Ja, de dierenarts vertelde me dat het inderdaad veel voorkomt bij Friezen.
Eczeem zou ik een paard wel op laten staan, maar dat is puur omdat ze hier 24/7 buiten staan en we aan het bos wonen. Paard met een stalgebrek zou ik juist weer minder een issue vinden.
Dees
Geplaatst: 09-05-23 13:50
@ Belker - ja! Vriendlief gaf aan ook te willen rijden, dus we zoeken een brave dikkont voor erbij
Waar moet je allemaal op letten als je een paard zou gaan bezichtigen?
Voor een kennis. Weet iemand misschien nog een bom proef pony/paard vanaf 1.55 die niet enorm gevoelig is. Dus eigenlijks gewoon een goedzak waar je zowat een kind op kan zetten en ruiters die nog lerende zijn met balans. Een paard wat vertrouwen geeft.
Ik let altijd op het gedrag van het dier. Dit zie ik bij voorkeur ontspannen, maar wel oplettend.
Verder een snelle check ... mager/dik/op gewicht, komt de stokmaat gevoelsmatig overeen met hetgeen opgegeven was? Hoe zit het dier in zijn vacht? Hoe zien de hoeven eruit? Zijn de hoeven netjes bijgehouden/ zijn ze gelijk.
Verder check ik ook het tuig waar ik mee moet rijden. Een klapperend zadel zal ze geen ontspannen lopend paard opleveren, een bit te laag in de mond, zal me geen fijne aanleuning opleveren.
Dat zo'n beetje
Dees
Geplaatst: 14-05-23 23:49
Ik meld me hier weer af: wij zijn vandaag thuisgekomen met een guitige Schwarzwalder Fuchs hengst van 2 jaar oud. Blij mee. Zoektocht voltooid
Lizenlotte
Geplaatst: 15-05-23 08:02
Schwarzwalders zijn zeker erg leuk, maar je zocht toch iets omdat je vriend ook wil rijden? Waarom dan de keus voor een 2 jarige? Gewoon nieuwsgierig hoor
Hij wordt vanzelf wat ouder he? Er is geen haast bij.
Een kant en klare vinden bleek erg lastig. Ze zijn er wel, vooral in Zuid Duitsland. Maar even 800 km rijden voor een bezichtiging ging voor ons te ver.
Maartje_M
Geplaatst: 15-05-23 09:57
Wij zijn ook geslaagd voor de kinderen Een 18jarige haflinger merrie
Van harte met je aankoop dees. Ben benieuwd naar een foto. Vind het leuke dieren, snap wel dat je daar op valt
Dees
Geplaatst: 15-05-23 12:56
Hierbij een plaatje van onze aanwinst.
Ondanks dat ie hengst is en 6 weken geleden nog gewoon in de opfokweide ergens onderin Dtsl stond... wat is ie braaf! Echt zo heel veel makkelijker dan al die grote warmbloeds die ik gehad heb. Al is het best een meneertje en merk je dat hij hengst is. Ik hoop dat ie zo braaf blijft. Binnenkort laten we hem ruinen
Gefeliciteerd met de haflinger, Maartje! Ervaren haflingers die braaf zijn bij kinderen, zijn echt hun gewicht in goud waard.
We zijn echt heel blij met haar, ze loopt met de jongens fijn braaf haar rondjes en laat zich echt heel fijn door ze sturen etc, echt een goede leerpony!
Ik sluit me hier ook aan. Ook wij zijn op zoek naar een nieuw gezinslid
boemel
Geplaatst: 15-05-23 20:25
Wat zoek je Olikea?
Ik krijg voornamelijk drachtige merries en merries met veulen (en het veulen is niet te koop) aangeboden. Maar, het voelt voor mij wel als een "ding" om pas in het najaar een paard erbij te hebben