Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-24 23:38

Mars schreef:
Oei dat klinkt als heftig weer! Hoe waren de paarden er onder?
Iemand die om 07.00 koffie komt brengen is sws goud waard :j

:j koffie is de weg naar mijn hart. _O-
Voor haar geldt hetzelfde dus ze snapt me. :))
Ze had tot haar jolijt mijn man wel doen schrikken. Ik had de commotie (honden) gehoord dus ik had haar horen aan komen. _O- mijn man werd verrast met ‘IK HEB KOFFIE!!’_O-

Ik ben ze na de bui gaan halen en ik zou zweren dat ze opgelucht waren. Ik kan normaal goed tegen hitte maar vandaag liep het zweet zelfs van mij af na twee minuten.. Dus denk dat de paarden opgelucht waren. :(:) zelfs Sam had de oortjes naar voren, _O-
Ze staan nu wel op stal gezien alles onder staat en Sam de schuilstal niet in gaat. Dus die gaat niet liggen als ik hem nu buiten laat.

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 07:17

Om 7 uur met koffie komen is een standbeeld waard!
Zo flinke bui. Hopelijk blijft het daarbij!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 07:33

Fijn is dat he, zo iemand die met je meedenkt en eigenlijk weet wat je nodig hebt, dat heb je met je man en met haar. En zo ook met Joy.
Goed ook dat Chris aangeeft dat je Rêve even door moet pakken, wanneer heb je nu weer een wedstrijd?
Qua weer, bij jullie is het wel iedere keer raak he met heftige buiien. Wij hopen er iedere keer op ( hoe gek het ook klinkt, maar op een boot is het dan echt geweldig om mee te maken ) maar hebben alleen maar een beetje regen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 23:23

Yavanna schreef:
Fijn is dat he, zo iemand die met je meedenkt en eigenlijk weet wat je nodig hebt, dat heb je met je man en met haar. En zo ook met Joy.
Goed ook dat Chris aangeeft dat je Rêve even door moet pakken, wanneer heb je nu weer een wedstrijd?
Qua weer, bij jullie is het wel iedere keer raak he met heftige buiien. Wij hopen er iedere keer op ( hoe gek het ook klinkt, maar op een boot is het dan echt geweldig om mee te maken ) maar hebben alleen maar een beetje regen.

:j we hebben het elke keer te pakken. Gelukkig vandaag wel droog gebleven.
Normaal heb ik komende zondag wedstrijd. Overweeg om maar 1 proef in te schrijven dat ik me volledig kan focussen op 1 proef.
Morgen ook maar eens kijken om haar terug te rijden. Het afgelopen weekend was geen succes voor mijn lijf. :x :\

Zit jij op een boot? :=

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:38

Ayasha schreef:
:j we hebben het elke keer te pakken. Gelukkig vandaag wel droog gebleven.
Normaal heb ik komende zondag wedstrijd. Overweeg om maar 1 proef in te schrijven dat ik me volledig kan focussen op 1 proef.
Morgen ook maar eens kijken om haar terug te rijden. Het afgelopen weekend was geen succes voor mijn lijf. :x :

Zit jij op een boot? :=

Yep, ik woon op een 14,5 meter lange boot waar ik ook mee vaar :) Paardrijden gaat niet meer, dan maar varen :D

Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:36

Bij mij thuis geen regen en geen onweer gehad dit weekend hoewel het wel voorspelt was en buienradar het ook aan gaf. Al lijkt de kustprovincie wel de minste buien te hebben gehad. De ergste zaten inderdaad boven midden België en verder Limburg en zo.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:07

Hier omgeving roeselare ook niks ,gisterenavond een heel kort buitje maar niet superhard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 13:00

petraaken schreef:
Bij mij thuis geen regen en geen onweer gehad dit weekend hoewel het wel voorspelt was en buienradar het ook aan gaf. Al lijkt de kustprovincie wel de minste buien te hebben gehad. De ergste zaten inderdaad boven midden België en verder Limburg en zo.

Wij zitten in Maasmechelen waar ook verschillende keren de brandweer uitgetrokken is. Nu zijn we hier kwa water wel wat gewoon dus de meeste mensen hier hebben zelf een pomp. Daarvoor moet de brandweer dus niet zo snel uit trekken tenzij het is gelijk drie jaar geleden toen de Dam op barsten stond. Maar dat was ook wel heel extreem. Toen hadden wij geen water binnen overigens maar zaterdag viel op een half uur de helft van wat gemiddeld doorheen heel juli valt… := dus toen moesten we even snel handelen. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 21:27

Joy mocht een keer wat gas geven nu de piste omheind is en we op de hoefslag een effe bodem hebben… man als dit paard eenmaal de spieren heeft om te dragen… <3

Hij had nu weer een weekje rust gehad overigens. En hij was een happy camper toen ik met zijn touwhalster (=werkrn) aan kwam. :+:

De rest heeft manlief niet gefilmd. Hij heeft nogthans linksom en rechtsom flink gegaloppeerd vandaag. :+: correct aanspringen of meer in galop vallen nog maar in de juiste galop ipv kruis wat ie voorheen deed. 1 eivormige volte (de bomen gaan nog weg maar de machine om de stronken er uit te krijgen is stuk.) dus heb voor de bomen door gedraaid voor de zekerheid. _O- gevalletje better safe than sorry. _O- verder heb ik ze in draf gebruik als slalom. :+

Rêve ook gereden en die was fijn voorwaarts nu, :j geef haar ook wel wat red cell bij maar pas van gisteren dus dat zal nog niet echt werken.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:32

Zalig om te zien <3
Maar gaat die serieus nu al achter onder en vanvoor omhoog in draf ??

Mischien niet zoals hoort maar eh, ben je zeker dat die niet al doorgereden is :oo

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 22:00

GUSTIxBILL schreef:
Zalig om te zien <3
Maar gaat die serieus nu al achter onder en vanvoor omhoog in draf ??

Mischien niet zoals hoort maar eh, ben je zeker dat die niet al doorgereden is :oo

Jep, je voelt hem ook echt verruimen en verlengen in die bovenlijn.
Ik gaf letterlijk alleen wat been. :+ en Joy lijkt gewoon echt niet beter te weten dan die bovenlijn gebruiken in de mate dat ie het kan coördineren. :+:

Je ziet dat hij wat op drukt natuurlijk maar ik heb ook amper contact. Gaf gewoon een paar keer been op een lange lijn. _O-

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:34

Echt genieten om te zien <3

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 23:10

Wat loopt ie makkelijk he!
Knapperd <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 23:48

Jeetje knap kind.....dat wordt inderdaad sparen en met beleid mee omgaan zoals je iedereen aangeeft, wat een power en paard. Zo ijverig! Ik had het al eerder gezien maar nu kun je er niet meer omheen. Zo gaaf bezig jullie.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 08:01

Jeetje, wat loopt hij al goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 23:03

Hij is gewoon gaaf. :+: hij galoppeert nu ook een volte op zijn moeilijke hand. :+: voorlopig Max een volte, als hij goed en zelfzeker voelt zoals vandaag laat ik hem wel een paar keer aanspringen en dan na een paar passen draf en iets wat hij makkelijk vindt.

Verder ga ik er tegenwoordig eigenlijk meteen op. Stap op aan de longe maar dus ver van mijn man dat hij wel op mijn vraag stil moet blijven staan. Maar zou hij besluiten te gaan kan mijn man hem wel bij zich trekken en die paar meter blijf ik wel zitten zonder beugels ook maar dat is echt puur netter safe than sorry want hij geeft totaal geen indicatie dat hij niet gaat stil staan. Manlief is gewoon bezorgd. _O-

Hij leert nu ook vast staan en zoals alles vindt ie dat helemaal prima. Hij staat gewoon rustig te kijken wat er rond hem gebeurt. Ik heb hem in de gate dat ik los kan trekken zou het nodig zijn maar doe zoveel mogelijk alsof er niks nieuw onder de zon is. Maar hij kent ‘groundtying’ ook al bij het zadelen dus of dat touw nu op de grond ligt of om een paal zit boeit hem niet zo. Hij vindt het vooral boeiend allemaal. :+

Vandaag was het zelfs zo dat ik hem klaar had en mijn BP en cap op zette en mijn man heel verbaasd vroeg ‘oh hij is al gezadeld?’ _O-
Ja tis Rêve niet. Deze staat stil. _O- _O-

Tja, dit klinkt allemaal te goed om waar te zijn maar vooralsnog is hij ook gewoon te goed om waar te zijn. Zodra ik hem uit de weide haal is ie met mij op stap en als ik aan kom murmelt hij. :+:

Zijn mannelijkheid moeten we wel wassen. Daar was hij wat minder enthousiast over. :(:) sorry gup maar we willen geen onstekingen. :(:)

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 23:24

Ik weet niet meer zo goed in welk topic ik waarop moet reageren nu er twee zijn maar je hebt een dame "in de leer" die wel eens op Reve rijd toch? Heb je er wel eens over nagedacht om haar af en toe met Reve te laten springen voor de afwisseling? Het kan aan mij liggen maar ik kreeg de indruk dat je met springen zelf wat angstiger en terughoudend bent. Hoe was Pretty de moeder van Reve eigenlijk met springen, kon ze dat en was ze dan makkelijker? (Tenzij ik iets gemist heb staat Pretty nog steeds ergens anders die haar toen overgenomen heeft, dacht je oude bijrijder/verzorger).

Fijn dat Joy alles zo goed oppakt maar ik kan me voorstellen dat je ook af en toe op de rem moet trappen om niet te snel te gaan. Heb je niet de kriebels om Joy binnenkort voor een (korte) training naar Chris mee te nemen, al is het alleen om hem voor te stellen? Denk dat Chris er heel enthousiast van wordt dat je een paard hebt wat eens niet gecompliceerd of neurotisch is maar gewoon echt voor en met jou wil werken. Sam en Reve hebben in die zin allebei een gebruiksaanwijzing dacht ik. Sam wil een hoop voor je doen maar bouwt wel snel spanning op dacht ik? :=
Rijd je Sam überhaupt nog wel eens of staat hij echt met pensioen?
Overigens vond ik die bonte die bij Joy op de wei staat heel leuk, ben de naam vergeten en is alweer paar pagina's terug maar moest het toch even kwijt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 00:33

Dit is het volg topic. :D
Het andere was gewoon nog eens een foto topic.

Mijn ‘leerling’ heeft idd een keer op Rêve gereden maar die moet eerst haar zelfvertrouwen vinden. Denk niet dat die gaat willen springen met Rêve. :D eerst maar zelf vertrouwen en rust vinden als ze gewoon op haar rijdt. Ik zou dan voor haar liever hebben dat ze eventueel een wedstrijd rijdt met Rêve omdat ze graag wedstrijden wilt rijden dan dat ze met haar springt. Als ze dat wil mag dat ook maar je snapt wel wat ik bedoel. Haar doelen en waar zij haar zelfvertrouwen kan vinden heeft prioriteit voor mij wb mijn leerling.

Ik ben begonnen als springruiter. Ik wil geen wedstrijden meer rijden ivm onthouden van parcoursen maar met springen op zich heb ik geen probleem. Pretty was spring gefokt maar had of geen talent of had het zo verkeerd aangeleerd gekregen dat er nog weinig mee te doen was. Wat je ook opzette, ze kwam er over maar hoe… := Ik bleef er wel op maar ze sprong ontzettend vierkant en ze bleef dat ook doen. Ongeacht hoeveel in-uitjes we haar lieten springen… hoe goed je haar ook regelde, ze sprong overal hetzelfde over, of je 40cm zette of 1,20m…. :=

Pretty was in niks echt makkelijk of fijn tenzij je haar niks vroeg. Maar Pretty en ik hadden zoveel mee gemaakt dat het ook gewoon kan zijn dat er te veel gebeurt was tussen ons zeg maar. :) Wat wel makkelijk kon met Pretty was buiten rijden of b dressuur. Zodra je meer van haar vroeg kreeg je met haar temperament te maken en vergeleken met Pretty is Rêve ronduit sympathiek. :=

Rêve springt heel netjes en makkelijk eigenlijk.
Met Rêve ben ik eigenlijk altijd alleen en dan ben ik zelf een beetje lui kwa springen. :o steeds op en afstappen enzo. :+
Bak is 16*35 thuis dus echt meerdere hindernissen in verschillende hoogtes zetten is ook niet heel handig. Mijn houding is niet wat het moet zijn op mijn dressuurzadel maar verder heb ik geen probleem met springen. Geloof dat Rêve na een maand onder het zadel haar eerste sprongen al gemaakt heeft. :))
Kan misschien wel eens een simpel laag kruisje opzetten. Dan heeft ze dat iig nog eens gedaan en hoogte maakt in wezen ook niet zoveel uit in feite. Rêve moet je ook vooral niet te veel aan willen werken. Die moet je in een stabiel tempo naar de sprong rijden en de rest doet ze zelf. Gewoon uit haar weg blijven eigenlijk. :=
Maar dat is sowieso haar attitude wel, bv met zijgangen: als ze eenmaal snapt wat je wil gewoon de zijgang inzetten en haar daarna met rust laten. Dan loopt ze ze het mooist, := Nu ook met de eenvoudige wissel en verzamelen… eens ze ‘mee’ is in wat ik wil moet ik uit haar weg blijven. Ik mag meer vragen. Dus meer buiging of meer verzameling, maar niet blijven ‘ondersteunen’ zeg maar, zo is ze in alles wel wat… dat hoort gewoon bij haar. Ze weet wat ze moet doen met die sprong en ik moet gewoon niet in haar weg zitten. :)) met balkjes lopen is ze ook zo. Ik mag haar tempo bepalen maar de balkjes zelf moet ik haar haar ding laten doen. :))

Als we ergens tussendoor nog eens tijd hebben kan ik nog kijken of mijn man nog eens wil helpen met wat hogere sprongen. Maar heel eerlijk schiet dat er wat bij in met alles wat privé speelt ook. Mijn man maakt tijd voor Joy ivm veiligheid maar dat is ook echt tijd máken. Komend weekend heb ik bv wedstrijd op zondag en vrijdag en zaterdag is hij de hele dag weg met de honden. Morgen heb ik dan weer beperkt tijd en donderdag is voor hem weer moeilijk. :))

Chris volgt Joy zíjn progressie al via de filmpjes. Zou hem liefst wat zelfzekerder en beter in conditie hebben. Also: als ik in oktober ga staan de zijpanelen en zit er meer tussen hem en het hele terrein dan een hekje van 20cm zou hij ons verrassen. _O-
Thuis wat ook ‘vreemd’ was, was hij heel braaf maar bij Chris neigt al een aardig eind naar ‘wedstrijd’ kwa beweging en terrein.
Als hij klaar voelt gaat ie mee. Hebben het er ook al met Chris over gehad. :j zou hem nu iets beter willen in die galop, niet perfect maar beter.
Ik neem het zoals het komt, hij biedt zo makkelijk aan… vroeg of laat besluit ik vast ineens dat ie klaar voelt en pak ik hem mee ipv Rêve. :+ is met Rêve ook zo gegaan. Ineens had ik een palomino bij ipv Sam. _O- Chris zei vorige week zelf. ‘Ik zie vast het verschil wel als je je bedenkt dat ie wel een keer mee kan.’ _O-

De bonte is Balli, vaderskant zou ushi v erpekom zijn en moeder een Haarlem X Concorde.
Balli is een heel fijn karakter ook. :j makkelijk en lief dier. Gevoelig maar in positieve zin. Ben erg benieuwd naar hoe die uit groeit want vind hem ook een heel leuk dier. :D

Sam is officieel met pensioen. Hij wordt geknuffeld en zijn manen zijn kort zoals toen ie getraind werd. Maar hij kan niet stappen. Aan de hand wel maar onder het zadel wil ie draven (en vroeger deden we dat ook als hij zo heet was want hoe meer je terug rijdt hoe idioter hij doet. Dan gaat ie galopperen op stap-tempo bv.:= .) en ik ben bang dat hij zich zo forceert dat hij weer met een dikke pees staat, :o
Hij geniet van zijn senioren-privileges wat vooral betekent dat ie dingen mag die ik normaal niet zou toestaan. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-07-24 00:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 00:42

pien_2010 schreef:
Jeetje knap kind.....dat wordt inderdaad sparen en met beleid mee omgaan zoals je iedereen aangeeft, wat een power en paard. Zo ijverig! Ik had het al eerder gezien maar nu kun je er niet meer omheen. Zo gaaf bezig jullie.

Ja hij is zo gaaf… :+: ik wil Rêve nog een keer laten dekken maar Jezus het zou toch verbazend zijn als ze nog zo eentje maakt. :+:

Als ik overigens wat gemist heb dan kijk ik morgen even terug. Vandaag was een lange dag. Eigenlijk al van vrijdag lange dagen aan het maken en ‘s nachts niet kunnen slapen :roll:

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 07:28

Joy ziet er lekker relaxed uit onder het zadel voor zo’n jonkie. Echt een fijn paard. Maar Rêve ziet er onder zadel ook ontspannen uit, te ontspannen begrijp ik.
En wanneer wil je haar laten dekken, volgend voorjaar? ( nu is wat laat in het jaar denk ik? )
De bak is wel mooi geworden, ook leuk voor de anderen, kunnen ze daar nu met hun paarden oefenen of is dat niet de bedoeling?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 12:36

Yavanna schreef:
Joy ziet er lekker relaxed uit onder het zadel voor zo’n jonkie. Echt een fijn paard. Maar Rêve ziet er onder zadel ook ontspannen uit, te ontspannen begrijp ik.
En wanneer wil je haar laten dekken, volgend voorjaar? ( nu is wat laat in het jaar denk ik? )
De bak is wel mooi geworden, ook leuk voor de anderen, kunnen ze daar nu met hun paarden oefenen of is dat niet de bedoeling?

Dat kan. :j hoewel de meesten te jong zijn om er echt te oefenen. Er komt een paard van mijn leerlinge nog naar daar (ruin) en haar jonge hengst kan volgend jaar ook zijn eerste passen in het werkleven daar maken. :j de bak was vooral bedoelt voor Joy en die wat ik eventueel zadelmak maak dat die niet naar thuis moeten maar wie er staat mag er gebruik van maken natuurlijk. :)

Rêve is sowieso pas voor volgend jaar. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 22:32

Zo, morgen mag Rêve op wedstrijd, Joy heeft dinsdag nog eens gelopen maar het is er vandaag niet van gekomen. Zal voor maandag ofzo zijn. :+
We hebben wel lekker selfies staan maken. O:)
Mijn lieve stoere man. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zodra hij die gsm ziet gaan zijn oren naar achter, _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als hij in het begin zo naar mensen toe wandelt maakt hij ze bang en als je hem dan gewoon aait gaan zijn oren naar voren. _O- elke nieuwe klant moet even wennen aan Joy zijn oren-spel. :))

Afbeelding
Hij ging gapen van het gekroel tussendoor. :+:

Rêve ging in training erg goed. Fijn fris, mooi
actief en ook echt voelen dat ze die kracht door haar lijf begint te laten vloeien dus hopelijk kan ik haar morgen goed genoeg begeleiden dat ik dat ook in de ring klaar krijg. Ze heeft ook heerlijk de oortjes naar voren geprikt nu elke training. :+:
Ik besefte veel te laat dat ze sinds een paar weken/tweetal maanden een andere liksteen heeft. Hiervoor had ze de blauwe Horselyx en had nu eens de groene genomen (afwisseling.) maar de blauwe bevat vitamines… Ze krijgt nu een week? Anderhalve week? (Heb het gepost ergens) Red cell bij en ze is eigenlijk ook aangenamer bij het zadelen nu… enfin we zullen het morgen wel zien. Dan is het 11/08 nog eentje en daarna heeft ze even niets. Heb mijn leerlinge al uit genodigd om haar nog eens te komen rijden. En als vrienden er morgen geraken wil ik kijken om af te spreken om haar mee buiten te nemen. :j

Ze kan ook de eenvoudige wissel nu en is erg trots op zichzelf als ze die doet. _O- Dus das ook wel eentje waar ik haar ‘aan’ mee krijg. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 23:18

Wat fijn die positieve vibes bij Reve! Hopelijk komt het eruit bij wedstrijd en anders is het sws weer een goede ervaring en wat wedstrijd kilometers erbij.

En Joy tja, die is knap hoe zijn oortjes ook staan :D Wat heeft ie toch mooi gelijke sokjes en dat streepje op zijn ene hoef <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 23:22

Leuk hè dat streepje? Dacht dat dat niet voorkwam bij witte benen… := en hij heeft daar ook echt geen enkele palomino haar.. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-24 17:27

Zo even kort. Moet na mijn koffie er nog even in vliegen. :+ We hadden weer even ruzie in stap maar verder deed ze het stukken beter. :j nieuwe locatie langs een fietspad (half verscholen achter bomen dus ze zagen iets en niks.) maar IMO is de proef onder gewaardeerd. :o maar goed. Daar doe je niks aan. Ze toont vooruitgang en liep veel meer uit zichzelf dus ben tevreden. :j

Leerlinge was mee op pad. Die is vrijdag ook uitgenodigd op de familie bbq. _O- Ik grap al een tijd dat we haar officieus geadopteerd hebben en ik geloof dat de rest van de familie dat ook maar doet nu. :))