_Amigo schreef:Een oude c/d pony zijn pensioen gunnen
is ook goed
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ariebren schreef:Helaas is er nog steeds de Penny droom.
En was er vorig jaar niet een Belgische TV serie op de Nederlandse zenders ??
Een clubje jongelui op de manege en een gevaarlijke schimmel hengst ??
stef schreef:Amika
Was dat een hengst trouwens?

Barcelano schreef:Amika was toch in de serie een merrie maar in het echt een ruin?

Citaat:Amika
Genre Jeugd-telenovelle
Amika is een Vlaamse jeugdserie van Studio 100 waarvan het eerste seizoen van 10 november 2008 tot 12 februari 2009 werd uitgezonden op Ketnet, dat de reeks geregeld herneemt. De serie speelt zich af op de manege van de rijke familie De La Fayette, met de witte hengst Amika in de titelrol.
of een herrie
melaniehut schreef:Ariebren schreef:Helaas is er nog steeds de Penny droom.
ik ben benieuwd als ik het topic zou plaatsen als ik 27 ofzo ben, of het woord ''penny'' nog steeds genoemt wordt.
Je hoeft geen hengst te hebben om te showen.. Zijn genoeg merries en ruinen die zichzelf ook héél graag van hun beste kant willen laten zien.. Maar je moet het er wel uit kunnen halen natuurlijk! En dát is voor een hengst niet anders.. Ja, een hengst kán leuk showen.. Maar je moet het er wel uit kunnen halen zodat hij ook echt móói showt.. En niet met je aan de haal gaat en zijn eigen persoonlijke show opvoert 
melaniehut schreef:Ariebren schreef:Helaas is er nog steeds de Penny droom.
ik ben benieuwd als ik het topic zou plaatsen als ik 27 ofzo ben, of het woord ''penny'' nog steeds genoemt wordt.
melaniehut schreef:hmm, ik stel wel weer even een nieuwe vraag
Hoe kan je het beste zien/testen of de hengst waar je intresse in hebt een hanteerbaar karakter heeft ?
Ik weet dat ik net gezegt heb dat het waarschijnlijk nog niet binnenkort is, maar altijd leuk te weten waar je op moet letten volgens jullie
russel schreef:Klopt, mijn hengst is aan het groeien, zijn ego groeit. Zoals hij ook vorig jaar uitegebreid kreunend van genot heel de dag in de zon lag, vaak zelfs plat en dan kwamen de andere paarden hem om de beurt weer op laten staan......want kennelijk vonden ze dat hij te lang lag....wellicht een soort oerinstinct.....
Dit jaar liggen de anderen en hij staat te waken...de big boss lag nu voor het eerst en best lang, wel 20 minuten, die ligt dus nooit...die waakt altijd.....big boss wordt dagje ouder...
Hij is ook veel moediger nu in zijn houding en ik moet nu ook duidelijker in komen.....1 vingerknip hij hij stapte achteruit met voeren, nu moet ik nog duwen en stem erbij doen....
Duidelijk verschil tussen de ruin en hengst. De ruin heeft half open ogen met grasjes eten, de hengst kijkt voortdurend om zich heen, en als zijn lippen op de grond zijn, zie je zijn ogen naar je draaien als je op en afstandje staat te kijken......
Zijn ego groeit, zijn persoonlijkheid is zich aan het ontwikkelen. Wij moeten nu ook afwachten hoe hij dat gaat doen...
Dan is hij ineens niet stoer meer en die shethengst is 2 jaar jonger, maar die heeft overal en aan alles en iedereen s*cheit..
russel schreef:Klopt, mijn hengst is aan het groeien, zijn ego groeit. Zoals hij ook vorig jaar uitegebreid kreunend van genot heel de dag in de zon lag, vaak zelfs plat en dan kwamen de andere paarden hem om de beurt weer op laten staan......want kennelijk vonden ze dat hij te lang lag....wellicht een soort oerinstinct.....
Dit jaar liggen de anderen en hij staat te waken...de big boss lag nu voor het eerst en best lang, wel 20 minuten, die ligt dus nooit...die waakt altijd.....big boss wordt dagje ouder...
Hij is ook veel moediger nu in zijn houding en ik moet nu ook duidelijker in komen.....1 vingerknip hij hij stapte achteruit met voeren, nu moet ik nog duwen en stem erbij doen....
Duidelijk verschil tussen de ruin en hengst. De ruin heeft half open ogen met grasjes eten, de hengst kijkt voortdurend om zich heen, en als zijn lippen op de grond zijn, zie je zijn ogen naar je draaien als je op en afstandje staat te kijken......
Zijn ego groeit, zijn persoonlijkheid is zich aan het ontwikkelen. Wij moeten nu ook afwachten hoe hij dat gaat doen...