Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
binky schreef:@Nathalie2302,wat ik zo dapper vind als je angst hebt is om dan bitloos te rijden {ff van je profiel genoten} Ik heb hier ook ergens zo'n hoofdstel liggen want ooit wilde ik het allemaal zo natuurlijk mogelijk hahaha maar nadat mijn tinker er een paar x vandoor ging met bit en niet te sturen was heb ik het niet meer aangedurfd het bitloos te gebruiken......op een of andere manier denk ik dan mijn "rem "niet meer te hebben wat natuurlijk dikke onzin is.
want hij is gewoon helemaal gewend aan dat hoofdstel en loopt er prima op. Het bit wordt alsnog wel gebruikt, want Cayleigh rijdt hem ermee want zaken als 'sturen met je gewicht en benen' zijn nog niet echt aan de orde voor haar met haar 24 kilo
. Ik ben zelfs trouwens met bit zo bang dat hij dat zou vastpakken en dat je dan helemaal niets meer hebt??? Ben zelf dus ook minder bang bitloos, geloof het of niet 

}en heb er zijn eigen bitje weer ingehangen toen ik er weer op ging,en dat stangbit ligt hier nog ergens werkeloos in een la te liggen.Ben toch niet zo'n voorstander van die scherp inwerkende bitjes eigenlijk.....zeker wanneer de fout ook nog eens bij de ruiter kan liggen.Tenslotte door mijn angst verkrampte ik steeds en dat moet erg vervelend zijn voor een paardelijf denk ik dan....
) nathalie2302 schreef:hahaha....heerlijke foto's, gewoon daar thuis heel geconcentreerd naar kijken...dan denken "pffft zo'n goedzak, daar ben ik toch niet bang op"....en onderweg naar stal sijpelt al je moed weer weg tot je er met knikkende knieen naast staat...(zo werkt het bij mij tenminste)
ze staan nl in onze achtertuin
Meet Pippi!
En dat is precies ook wat mijn angst terweeg brengt ik moet hier altijd de straat op heb geen bak met rijformaat en woon aan een vrij drukke weg.nathalie2302 schreef:binky schreef:Welkom FloortjeFaun, heel eerlijk vind ik het zelf toch echt erg jammer als ik moet kiezen tussen 'jammer' of 'verstandig'

Tot je een keer een goede dag hebt en je twijfelt zal ik of zal ik niet. Dan moet je gaan.
.... Ik vind het juist jammer dat ik niet eerst een band met vertrouwen opgebouwd had voordat ik fanatiek ging rijden met mijn paard. Mijn paard was dan wel al zadelmak, maar toch vind ik dat ik ons meer tijd had moeten geven om elkaar beter te leren kennen. Ik ben daar NU pas echt mee bezig... Sta er nu pas bij stil dat ik nooit geen band krijg als het alleen maar om werken gaat
.... Ik hoef niet elke dag te rijden(werken) meer van mezelf... Regelmatig maak ik er een tutteldag van lekker kriebelen vrijheidsdresuren.. Tuurlijk deed ik dat al wel eerder maar nu meer bewust ze heeft het nodig en ik ook... Op zulke dagen ga ik haar ook anders zien dat ze gewoon een ontzettend lief dier is die wel mee wilt werken, zolang ik me maar niet te druk maakt. Maargoed mijn angst overwin het nog met buitenrijden (in de bak of op de weg)... Zelfs wandelen dan zit ik al vol zenuwen... En tja dan ben ik net zo hyper als haar
... Ik heb wel gedacht om haar te verkopen enkele weken terug nog omdat ik droom van heerlijke buitenritten... Maar eigelijk moet ik keihard aan mezelf werken en niet zo zwart wit denken... Ennuhh galoperen heb ik zelf ook een tijdje niet goed gedurfd door het gebok gelukkig doet ze dat al veel minder tjaaa ze doet het nog wel en goed ook
maar toch dwing ik mezelf om haar harder aan het werk te zetten.. Ga niet stoppen om even adem te happen ik houw mezelf druk bezig want anders ga ik er alleen maar over nadenken
doe ik ook vooral als ik een minie buitenritje maak op de vroege ochtend (als er bijna geen kip is
en dan wel in een bloedhete zomer) ik ratel dan maar door en prijs haar de hemel in
... Maar ik ga dus nu naar een andere stal waar het rustiger is in de omgeving... Heb nogal weleens last van horror beelden dat ze opeens uitzwenk naar een auto... En eerlijk ik zie haar daar gerust toe in staat...
was eigelijk al op zoek naar eventueel een paardje erbij maar dat zou niet realistisch zijn want mijn paard en ik hebben alle aandacht nog nodig :
maar zonder opstapje lukt het nog wel op een haflinger van 1.45
haha... Maar stiekem vind ik dat opstapje verdomd handig hahah
aar huis en wel nu!
)