Telpeva schreef:Weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar hier in de regio heb je een aantal weilanden aan de weg, en ik krijg af en toe te horen: goh heb jij langs die en die weg ook dat dode paard zien liggen? echt vies zeg dat ze het niet uit de wei halen, zouden ze wel weten dat het dood is?
Nou uh.. dat paard SLAAPTmaar wanneer je ze dat vertelt, geloven ze je niet
Want paarden slapen namelijk niet liggend, alleen staand
![]()
Yep, dat is hier, bij mooi weer, bijna de standaard opmerking. Ik verzorg twee recreatie Quarters, nah, dan weet je het wel...ze recreëren tot ze er bij neervallen, letterlijk...en dan ook zo plat als een pannekoek. Zelfs mensen 'met verstand van paarden' beweren bij hoog en laag dat paarden alleen staande slapen, dat doen ze op de manege namelijk ook (aan de andere kant...als ze er zo bij liggen kan ik me ergens wel voorstellen dat voorbijgangers denken dat het dood is, zeker als er net een bakkenleegvrachtauto bezig is met veel lawaai). Maar goed, de standaard opmerking terug is dan dat het recreatiepaarden zijn die aan het recreëren zijn of, bij de 'verstandvan'mensen dat het Quarter Horses zijn, een ras dat wel vaker een wat doodse indruk kan geven