Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:37

Ik heb het ook over een paard gefokt voor het doel. Niet een Fries die Z springt. Duh.

Maar ja, springen ligt iets complexer. Maar zo is het op bokt gebracht altijd. Niet door mij :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:00

Heb eigenlijk nog nooit op bokt gezien dat mensen zeggen dat elk gezond paard Z kan springen.
Imo is dat echt wel een extra stukje talent en inzicht wat het paard moet hebben.

Z dressuur wel, elk gezond paard kan dat lopen. Ligt alleen aan de ruiter of dat er uit komt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:23

IMO kunnen verreweg de meeste moderne springpaarden wel 1.30 / Z springen. Met de juiste ruiter dan uiteraard, niet met een amateur die het zelf niet kan (en niet durft :') ).

Andere rassen zijn een ander verhaal en nee, de meeste paarden kunnen dat gewoon niet. Voor sommige is een rondje 1m al een pittige uitdaging, zeker als we het over pony's of koudbloeden hebben. Een fries is gewoon totaal geen sportpaard als het om springen gaat.

Z dresuur daarentegen kan elke geit lopen sorry :+ al dan niet met hangen en wurgen maar ja, als je vaak genoeg op wedstrijd gaat lukt het bijna iedereen wel.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:51

c_alsemgeest schreef:
Heb eigenlijk nog nooit op bokt gezien dat mensen zeggen dat elk gezond paard Z kan springen.
Imo is dat echt wel een extra stukje talent en inzicht wat het paard moet hebben.

Z dressuur wel, elk gezond paard kan dat lopen. Ligt alleen aan de ruiter of dat er uit komt.

Inderdaad, ik ken de uitspraak ook en die komt vaak voorbij op Bokt, maar het is altijd wel gelinkt aan dressuur.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:38

Gini schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ja vroeger kwamen we op dit af:

Dr.Mer 5 br 1m68 brf gang+

:+

Eigenlijk nog niet zo lang geleden. Gek hoe snel dat evolueert. :D

Nou niet lang geleden....
Toch zeker 20jaar toen kocht je bij de benzinepomp nog zo'n geel krantje dat was toen de marktplaats

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:29

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tussen de 500 en 1000 springpaarden per week voor mijn neus door het parcours zie gaan en het kantelpunt vind ik doorgaans bij het 1.20m zitten.
Ik heb het dan over springgefokte paarden.
Dan zie je er die echt met die hoogte spelen of paarden die de hoogte enkel kunnen omdat er een prof ruiter op zit.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:47

StalNollie schreef:
Gini schreef:

Toch zeker 20jaar toen kocht je bij de benzinepomp nog zo'n geel krantje dat was toen de marktplaats

De vondst _/-\o_ daar stond alles wat je maar wilde in!

Idd kyrkelover, in het M zag je het vroeger ook ‘mis’ gaan, en dat vind ik in de dressuur overigens ook. Als ze niet voorelkaar zijn, dan ligt daar het kantelpunt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:52

StalNollie schreef:
Gini schreef:

Hier in de regio heette dat krantje de Via Via :P

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30 min geleden

In de Landleven staan er ook nog steeds zulke advertenties :)