Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:24

bromfiets schreef:
Jammer dat ze al verkocht was studiemiep...

Misschien is onze milkyway wat voor je, voldoet aan je rijtje is alleen dit jaar 6 geworden

En voor een groen paard moet je idd genoeg ervaring hebben, tenzij je ze weg kan brengen om te beleren.

Maar dat kost dan ook weer geld, dus dan nep je jezelf toch ook een beetje, in sommige gevallen haha :')

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:25

Siddieqje schreef:
Niemand nog een aanvulling op mijn lijstje voor morgen?

Bix oid, snoepjes.
Extra halstertouw.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:25

Siddieqje schreef:
Niemand nog een aanvulling op mijn lijstje voor morgen?

extra halster + touw voor de zekerheid en je kan eventueel een emmertje met wat brokken meenemen

bromfiets

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:26

Lioony: tenzij je zo goedkoop een paard kan kopen dat je het beleren uit het budget kan betalen, is maar net hoe je het ziet :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:27

Ja daarom zeg ik al in sommige gevallen!
Ik vind het zelf een te groot risico, omdat je niet weet hoe zo'n paard gaat reageren.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:29

JulieDR schreef:
vind de prijs niet zo gek hoor.. Die dravers zullen dan waarschijnlijk wel een pak goedkoper zijn maar ook een pak beperkter?

Verbaas me er altijd over hoeveel paarden eigenlijk niet goed zijn op rontgen.. Mijne heeft gelukkig allemaal 1tjes, en 1 keer een 2.

Precies mijn gedachte! En die gedachte is niet alleen op gedachtes gebaseerd ;)

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:29

Ik zou het ook niet snel doen. Ik wil toch eerst eens gereden hebben. Een paad mag nog zo mooi lopen, soms valt het rijden gewoon echt tegen. Tja wat doe je dan. Terug verkopen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:30

Het is idd een gok, ben ik met je eens :j

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:32

In eerste instantie wilde ik eigenlijk een wat oudere merrie met hoger niveau om in de toekomst misschien wat uit te fokken. Heeft mijn instructrice ook gedaan en dat is in haar geval helemaal goed uitgepakt. Is toch ook wel héél gaaf.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 21:32

Sja, ik heb 2 paarden als veulen gekocht.
De eerste zou nu 4 geworden zijn, maar heb ik helaas moeten laten inslapen, hij bleek wobbler te hebben. Ik heb er toen ie 3 was een paar keer kunnen mee rijden, en dat voelde automatisch "goed". Ik denk niet dat de mogelijkheid bestond dat ik niet graag met 'm reed, gewoon omdat ik 'm zo lang had groot gebracht zeg maar.
De 2de is nu 2 en staat nog in de opfok, maar ben ook bijna zeker dat die leuk zal worden onder het zadel :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:40

Dus op het moment in bezit van 3 paarden haha?

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:41

Eentje is geentje. En dan zegt ze van mij dat ik de lotto heb gewonnen :)
Hoe gaat het met de verkoop Julie

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:45

Oh leuk, mag ik mij hier misschien melden? :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:47

Ja hoor. :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:48

welkom :D

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:49

Welkom Lauste, wat zoek je juist?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 22:04

Welkom :)

Ja ik heb er 3 momenteel.. Maar over de 2jaarse heb ik een overeenkomst met m'n paps, ik heb de aankoop betaald en hij betaalt nu het onderhoud, kost niet zoveel in de opfok. Het is de bedoeling dat we die tot z'n 3 of 4 aanhouden en dan verkopen, en dan gaan we de centjes delen. Soort van projectje dus, zijn we in een gekkigheid aan begonnen maar het is wel leuk, zo'n baby zien groot worden :) Is verder ook een heel lief paard, nergens van onder de indruk, vind ik fantastisch voor zo'n jonge!

Verkoop begint wel te vlotten siddieqje! Krijg de laatste dagen heel regelmatig reacties (toch meerdere per dag) en het lijkt erop dat nu de ernstige reacties beginnen te komen, ben ik blij om, na alle onzin die ik al te lezen heb gehad.. Dus hoe meer reacties, hoe meer kans op afspraken, en hoe meer kans op een goede afloop! En intussen rij ik 2 paarden, het is echt een heel gedoe om alles ingepland te krijgen nu, maar stiekem geniet ik er wel van om met beiden aan de slag te zijn :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:05

Ik zoek een opvolger voor mijn pony, mijn pony is nu 19 jaar en heeft licht atrose in haar voorbeen.
Dus die krijgt nu een fijn pensioen bij ons. :)
Zelf ben ik 17 jaar, dus dat is ook wel een leeftijd om de overstap te maken naar de paarden.
Ben 8 maanden geleden ook een zoektocht gestart, maar dat was geen succes, heb 4 paarden gereden en de juiste zat er helaas niet bij.
En omdat ik het zo druk had met school mocht ik van mijn ouders nu pas weer opnieuw op zoek naar een nieuw paard.
Afgelopen maandag voor het eerst sinds 8 maanden weer op een paard gezeten, heb er gisteren weer op gereden en het ging erg goed!
We hebben haar gereserveerd tot woensdag, dan maken we de definitieve beslissing.

Ik zoek/zocht een heel braaf paard, ongeveer 1.65 en tussen de 6 en 11 jaar.
Mijn voorkeur gaat uit naar merrie's, maar als er een ruin is die verder compleet in het plaatje past is dat ook geen probleem.
Ben ook van plan om er straks mee te starten, dus het paard moet wel een beetje potentie hebben.
Het paard dat wij nu hebben gereserveerd is een 10-jarige merrie van Jazz, maar ze is superlief en ontzettend braaf.
Heeeeeel lief en knuffelig in de omgang en onder het zadel heel fijn en makkelijk te rijden.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:09

Wat jammer Julie dat je dat paard hebt moeten inslapen, lijkt me echt verschrikkelijk moeilijk..
Maar wel goed van je dat je die keuze hebt gemaakt, zo verlos je het paard iig van haar pijn.
En jij bent dus bezig met het verkopen van een paard? In zo'n situatie heb ik nog nooit gezeten, lijkt me ook wel apart.
Juist totaal het tegenovergestelde van waar ik op dit moment mee bezig ben, maar wel interessant om te lezen hoe de verkopers erover denken etc.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 22:13

Jup ik ben momenteel m'n 7jarige merrie aan het verkopen, omdat ik samen met m'n vriend een ander paard heb gekocht, waar hij ook mee kan rijden en die ik een keer een paar dagen kan laten staan. Mijn merrie wil namelijk heel graag werken en wordt boos op me als ik haar 3 dagen alleen maar sta te poetsen :D

Jazz, zou ik echt nooit durven kopen :D Belachelijk want er zijn heus ook brave en eenvoudige jazz'en , maar da's zo'n afstamming die me heel erg afschrikt :)

Sja, m'n vorige paard.. Was een Arabo-Fries, weer iets helemaal anders. Maar ik was zo gek op hem, echt een heel leuk dier. Heb 'm ook alles zelf geleerd, hij was zo ongecompliceerd. Op 2,5jaar deden we een beginnetje van vrijheidsdressuur, dan leren longeren, en dan zadelmak maken, niets was ooit een probleem. En dan zie je dat net die dieren een foutje blijken te hebben.. 12 juli zal het een jaar zijn dat ie er niet meer is.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:18

Ah okee, begrijpelijk dat je haar dan verkoopt. :j
Zo'n paard kan ik dus ook niet echt gebruiken, heb soms een week dat ik wat minder kan rijden ivm mijn school.
Dus moet wel een beetje een relaxed beestje zijn die je ook wel een paar dagen stil kan laten staan.

Haha nee, dat heb/had ik dus ook met Jazz. Ben er altijd voor gewaarschuwd door mijn vorige instructrice.
Nu ben ik samen met mijn instructeur op zoek, we kwamen een heel leuk paard tegen op internet, een Scandic.
Dus mijn instructeur erheen bellen en vertellen wat voor soort ruiter ik was en of die Scandic geschikt zou zijn, maar toen vertelde die verkoper dat hij ook nog een ander paard te koop had die veeeeel braver en geschikter zou zijn.
Dat was dus een Jazz, had haar ook wel gezien op internet, maar meteen weggeklikt omdat het een Jazz was.
Haha, puur toeval dus. Maar die man had wel gelijk, wát een lief beest zeg! :)

Heb hier nog een filmpje van afgelopen maandag dat ik erop zit, gisteren ging het nog veel beter hoor, maar zo kunnen jullie haar even zien:
http://www.youtube.com/watch?v=E4KCsAhyDaA

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 22:21

Mn merrie is ook heel lief en braaf hoor, zolang je ze maar bezig houdt, fysiek en mentaal. Nu heb ik haar 5x per week aan het werk en gaat prima! Minder lukt ook wel, het is niet dat ze dan stout wordt, maar ik voel wel dat ze liever aan het werk is dan wat rondjes in de paddock of stapmolen te doen.
Ik hoop dat je Jazz de uitzondering op de regel is! Waar hangt je beslissing nog van af? Moet ze nog gekeurd worden?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:26

Ja oke, ik snap het. :j
Nou we moeten nog even goed overwegen of ze echt geschikt is of dat we nog even verder zoeken.
Maar ik weet bijna wel zeker dat het doorgaat, nog nooit een paard gezien die zo perfect in mijn plaatje past.
En daarna wordt ze ook zeker gekeurd, dat hebben we nog niet laten doen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 22:27

Leuk, hopen op een goede keuring dan!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:29

Tijdens de keuring van mijn paard vertelde de dierenarts. Dat de dressuurpaarden steeds vuriger en bloediger worden gefokt. Dit was positief voor de top maar voor de middenmoot (waar ik ook bij hoor) is dit alles behalve positief, deze hebben veel meer moeite met de bloederige paarden. Ik heb niet gekeken hoe heet de vader of dergelijke was, totaal gekeken hoe de merrie overal op reageerde!