Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:17

Sheran schreef:
Ja ik zag hem :)

Ponyclub las ik maar heel af en toe, ik vond de tekeningen zo naar. Vooral de hoofden van de mensen, ik kreeg er kriebels van. Teveel 'lijnen' ofzo, of vreemde uitdrukkingen (ook bij de paarden).
Maar ik ben nogal gevoelig voor dat soort dingen :P

Er was een tekenaar die helaas maar een paarkeer gebruikt is voor Pennyverhalen, die geweldige paarden tekende (en het tuig klopte ook), maar de uitgevers waren niet tevreden over hoe hij de mensen tekende. Dat is wel vaker zo dt ze goed zijn in het één en dan niet in het ander.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:02

ja snap ik in jouw geval wel. ik bedoel jij tekent ook

pmarena

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:16

Ik vond de Penny inderdaad altijd zo kneuterig met dat harnachement dat van geen kanten klopte, en die kinders die er als hobbezakken op zaten, en die paarden met die rare gangen altijd.... :P

Ook vrij kinderachtige verhalen, Ponyclub was veel mooier :j

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:37

Gaby schreef:
studiemiep schreef:
Even niet uit de Penny maar weet niet waaruit dan wel. Iig volgens mij zo'n dik meiden zomer boek

Maar ik heb vroeger een verhaal gelezen en dat ging over 2 meisje

Die in klassen waren in gedeelde de Alfa's en de Beta's (dacht ik) (alfa's waren meisjes zonder gebreken etc...) en de beta's mensen met een handicap. De alfa's maken de beta's? belachelijk.

Maar er was dus 1 alfa meisje wat ik meen bij te herinneren een ongeluk kreeg en toen verlamd was..en die werd dus toen beta's.....

wat ik ook nog weet is dat ze meededen met zwemwedstrijden...

Het verhaal is al echt oud...dus heb het > 25 jaar geleden ooit een x gelezen, in het zwart wit als ik mij niet vergis.

Denk dus eind jaren 80/begin 90..maar weet het niet zeker....

Dat stond in een oud Tina zomerboek, zwart-wit idd, herfsteditie of zomereditie 1980 of 1985 (voor 1990 meen ik iig) zou heeeel misschien kunnen - toen werkten ze met seizoenen meen ik. Maar ik heb het 17 jaar geleden tweedehands gekocht, gelezen en later weer weggedaan, dus ik weet helaas ook niet meer helemaal hoe het heet. 'Wereld zonder tranen' misschien?

De meisjes heette trouwens Alfa's (perfecte meiden) en Gamma's, Gamma's werden als persoonlijke sloof van de Alfa's behandeld en mochten enkel de kliekjes eten, de blonde uberbitch en zwemrivale van de heldin heette Perfecta die uiteindelijk inderdaad verlamd raakte tijdens een zwemwedstrijd en er zat een tijdreis/coma-element in; donkerharige manke (een korter been, tijdens operatie om been te verlengen vind het verhaal plaats) heldin uit onze wereld raakte in 'perfecte' wereld terecht waar men geen medelijden met haar had (en dat was ze niet gewend) - en beland aan het eind wijzer terug in onze tijd/wereld. De beste gamma-vriendin van de heldin was zonder dat iemand het wist de dochter van de schooldirectrice, maar dat wist zij zelf niet.
De Gamma's van de school van de heldin waren de enige Gamma's die meededen aan een sportschoolkampioenschap (zwemmen, turnen, etc.) met verder enkel alfa's van diverse scholen om te bewijzen dat ze wel mee konden komen - van hun deelname werd schade gesproken. De Gamma's wonnen uiteindelijk een aantal medailles.

Ik zou het best weer eens willen lezen :j .

Dat boek zat in een hele stapel tina(seizoen)boeken - http://www.marktplaats.nl/a/boeken/stri ... usPage=lr# is een advertentie van een winterboek uit die tijd, maar daar staat geen jaartal bij.

Dat verhaal staat in het Groot Tina Lenteboek uit 1983 en heet inderdaad 'Wereld zonder tranen'.
Heb het hier liggen. Zal eens kijken of dat valt te scannen. Ben niet zo handig daarin dus kan even duren :Y)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:15

pmarena schreef:
Ik vond de Penny inderdaad altijd zo kneuterig met dat harnachement dat van geen kanten klopte, en die kinders die er als hobbezakken op zaten, en die paarden met die rare gangen altijd.... :P

Ook vrij kinderachtige verhalen, Ponyclub was veel mooier :j

Ik vond dat dus echt andersom :P

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:24

Pasterza schreef:
Gaby schreef:

Dat stond in een oud Tina zomerboek, zwart-wit idd, herfsteditie of zomereditie 1980 of 1985 (voor 1990 meen ik iig) zou heeeel misschien kunnen - toen werkten ze met seizoenen meen ik. Maar ik heb het 17 jaar geleden tweedehands gekocht, gelezen en later weer weggedaan, dus ik weet helaas ook niet meer helemaal hoe het heet. 'Wereld zonder tranen' misschien?

De meisjes heette trouwens Alfa's (perfecte meiden) en Gamma's, Gamma's werden als persoonlijke sloof van de Alfa's behandeld en mochten enkel de kliekjes eten, de blonde uberbitch en zwemrivale van de heldin heette Perfecta die uiteindelijk inderdaad verlamd raakte tijdens een zwemwedstrijd en er zat een tijdreis/coma-element in; donkerharige manke (een korter been, tijdens operatie om been te verlengen vind het verhaal plaats) heldin uit onze wereld raakte in 'perfecte' wereld terecht waar men geen medelijden met haar had (en dat was ze niet gewend) - en beland aan het eind wijzer terug in onze tijd/wereld. De beste gamma-vriendin van de heldin was zonder dat iemand het wist de dochter van de schooldirectrice, maar dat wist zij zelf niet.
De Gamma's van de school van de heldin waren de enige Gamma's die meededen aan een sportschoolkampioenschap (zwemmen, turnen, etc.) met verder enkel alfa's van diverse scholen om te bewijzen dat ze wel mee konden komen - van hun deelname werd schade gesproken. De Gamma's wonnen uiteindelijk een aantal medailles.

Ik zou het best weer eens willen lezen :j .

Dat boek zat in een hele stapel tina(seizoen)boeken - http://www.marktplaats.nl/a/boeken/stri ... usPage=lr# is een advertentie van een winterboek uit die tijd, maar daar staat geen jaartal bij.

Dat verhaal staat in het Groot Tina Lenteboek uit 1983 en heet inderdaad 'Wereld zonder tranen'.
Heb het hier liggen. Zal eens kijken of dat valt te scannen. Ben niet zo handig daarin dus kan even duren :Y)

Inscannen lukt me niet. Maar aangezien ik dit boek inmiddels dubbel heb mag ie weg voor een klein prijsje. Dan kun je het verhaal alsnog lezen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:58

Ik schop *\o/*

In 2de hands winkel lagen 5 stapels penny's , ik kijken uit 1993-1995 *\%/* deed ik daar. 1 euro voor 3 penny's :#

Ben zo happy :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:16

Oa :

Shamrock
David en daviannia
Scaggerhole mijn
Charly
Angel
Een kerst om nooit te vergeten

*\o/*

Ook penny plus uit 1990 ,wauw ik stuiter het zijn er 20 in totaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:19

Ergens hier in het topic beschreef iemand het verhaal van een meisje dat zo veel houdt van de merrie op hun boerderij dat ze niets liever wil dan... een veulen. :') Dan wordt het paard op magische wijze drachtig, komt het veulen er alsnog, ze winnen natuurlijk een wedstrijd (moeder zie je nooit meer terug) en dan blijkt dat de merrie drachtig was geworden als cadeautje van de vriendin van de hoofdpersoon; die wist namelijk hoe graag ze een veulen wilde en zette daarom even een nachtje een dekhengst bij de merrie in de wei. 8-)
Dat oude verhaal kwam toevallig net deze maand in de Penny weer voorbij en scoort vrij hoog in het lijstje met de meest idiote verhalen als je het mij vraagt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:22

Winner?

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:55

Ja dat is Winner! Ook redt het veulen zich nog heldhaftig uit een brand en geloven het meisje haar ouders dat het nooit een sterk paard zal worden.. Maar op magische wijze komt er een trainer uit het niet haar helpen en door maandenlang met het veulen te zwemmen hoopt ze hem klaar te stomen voor een cross country 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:06

Ja en verzuipen bijna in het meertje :')

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:49

Heerlijk topic dit! Ik weet nog precies hoe de oude penny's roken. Een heel specifieke geur, soms ruik ik het nog ergens en ben dan gelijk rustig hahaha :D *\o/*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:43

Ik ben het echt totaal niet eens met de 'verkeerde' dingen in de Penny's, of dat de ponyclub mooier was. Ik vond de Penny veel prettiger om te lezen. Niet dat schreeuwerige taalgebruik van de ponyclub. En de tekeningen vind ik nog steeds mooi! Waar zitten ze als zoutzakken dan?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:25

Ik las ook altijd liever de penny.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:26

eldango schreef:
CarinaR schreef:
Ahh, leuk topic.
mij is het verhaal erg bij gebleven , van een meisje welk jaar weer voor haar verjaardag een pony vraagt maar niet krijgt. Op haar 16e verjaardag dan eindelijk wel.
Maar haar ouders weten van niets en ze krijgt ook steeds geheimzinnige briefjes met aanwijzingen.
Ze krijgt geloof ik een ongeluk met t dier. En daarbij raakt ze dr pony kwijt, dus gaat ze m zoeken en komt uiteindelijke uit bij een man welke springruiter ofzo was en haar echte vader bleek.

Sylvie en Sunrice.

Heeft iemand die voor mij of online staan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 03:44

Rebecca schreef:
Ik schop *\o/*

In 2de hands winkel lagen 5 stapels penny's , ik kijken uit 1993-1995 *\%/* deed ik daar. 1 euro voor 3 penny's :#

Ben zo happy :')

oh lekker is dat he. Heb net 3 vuilniszakken met 50 oude Tina's te pakken zwart wit. en kleur

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 03:46

CarinaR schreef:
[="eldango"]
[="CarinaR"]
Ahh, leuk topic.
mij is het verhaal erg bij gebleven , van een meisje welk jaar weer voor haar verjaardag een pony vraagt maar niet krijgt. Op haar 16e verjaardag dan eindelijk wel.
Maar haar ouders weten van niets en ze krijgt ook steeds geheimzinnige briefjes met aanwijzingen.
Ze krijgt geloof ik een ongeluk met t dier. En daarbij raakt ze dr pony kwijt, dus gaat ze m zoeken en komt uiteindelijke uit bij een man welke springruiter ofzo was en haar echte vader bleek.

Sylvie en Sunrice.[/quote]

Heeft iemand die voor mij of online staan.[/quote]
Ik heb hem wel ergens, staan weer 3 kleintjes op de app in zwart wit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:53

Heb ook 2 ponyclubs gescoord :

Afbeelding

Golden oldies

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:58

Heeft iemand het verhaal van Duncan uit de ponyclub nog? Van dat wedstrijdpaard dat werd afgemaakt? Mijn paardje is gisteren ingeslapen en ik zou het graag lezen...

Het eindigde zo: hij heeft het schot niet eens meer gehoord of gevoeld. Hij galoppeerde al, op gezonde en sterke benen door de bossen, en vloog over hindernissen zo hoog als de hemel...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:28

oh die ken ik nog wel, super mooi getekend!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 02:41

hoi helaas ken ik die niet die van caroline bradley wel op die ene ponyclub.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:31

Hahaha omg die tweede ponyclub cover :') dat haar.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 02:09

ja dat is best heftig haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:42

Dacht ik ook :')