Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Raineri schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat het iets wat uit verband wordt getrokken. Ik noemde een kleine opsommingen van voorbeelden. Waar dit een optie is, ik snap best de bezwaren die jullie aandragen hoor. Toen die van mij een jaarling was, net verhuisd en symptomen liet zien heb ik ook blind behandeld na overleg. Maar dit is iets wat ik met de verkopende partij bespreek uiteindelijk en waar we vast wel uitkomen. Het is echt afhankelijk van de context of ik het dier erom laat staan ja of neeen, of ik überhaupt ga scopen.
Padoertje schreef:Raineri schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat het iets wat uit verband wordt getrokken. Ik noemde een kleine opsommingen van voorbeelden. Waar dit een optie is, ik snap best de bezwaren die jullie aandragen hoor. Toen die van mij een jaarling was, net verhuisd en symptomen liet zien heb ik ook blind behandeld na overleg. Maar dit is iets wat ik met de verkopende partij bespreek uiteindelijk en waar we vast wel uitkomen. Het is echt afhankelijk van de context of ik het dier erom laat staan ja of neeen, of ik überhaupt ga scopen.
Bij een flinke zuiger zou het ook geen gek idee zijn. Het kan een boel ellende besparen en je kunt gelijk het management aanpassen. Maar of de verkopende partij erom zit te springen, dat zal erom hangen.
Spaansepony schreef:Lieser schreef:Kent iemand Stoeterij van Haastert in Leiden? Daar staat een paard te koop, maar ik kan niets vinden over het bedrijf.
Blijf maar weg daar. Allemaal import en zooi.
Doen veel zaken met handelaar uit almkerk en Rotterdam.
Benzz schreef:Scopen hoort niet tot een aankoopskeuring, het moet ook niet gekker worden. Dat je door je vorige paard onzeker bent geworden en nu alles wil uitsluiten dat begrijp ik best, maar je kunt daar een verkoper niet mee opzadelen.
MyWishMax schreef:Raineri schreef:Nee snap ik ergens ook wel! Maar goed, denk dat echt iets is wat in goed overleg tot stand. Ik maak altijd een voorlopig koopcontract op, desnoods met notaris. Ook voor een goed gevoel bij de andere kant.
Die notaris is zonde van het geld. Die heb je niet nodig.
Raineri schreef:MyWishMax schreef:
Die notaris is zonde van het geld. Die heb je niet nodig.
Hm, heb wel een aardig standaard koopcontract zelf opgesteld. Maar als een er een bijzondere clausule is dan neem ik het zekere voor het onzekere liever. Bespaard een hoop gezeur
Raineri schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat het iets wat uit verband wordt getrokken. Ik noemde een kleine opsommingen van voorbeelden. Waar dit een optie is, ik snap best de bezwaren die jullie aandragen hoor. Toen die van mij een jaarling was, net verhuisd en symptomen liet zien heb ik ook blind behandeld na overleg. Maar dit is iets wat ik met de verkopende partij bespreek uiteindelijk en waar we vast wel uitkomen. Het is echt afhankelijk van de context of ik het dier erom laat staan ja of neeen, of ik überhaupt ga scopen.
ikke schreef:Raineri schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat het iets wat uit verband wordt getrokken. Ik noemde een kleine opsommingen van voorbeelden. Waar dit een optie is, ik snap best de bezwaren die jullie aandragen hoor. Toen die van mij een jaarling was, net verhuisd en symptomen liet zien heb ik ook blind behandeld na overleg. Maar dit is iets wat ik met de verkopende partij bespreek uiteindelijk en waar we vast wel uitkomen. Het is echt afhankelijk van de context of ik het dier erom laat staan ja of neeen, of ik überhaupt ga scopen.
Heel simpel hè; een twee-jarige die lucht zuigt moet je niet aan willen beginnen, tenzij je weet waar het vandaan komt; je dus serieus voorinformatie hebt van dat dier en dan is een scopie volstrekt zinloos.
Maar zoals vaak; er wordt vanalles uit de kast getrokken om maar "zekerheid" in te bouwen, maar de simpelste signalen worden gewoon gemist!