Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 01:50

Ja en toch is het JULLIE schuld. Humpf. Of niet :))

Nouja ze ontdooit vast wel weer een keer...uiteindelijk :=

Mars

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 07:02

Dit is t enige topic waarin ik lees over een paard dat een baksteen uit stal trapt en denk ‘Ah ja, dat kan gebeuren’. In geval van Rêve kijk je als meelezer niet snel meer gek op :=

Haar gezichtsuitdrukkingen zijn wel weer prachtig he! Heerlijk zo’n sprekend hoofd :D

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 07:11

Jij hebt echt paarden die met je communiceren. Wat een kop trekt ze.
Maar voor mijn beeldvorming, zij staat zelf in de stal naast Sam? Maar hoe krijgt ze daar een baksteen uit getrapt dan?
Overwerk je niet he.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 08:20

overwerk je niet hoor Ayasha. Ja, Joy heeft het inderdaad niet van vreemden zijn gezichtsuitdrukkingen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 13:29

Rêve stond in de stal die al groter gemaakt was dus zij had iets van 30cm muur voorbij Sam zijn stal en dan kwam de deur. Zal zo een betere foto maken maar links van de borstels begint Sam zijn stal:

Afbeelding
Afbeelding
De tralies op foto twee is Sam zijn stal.
De baksteen waar het onderste scharnier aan hangt heeft ze er uit geschopt.
Het is al sinds Joy zijn geboorte de bedoeling de stallen allemaal zo groot te maken maar het kwam er nooit van. Nu dus wel. :+

Vanmorgen liet ik ze uit en liep ze prompt naar haar oude stal. Dus ik mompel ‘Rêve… andere kant….’ En wijs naar de deur terwijl ze om kijkt. Ze kwam met een geërgerd piepje terug voorbij . _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 14:45

Afbeelding
De ton die er tegen staat is verzwaard zodat de deur niet kan omvallen. De opening wordt nu half baksteen en half tralies en de deur komt aan de voorkant van de stal.

Ik gisteren vlak voor ik in slaap viel: ‘damn ben de likstenen vergeten open te doen.’
Man: ‘wat maakt dat uit?’
Ik: ‘dat ze het nu zelf gaan doen…..’

Ze hebben het netjes gedaan gelukkig. _O-

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 16:04

Hebben ze wat om zich mee bezig te houden, een slowfeeder liksteen-puzzel :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 22:54

:j nacht twee: Rêve denkt nog altijd dat ik mijn hoofd hard gestoten heb. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 23:20

Mars schreef:
Dit is t enige topic waarin ik lees over een paard dat een baksteen uit stal trapt en denk ‘Ah ja, dat kan gebeuren’. In geval van Rêve kijk je als meelezer niet snel meer gek op :=

Haar gezichtsuitdrukkingen zijn wel weer prachtig he! Heerlijk zo’n sprekend hoofd :D

_O- ik moet soms verklaren waarom ik niet meer in paniek ben of niet feller reageer op gebeurtenissen. Meestal antwoord ik dan ‘kom die merrie maar een week halen.’ :+

Overigens: de foto met het deken is een van de extra redenen om te ‘verbouwen’. Er komen klinkers op de vloer en daar komen de rubberen matten op. Als miss Terror dan in de winter nog eens pissig is en haar bak water door de stal gooit zakt het water door de matten tussen de klinkers en droogt de stal dus sneller. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 16:04

Hahahahahaha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 19:30

Het was lekker rustig op weide dus met Joy zijn manen gespeeld. Joy vindt het helemaal prima. _O-
Vlechten op de manenkam kan misschien als ik ze nat maak of er spul in doe maar zonder iets krijg ik het niet vast gehouden dus maar een gewone hengsten vlecht geprobeerd. :+
Als ik alles gedaan heb eens op zoeken of er nog manieren zijn om zijn manen te vlechten zonder dat ik de splitsing er uit moet halen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de andere kant gingen zijn manen los. _O- heb maar een helft gevlecht. :))

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 21:10

Hij kijkt toch maar bedenkelijk op die laatste foto. :+

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 22:03

Ayasha schreef:
Mars schreef:

_O- ik moet soms verklaren waarom ik niet meer in paniek ben of niet feller reageer op gebeurtenissen. Meestal antwoord ik dan ‘kom die merrie maar een week halen.’ :+

Overigens: de foto met het deken is een van de extra redenen om te ‘verbouwen’. Er komen klinkers op de vloer en daar komen de rubberen matten op. Als miss Terror dan in de winter nog eens pissig is en haar bak water door de stal gooit zakt het water door de matten tussen de klinkers en droogt de stal dus sneller. :+

Ik wil het hoofd van terror wel eens zien als ze de bak water om gooit uit frustratie en dat dan het water ineens wegzakt :+

Ben benieuwd hoe het gaat worden!

Joy is wel knap hoor!! Met zo'n vlecht al echt volwassen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 22:21

petraaken schreef:

Ik had al geprobeerd om hem op de manenkam te maken maar dat lukte niet zonder de manen nat of iig met vlecht-spul te doen. Toen ben ik maar met eentje opzij begonnen en laten we zeggen dat het even duurde voor ik vertrokken was. Ofwel: Joy heeft uitzonderlijk veel geduld gehad. _O- en hij kijkt altijd bedenkelijk naar die telefoon. >;) alsof hij weet dat ik foto’s maak. :+

Muga had vooral graag haar hoofd gezien toen het water onvermijdelijk ook deels over haar voeten liep. :+ iets zegt me dat dat de driftbui snel afgekoeld heeft. _O-

Ik heb ook haar hooinet ooit aan het andere eind van de stal gevonden omdat het touw (berg klim touw he) het begeven had. Vraag me ook af hoe ze dat ervaren heeft toen het net ineens mee kwam. :+

Ik vraag me heel veel af rond dat paard. Niks schokt haar in elk geval genoeg om op te houden met dergelijke onzin.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 00:11

petraaken schreef:

Ik dacht precies hetzelfde, hahahahaha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 08:14

Hij kijkt altijd bedenkelijk met dat mensen oog. _O-

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 08:38

En nu nog testen of de hengstenvlecht blijft zitten tijdens het rijden :D
Wat bij mij goed hielp om de vlecht op de manenkam te krijgen, is onderlangs vlechten.
En dan met een stoel ernaast zodat je goed vanboven aan kan "trekken", dan blijft het ook veel beter zitten dan bovenlangs vlechten :)
Ik heb een tijdje andalusiers gereden dus moest altijd vlechten, dus veel kunnen oefenen :+
Hier zie je het verschil, al weet ik niet of het duidelijk is zo vanop de foto

Dit is een gewone hengstenvlecht bovenlangs:
Afbeelding

En bij deze onderlangs gevlochten:
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 11:27

Vanaf de fotos vind ik de onderste het mooiste. Knappe man.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 15:16

Heb Explosion vroeger altijd zo gevlochten dus moet het onderhands even terug oefenen maar dat is idd steviger. Ik ging er dan vaak nog eens met naald en draad door heen. :+ maar bij Explosion zijn manen kon ik hem niet zo los laten zelfs geen seconde. Dus denk dat het wel gaat houden. Bij Rêve niet anders deed ik bij haar ook een hengsten vlecht maar bleef op geen enkele manier zitten. Ze trok ‘m los terwijl ik vlocht. :+

Afbeelding
Afbeelding
O:) *\o/*

Tweede proef vond ze alleen weer dat we konden afronden in de stap. :+
Maar ze maakte veel goed met de rest van de onderdelen dus de schade viel mee. :D

69 en 67,2% :+:
Tweede proef zouden we ook prijs gehad hebben als ze niet al hij de D had willen stoppen en weigerde verder te stappen. :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:55

Woop woop ! Gefeliciteerd.
Fijne commentaar ook over jou. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 20:15

:+: het ging thans weer mis in die proef. Heb besloten dat ik het over een andere boeg ga gooien. Ga haar in september de fout laten maken als ze het doet, gewoon terug naar stap rijden en verder rijden. Ze is niet onder de indruk van een mep en ik voel me slecht als ik het doe. Zij voelt zich hoogstens beledigd. :=

Manlief had de camera opgehangen zonder nadenken dus we hebben een paar uur gedacht dat ik de camera (en de filmpjes dus) kwijt was. := := ze zijn nu iig aan het uploaden maar dit zijn wel veel emoties op een dag. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 21:30

Hee geweldig zeg, proficiat!
Komt wel mooi terug zo, de jury opmerking over jullie harmonie en de titel van je topic. <3
Dat moet een tof gevoel geven!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 22:08

In de tweede proef waren we hem kwijt…. :=
Wederom: ik geef been en ze gaat gewoon prompt stil staan. :X

Terecht een 4 waar ze de zwiep krijgt maar dit is geen oplossing. Dit is niet wat ik wil. Er moet een andere manier zijn om haar er door te krijgen. Het voelt haast als ‘dominantie’ omdat ze echt zodra ik been geef nog harder in de ankers gaat. En alleen in stap. :\ op de E-b lijn krijg ik het met been opgelost maar voor de groet ging ze dus vol tegen mijn been in. En daarna loopt ze dus gewoon netjes door. :roll: na het groeten kijkt ze eens ‘achter’ zich alsof ze wil zeggen ‘enne? Wat is jouw probleem.’ Maar that’s it. :+ ze stapt mooi actief weg en no hard feelings… terwijl dit echt een paard is dat wrok koestert als ze vindt dat je oneerlijk met haar bent. (En ze vindt dat normaal vrij snel. :? )

Overigens ook met de jury over gehad. Die zag het probleem, begreep dat ik het niet goed weet hoe het op te lossen. Zij wist het ook niet meteen behalve blijven doorzetten tussen de hekjes maar…. Dit is natuurlijk niet wat je wil. :\ iig niet wat ik wil…

In proef 1 demonstreert ze mooi dat ze prima stapt zolang de proef niet begonnen is…

Heb alles toegepast wat Chris zei… jury wist het ook niet (is natuur ook haar taak niet.)… En ik weet het ook even niet eerlijk gezegd. Maar als het na drie keer voor mijn gevoel ‘lik op stuk beleid’ nog steeds gebeurt is dat iig niet de oplossing. :\

Ik snap ook oprecht niet waarom… in de basis komt het terug op gehoorzaamheid maar waarom alleen in stap (want verder moest ik vandaag echt niet veel doen. In alle andere gangen was ze fijn op het been en de hand.), waarom alleen in de proef en je zou denken dat ze na toch een paar keer wel de klik gezet zou hebben nu als de reden zo simpel zou zijn als ‘ze weet dat je niet reageert in de proef.’ Dus dat is het niet…

Rêve is trouwens een paard dat letterlijk geboren is met een absolute schijt aan de zweep en correcties in het algemeen… daarom is ze zo moeizaam opgevoed geraakt of wat daar voor door gaat. Een gewone tik reageert ze niet op. :\ Heeft ze nooit gedaan. Heb haar met veel moeite licht gemaakt op de hulpen (mond was ze altijd licht maar bij de minste druk ook als ze zelf meer contact neemt opent ze de mond en wordt ze onrustig want dan is ze geërgerd dat er te veel druk op haar mond zit. := ) en nu in stap ben ik precies terug bij af en heb geen ide waarom… kan er alleen in de proeven aan werken want dat is het enige moment dat ze het doet. :\ heb bewust oefeningen in stap gereden met losrijden dat ze snapt dat stap ook gewoon een gang is waarin er gewerkt wordt…

Ik neig naar tempowisselingen in stap máár met dit probleem is er dan het risico dat ze niet meer mooi taktmatig gaat stappen… prullen aan een stap die niet ‘vooruit gedacht’ is, is een groter risico dan de draf…

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:04

Och ja ik zie t, wel vreemd hoor. Je had t een keer erover om s een niveau hoger te starten, misschien dat als ze wat meer uitdaging kreeg dat ze dan een beetje bij de les blijft? Is dat t proberen waard? Dat ze beledigd is dat ze van die saaie dingen moet doen ofzo? :o

Verder super netjes idd! Komt vast goed!

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:36

Voel je het moment aankomen? Misschien een keer iets van een travers vragen op dat moment? Of als ze stil gaat staan achterwaarts of keertwending inzetten?

Of had je daar zelf ook aan gedacht? Is wel gek inderdaad dat je helemaal nergens mee doorkomt bij haar op zo'n moment, alsof ze zegt 'heb genoeg van jouw vragen braaf gedaan, nu doen we mijn zin'

Of misschien heel gek gedacht, en alleen als het veilig is, op zo'n moment alles los gooien, zo van jij stopt ermee, dan ik ook. Die verwacht ze misschien niet :x