het zicht...hij was aan het drinken, nou wist niet snel genoeg weg te komen om te kijken of hij niet alleen was.... _O- Dan is hij ineens niet stoer meer en die shethengst is 2 jaar jonger, maar die heeft overal en aan alles en iedereen s*cheit.. :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:51

russel schreef:

Nou, een hengst op mijn werk heeft ook van die suffe ogen, wel een braaf beest :))

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:53

Volgens mij kun je niet spreken van het gedrag van alle hengsten, net als bij mensen en honden zal het libido bij hengsten per individu verschillen. Dus zelfs als je een bepaalde hengst aankan betekent het niet dat je elke hengst aankunt...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:54

sallandval schreef:
Volgens mij kun je niet spreken van het gedrag van alle hengsten, net als bij mensen en honden zal het libido bij hengsten per individu verschillen. Dus zelfs als je een bepaalde hengst aankan betekent het niet dat je elke hengst aankunt...

Klopt..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:28

Bij twijfel niet doen. ;)

melaniehut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 17:12

Nou ik heb wel genoeg adviezen gekregen om te zeggen dat ik eerst ervaring op moet doen met hengsten,
kijken of het echt wat voor mij is, wie weet niet
Wie weet wel,,,
Ik ga eerst maar een een paar hengstenhoudrijen bij langs

Maar ik ga vanaf nu niet meer in dit topic reageren, Ik krijg het op het moment namelijk erg druk,

Allen bedankt voor jullie advies,

Als ik eenmaal klaar ben om de stap te maken zal ik het wel in het topic plaatsen..
En als het topic dan al is verlopen plaats ik wel een nieuw topic 8)7

:evaw: :evaw: :evaw: :evaw: :evaw: :evaw: :evaw: :evaw: :evaw: :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:29

Succes!!! Veel plezier bij de stallen..