Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:03

Telpeva schreef:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar hier in de regio heb je een aantal weilanden aan de weg, en ik krijg af en toe te horen: goh heb jij langs die en die weg ook dat dode paard zien liggen? echt vies zeg dat ze het niet uit de wei halen, zouden ze wel weten dat het dood is?

Nou uh.. dat paard SLAAPT :Z maar wanneer je ze dat vertelt, geloven ze je niet :D Want paarden slapen namelijk niet liggend, alleen staand :j :+

Yep, dat is hier, bij mooi weer, bijna de standaard opmerking. Ik verzorg twee recreatie Quarters, nah, dan weet je het wel...ze recreëren tot ze er bij neervallen, letterlijk...en dan ook zo plat als een pannekoek. Zelfs mensen 'met verstand van paarden' beweren bij hoog en laag dat paarden alleen staande slapen, dat doen ze op de manege namelijk ook (aan de andere kant...als ze er zo bij liggen kan ik me ergens wel voorstellen dat voorbijgangers denken dat het dood is, zeker als er net een bakkenleegvrachtauto bezig is met veel lawaai). Maar goed, de standaard opmerking terug is dan dat het recreatiepaarden zijn die aan het recreëren zijn of, bij de 'verstandvan'mensen dat het Quarter Horses zijn, een ras dat wel vaker een wat doodse indruk kan geven :+ .

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:21

Ze doet ook maar alsof, haar oor is wel wakker :P

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:18

Ja, toen wel, maar soms is ze echt ver weg, dan zie je amper wat bewegen. Als ze dan wakker wordt moet ze ook eerst even bijkomen en staat ze net zo suf als ik, als ik net wakker ben, smakkend voor zich uit te staren, daarna wordt er wat gedronken en dan is het pas weer bij.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:41

Wij hebben die vraag idd ook wel eens gehad, paard had een drukke periode (verhuizing) achter de rug, en begon zich net op haar gemak te voelen in de kudde. Dus wat heeft mevrouw gedaan, de wei grenst aan de achtertuinen van een rij huizen, en pal voor die huizen heeft ze eens uitgebreid liggen snurken. Lekker hoor, even bijkomen. Dit hield ze alleen zo lang vol dat al die mensen daar, die toch wel gewend zijn dat er paarden staan, zijn komen vragen of dat normaal is, en of ze niet ziek was. :=

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:26

Geniaal topic dit!

Ook hier een (vliegen)schimmel, dus het Sinterklaasverhaal kom ik ook regelmatig tegen. Net zoals het "paard gewond aan vier benen en er toch nog mee rijden"-stukje. Mijn moeder vindt ook dat ik Willow maar moet lanceren voor ik er op stap, en dat ik hem met zijn hoofd in de lucht moet laten lopen, "want dan lijkt ie veel trotser" (en ik maar moeite doen...)

Onlangs kwamen mijn ouders naar de les kijken... Goed bedoelt maar ze kennen er dus compleet niks van, op wedstrijd vinden ze altijd dat ik goed gereden heb als ik er niet vanaf ben gevallen :+ (fijn, zo'n fans). Ik dus in de les druk bezig met appuyeren, zegt mijn moeder op het einde "leuk hoor, maar kan ie ook gewoon rechtdoor, hij zwaait zo van hier naar ginder, net of hij heeft gedronken, moet je toch nog wat op oefenen geloof ik"...

Laatst op een dressuurprotocol: "paard mag meer bergop galopperen", waarop mijn pa - bloedserieus - antwoordde: "daar en daar in dat bos hebben ze heel wat heuvels, daar kan je vast gaan oefenen, ik zal wel meegaan hoor!". Dankjewel pa... Op hetzelfde protocol stond bij de middenstap "paard spoort niet helemaal", waarop mijn moeder verontwaardigd zei dat hij vandaag toch wel héél braaf was geweest?!

Onze Brabander is er zo eentje die heel uitvoerig kan liggen rollen, en dan plots bedenkt dat ze moe wordt. Ze gaat dus op haar (brede rug), schopt met haar benen wat in de lucht en blijft dan plots liggen, vier benen pal omhoog. Komt een vriend van ons in paniek aangelopen "je moet gauw meekomen, Margriet ligt dood!!!". Ik dus in paniek mee naar buiten... "zie je wel, ze ligt met haar vier benen in de lucht". Zoals in de film... jawel...

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:32

Mijn vader wilde daarnet de 'vliegende galop' zien :D
Hij bedoelde de galopswissel die hem nu worden aangeleerd, vond het echt schattig :+:

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:28

'kijk Bibi, dat meisje rijd op een IJslander'

(mijn arabier met wintervacht ^) en ik ben al 32....)

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:52

Ik was aan het wandelen met mijn haflinger, ze heeft exceem en ze had dus haar exceemdeken op. We kwamen een vrouw tegen, ze schoot in de lach en vroeg: "Waarom is jou paard verkleed als kangaroe?''

haha :') zeg nou zelfs eigenlijk heeft ze wel gelijk, net een kangaroe : http://www.google.nl/imgres?q=exceemdeken+paard&um=1&hl=nl&safe=active&sa=N&biw=1311&bih=617&tbm=isch&tbnid=Y1EoLAunBC9F9M:&imgrefurl=http://www.ruitersport.com/premiere-eczeem-deken-375101-p-1306.html&docid=K7k4vgUBTlNZVM&imgurl=http://www.ruitersport.com/images/500x500/Premiere%252520eczeem%252520deken.jpg&w=500&h=500&ei=fpfWTtW3Jsep-gb-_PDCCA&zoom=1&iact=hc&vpx=715&vpy=130&dur=1650&hovh=225&hovw=225&tx=107&ty=127&sig=109349974069486101257&page=1&tbnh=130&tbnw=130&start=0&ndsp=22&ved=1t:429,r:4,s:0

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:55

Arabesk schreef:

dat vind ik dan weer best knap :+ Alsof alle paarden ineens ijslanders worden omdat ze een dikke vacht krijgen, haha

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 01:13

Mijn pony vindt karretjes met paarden ervoor helemaal geweldig. Dan gooit ze haar hoofd in de lucht en snuift ernaar, en het liefst wil ze er dan op af racen. Zo kwam mij dus een keer in het bos een man op een wagentje tegemoet die mijn pony zag staan kijken en verschrikt zijn paard inhield.

"Is hij nog hengst!?" Riep hij uit de verte.

Uhm... Nee meneer, nooit geweest ook ;)

Nee, dan schatten de meeste kindjes die ik onderweg tegenkom het vaak beter in: "Dat paard is een meisje, dat kun je zien aan de vlechtjes."

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 01:17

Mijn merrie is een ruim omdat 'HIJ' wit is.

En een echte ruin was een meisje omdat zij lange wimpers had :(:)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 01:18

wat is de logica daar dan van maritje, amika is toch ook een merrie 8)7 haha

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 01:18

peacehorses schreef:
wat is de logica daar dan van maritje, amika is toch ook een merrie 8)7 haha

Maar americo niet :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 01:30

Arabesk schreef:

Ach gut... éíndelijk iemand die inziet dat je paard een gangenpaard is :Y) :Y) :Y) :Y) :Y) :Y) :Y) }:0 en je jonger inschat dan je bent en nog is het niet goed.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 01:36

In de film 'Waar is het Paard van Sinterklaas' is Americo wel weer een merrie, "maar dat was alleen voor de film, dus niet echt." :P

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 02:05

Het veulen dat Black Beauty moet voorstellen in de gelijknamige film is ook een merrieveulen. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 02:11

Een meisje wou graag indruk maken op haar vriendinnetje, ze ziet een groot trekpaard (Shire) en roept: dat is mijn favoriete ras!! O nee, het is een fries :j Ik weet het zeker, want ik rijd ook op zo'n fries op de manege :D

Ik ben met een grote glimlach doorgelopen!

Arabesk, ruilen? 2 jaar geleden kreeg ik nog de opmerking; wat leuk! Jongens zie je niet vaak rijden! En bedankt.... Ben toch echt een dame! (goed, mijn haar zat vreselijk onder de cap met de staart onder de jas, dikke onvrouwelijke winterjas aan en lompe laarzen, maar ik vond het echt niet lief haha)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:51

peacehorses schreef:
Alsof alle paarden ineens ijslanders worden omdat ze een dikke vacht krijgen, haha

Of Shetlanders...en dan hebben we het over Quarters van ongeveer 1.50 die toevallig een teddybeervacht hebben _O- .
Overigens, Arabesk, ik ben 40, maar dat maakte die twee kids niet uit. Ik had een paardenstaart in dús was ik een meisje, en omdat ik een meisje was reed ik op een pony. Een Shet dus. :')
Mja, mij kun je dan letterlijk opvegen...

En laatst alweer. Zo'n oud manneke op weg naar z'n volkstuintje (die liggen een stukje verderop). 'Noah, leuk beessie, een dubbele Hit zeker?' Heb maar vriendelijk geknikt. Thuis even opgezocht...
Hit, paardje uit Hitland, de vroegere benaming voor de Shetlandeilanden. Een dubbele Hit, Hit die groter dan normaal is...Okay, mijn verzorgpaardjes zijn dus uit de kluiten gewassen Shetlanders. :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:52

ik wil ook wel zo'n grote shet dan :+ zou voor de pennykindjes ook wel goed zijn als ze wat langer op hun shet willen blijven rijden :(:) Enne, dubbele hit klinkt alsof je twee shetlanders op elkaar stapelt om je paard groter te maken :+

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:41

vuurneon schreef:
2 jaar geleden kreeg ik nog de opmerking; wat leuk! Jongens zie je niet vaak rijden! En bedankt.... Ben toch echt een dame! (goed, mijn haar zat vreselijk onder de cap met de staart onder de jas, dikke onvrouwelijke winterjas aan en lompe laarzen, maar ik vond het echt niet lief haha)

Haha ja als ik mijn haar onder mijn cap heb zitten en een dikke jas aan heb lijk ik ook op een jongen :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:55

mijn vriendin heeft een dochter van 7 die al een beetje sexuele voorlichting had gehad uit van die kinderboekjes.

de ouders van mij vriendin hebben shetlanders en hij fokt ermee.
dus wij waren bij hun thuis en de hengstenboer zou komen want er moesten er een paar gedekt worden.
wij stonden te kijken.
de hengst op de shet, ging goed, hengst eraf en de vader van me vriendin ging rondjes lopen met de shet.
wij vroegen waarom die dat deed, bleek dus goed te zijn voor de bevruchting : zei de hengstenboer.
zegt dat kind: zo deden papa en mama het ook toen ze mij wilde.
ja, zegt me vriendin.
zegt het kind: deed papa toen bij jou ook een touw om de nek en ging die toen ook rondjes lopen? _/-\o_
ik zei niks, ik lag in een deuk.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:02

_O- hahaha ik zie het al voor me :=

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:09

ik stond een keer met iemand bij een fjord in de wei,dus ik haar vragen of ze wist hoe dit ras heette.
tot mijn stomme verbazing zei ze new foundlander.(volgens mij is dat een honderas)haha.

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:35

Hahahaha wat een leuke zijn er weer bij! :D
Een touw om de nek... Whaha ik hou van kinderen! _O-
Een new foundlander is inderdaad een hondenras, een fjord is wel een erg groot verschil: het zijn eerder mislukte shetlanders! :')
Wat betreft de grote dan he ;) het zijn erg grote honden hahaha, wil overigens niemand met een shet kwetsen want ze zijn hartstikke leuk hihi O:)

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:36