Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardjewelsh

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:01

Gaaf paard

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:33

Ketly schreef:
Hoeft niet zwart te zijn.. :D

[ [url=m/4kbTC0.png]Afbeelding[/url] ]

Die van jou is zo knap hè, als je daar ooit vanaf wil mag je me meteen bellen :') _O-

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:00

Hahaha wat bied je :D Ik zal het onthouden!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:42

Eens, echt een waanzinnig mooi paard! Eeuwig zonde dat die gecastreerd is, maar snap het wel!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:34

Wilma67 schreef:
Ik ben op zoek geweest naar een paard en die ook gevonden, een Engels volbloed. Ik kreeg bij de aankoop het paspoort en helaas stond er niets ingevuld dan een chipnummer Engeland en chipnummer Nederland. Bij de foto van het paard stond de naam Dropshop LB, merrie.

Ik heb op zoek gegaan naar de achtergrond van het paard, maar helaas nog niets wijzer geworden. Dat komt omdat het paard kennelijk Nederland is binnen gekomen via het Tinkerstamboek. Daar mijn vragen over de herkomst van het paard ook neergelegd.

Ze wordt nu opnieuw ingereden en wat kan ze lopen! Ik ben er ook achter dat ze heel hoog kan springen. Een paar feitjes! Liever had ik een stamboek gehad, hoop daar nog achter te komen.

Iemand de gouden tip?

Ps. alle verwante stamboeken al gevraagd.

Als je een foto stuurt van de pagina van het chipnummer en geboortejaar kan ik alles wat bekend is voor je achterhalen indien ze in Engeland of Ierland geregistreerd is.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 07:42

Captain schreef:
Eens, echt een waanzinnig mooi paard! Eeuwig zonde dat die gecastreerd is, maar snap het wel!

Wat zou het hengst zijn toevoegen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 07:44

Uitstraling? :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:05

Ik zou mijn paard nooit hengst houden voor zijn uitstraling. Hij heeft geen papier dus naar mijn idee geen toegevoegde waarde als hengst.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:15

Dat snap ik hoor, is ook lastig om ze hier paardwaardig te houden dus ballen eraf is vaak de beste optie, ook voor het paard. :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:47

Mee eens Ketly, hij heeft hoe mooi hij ook is geen toegevoegde waarde om hengst te moeten blijven.
Mijn hengst blijft wel gewoon hengst, puur omdat ik hem met z'n 17 jaar niet meer laat ruinen, daarnaast is hij super braaf, geen hengsten streken én staat hij in eigen beheer met nog 2 hengsten en 1 ruin, staat gewoon samen en kan fijn paard zijn. Als dat niet had gekund had ik geen hengst gekocht (in ieder geval niet met zijn leeftijd).

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:32

Het haflingertje waar in interesse in had is helaas positief voor pssm. Erg sneu voor de eigenaar, ik ga haar laten staan. De zoektocht gaat verder!

Ik heb zelf geen Facebook, en ik heb het idee dat ik daardoor wel heel veel paardjes mis loop.

Sassenach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:39

Ik ben ondertussen rustig op zoek naar een leuke Fries, stamboom is voor mij niet belangrijk. Vind persoonlijk sommige met stamboek ook erg duur, maar wellicht ben ik dat. Ik heb het idee dat er ook bijna geen Friesen zonder stamboom zijn?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:43

Sassenach schreef:
Ik ben ondertussen rustig op zoek naar een leuke Fries, stamboom is voor mij niet belangrijk. Vind persoonlijk sommige met stamboek ook erg duur, maar wellicht ben ik dat. Ik heb het idee dat er ook bijna geen Friesen zonder stamboom zijn?

Iets met kosten die opwegen tegen de baten?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:43

Sassenach schreef:

Ik weet niet hoe het nu is qua prijzen. Maar de horperhoeve heeft altijd wel leuk dieren staan (wel stamboek maar normaal geprijsd). Je mag zo vaak komen kijken/rijden/mennen als je wilt. Je kan ook een weekendje langskomen.
Maar zoals ik al zei ik weet niet hoe het niet is.

Sassenach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:01

Kimberley_ schreef:
Sassenach schreef:

Ik weet niet hoe het nu is qua prijzen. Maar de horperhoeve heeft altijd wel leuk dieren staan (wel stamboek maar normaal geprijsd). Je mag zo vaak komen kijken/rijden/mennen als je wilt. Je kan ook een weekendje langskomen.
Maar zoals ik al zei ik weet niet hoe het niet is.

Ah, bedankt voor de tip! Ik zal het in de gaten houden.
Sassenach schreef:
Iets met kosten die opwegen tegen de baten?

Ja, dat is zeker waar.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:10

Sassenach, misschien eens Ravensbos bellen of hun iets hebben staan? Hebben vaak ook betaalbare recreatieve paarden en met name friezen (ook duurdere/hoger geklasseerde).

Valt mij op dat er opeens veel Haflingers en Fjorden aangeboden worden!
Petra_O, heel jammer!!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 13:53

Petra_O schreef:
Het haflingertje waar in interesse in had is helaas positief voor pssm. Erg sneu voor de eigenaar, ik ga haar laten staan. De zoektocht gaat verder!

Ik heb zelf geen Facebook, en ik heb het idee dat ik daardoor wel heel veel paardjes mis loop.

Wat jammer! Ik heb even gemist wat je precies zoekt. Ik weet toevallig een heel leuk haflinger hengst veulentjes wat te koop staat.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:47

Nou wij zijn geslaagd, merrie is het niet geworden maar een mini ruin, 1,5 jaar oud en ze zijn helemaal in de wolken met elkaar. De grote is super voorzichtig met hem terwijl dat echt een lompe rouwdouwer is <3 Mini en maxi <3
Hij is zo lief en leuk ik ben stiekem ook verliefd op hem. Verzacht de pijn van het verlies een klein beetje
Afbeelding

Afbeelding

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:09

Wat een prachtige fotos! Heel fijn, proficiat met het nieuwe vriendje <3

Ik ga morgen nog een keertje proefrijden, maar de zenuwen slaan wel toe := vorige week was ik super enthousiast maar begin toch wat te twijfelen, niet over het paard maar over een gezondheidspuntje. Ik wist dat wel de eigenaar had het me gezegd maar ik was toch beetje geschrokken toen ik het paard zag, aan de telefoon klonk het wat minder dramatisch :+ . Ik heb nu een week gehad om mij te informeren en het verdict is vaak niet zo positief :\ Ik kende er niet zoveel van dus was in eerste instantie niet zo heel bezorgd maar nu ik wat ervaringen gehoord heb... :') We zullen het zien, als ik morgen na het rijden nog steeds zo enthousiast ben, haal ik er een dierenarts bij. De verkoper was wel erg aan het pushen voor zijn eigen veearts, ja dan kan ik hem evengoed niet laten keuren he >;)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:13

Achaiah wat een leuke pony en fijn dat het zo goed klikt <3
Kiwiaa, spannend! := Wat heeft ie gezondheidstechnisch?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:03

Achaiah schreef:
Nou wij zijn geslaagd, merrie is het niet geworden maar een mini ruin, 1,5 jaar oud en ze zijn helemaal in de wolken met elkaar. De grote is super voorzichtig met hem terwijl dat echt een lompe rouwdouwer is <3 Mini en maxi <3
Hij is zo lief en leuk ik ben stiekem ook verliefd op hem. Verzacht de pijn van het verlies een klein beetje
[ [url=m/9bFQnU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/S1T5fR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een schatje zeg! Gefeliciteerd :D.

CRos95 schreef:
Petra_O schreef:

Wat jammer! Ik heb even gemist wat je precies zoekt. Ik weet toevallig een heel leuk haflinger hengst veulentjes wat te koop staat.

Ik zoek een jonge d of e pony, hoeft niet per se een haf te zijn, maar die vind ik wel heel leuk :D. Deze was anderhalf en dat is wel een beetje de ondergrens qua leeftijd. Ik heb voorkeur voor een merrie.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:42

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldeed niet aan de aanwijzingen in de openingspost van dit topic

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:09

Er staat bij een handelaar in Groningen, regio Winschoten nu al een paar maand een onwijs lieve haflinger. Het verbaast me dat die merrie nog niet weg is. Echt zo zoet in de omgang maar wel heel mooi wakker qua karakter. Leeftijd weet ik niet. Voor adres van die handelaar, dat kan ik via pb geven, ik ken hem niet, 1x gesproken, een oude man. Ik kom elke week ivm werk op een lokatie daar vlak naast, vandaar.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:31

Ik meld mij hier ook even.
Wij zijn misschien opzoek naar een paard! *\o/* (reden van misschien leg ik later uit :) )

We hebben nu 2 paarden gevonden die we misschien willen bezichtigen. Alleen zijn ze beide niet volledig wat we zoeken. De een heeft nog nooit gesprongen, wat wel gewenst is.
De ander heeft de ervaring die we willen, alleen heeft hij een kleine bemerking op de x-ray. (Weten we door info op de advertentie)
We gaan dus nog even kijken.

Ons ideale plaatje :) :

- ruim
- tussen de 3 - 6 jaar
- “bijzonder” kleurtje; bont, palomino, valk, of wat anders
- boven de 1,65
- warmbloed

Dit plaatje zal dan wel niet gevonden worden. Ben ook vrij flexibel in kleur en geslacht, alleen is dit de voorkeur :))

Edit: even de misschien vergeten uit te leggen!
Nu lijkt alles in het schema te passen. Alleen willen we graag even kijken hoe alles hier verloopt tot de herfstvakantie. Als alles lukt nemen we er sws 1.
We zouden deze paarden nu misschien al bezichtigen, omdat we ze wel erg leuk vinden. Vandaar dat er misschien staat +:)+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:49

Fatsoenlijk goed gezond bewegend paard wat je morgen of volgende week ga bezichtigen is in de herfstvakantie al weg.

Zou nog even wachten misschien zijn de paarden in de winter ook iets goedkoper