Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 21:49

Leuk dat het beter ging en altijd jammer dat dan een jury lager punt als dat het bij jou voelde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-24 22:24

De fout in stap is niet eens waar ik punten verloren ben trouwens. Daar staat alleen ‘storing’.

Verder staat er weinig op de protocol behalve dat ik de overgangen meer moet voorbereiden. Maar de enige (buiten de storing natuurlijk) die imo niet denderend is, is die naar stap, daar gaat ze vrij bruut naar stap. Maar voor een b-proef zie ik IMO een slechte overgangen. Ook dat ze soepeler moet en ik ga proberen haar iets op te vangen in de bochten nu ik er aan kan rijden maar IMO ben je dan al vrij streng aan het jureren voor een B proef. :=

En dan wel een 7 voor houding zit en effectiviteit van de hulpen. :?

Geef dan een 3 voor die storing maar een 8 waar het goed gaat. :x dan weet ik tenminste welke stukken je stoorde ipv 6 voor de storing en 6,5 voor de rest. 7s voor de galop wel.

Muziekje ís overigens omdat mijn leerlinge wat privé dingen aan het zeggen was tegen mijn man. Ofja ik vond het dingen die niet perse hoorbaar moeten zijn voor de hele wereld, :D

Vind het een beetje moeilijk omdat ze wel soepel voelde en ik dan nog eigenlijk nergens echt een punt kan rijden ook niet op de goede stukken. (Ja ik zie ook dat er goede en slechte momenten in zitten maar…. De goede stukken worden ook hoogstens met een 6,5 ‘beloont’ )

En wat ze tegen het stap-onderdeel heeft snap ik ook niet. :x dat frustreert me nog het meest, ik voel haar terug vallen, ik geef been en dan stopt ze. >;) dan krijgt ze een tik maar tegelijk kwalen ook fietsers door waardoor ze even die kont onder zich in trok omdat ze schrok van die beweging, dat deel snap ik. Maar waarom ze elke keer op hetzelfde punt wil stoppen begrijp ik niet. Heb zelfs bewust bij het inrijden dat oversteken zonder halthouden gereden en als ik dan mijn been aan leg in de bocht stapt ze door.

Heb sowieso nog wel wat dingen om over na te denken want ze knabbelt zo op het bit. Dat voel ik niet maar dat stoort een jury waarschijnlijk ook. Ze heeft nu enkel gebroken (van Sam geërfd. Voor Sam reed ik meestal op dubbel gebroken en Joy loopt ook op dubbel) . Misschien eens dubbel proberen, kijken of ze dat comfortabeler vindt. (Dat extreem knabbelen is niks nieuw maar tot nu toe dacht ik dat het gewoon was omdat ze de bovenlijn niet genoeg aan spande en omdat ze gewoon niet actief was maar vandaag trok ze er echt zelf mooi aan… dus daar kan het vandaag iig niet aan gelegen hebben.)

Dinsdag weer een hoop vragen voor Chris over mijn kleine mop. :+ jullie merken dat mijn hoofd even all over the place is maar ik wil dat ze zich goed voelt. :o

Oh wat dan wel een beetje ‘grappig’ was. Het paard waar ik Rêve in het begin van het seizoen bij weg moest houden omdat Rêve een hobby leek te maken van hem te doen schrikken kwam net voorbij toen ik dus in de opening van de losrijpiste kwam. Ik zie ineens een paard draaien en bokken. Zodra ik hem zag draaien zette ik Rêve al stil en toen ik Rêve haar verontwaardigde knor hoorde herkende ik de combinatie. _O- Het paard is bruin dus herkende pas wie het was toen ik de ruiter in het gezicht kon kijken. Zij keek om en ziet de palomino en zegt heel droog ‘oh… dat verklaart het.’
Waarop ik: ‘die twee hebben echt issues met elkaar hè…’
Ze schoot in de lach en vandaag hebben we iig wel elkaar kunnen passeren zonder miserie, ik denk dat hij Rêve even duidelijk wilde maken dat ie zich niet meer gek ging laten maken. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-24 23:42

Ooh kan niet meer editten. Maar toen ik de paarden binnen haalde besloot ik Sam nog even te borstelen omdat wedstrijd-dagen nog steeds stress geven. Minder dan voorheen maar toch. Zag dat zijn manen niet meer netjes waren dus pak mijn kruk en schaar en begin ze te knippen terwijl hij eet. Met zijn coupe moet ik eigenlijk beide kanten knippen maar wilde hem niet van zijn eten weg halen dus dacht ‘werk het morgen dan wel af.’

En toen draaide Sam zich ineens en ging voor mijn kruk staan (weg van zijn eten dus) dat ik de andere kant ook kon doen. :+ :+:

Net als je denkt dat je alles wel gezien hebt van een paard. :)) Sam dacht ‘goed of niet. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 08:24

Ik vind ze allebei toch aparte karakters hebben die 2. Het zijn echt specialleke's. :D Wel super dat ze er vandaag meer aantrok en uit zichzelf liep. Zal je lichaam ook wel gewaardeerd hebben.

Tja, ondergewaardeerde proeven kan ik van meespreken. Ook van proeven waarvan je voelt dat ze absoluut niet aanvoelen zoals zou moeten maar vanaf de zijlijn er eigenlijk best goed uit zien. Ik nog eens een proef gehad met taktfouten in de middendraf en een pas uit de galop vallen in de hoek maar beide had de jury niet gezien. Ik al foeterend de ring uit. Mijn vader die ook zei van niets aan te doen ze heeft haar dag niet duidelijk en ik ga het verzorgen van mijn paard kijken naar punten en ik sta dan stomverbaasd te kijken er naar. Ook op het protocal later niets gemeld van die fouten die ik duidelijk voelde.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 08:26

Hahahahaha die Sam...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 09:19

Ah Sammeke toch <3

Wat ziet je proef er goed uit, je ziet zeker dat ze zich veel meer inzet. Fijn dat ze ook goed voelde, jammer dat het dan in punten niet helemaal eruit komt. En die stap krijg je ook opgelost, ze heeft er nu gewoon even een mening over waarschijnlijk :D Het blijft Reve :P

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 12:11

Zo wat een verschil hoe ze loopt vergeleken met paar weken geleden, lijkt bijna alsof dit filmpje versneld is opgenomen!
Ach misschien had de jury gewoon een slechte dag, zou er niet teveel om denken want vind t er prima netjes uitzien!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 23:21

Lucia88 schreef:
Zo wat een verschil hoe ze loopt vergeleken met paar weken geleden, lijkt bijna alsof dit filmpje versneld is opgenomen!
Ach misschien had de jury gewoon een slechte dag, zou er niet teveel om denken want vind t er prima netjes uitzien!

Als ik deze activiteit nu wat ‘opwaarts’ kan dirigeren is ze echt wel klaar voor het hogere niveau. :j Dan maakt ze die passen mooier af. Wellicht komen we dan een keer aan die 7,5 ipv de 6jes. :+

11 augustus start ik nog dit niveau en dan is er tot september niks meer. Dan moet ik zien wat ik doe. Als ik de ‘seizoensfinale’ wil mee rijden moet ik in dit niveau blijven want heb drie wedstrijden in het niveau dat gereden wordt in de finale nodig en die zijn er niet meer dan. Ergens wil ik nu ook die stap oplossen. :+

Mars schreef:
Ah Sammeke toch <3

Wat ziet je proef er goed uit, je ziet zeker dat ze zich veel meer inzet. Fijn dat ze ook goed voelde, jammer dat het dan in punten niet helemaal eruit komt. En die stap krijg je ook opgelost, ze heeft er nu gewoon even een mening over waarschijnlijk :D Het blijft Reve :P

Sammeke blijft koning. :+:

Het is soms wel even balen. Ik mag van mezelf altijd 1 dag ontmoedigd zijn en dan verder. :+

petraaken schreef:
Ik vind ze allebei toch aparte karakters hebben die 2. Het zijn echt specialleke's. :D Wel super dat ze er vandaag meer aantrok en uit zichzelf liep. Zal je lichaam ook wel gewaardeerd hebben.

Tja, ondergewaardeerde proeven kan ik van meespreken. Ook van proeven waarvan je voelt dat ze absoluut niet aanvoelen zoals zou moeten maar vanaf de zijlijn er eigenlijk best goed uit zien. Ik nog eens een proef gehad met taktfouten in de middendraf en een pas uit de galop vallen in de hoek maar beide had de jury niet gezien. Ik al foeterend de ring uit. Mijn vader die ook zei van niets aan te doen ze heeft haar dag niet duidelijk en ik ga het verzorgen van mijn paard kijken naar punten en ik sta dan stomverbaasd te kijken er naar. Ook op het protocal later niets gemeld van die fouten die ik duidelijk voelde.

Dat viel beetje tegen maar was niet haar schuld denk ik. Heb al 1,5 maand nu denk ik enorm last van mijn linkerschouder en die trekt alles in spasticiteit. :x spierontspanners helpen wel wat maar na inspanning (eender welke) komt het er doorheen.

67,6 is op zich ook geen lage score, denk dat er nog een 66 was en dan 61 tot 58… maar het is gewoon stom dat ze beter voelt maar we dan niet beter scoren en daar ook niet echt een reden voor op de protocol staat. En waarvan ik dan. Denk ‘dit gaat punten kosten’ dat boeit hem dan niet kennelijk. _O-

Er stond ‘SCALA!’ Onder mijn protocol…. Tja.. oké… ik weet wat het scala is maar,… :+

En ik was laatste ruiter voor de pauze dus hij had echt wel tijd om op zijn minst te schrijven welk deel van het scala. :+
1 woord extra was voldoende. _O-

Enfin… voorproefje van een prachtig meisje. :+:
Blijf haar zo mooi vinden… elke keer als ze die nek er op zet denk ik ‘wat ben je ook een bloedmooie merrie…’

Afbeelding

Heb de foto’s net pas gekregen dus morgen even op pc bekijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 18:50

Vandaag les met Rêve, bij Chris in de tent is het echt nog goed te doen nu. Zeker met een briesje. De tent ligt onder bomen dus geen direct zonlicht en hij sproeit waardoor het echt ettelijke graden scheelt, Rêve droogde op tijdens het rijden. :+

Dubbel gebroken trens leek haar beter te bevallen. Ze schuimde nu ook mooi, gewoon een mooi laagje op de lippen.
Verder ook nog een tip voor onze stap-oefening die we nu gaan trainen en hopelijk kunnen inzetten in de proef ook (in training richting uitgestrekte stap en regelmatig na de wending bv aandraven ipv halthouden dat ze een beetje moet ‘gissen’ wat het wordt en vooruit gaat denken. Op dit punt heb ik liever een drafpasje in die lijn dan wat ze nu doet.
Ze heeft haar eerste galop-appuyement gelopen. Daar moest ze even over nadenken. _O- maar ze werd er wel happy van. :))

En zoals ik al zei ging Joy mee naar Chris nemen waarschijnlijk in een bevlieging gebeuren…..

Wel… Chris had geen agenda en had me eigenlijk voor morgen op staan. :+
Na de les zag hij dat en zei ie ‘pak die jonge anders mee ben wel nieuwsgierig’
Dus ik sputterde met ‘eh die kan nog niet echt galop, of nouja hij kan galopperen natuurlijk maar nog niet echt op commando. :+

‘Dan doen we alleen stap en draf toch? Wil hem wel eens zien.’

Dus morgen mag Joy op avontuur. :+ ik weet nog niet wat ik daar van vind. _O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:55

Ok ik ben een hele stille meelezer, maar yay *\o/*
Ben zo benieuwd naar hoe Chris kijkt naar Joy
Gaat je man mee om te filmen?

Nu kruip ik terug om van je leuke verhalen te genieten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 19:00

In eerste instantie om hem even vast te houden hoop ik. _O- maar eens hij los kan gaat ie filmen ja. :))

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 19:13

[steen vliegt omhoog]
Ohhh wat gaaf dat ie gewoon op uitnodiging naar Chris mag!!! *\%/*

[steen knalt weer lekker terug op de plek]

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:30

Ah ja leuk man! De baby van de baby ineens mee op stap *\o/*

Ik duim zó dat je met deze Chris eindelijk eens positief kan verrassen zeg maar :))
(niet lüllig bedoeld := )

Denk je dat het niet te spannend voor hem zal zijn, op vreemd terrein....?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 20:37

Hij zal het vast spannend vinden maar heb er vertrouwen in dat Chris hem daar wel doorheen loodst. :j in die zin is het goed dat het meteen bij Chris is. En als hij na een half uur ‘klaar’ is dan stoppen we. :) Hij weet dat hij nog niet vaak gereden is dus :D hij zal voornamelijk simpele gehoorzaamheidsdingetjes krijgen. Met een hengst, hoe braaf ook, is het toch nog belangrijk er dat ‘ho’ ook echt HO is bv. :D
Een merrie die m peert gaat geen andere merrie dekken. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 21:01

Ooo spannend!!
En super leuk dat die kleine mee naar Chris gaat, dat wordt een heel avontuur voor hem :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 21:17

Taucha schreef:
[steen vliegt omhoog]

Wahaha zalige reactie. :')

Ik ben benieuwd wat Chris van “die kleine” gaat zeggen. Wat zijn de jaren toch snel gegaan zeg, dat Joy al mee gaat naar Chris.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 21:38

Niet alleen voor hem. _O- Joy blijft toch nog meer mijn baby die ik wil beschermen. _O-

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 21:40

Ohhh wat leuk! Ik weet zeker dat Chris meteen enthousiast zal zijn over Joy. Dus wel wat eerder dan jij had gepland maar aan de andere kant pakt Joy het snel op en ik snap heel goed dat Chris ook wel benieuwd is naar de terror baby. ~~}>
Over je vorige berichtje: ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat je van origine een springruiter bent ook omdat je lijf dan misschien lastiger gaat doen? Ik denk dat het wel goed is als Reve af en toe ook eens een sprongetje maakt, al is het een kruisje. En kan me voorstellen dat je met dit weer zin krijgt om op buitenrit te gaan. Als het weer en de omstandigheden het toelaten, ga je dan ook weer eens met Sammeke rijden denk je? Kan me herinneren dat hij daar de laatste keer enorm van genoot.
Over je proef: soms heb je een jury die zijn dag niet heeft.

Ik kijk nu al uit naar de beelden van morgen! *-:)

EDIT: je moet het inderdaad zien dat Joy op uitnodiging mag komen van Chris, het is een compliment! :j
Laatst bijgewerkt door E4D op 30-07-24 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 21:49

Taucha schreef:
[steen vliegt omhoog]

Zo had ik het nog niet bekeken. _O-
De filmpjes van Rêve zijn ook aan het uploaden. :=

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:13

Da’s leuk, ben ook erg benieuwd naar zijn reactie, zowel van Joy als Chris :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 22:45

Stukje Rêve al. _O-
Je ziet dat er bij Rêve iemand mee rijdt, dat zal met Joy niet het geval zijn. De eerste keer is een jong paard altijd alleen in de bak.
Als ze meer vertrouwen hebben zorgt Chris vaak dat naar het einde van de les toe dan een rustig paard er even bij komt en zo wennen ze bij Chris op hun tempo dus ook aan het accepteren dat er paarden: bijkomen, mee rijden én weg gaan. Maar pas wanneer ze rustig genoeg zijn in hun hoofd. Bij Rêve is de regel bv nog steeds dat als. Ze in een humeur is ze niet te dicht mogen komen gezien ze voor en achter uit valt als ze echt in een bui is. :=

Een filmpje doet stom. >;)
Je ziet wel hoeveel rustiger ze met het dubbel gebroken bitje is kwa knabbelen terwijl ze wel mooi schuimt. Denk dat dubbel gebroken toch meer haar ding is. Dit zijn nu losse ringen. Ze heeft normaal een bustrens maar die had ik niet liggen dubbel gebroken in haar maat (nu wel. :o )

Edit: je ziet ook heel mooi hoe ik klommel met mijn linkerarm. :+ Rêve merkt er weinig van omdat ik mijn linkerhand zo dicht mogelijk bij haar hals houd maar de rest van mijn arm doet z’n ding. :+ En dat ze dus gewoon droog is op het einde van de les. :+
Ik hou van Chris zijn binnenbak.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 09:33

Gaaf die Joy naar Chris. Verder te druk voor lappen tekst!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:23

Het lijkt er dus inderdaad op dat ze beter gaat met een dubbelgebroken bit.

Tjonge ben erg beniewd wat Chris van Joy gaat vinden en wat Joy van zijn reis gaat vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-24 17:34

Zo we leven nog. :D :D
Ben nu aan het voeren en moet zo nog naar de winkel en stallen doen enz. :+

Joy was erg flink. Beetje brullen op zijn spiegelbeeld maar hij bleef wel luisteren naar mijn hulpen en eenmaal aan het werk stopte dat ook.

Kreeg complimenten van Chris over hoe hij afgericht was maar Joy is gewoon een slim werkwillig paard. Heb amper wat gedaan. :+ Hij wordt wel bij gevoerd want hij heeft wat meer nodig dan de veulenmeuslie nu merken we.

Chris zei ook dat ie beter liep dan z’n moeder. _O- ja Joy loopt zelf. :)) Das al een groot verschil. Maar hij beweegt ook gewoon veel soepeler.

Ja Chris was erg enthousiast en ik ben vooral trots dat hij zo braaf was. Als een hondje de camion op weg van zijn kudde. Daar als een hondje langs de merrie door en ben eigenlijk na vijf minuten even wandelen in de bak kunnen op stappen. Hij heeft zelfs gegaloppeerd aan mach 5 maar hij galoppeerde. _O-

En nu staat ie weer happy in de kudde. :+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 17:41

Citaat:
Ja Chris was erg enthousiast en ik ben vooral trots dat hij zo braaf was. Als een hondje de camion op weg van zijn kudde. Daar als een hondje langs de merrie door en ben eigenlijk na vijf minuten even wandelen in de bak kunnen op stappen. Hij heeft zelfs gegaloppeerd aan mach 5 maar hij galoppeerde.

Wouw wouw wouw.

Jij zit vast op een blauwe wolk (roze kan niet met een hengst). Echt heel erg gaaf.
Je wist dat je goud gefokt had maar dat hij zo vreselijk braaf is op ander terrein. Echt heel dappere zelfstandige Joy. Geweldig