Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manzano schreef:Ik ben nu al paar keer bij paarden geweest die dus veel kleiner waren dan geadverteerd. Krijg nu dus steeds de neiging om te vragen of een paard écht zo groot is. Doe ik niet, maar het werkt dat soort dingen wel in de hand.
Fly_high schreef:manzano schreef:Ik ben nu al paar keer bij paarden geweest die dus veel kleiner waren dan geadverteerd. Krijg nu dus steeds de neiging om te vragen of een paard écht zo groot is. Doe ik niet, maar het werkt dat soort dingen wel in de hand.
DIT!
Beste verkoper meet je paard voordat je hem te koop zet! Met een meetstok, ff op het oog inschatten is geen meten
En voor wie geen zin heeft, een paard van daadwerkelijk 165cm stokmaat OOGT GROOT. Klein ogend paard is over het algemeen wat men een pony noemt.
Als ik tientje zou krijgen voor ieder paard dat minstens 5cm teveel op papier had zou ik van dat geld nog een extra paard kunnen kopen
fokfanaat schreef:Caily schreef:Overigens kan een vos genetisch ook bruin dragen. Het verschil in fenotype kan iedereen die dat belangrijk vindt wel zien
Dat is niet waar. Een vos heeft van beide kanten vos meegekregen, anders was het geen vos geweest. Vos is namelijk recessief.
Fly_high schreef:manzano schreef:Ik ben nu al paar keer bij paarden geweest die dus veel kleiner waren dan geadverteerd. Krijg nu dus steeds de neiging om te vragen of een paard écht zo groot is. Doe ik niet, maar het werkt dat soort dingen wel in de hand.
DIT!
Beste verkoper meet je paard voordat je hem te koop zet! Met een meetstok, ff op het oog inschatten is geen meten
En voor wie geen zin heeft, een paard van daadwerkelijk 165cm stokmaat OOGT GROOT. Klein ogend paard is over het algemeen wat men een pony noemt.
Als ik tientje zou krijgen voor ieder paard dat minstens 5cm teveel op papier had zou ik van dat geld nog een extra paard kunnen kopen
anjali schreef:Ik vind het toch echt heel belangrijk dat er een prijsopgave bijstaat hoor. Momenteel worden er fantasieprijzen gevraagd voor paarden die dat zakelijk gezien echt niet zouden mogen kosten. Natuurlijk is geen bedrag te hoog voor je maatje voor het leven,je beste vriend. Maar als je op zoek bent naar een paard is die emotionele kant er nog niet en kijk je er heel nuchter tegenaan. Ik wil niet afgezet worden en wil gewoon betalen wat hij waard is.D.w.z.de normale marktwaarde voor een degelijk paard op dat moment. Ik ben al voorzien, maar voor de aardigheid kijk ik wel eens op Marktplaats en schrik er dan van wat ze durven vragen voor paarden van mijn doelgroep (oude paarden voor zeer lichte recreatie).Een oude pony voor 6500 euro zou ik toch echt overslaan. Dus verkopers,zet het er gewoon bij wat je ervoor wilt hebben,dat scheelt heel veel nutteloze telefoontjes.
Durquia schreef:Nee, nooit maar ik bel. Het gezegde is niet voor niets "de beller is sneller" Ik heb helemaal geen zin in appen over zoiets belangrijks, en maar wachten op antwoord. Ik bel met een lijstje met vragen en geef aan wat ik zoek en wat mijn budget is. Als het overeen komt dan maak ik meteen een afspraak (meestal binnen 3 dagen) en als het paard me aanstaat en is wat ik zoek, dan maak ik meteen ter plekke de vervolg afspraken (of 2e bezichtiging, maar meestal weet ik het wel meteen, of afspraken over prijs en keuring.Het is frustrerend hoe moeizaam soms het contact met verkopers op mp verloopt, per dag een bericht of soms helemaal niet. En dan heb ik het gewoon over whatsapp.
Als het paard niet meer te koop is of je wilt em niet verkopen of je bent al verder met andere kopers zeg dat dan denk ik….
Hebben jullie hier ook last van?
anjali schreef:Maar je gaat toch niet onderhandelen via whatsapp/berichtjes? Onderhandelen doe ik face2face ter plekke bij een bezichtiging. Weten beide partijen meteen waar ze aan toe zijn. Onderhandelen heeft bij mij sowieso nog nooit langer dan 5-10 minuten geduurd. Ik weet wat ik uit wil geven, ik weet dat ik een leuk paard niet op 500-1000 laat staan, maar ook dat ik niet duizenden meer ga bieden dan ik kwijt wil.Klopt. Helemaal vervelend is als ze halverwege het traject, nog in de onderhandelingsfase, ineens helemaal nergens meer op reageren. Later blijkt dan dat ze het paard aan een ander hebben verkocht. Het zou fijn zijn als ze dat gewoon even mededelen. Zodat de aspirant-koper het weet ,niet meer op berichten hoeft te wachten, en zelf verder kan met de zoektocht.
Caily schreef:Zeldzaamheid is juist wat prijs drijft, dus dat het duurder is als het amper te vinden is, vind ik enkel logisch![]()
Mijn instructrice en mijn buurvrouw schrokken wat ik voor de niet B-waardige Tinker van amper 1.47 en 15 jaar vroeg. Snap ik, want is best geld. Maar zijn stabiele achtergrond icm hoe braaf hij langs de weg is, is iets wat veel mensen zoeken en er maar weinig is, zeker richting de 1.50, of groter; waar een volwassene op past.