Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:40

anjali schreef:
The_Cat schreef:
Ben gisteren geweest. Ik weet niet of ik terug ga. Op zich was het paardje wel oké, maar ik had er niet echt iets van waauw of leuk of gevoel van. Ik denk niet dat ik verder ga gaan, ook al is het paard goedgekeurd. Misschien dat als ik het paard een halfjaar heb, het anders zou kunnen zijn, maar nu had ik er niet echt meteen er een leuk gevoel bij, bij het paard qua karakter

Dat was dus geen klik.Je kunt toch nog verder kijken.Er zijn genoeg paarden te koop al zijn ze wel erg aan de prijs momenteel.

Nee, ben zeker aan het verder kijken :) De prijs is alleen inderdaad huilen

Veel succes Petra!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:43

c_alsemgeest

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:44

advertenties van andere bespreken mag niet ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:50

Oh ik dacht dat je niet je eigen paarden mocht bespreken/adverteren.
Dan haal ik het gewoon weer weg.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:52

eigen bespreken mag wel, aanbieden als iemand dat zoekt ook.
Niet ongevraagd aanbieden, dat mag dan weer niet :)

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:57

Ik denk dat jullie daarvoor sowieso in het verkeerde topic zitten, dat mag enkel in paard kopen deel XXI of wat dat topic ook is.

Ik heb niet zo'n positief bericht gekregen van de kliniek, waar ik al voor vreesde.. ze zeggen wel dat ik het paard alsnog wel kan komen brengen voor een keuring zodat ze het verder kunnen inschatten, maar hun eerste advies voor aankoop is in elk geval niet positief. Ik ben al een hele dag slecht.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:59

Tsja, ik heb afgelopen weekend nog een veulen voor 55.000 geveild zien worden, dus er zullen vast mensen zijn die het ervoor over hebben. En nee, die vond ik niet dusdanig bijzonder om dat geld te verantwoorden :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:07

Ik kan het bericht helaas niet meer zelf verwijderen of aanpassen.

Wat vervelend Kiwiaa, jou zoektocht gaat dus weer verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:08

Balen Kiwiaa!

Ik ben via mijn instructie aan het kijken in het buitenland, leuk leuk leuk!

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:13

Ja maar ik denk dat ik gewoon niet echt een goeie ben om een paard te kopen. Ik twijfel heel erg, ga niet snel kijken naar een paard en hetgeen ik dan uiteindelijk uitkies lijkt altijd wel iets mee te zijn := Ik vind het zooooo stresserend allemaal, ik ben al een week geen mens meer 8)7

Ik denk dat ik voorlopig ga focussen op een stal bijzetten en paddock uitbreiden en piste aanleggen, zodat ik in de verre toekomst het paard meteen thuis bij die van mij kan zetten en ik geen periode moet overbruggen in pensionstal. Ook wel gek om dat allemaal te doen zonder rijpaard.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:18

Ik herken het Kiwiaa, maar dan met een paard verkopen. Ik heb deze knoop doorgehakt maar ben er ook constant mee bezig en heb er veel stress al van om een paard te verkopen. Laat staan straks een nieuwe kopen..

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:22

Ik kan me volledig inbeelden hoe je je voelt Ketly! Denk dat dat ook de reden is waarom ik zo zwaar til aan een paard kopen, het verkopen als het toch niet zou klikken gaat nog veel erger zijn qua stress/misselijkheid. Dat kom ik niet te boven denk ik :=

Nu als ik deze toch zou kopen, die krijg je sowieso niet meer verkocht dus da's al geen optie _O- Maar ik denk dat het niet slim is om het toch te doen, hoewel het wel echt een paard voor mij was.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:39

kyrkelover schreef:
Wilma67 schreef:
Ik ben op zoek geweest naar een paard en die ook gevonden, een Engels volbloed. Ik kreeg bij de aankoop het paspoort en helaas stond er niets ingevuld dan een chipnummer Engeland en chipnummer Nederland. Bij de foto van het paard stond de naam Dropshop LB, merrie.

Ik heb op zoek gegaan naar de achtergrond van het paard, maar helaas nog niets wijzer geworden. Dat komt omdat het paard kennelijk Nederland is binnen gekomen via het Tinkerstamboek. Daar mijn vragen over de herkomst van het paard ook neergelegd.

Ze wordt nu opnieuw ingereden en wat kan ze lopen! Ik ben er ook achter dat ze heel hoog kan springen. Een paar feitjes! Liever had ik een stamboek gehad, hoop daar nog achter te komen.

Iemand de gouden tip?

Ps. alle verwante stamboeken al gevraagd.

Als je een foto stuurt van de pagina van het chipnummer en geboortejaar kan ik alles wat bekend is voor je achterhalen indien ze in Engeland of Ierland geregistreerd is.

We hebben overigens weer gewoon bingo en de gehele afstamming bekend..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:12

Kiwiaa, balen zeg :(

Ik vind paarden kijken altijd wel leuk. Kiezen ben ik wat lastiger in. Daarom probeer ik zo min mogelijk keuze te hebben :+

De enige 'stress' die ik deze keer heb/had is dat ie niet iets ernstigs gaat mankeren en ik weer een paard kwijtraak. Maargoed, dat is gewoon niet realistisch om daar stress voor te hebben :=
Net zoveel kans dat het goed gaat als dat het fout gaat

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:20

Wat jammer Kiwiaa, mijn advies zou zijn laten staan, vooral voor dat bedrag :=

Wat leuk robijn, spannend!!

Achja, ik had mijne ook gekocht en dacht help doe ik er wel goed aan?! Vooral de eerste week dacht ik oh jeetje wat heb ik gekocht (iets met hengst die dat liet merken _O- ) maar wat ben ik blij met hem nu! Het is niet hetzelfde als m’n vorige maar ik ben wel gek met ‘m <3

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 20:24

Dilan, haha ja kijken op zich vind ik al mega stresserend. Ik heb altijd zo het gevoel dat ik mensen hun tijd verdoe als ik ga kijken en het paard toch niet leuk vind, dus durf dat ook niet zo goed. Moet hem al in mijn hoofd gekocht hebben voor ik een afspraak maak, maar dan krijg je zoals nu dat ik er helemaal naar van ben dat het toch niet goed was.

Van jouw angst snap ik wel hoor, ik vind het knap dat je het terug aandurft, ik was er wel even klaar mee geweest denk ik. :(:)

Robijntjah, leuk trouwens! Had er net even over gelezen. Ben je van plan om ook tot daar te reizen?

Tarzan, ja ik denk wel dat het de beste keuze is. Hoewel ik wel al de hele avond al wenend rondloop :+ dramaqueen much. Het is inderdaad veel geld. Ook al heb ik het er wel voor over. :') super om te lezen dat jullie zo'n leuk team zijn!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 20:51

Ik riep in eerste instantie ook dat ik er klaar mee was. Maar ergens wist ik ook wel heel gauw dat ik toch niet paardloos kan blijven :o

En gezien ik graag een jong dier wilde en dan toch al een paar jaar moet 'wachten', wilde ik ook weer niet al te lang wachten met een nieuw paard.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:11

Ik begrijp helemaal wat jullie bedoelen :')
Ik zie ook zó vreselijk op tegen het paarden kijken straks.
Ik heb dat echt nooit leuk gevonden... terwijl vrienden van mij het echt fantastisch vinden :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:13

Ik vind het leuker om met anderen mee te gaan om paarden voor hen te bekijken, dat wel :))

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:04

Ja dat ook, dan vind ik het inderdaad ook best leuk :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:14

Kijken vind ik het leukst, kopen vind ik eng :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:21

Ketly schreef:
Ik herken het Kiwiaa, maar dan met een paard verkopen. Ik heb deze knoop doorgehakt maar ben er ook constant mee bezig en heb er veel stress al van om een paard te verkopen. Laat staan straks een nieuwe kopen..

Ga je um verkopen Ketly

Verkopen kan ik dus ook niet mijn merrie staat in stille verkoop maar wel heel,stil heb namelijk maar 1x gegeven door gestuurd.

Je weet wat je hebt, niet wat je krijgt.
En de prijzen zijn absurd, bovendien ben ik bang dat mijn merrie niet goed behandeld zou gaan worden of gekort op dingen

Verkopen is gewoon eng

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:34

Ja ga hem helaas verkopen! Ik denk dat hij iemand heel blij gaat maken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:35

Als iemand een keer met mij wilt: je bent welkom. Ik ga vaak met leek-vriend en die vindt het prima als ze van knuffelen houden. Ik vind het zo doodeng. Wat als ze stokkreupel lopen en ik zie het niet? Terwijl ik normaal gesproken dat best wel zie. Maar opeens slaan de stoppen door en snap ik nog net waar de voorkant en achterkant zit van het dier.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:44

Ketly schreef:
Ja ga hem helaas verkopen! Ik denk dat hij iemand heel blij gaat maken.

Jeetje sterkte dan…. Altijd moeilijk en vervelend
Wel dapper dat je keuze hebt gemaakt

Wil je misschien ook nog delen waarom?