JudithO schreef:Als je het hebt over dat ze nog met haar neus richting gras duikt, dan klinkt bitloos inderdaad niet als een te best plan. Dan heeft ze gewoon nog steeds niet gewoon respect en dan moet je het niet nog verder willen krijgen door bitloos te proberen. Een combinatie kan inderdaad, maar ik zou het bit er voorlopig inderdaad nog in laten.
En wat tamary zegt, bitloos is niet per see beter. Ik heb hier bijvoorbeeld een ruin die bitloos niet kan verdragen, puur omdat de release niet snel genoeg is. Bij een bit is los=los, bij bitloos zit daar echt altijd nog vertraging op. En zeker met wintervacht.
Ik heb ook een tijdje gedacht dat bitloos beter is, maar ik ben daarop teruggekomen. Te veel voorbeelden gezien waar gewoon het tegendeel gebleken is, ook met oog op veiligheid. Ja, als ze echt gaan dan kun je ze ook op bit niet houden, maar een bit blijft net iets langer binnenkomen dan bitloos en dat is in een noodsituatie echt wel gewenst.
tamary schreef:Paardenlogica in de mensenwereld is enkeltje ziekenhuis.
Er is een groep antibit incl. allerlei beweringen die in de praktijk toch anders blijken, aangesnoerde neusriemen zijn bij bitloos eigenlijk noodzakelijk om geschuif, geschuur en ruis in de communicatie te voorkomen. Er zitten beperkingen aan elke optoming, zet dat te zachte opzij. Jij hebt de eindbeslissing over wat Callas doet met jouw er op of naast, als daar "dwang" voor nodig op die 1% momenten om jouw pijnvrij en uit het ziekenhuis te houden, accepteer dat dan als zodanig. Callas inbreng laten hebben en jouw vragen om iets, super! MAAR jouw nee, moet altijd geaccepteerd worden. Jullie beide veilig thuis krijgen is nl jouw verantwoordelijkheid, Callas kan dat niet, die snapt de mensenverkeersregels niet.
Verstandige woorden.