Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 21:08

Ja ben een trotse paardenmama!! *\o/*
Eerste keer dat we wat serieuzer aan de slag gingen met de hindernissen.

Volgende week staat een crossles & een oefenparcours springen op de agenda :+

Zwemmen met paard is zo gaaf! Hoop dat wij ooit ook zover komen <3

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:55

Wat leuk Miesje!
Gaaf Sanne doet ze mooi!

Oke Harv zijn been was wel weer dik :( MAAR hij liep wel rad. Dus heb een paar rondjes op de hoefslag draf gedaan en wat langer gestapt. Eens kijken hoe zn been blijft als ik dit wat uitbouw. Achteraf weer gekoeld en compagel gesmeerd.
Denk dat ie weer tegen de muur aan geschopt heeft... Als iemand daar tips voor heeft :+ Knevelen??? (grapje natuurlijk)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 11:53

@Paljaslaura, balen dat zn been weer dik is. Kan je geen rubber tegen de wanden doen, dat dempt misschien wat mocht hij er tegen slaan?

@Sannee, super gaaf en mooie techniek heeft je paard.

@Mirjam, het gaat opschieten nu. Heb je al contacten daar dat je al een afspraak met een hoefsmid hebt kunnen maken? Lijkt me lastig dat soort dingen te regelen als je er zo`n eind vandaan zit.

@Melissa, gaaf je L1 debuut. Komt vast helemaal goed!

@Nouklime, Prachtige trailer daar ga je erg veel plezier van hebben. <3

Kensi heb ik 1 Augustus verhuisd naar een andere stal. De vorige stal gaat volledig plat aankomend voorjaar om een nieuwe accommodatie neer te zetten. Nu was er een plekje vrij op de stal waar ik jaren gestaan heb met mijn vorige paard dus ben wat eerder dan verwacht verhuisd.

Met de warme dagen had ik zelf gelukkig vakantie en ging de stal eerder open. Dus iedere dag kon ik Kens toch een beetje rijden of longeren en zat er vaak om 8u op. In de binnenbaan was het dan vaak nog koel en te doen.

Volgende maand gaan we weer op wedstrijd. Heb een wedstrijd weekend in geschreven 2 dagen achter elkaar. Twijfel alleen of ik L1 of L2 zal starten. De oefeningen zitten er allemaal op, maar omdat het 2 dagen achter elkaar is geeft het misschien net wat meer stress/druk bij mezelf als ik dan ook gelijk een debuut maak in het L2 :')

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:10

Balen zeg Laura! Lastig als de slaan tegen de muur.. als ze nou is gewoon normaal zouden doen maarja maak ze dat maar is wijs.... Jack heeft ook semi last van voernijd in de box die voer ik vanaf de grond dan ziet hij zijn buurman niet als hij eet. maar weet niet of Harvey ook zonder eten slaat.

@Odenxia je kan inderdaad maar weg gaan nu er plek is ergens waar je wilt staan ipv dat je last minute iets moet gaan zoeken! Welke regio start jij?

@Sanne zag op insta dta je lekker crossles hebt gehad! Ze maakt wel grote stappen nova!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 12:18

@Nouklime, Regio Voorne-Putten +/- 30km er om heen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:35

Harvey heeft een lichte pees blessure aan zijn achilles pees..
Rubber gaat niet helpen want als ie mept gaat hij voluit. Ik hoop dat ie zich zo een pijn heeft gedaan dat ie het niet meer doet -O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:56

Odenxia; staat ze al relaxt op d'r nieuwe plek? Fijn dat er plek was!

Ja zoooo balen laura |(

Ja we hebben crossles gehad en ze was zoooo goed <3
Begon wat twijfelend; "waar ben ik, wat moet ik doen, oh god een hindernis" _O-
Maar toen ging de knop om en sprong ze alles! Ook als ze het spannend vond liet ze zich goed overtuigen.

Topper <3
Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:19

Balen laura! (understatement!!)

Voorne-putten is ook aardig ver bij mij uit de buurt haha!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:23

Oef die van mij slaan gelukkig niet.
Nova doet het goed!

Ik heb via FB al wat contacten met zweden gelegd ja. De hoefsmid dichtsbijzijnde die gediplomeerd is. Is altijd afwachten of het bevalt dan.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:09

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:27

Sanne wat ontzettend leuk, wat gaan jullie hard vooruit!

Mirjam, druk in de voorbereidingen. Hoe gaan jullie straks wonen als ik vragen mag, veel ruimte voor de paarden en mooie omgeving?

paljaslaura gaat het al wat beter? Wat naar dat ie een dik been heeft. Kan het geen hoefzweer zijn? Veronia had dit aan het begin van de zomer, liep ook beter toen het been echt dik werd. Bij haar bleek het een hoefzweer te zijn geweest.

Odenxia fijn, weer op concours. Als er lange tijd tussen heeft gezeten dan zou ik voor L1 gaan, even weer het gevoel krijgen en daarna over gaan.

Nouklime en Melissa hoe gaat het bij jullie?

Ik ben er ook nog steeds hoor. Ik heb alleen niet zoveel nieuws te melden. Tijdens de hete dagen heb ik niet gereden. Daarvoor waren we op vakantie en nu is alles zeiknat, dus ja, niet zoveel activiteit. We hebben ook een eerste echte dip gehad onder het zadel. Na mijn springcapriolen van de laatste keer waren we het even helemaal kwijt. Veronia was ontzettend vluchterig, bit vastpakken en zo hard mogelijk rennen. Totaal niet fijn. Ik heb haar nu weer terug op haar oude bitje (dun onderlegtrensje) en het gaat weer stukken beter gelukkig. Maar vertrouwen om ermee op vreemd terrein te gaan rijden ben ik wel even kwijt. Als me zoiets daar zou gebeuren dan ben ik verloren, want ze is ontzettend sterk en niet te sturen op zo'n moment. Eerst maar verder met vertrouwen opbouwen en dan zien we wel wanneer we weer eens op pad gaan. Komende week eerst nog een keer scannen of alles er nog goed uitziet met het veulentje in haar buik.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:43

Rood omcirkeld is ons terrein, 15ha.
Afbeelding
Wat van verder weg, groot meer dus vlakbij en bossen.
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:51

Oh wauw wat prachtig, wat een vrijheid! Is er wel een dorp of stad in de buurt?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:53

Dorpjes zijn 7-10 min, wat groter op 30min.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:28

Muronia, het is zijn achillespees dus vijf weken stappen

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 15:44

Wow Mirjam wat een stek <3

Super balen laura dat Harvey geblesseerd is. Hopelijk heeft hij er nu inderdaad van geleerd.

Gaaf Sanne en stoer dat je dat allemaal durft. Ik ben echt een chicken geworden :')
Soms zou ik willen dat ik het lef van een aantal jaren geleden nog had, maar sinds een harde val van een paard heb ik echt een deuk opgelopen.

Ik denk inderdaad dat het gewoon L1 starten word. Beetje wedstrijd ritme op doen en daarna door naar het L2.
Gisteren erg fijn met dr getraind en zijn rustig bezig met keertwendingen en travers. Keertwendingen doet ze echt al super knap, Travers vind ze wat lastiger om de lengte buiging te behouden. In stap gaat het super, maar in draf lukt het een paar passen en dan verliest ze lengtebuiging. Dan rij ik een kleine volte en kan haar weer een paar passen correct mee nemen. (Voordeel van een 20x60 baan, dat je een lange lange zijde hebt :') ) Dus ze doet echt wel heel goed haar best. Zo leuk om al die nieuwe oefeningetjes aan te leren :D

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 15:46

Muronia schreef:
Ik ben er ook nog steeds hoor. Ik heb alleen niet zoveel nieuws te melden. Tijdens de hete dagen heb ik niet gereden. Daarvoor waren we op vakantie en nu is alles zeiknat, dus ja, niet zoveel activiteit. We hebben ook een eerste echte dip gehad onder het zadel. Na mijn springcapriolen van de laatste keer waren we het even helemaal kwijt. Veronia was ontzettend vluchterig, bit vastpakken en zo hard mogelijk rennen. Totaal niet fijn. Ik heb haar nu weer terug op haar oude bitje (dun onderlegtrensje) en het gaat weer stukken beter gelukkig. Maar vertrouwen om ermee op vreemd terrein te gaan rijden ben ik wel even kwijt. Als me zoiets daar zou gebeuren dan ben ik verloren, want ze is ontzettend sterk en niet te sturen op zo'n moment. Eerst maar verder met vertrouwen opbouwen en dan zien we wel wanneer we weer eens op pad gaan. Komende week eerst nog een keer scannen of alles er nog goed uitziet met het veulentje in haar buik.

Vervelend dat je niet zo uit de voeten kan met die nattigheid. Gelukkig heb je de controle wel weer terug, maar snap dat je even het vertrouwen kwijt bent.
Spannend weer scannen :j

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:32

Zo even bijlezen hoor, liep een klein beetje achter :+

Die springt lekker Sanne! Super leuk om te zien :D

Miesje super dat Jack het zo fijn doet, heerlijk dat je relaxt op buitenrit kan!

Laura wat vervelend dat het been van Harv toch weer dik was.. Gaat het inmiddels beter?

Odenxia fijn dat er een plekje vrij is gekomen op je oude stal! Kenzi goed op haar plek daar?
Kun je niet de eerste dag L1 doen en de 2e dag L2? :)

Laura wat balen van de pees zeg.. Nu verplichte boxrust of wel gewoon naar buiten? Hopen dat het gauw en goed geneest

Sanne wat supergaaf dat crossen, echt heel leuk!
(ik weet niet hoe ver het voor jouw rijden is, maar ik deed met mijn vorige paard altijd mee aan de tripalon in Laren gld, dan rij je een dressuurproef, een bosrit van ca 10 km met onderweg allerlei (cross)
hindernissen en daarna een klein parcours. En je mag dat dan met een groepje rijden of alleen, je bent niks verplicht te springen alleen krijg je dan geen punten. Was voor ons altijd het jaarlijkse uitje, en als ik een braaf paard mee kan vinden mag Ken er dit jaar ook mee heen )
Absoluut niet vergelijkbaar met een officiele SGW wedstrijd maar gewoon heel leuk gemoedelijk en een klein beetje proeven aan de SGW

Muronia even rustig aan gedaan met de warmte. oliebol dat jullie het vertrouwen even wat kwijt zijn.. Dat gaat vast gauw weer goedkomen! Duimen dat met veulen ook alles oke is!

Wow Mirjam dat is een best stuk grond zeg! Gaaf :D

Odenxia jullie zijn lekker bezig! Super leuk dat je zo de M oefeningen ook al wat meepakt!

Ken vorige week na de warmte weer serieuzer opgepakt, maandag weer fijn gelest :) Ze gaat het echt fijn doen :D
Vanavond dan na lange tijd ons L1 debuut gemaakt, de 1e proef was nog niet helemaal fijn. Wat kleine rommeltjes en een flinke storing in de galop wat een 3-2 koste. (toch stiekem ook wel wat onbewuste spanning bij mij denk ik). Heb een extra volte gegaloppeerd, zodat we eerst de ontspanning weer terug hadden, onderdeel was toch al verknald :+ daar hadden we 184,5 -2.
2e proef stond een overkapping direct aan de baan met dranghekken er tegenaan, die vond ze reuze spannend maar eigenlijk wel heel fijn kunnen rijden in die proef met nog genoeg ruimte voor verbetering, daar hadden we 192 met een 6e plaats van de 17 starts in de L1/L2 en dat tussen veel stalruiters (nadeel van een mooi terrein, goede bodem en doordeweekse concoursen :P ) met als commentaar netjes voorgesteld en knap door de proef heen geloodst.
Zeker heel tevreden zo voor de eerste keer, dat smaakt naar meer :D
Volgende week krijgt ze lekker vakantie, ik ga zelf een weekje weg en dan half september gaan we weer op pad :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:41

Muronia wat balen van de afgelopen periode! Hopelijk kunnen jullie het weer fijn oppakken!

Odenxia als ik jullie zo hoor kun je wel eens L starten hoor *D

Ah dat klinkt toch keurig voor je L debuut melissa! Echt goed joh! Beetje spanning is jullie vergeven hoor!

Laren is denk ik een uur voor mij ongeveer? Met de trailer misschien iets langer. Maar wil volgend seizoen wel een keer iets van een oefencross/tripalon oid meedoen! Ik ga hem in ieder geval even onthouden ! Lijkt me superleuk!
M'n stalgenootjes gaan elk jaar naar de oefencross in Elst. Ik kan nu niet, maar misschien volgend jaar!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 07:02

Laura sorry dat had ik gemist. Dat is minder. Hopelijk een vlot en goed herstel.

Melissa gefeliciteerd, dat is een heel mooi debuut!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 19:55

Sanne ik denk idd vanaf Wageningen wel een uur, denk niet veel langer.
Ik vind m in laren altijd heel erg leuk, vooral omdat er niks moet en je samen met een groepje kan rijden gewoon op je eigen tempo.

Dankje dames :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:57

Ik ga hem opschrijven Melissa! *D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:07

Ik had gisteren voor het eerst weer een Veronia onder mijn bips die geheel zichzelf en ontspannen was. Eindelijk! Wat fijn om weer gewoon normaal te kunnen rijden. Wat het nu geweest is..?Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:02

Oh Muronia wat fijn... gelukkig maar! Even een puberfase haha...

Ik heb gister voor het eerst een oefenparcoursje gesprongen <3
2 rondjes gedaan, 1x in draf gereden en daarna het hele rondje doorgegaloppeerd, ze was zoooo braaf! Keek echt nergens naar :+:

Ik weet niet wat er gebeurd is met deze pony maar ze vind dit allemaal wel mooi om te doen _O-

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:21

Haha jeetje Melissa wat en lap tekst! Waar ga je heen op vakantie?

Sanne love je crosstopic!!

Muronia gelukkig dat je weer fijn hebt kunnen rijden! Nu dat gevoel vast houden!

Ik ben vandaag voor het eerst met Jack naar het strand geweest! 8 uur erop en om 9 uur er weer af. Hij was zo braaf! Zo her water in en hebben echt mega lekker kunnen galopperen!

Afbeelding

Afbeelding