Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:52

tita schreef:
Fatsoenlijk goed gezond bewegend paard wat je morgen of volgende week ga bezichtigen is in de herfstvakantie al weg.

Zou nog even wachten misschien zijn de paarden in de winter ook iets goedkoper

Wij gaan het volgende week niet bezichtigen. Omdat ik zelf ook kan bedenken dat het paard er dan niet meer is, staat er een misschien dik gedrukt.
Mochten we nu een ontzettend leuk paard vinden, en bezichtigen, nemen we er misschien eentje eerder dan de herfstvakantie. Dat geldt dus voor deze paarden.

Grecha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:01

ikke schreef:
Leuk gedrocht, Grecha :D ik zou me meer zorgen maken over de naam dan het uiterlijk, eerlijk gezegd.
Be carefull what you wish for...... }:)

Hihi, Devilin is Urban voor feesten, gezellig doen :+ :D ;)

Grecha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:02

Dees schreef:
Het zit je hoog, he Grecha?
Ik ben blij voor je dat jij er blij mee bent. Ieder zijn eigen.

Nee. Jouw opmerkingen kwamen in mijn verkeerde keelgat terecht :+

Grecha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:03

[/quote]

Leuk paard. Qua model wel geschikt voor dressuur zo te zien. Ben wel benieuwd naar een filmpje eigenlijk. Heb je die ook?[/quote]

Nee sorry nog niet, enkel ff van in de wei. Maar zodra we echt wat ermee gaan doen, komen er filmpjes hoor :)

Grecha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:04

pjer schreef:
Mooi paard die volbloed!

Zo de eerste grote stap is hier gezet: we hebben met mijn instructeur besproken dat we een paard zoeken. Hij reageerde gelijk met " ik ga er volgende week 2 uit duitsland halen, dan kan ik er nog wel een meenemen" - euh wat is dat er voor een? - ja een kruising met een fries... zal wel zwart zijn. LOL. Je moet de man een beetje kennen anders klinkt dit echt heel dubieus, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat hij uiteindelijk een leuk paard voor mij gaat vinden.

Dankjewel!

En jij ook heel veel succes met het vinden van een leuk paard!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:24

Grecha schreef:

Leuk paard. Qua model wel geschikt voor dressuur zo te zien. Ben wel benieuwd naar een filmpje eigenlijk. Heb je die ook?[/quote]

Nee sorry nog niet, enkel ff van in de wei. Maar zodra we echt wat ermee gaan doen, komen er filmpjes hoor :)[/quote]

Leuk!! Ben zo benieuwd naar dit dier onder het zadel. volbloeden worden enorm ondergewaardeerd naar mijn idee. Ik kende er ook eentje die zz-z liep, niet onverdienstelijk. Hartstikke knap beestje en zo’n leuk karakter

Edit; ik snap niet hoe maar ik heb de kwoot verkloot :+

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:30

Ik heb een beetje het gevoel dat bij rijpaard bij sommige alleen aan dressuur gedacht wordt, maar rijden is zoveel meer dan GP dressuur potentie.

Doe mij maar 100 x liever een volbloed als een standaard langpootmug dressuurpaard. Volbloed zijn heerlijk veelzijdig. Mijn hart gaat uit naar de eventing en daarvoor vind ik een puur dressuur gefokt paard niet geschikt. En nee met dat (gemiddeld genomen) wat stijle lange achterbeen zijn volbloeds niet het eerst aangewezen type om GP dressuur te lopen, maar heel eerlijk, hoeveel van de bokkers heeft zelf de potentie voor GP dressuur. Elk gezond paard is in staat met de juiste training de basis dressuur te doorlopen (t/m ZZL), de beperking zit vaker in de ruiter als in het paard. Volbloeds zijn in mijn ogen prima rijpaarden voor heel veel doeleinden. Verder is het vooral smaak. Ik hou van een flinke scheut volbloed (mijn eigen paard is 50%) maar ik heb zelf geen ervaring met pure volbloeds. Ik hou zelf absoluut niet van koudbloed of barok, maar puur omdat ik er niet hou maakt het nog niet dat ze ongeschikt als rijpaard zijn...het zijn alleen niet mijn rijpaarden.

Leuk paard Gretcha! Heel veel plezier ermee!

Kiwiaa

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 21:36

Ik denk inderdaad voor mijzelf wel enkel aan dressuur en buitenritten, ook niks mis mee toch? Ieder zo zijn ding he, het is goed dat niet iedereen hetzelfde verwacht van een paard en ik vind ook niet dat je veelzijdig moét zijn als ruiter. Het blijft een hobby voor mij en dan moet je toch gewoon doen wat je leuk vindt?

Om te scoren in de basiswedstrijden moet ik ook echt geen iberisch paard kopen, maar toch wil ik er eentje en wil ik graag basis dressuur wedstrijden rijden :+ Vind dat gewoon prachtige paarden en zo'n fijn karakter. Maar snap ook 100% dat niet iedereen dat leuk vindt. Dat gezegd zijnde, mijn proefrit vandaag ging heel fijn, maar ik heb net meer twijfels gekregen. Heb nu eens bij zijn trainer een lesje gereden en de verhalen spreken elkaar beetje tegen vind ik. Ik word er zenuwachtig van := Morgen eens bellen naar een kliniek om eens een onpartijdige mening te krijgen. Ga denk ik daar veel van laten afhangen of hij het wordt of niet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 22:04

Balen van je twijfels := hoop dat de kliniek meer duidelijkheid geeft

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 22:48

oji schreef:
Ik heb een beetje het gevoel dat bij rijpaard bij sommige alleen aan dressuur gedacht wordt, maar rijden is zoveel meer dan GP dressuur potentie.

Doe mij maar 100 x liever een volbloed als een standaard langpootmug dressuurpaard. Volbloed zijn heerlijk veelzijdig. Mijn hart gaat uit naar de eventing en daarvoor vind ik een puur dressuur gefokt paard niet geschikt. En nee met dat (gemiddeld genomen) wat stijle lange achterbeen zijn volbloeds niet het eerst aangewezen type om GP dressuur te lopen, maar heel eerlijk, hoeveel van de bokkers heeft zelf de potentie voor GP dressuur. Elk gezond paard is in staat met de juiste training de basis dressuur te doorlopen (t/m ZZL), de beperking zit vaker in de ruiter als in het paard. Volbloeds zijn in mijn ogen prima rijpaarden voor heel veel doeleinden. Verder is het vooral smaak. Ik hou van een flinke scheut volbloed (mijn eigen paard is 50%) maar ik heb zelf geen ervaring met pure volbloeds. Ik hou zelf absoluut niet van koudbloed of barok, maar puur omdat ik er niet hou maakt het nog niet dat ze ongeschikt als rijpaard zijn...het zijn alleen niet mijn rijpaarden.

Helemaal mee eens! En zo geld dit natuurlijk ook voor andere rassen net zo hard als je zelf al aangeeft.

Er zijn meer getalenteerde paarden dan ruiters in NL. De kans dat ik niet uit een dressuurpaard haal wat het eigenlijk kan, is vrij groot.

Geeft ook wat meer ruimte in de portemonnee, gezien je niet meer een rete duur dier hoeft aan te schaffen :’)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 23:09

Danique_G schreef:
Helemaal mee eens! En zo geld dit natuurlijk ook voor andere rassen net zo hard als je zelf al aangeeft.

Er zijn meer getalenteerde paarden dan ruiters in NL. De kans dat ik niet uit een dressuurpaard haal wat het eigenlijk kan, is vrij groot.

Geeft ook wat meer ruimte in de portemonnee, gezien je niet meer een rete duur dier hoeft aan te schaffen :’)

90% van de paarden wordt gefokt voor 10% van de ruiters.

Vervolgens is er een vrij grote groep die elkaar knettergek maakt over "sport" }>

Maar voor degenen die buiten de gebaande paden durven denken, weet ik wel iets.

Grecha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:08

Danique_G schreef:
Grecha schreef:

Leuk paard. Qua model wel geschikt voor dressuur zo te zien. Ben wel benieuwd naar een filmpje eigenlijk. Heb je die ook?

Nee sorry nog niet, enkel ff van in de wei. Maar zodra we echt wat ermee gaan doen, komen er filmpjes hoor :)[/quote]

Leuk!! Ben zo benieuwd naar dit dier onder het zadel. volbloeden worden enorm ondergewaardeerd naar mijn idee. Ik kende er ook eentje die zz-z liep, niet onverdienstelijk. Hartstikke knap beestje en zo’n leuk karakter

Edit; ik snap niet hoe maar ik heb de kwoot verkloot :+[/quote]

De kwoot verkloot :+ :+ :+ }>

Maarre..... ik ben zelf even benieuwd als jij hoor!
Misschien moet ik binnenkort wel een soort volg-topic maken voor Devilin?
Wat denk jij?

Volbloeden worden enorm ondergewaardeerd.
Een volbloed is dan ook niet echt een bepaald 'type' paard, wel een 'ras'.
Je hebt er korte bij, lange, grote, kleine, mooie gebouwd, opwaarts gebouwd, neerwaarts gebouwd..... kwestie is om uit je doppen te kijken WAT je gaat kopen. Voor springen heb je een ander type nodig dan als dressuurpaard of endurance paard, etc.
Het fijne is, er bestaat voor iedereen wel een leuke volbloed ;)

Grecha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:09

Ik zie dat ik de kwoot ook heb verkloot }> :+

Grecha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:11

oji schreef:

Leuk dit! En dank je ;)

Een 'rijpaard' is zeker niet voor iedereen een dressuurpaard, maar voor een dressuurruiter uiteraard wel :+

Zie verder mijn vorige antwoord (met mislukte quote |( ).
Ben het met je eens hoor ;)
Laatst bijgewerkt door Grecha op 09-08-21 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Grecha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:13

Danique_G schreef:
oji schreef:

Daarbij komtr nog eens dat veel 'dressuurpaarden' niet eens de juiste mindset hebben voor de dressuur, Veel springpaarden WEL de juiste mindset hebben voor dressuur en vice-versa :+

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:49

Even voor de liefhebbers: om een bericht te quoten (of meerdere berichten) kun je de ‘plaats een reactie’ knop gebruiken. Super handig ;).

Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:52

Na men gemiste kans vorige week, straks op rit naar de noorderburen naar Nederland om daar weeral maar eens het volgende paard te gaan bekijken (waarbij ik hoop dat ik weeral maar eens niet rij om te horen dat hij al gerserveerd is :+ )

Een praktisch vraagje: Het paard waar ik nu naar ga kijken is volledig gekeurd op 14/07 met foto's hals, rug, benen. Zouden jullie opnieuw keuren over zo'n korte tijdsspanne met foto's? Of gewoon de dierenarts standaard keuring laten doen en de foto's laten bekijken?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:57

Ja ik zou altijd overkeuren... maar ik ben een pietje precies en een zeikerd :')

Citaat:
Daarbij komtr nog eens dat veel 'dressuurpaarden' niet eens de juiste mindset hebben voor de dressuur, Veel springpaarden WEL de juiste mindset hebben voor dressuur en vice-versa :+

Klopt...
De mijne was dan wel 100% dressuur kwpn, zelfs een heel bekend sport en prestatie lijntje, maar zijn bouw was dat als 3 jarige totaal niet. :')
Voldeed nergens aan qua plaatje... onderhals, holle rug, hoge kont, wat overbouwd, gekke hoefjes :+
Maar zijn karakter en hoe hij onder het zadel bewoog, maakte voor mij het besluit heel erg makkelijk.

Hij is het beste paard ooit geweest van mij ohz.
En een vriendin van mij die hem 1x per week reed, rijdt veel talentvolle jonge paarden en veel subtop paarden. Maar ze zei altijd dat Jam haar altijd meteen het gevoel heeft gegeven er makkelijk te kunnen komen door wat hij gaf aan je onder het zadel qua gevoel en ijverigheid.

En de bouw is ook nog eens heel erg recht getrokken de jaren daarna... voor en na foto's van hem waren altijd erg leuk om te kijken :P

Eerste dag dat ik hem had:

Afbeelding

Jaartje later:

Afbeelding

2 jaar later:

Afbeelding

Afbeelding

Door een heel ander medisch probleem heeft het helaas nooit zo mogen zijn. :(:)
Maar hij gaat de zoektocht naar een nieuwe heel lastig maken... want dergelijke karakters liggen imo niet voor het oprapen.

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:26

The_Cat schreef:
Na men gemiste kans vorige week, straks op rit naar de noorderburen naar Nederland om daar weeral maar eens het volgende paard te gaan bekijken (waarbij ik hoop dat ik weeral maar eens niet rij om te horen dat hij al gerserveerd is :+ )

Een praktisch vraagje: Het paard waar ik nu naar ga kijken is volledig gekeurd op 14/07 met foto's hals, rug, benen. Zouden jullie opnieuw keuren over zo'n korte tijdsspanne met foto's? Of gewoon de dierenarts standaard keuring laten doen en de foto's laten bekijken?

Zou de foto's inderdaad laten bekijken door je eigen dierenarts. Vind foto's overkeuren zelf een beetje onzin, maar ieder moet daar zijn eigen gevoel in volgen. Klinische keuring is natuurlijk altijd even goed om dat nog te doen.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:33

Ik zou de foto's ook niet opnieuw laten doen, zeker omdat het zo recent is. Wel opvragen en laten nakijken door je eigen veearts. Als dat nu 2-3 jaar geleden is, is dat een ander verhaal. Klinisch zou ik wel opnieuw laten doen, is ook de grote kost niet.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:59

Ben gisteren geweest. Ik weet niet of ik terug ga. Op zich was het paardje wel oké, maar ik had er niet echt iets van waauw of leuk of gevoel van. Ik denk niet dat ik verder ga gaan, ook al is het paard goedgekeurd. Misschien dat als ik het paard een halfjaar heb, het anders zou kunnen zijn, maar nu had ik er niet echt meteen er een leuk gevoel bij, bij het paard qua karakter

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:18

Bij twijfel niet oversteken :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:47

The_Cat schreef:
Ben gisteren geweest. Ik weet niet of ik terug ga. Op zich was het paardje wel oké, maar ik had er niet echt iets van waauw of leuk of gevoel van. Ik denk niet dat ik verder ga gaan, ook al is het paard goedgekeurd. Misschien dat als ik het paard een halfjaar heb, het anders zou kunnen zijn, maar nu had ik er niet echt meteen er een leuk gevoel bij, bij het paard qua karakter

Dat was dus geen klik.Je kunt toch nog verder kijken.Er zijn genoeg paarden te koop al zijn ze wel erg aan de prijs momenteel.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:58

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:37

Ik ga vanavond weer bij een pony kijken! De foto's trokken me gelijk, dus maar gevraagd of ik gelijk mag langskomen, ze zijn zo weg tegenwoordig.

kyrkelover schreef:
https://www.ehorses.nl/duitse-rijpony-h ... 53546.html

Vragen staat vrij zullen we maar zeggen...

Wat een geld zeg...