Maar hij deed het echt heel braaf.

Hij staat nu met zijn grote vriend (Leo) te grazen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
Manlief heeft hem op een staander gezet om aan de ene opening te gaan staan die uitzicht gaf op een merrie zeg maar voor de zekerheid.
Op het einde stond ie daar niet meer maar geloof dat ie het wel praktisch vond voor vandaag.
Als hij filmt kan hij zelf weinig zien natuurlijk.
15 Augustus mag Reve nog eens mee. Joy mag nu even verwerken dat er nog een partij een mening in te brengen heeft over wat hij doet en dat de wereld groter is dan zijn huidige bos. 

integendeel, kan hem dan beter voelen en met kleinere hulpen ‘bij sturen’ zeg maar.

Het is gewoon hoe hij loopt. 

Mars schreef:Aah kijk de gup eens lopen, geweldig! Je zou er emotioneel van worden als je hem zo ziet gaan. Zo braaf op een wildvreemde plek met een vreemde vent in het midden die zich ermee bemoeit
Menig driejarige hengst zou de bak weer uit sjezen. Hij zal vast goed slapen, heel wat om over na te denken zo!
‘
pmarena schreef:Hij loopt ook zo lekker losjes en verend, met die gezellig mee swingende staart

pien_2010 schreef:Dat doorzitten doe je goed. Als jezelf dat goed beheerst dan zit je beter en is ook voor het paard fijner.
Ik vind het goed wat je doet. Je hebt in wezen een vraag paard. Dus nu hij nog jong is gewoon veel laten zien en leuke dingen mee doe, zoals buiten rijden enz.
ook met Rêve, durf ook wel zeggen dat het een van de dingen is die ik echt wel beter dan gemiddeld onder de knie heb.
ik ben nog geen paard tegen gekomen dat ik niet kon uit zitten. Komt misschien nog maar tot op heden niet.
in mijn beleving is het hun ritme vinden en volgen… alleen als je een hulp wil geven even aanspannen maar verder zit ik eigenlijk heel losjes in mijn benen/liezen. Daarom houd ik ook niet van ‘plak’broeken. Ik moet kunnen mee bewegen.. optisch stil zitten, niet stil zitten… imo wordt dat onderscheid niet meer genoeg gemaakt. petraaken schreef:Jeetje, hij is echt super braaf daar. Nog niet vaak een jonge pas zadelmak paard gezien die zo rustig in een nieuwe omgeving blijft.
zolang hij ons bij zich heeft wil ie alles wel doen. Hij heeft even aan de longe gewandeld dat hij alles rustig kon bekijken. Maar hij bleef een beetje hangen bij de spiegel. 
Sintara schreef:Wauw wat doet hij dat netjes!
Hij was weer flink én ik kon vandaag zelfs wat inwerken op zijn tempo in de linker galop. Kon hem een paar galop passen ‘rechtop’ laten galopperen ipv zijn benen alle kanten uit en ik voelde het haast klikken in zijn hoofdje. 

de eigenaar wiens paard even mocht oefenen heeft gefilmd.
had het niet eens door tot ze ze stuurde. (Iets met hyper-focus
)
even de regels door lopen.
dat filmpje doe ik morgen want heb volgens mij al meerdere dubbel geüpload. In de lijst staan er nog, die is openbaar.
nafkedemi schreef:Trouwe volger meld zich weer eens. Ik had een vraag. Naar mijn idee rijd je vrij veel voltes met Joy. Het blijkt voor een jong paard toch beter om rechtuit te rijden? Ben wel benieuwd wat de achterliggende gedachte erachter is.

het stuur installeren dus. Naarmate hij meer wendingen en overgangen doet wordt hij losser, we beginnen natuurlijk in stap. Rijden max 20 min twee keer per week en voor de rest staat hij op weide waar ie zoveel rechtuit kan als ie wil.
hij moet een paar kleine voltes doen maar de rest zijn vrij ruime wendingen waarin ik probeer om hem ‘rechtop’ te houden. Goed om te vermelden is waarschijnlijk ook dat Joy al in stelling kan lopen op de hoefslag. Joy heeft belachelijk veel controle over zijn lijf.

het is vooral wanneer ze zonder balans door de bocht gaan dat ze die benen over belasten.
en díe ideeën zijn typische jonge paarden ideeën waar geen van beide gezonder van worden (wordt? Worden?
) .
Dat speelt ook mee. Hij wordt nu wat zelfzekerder onder het zadel en je voelt dat hij een snelle denker is.
Zolang je hem wat te doen geeft doet ie dat maar als je hem niks te doen geeft bedenkt ie zelf wat.