Maar ik kreeg al vaak negatief antwoord omdat ik wou (het)keuren röntgenologisch dan. Bij PSSM keken ze me helemaal al aan alsof ik gek was

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sabine81 schreef:Ik lees ook al een poosje mee. Maar ik vind de zoektocht naar een nieuw paard vies tegenvallen. Ik zie nog steeds behoorlijk hoge prijzen. Zelfs voor paarden met bemerkingen. En paarden worden zo snel verkocht dat ik al een paar keer achter het net viste. Met een baan en gezin kan ik nu eenmaal niet gelijk in de auto springen.
Ik zoek een dressuurpaard, 4 tot 10 jaar, ca 170 hoog en vooral eentje die een beetje nuchter is. De meeste dressuurpaarden zijn mij vaak net te scherp/sensibel. Het mag daarom ook wel een springgefokte zijn.
Als amateur wil ik er max 10-15k aan uitgeven. Vind ik een hoop geld, maar koop je momenteel weinig voor. Ik sta open voor tips!
Djorf_6 schreef:Nu het onderwerp toch gaat over PSSM en luchtzuigen, zouden jullie een paard kopen wat zomereczeem heeft (gehad)? Ook hierin is inmiddels bekend dat er veel in management valt te halen, maar zouden jullie dit met een paard aangaan?
Caily schreef:Pssm2 duurt ongeveer een maand en dat kan echt niet anders.
Ik geef vrij weinig om pssm. Voorheen wel. Heb er meerdere om laten staan en ook zelfs verkocht. Vooral binnen de Tinkers wordt er enorm voor gewaarschuwd.
Maar als trainer en (voormalig) eigenaar van meerdere, ben ik inmiddels wel overtuigd dat het vrij weinig zegt. Merendeel van positief geteste paarden kan levenslang alles, en sommige vrij geteste dieren zijn binnen een paar maanden stuk, soms zonder oorzaak. Alles valt of staat met een voor betreffend paard goed management.
En bij de Tinkers zijn er in mijn ogen veel grotere problemen die voorrang zouden moeten verdienen, als we het over fokkerij en gezondheid gaan hebben
Citaat:€327.25 VAT incl.
List price - personal prices are available after logging into ATC user account.
You will receive the results of the MIM-6 Var.-Test within 3 working days from the time the sample is accepted in the laboratory. Please note the following information when ordering: - Please do not order a separate sampling set , instead please follow our instructions for hair sample collection: ( link ) - Send the sample to: Generatio GmbH - Center for Animal Genetics |...