Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:25

Bellen vind ik geen probleem maar dan heb je alle info en lijkt het geweldige dan vraag je een filmpje en is het totaal niet wat is beschreven.
Daarom vraag ik graag eerst om een filmpje en als het dan is wat ik wil bel ik voor evt meer info.
Maar meestal is die volgorde wat lastiger omdat er weinig info bij staat, geen prijs of omdat er op app bijv niet gereageerd word. Dan is bellen het enige wat je kan doen en helaas is het dan vaker nee toch niet wat we zoeken. -O-

Ik ben voor mezelf op zoek naar een dressuur gefokt veulen uit een goede moeder(lijn) met sport
Grote maat veulen welke makkelijk kan schakelen en functioneel beweegt. Mocht iemand iets weten :D

MyWishMax

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:26

Haha ik geef niet zoveel om filmpjes, daar kunnen ze toch ook nog flink anders op lijken als in het echt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:31

MyWishMax schreef:
Haha ik geef niet zoveel om filmpjes, daar kunnen ze toch ook nog flink anders op lijken als in het echt.

Dat klopt maar je kan er wel een heleboel uit halen kwa geredenheid, zuiverheid van de gangen, zelfs een stukje karakter als je weet waar op te letten.
Vroeger (ben oud aan het worden :Y) ) gingen we overal heen zonder filmpjes en dat viel soms enorm tegen of mee maar dat was ook wel een gedeelte van de lol. Tegenwoordig moet je gewoon snel zijn anders kan je niet eens ergens kijken.

We hebben onze pony pas verkocht en daar waren mensen zo ontzettend agressief aan de telefoon en via app dat ik er eerlijk gezegd van schrok. Daarom sommige mensen niet eens langs laten komen, puur omdat ze kwaad waren omdat iemand anders de tijd kreeg om te komen kijken :P :+

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 22:52

Ik ga ook nergens naartoe zonder filmpje. En dan moet dat echt geen perfecte video zijn maar gewoon een stukje stap, draf en galop van de zijkant. Ik vind het juist leuk om paarden te gaan kijken waar ik iets in zie wat er op dat moment nog niet uitkomt, maar er moet wel op de video al iets zijn wat me aanspreekt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 09:16

Ik ben begonnen in de tijd dat er alleen nog krantenadvertenties waren, zelfs zonder foto. Vaak maakte je een lange reis om het paard te zien wat dan geheel anders was dan je verwacht had. Wel had je toen meer tijd om te beslissen.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 09:49

anjali schreef:
Ik ben begonnen in de tijd dat er alleen nog krantenadvertenties waren, zelfs zonder foto. Vaak maakte je een lange reis om het paard te zien wat dan geheel anders was dan je verwacht had. Wel had je toen meer tijd om te beslissen.

Ik heb destijds zo mijn eerste KWPN veulen gekocht, in de Hoefslag of dergelijke gewoon alle advertenties waarin veulens te koop stonden afgebeld, en dan gepuzzeld volgens de adressen hoe ik een hele rondreis kon inplannen om ze allemaal te bezichtigen. :D
Ze is inmiddels 15 jaar bij me.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 09:53

x_Milou schreef:
Ik ga ook nergens naartoe zonder filmpje. En dan moet dat echt geen perfecte video zijn maar gewoon een stukje stap, draf en galop van de zijkant. Ik vind het juist leuk om paarden te gaan kijken waar ik iets in zie wat er op dat moment nog niet uitkomt, maar er moet wel op de video al iets zijn wat me aanspreekt.

Ja is nu toch ook het minimum hoor, en dat hoeft zeker niet zo een fancy pancy video te zijn met de nieuwste radiohit eronder gemonteerd met slo-mo fragmentjes, integendeel!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:02

Ik heb juist heel vaak dat ik meerdere vragen stel over dingen die niet in de advertentie staan en dat ik dan maar antwoord krijg op 1 vraag. Heel hatelijk :=

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:18

StalNollie schreef:
manzano schreef:
Ja wel herkenbaar. Al wisselt het wel. Maar aardig wat verkopers die niet of nauwelijks reageren of op de helft van je bericht/vragen niet reageren.

Maar wat staat er in de adv?
Tegenwoordig moet je bellen staat vaak ook in de adv en staat dat er niet gereageerd word op berichtjes.

En eerlijk ik reageer op een gegeven moment ook niet meer. De eerste vragen Oke maar vaak staan deze zelfs al in de adv. Of een berichtje mag ik meer info.... Uuuuh ja dat mag maar ben daarom concreter wat wil je nog meer weten. Een verkoper heeft alles wat hij kwijt wil in adv staan. Aan koper de zet om daar verder op door te gaan.

@Nollie, maar juist wat jij zegt, dat de verkoper "alles wat hij kwijt wil " in de adv. heeft staan, daar zit vaak het addertje onder het gras. Omdat er ook dingen met het paard kunnen zijn die hij niet kwijt wil. Vandaar dat de koper meer informatie kan willen. Voor mij geldt dat dan alleen als het paard ver weg zou staan. Als hij dichtbij staat dan ga ik gewoon kijken want de uitstraling van het paard vertelt het belangrijkste. Mijn laatste aankoop kon ik per fiets gaan bezichtigen en s,avonds stond hij al in mijn stal zonder verder gedoe of gezeur.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:36

Seven schreef:
MyWishMax schreef:

Dat klopt maar je kan er wel een heleboel uit halen kwa geredenheid, zuiverheid van de gangen, zelfs een stukje karakter als je weet waar op te letten.
Vroeger (ben oud aan het worden :Y) ) gingen we overal heen zonder filmpjes en dat viel soms enorm tegen of mee maar dat was ook wel een gedeelte van de lol. Tegenwoordig moet je gewoon snel zijn anders kan je niet eens ergens kijken.

Bij ons zijn die filmpjes gewoon te vaak tegen gevallen. Weet echt waar op te letten, maar dan toch bij onregelmatig paard komen wat die mensen niet doorhebben. Die denken dat die hetzelfde loopt als op het filmpje. Of het was een oud filmpje wat ze pas net online gezet hebben.
Geredenheid maakt me ook weinig uit, ik wil vooral voelen hoe ze op mij reageren en of ze dus snel aanpassen aan rijstijl. Het kan ook zo erg geknipt zijn dat ze vele malen beter lijken maar dat dat letterlijk die 30 seconden uit een uur rijden is. Of slecht en dan vooral door de ruiter, maar dat zie je wel weer want die zijn minder handig in even paar minuten keurig stil zitten :') dat doen de professionals weer.

Het kan wel een plus zijn, maar ik ga alsnog wel kijken als het telefoongesprek goed lijkt en er geen filmpje is. Juist als je snel moet zijn.

En alles wat wij ooit gekocht hebben had geen filmpjes erbij en zelfs geen of hele slechte foto's :') sommige waren we misschien niet eens gaan kijken als er filmpjes bijgezet hadden, omdat het niet echt aansprak in het begin. Maar met kijken en rijden wel precies passend en na een tijdje bij ons compleet andere dieren.
Voor veulens vind ik dat anders/lastiger. Want dan kan je niet voelen haha.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:39

Ik als zoekende wil eerst ook meer informatie voordat ik over ga tot bellen.
Tenzij de meeste informatie, foto’s EN filmpje al in de advertentie staan. Of moet in de buurt zijn dan bel ik ff en ga langs.
Wat een gedoe dat bellen… Zonde van mijn tijd! In veel gevallen hang je dan weer een half uur te luisteren naar een verhaal om dan vervolgens te horen stuur maar een appje voor filmpjes. Krijg je de filmpjes en schrik ik mij weer de rambam en denk is dat hetzelfde paard als op foto of in de advertentie? En als je dan pech hebt en een doordrammer hebt belt ie ook nog weer terug.
Of ik luister een half uur naar een emotionele verkoopster en kan dan eindelijk aan het einde mijn vragen stellen en dan denk ik had ik dat Voor het gesprek maar geweten.
Daarbij vind ik het belangrijk om concrete vragen te stellen en daar antwoord op te krijgen. Staat het iig zwart op wit.

En als ik een paard verkoop vind ik het ook veel fijner om via whatsapp te communiceren. En mensen waarbij ik denk ja dit kan m wel eens zijn overgaan tot bellen als de behoefte er is.
Want ook in dit verhaal toch zonde van je tijd iedereen te woord te staan?

En over het reageren.
Ja geef dan even een berichtje. Weten beide partijen waar ze aan toe zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:42

Nee een veulen kan ook elke dag anders zijn dat maakt het lastiger dus daarin vind ik filmpjes wel echt een must
Ik reis gerust een halve dag als het moet maar wil d'r niet voor niets heen gaan.

Maar tis sowieso lastig momenteel veel mensen die zoeken weinig paarden die passen en de gene die qat lijken zijn direct verkocht of toch iets mee wat eerst niet verteld is. Ik ben een heuse sherlock holmes erbij geworden wat ik stiekem da wel weer heel leuk vind om te doen lekker info zoeken :j

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:44

En ik las hier in de reacties ook over vragen of informatie wat al vermeld staat.
Maar ik snap niet zo goed waarom je als verkoper zwaar geïrriteerd raakt als men een vraag stelt die ze al uit de advertentie kunnen halen? Dan beantwoord je die gewoon toch?
Heb ik ook wel gehad maar ik beantwoord de vraag dan.
Maar als zoekende heb ik ook wel eens gehad dat ik onderweg een advertentie zie en maar snel een bericht stuur want je moet er tegenwoordig direct bij zijn. En tsja wil wel eens gebeuren dat ik iets vraag wat al in de adv stond. En dan een zeer geïrriteerd bericht terug krijg.

Maar laatst reageerde ik ergens op en vroeg naar de stokmaat en prijs. Kreeg ik een geïrriteerd bericht terug dat ik eens beter moest gaan lezen! Ik screenshot maken en vroeg waar het dan moest staan!? Oh oepsie nee stond er niet.
Snap dat geïrriteerde toontje niet zo

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:48

Marus schreef:
Tenzij de meeste informatie, foto’s EN filmpje al in de advertentie staan. Of moet in de buurt zijn dan bel ik ff en ga langs.
Wat een gedoe dat bellen… Zonde van mijn tijd! In veel gevallen hang je dan weer een half uur te luisteren naar een verhaal om dan vervolgens te horen stuur maar een appje voor filmpjes. Krijg je de filmpjes en schrik ik mij weer de rambam en denk is dat hetzelfde paard als op foto of in de advertentie? En als je dan pech hebt en een doordrammer hebt belt ie ook nog weer terug.
Of ik luister een half uur naar een emotionele verkoopster en kan dan eindelijk aan het einde mijn vragen stellen en dan denk ik had ik dat Voor het gesprek maar geweten.
Daarbij vind ik het belangrijk om concrete vragen te stellen en daar antwoord op te krijgen. Staat het iig zwart op wit.

En als ik een paard verkoop vind ik het ook veel fijner om via whatsapp te communiceren. En mensen waarbij ik denk ja dit kan m wel eens zijn overgaan tot bellen als de behoefte er is.

En over het reageren.

Filmpje heb ik ook niet online, staat bijna niets van mij online, dit wil ik vanwege werk zo houden. Filmje kan altijd gestuurd.

Maar zo heeft iedereen denk wel reden om iets wel te doen. Vindt het vooral jammer dat mensen niet eerlijk zijn, schiet volgens mij niemand iets mee op (vooral paard niet).

Als er dingen worden gevraagd die er staan geef ik wel antwoord, maar dit gebeurt echt vaak. Dan vraag ik me af hoe goed mensen lezen. En dan is een keer echt niet erg. Maar vragen of paard mee op buitenrit kan als 5 vd 10 foto's ergens buiten zijn is wel apart (om maar een voorbeeld te noemen)

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:50

Ik vind het lastig dat er geen prijs ( indicatie) bij staat. Eigenlijk wil ik niet direct alleen een berichtje sturen met “ wat is de vraagprijs?” Maar de andere kant is dat ik geen vragen hoef te stellen en tijd van iemand hoef te verdoen als ik het paard niet kan betalen. Ik denk altijd: zet dan een indicatie in de advertentie.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:52

Marus schreef:

En over het reageren.

Dat geap allemaal met potentiële kopers is zonde van de verkoper zijn tijd. Jij bent niet de enige met interesse. En 9 vd 10 die berichtjes sturen zijn niet de kopers.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:53

carrie79 schreef:
Ik vind het lastig dat er geen prijs ( indicatie) bij staat. Eigenlijk wil ik niet direct alleen een berichtje sturen met “ wat is de vraagprijs?” Maar de andere kant is dat ik geen vragen hoef te stellen en tijd van iemand hoef te verdoen als ik het paard niet kan betalen. Ik denk altijd: zet dan een indicatie in de advertentie.

Ik verdoe gerust diens tijd, word ik niet warm of koud van. Had ie maar iets aan moeten geven.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:03

Vind het ook fijn als er een prijs bij staat. Als t dan niet jou prijsklasse is hoef je ook geen contact op te nemen. Normale prijsklasse kan ik ook niet veel mee, die is voor iedereen anders.

Prijs erbij zeten, met zoveel mogelijk info over paard, maakt het alleen maar duidelijker om te zoeken

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:34

Ik vind beide kanten voor en nadelen hebben, ik vind het als verkoper bv helemaal niet erg om extra vragen te beantwoorden

Wat ik echter dan wel weer vervelend is zijn de berichten van mensen die door blijven drammen.

Vanwege ongeval van de eigenaar staan er hier nu 12 te koop, maar allemaal nog redelijk weinig mee gedaan. Tot nu toe enkel paar op Facebook gezet met het verhaal erbij dat we ze dus niet geschikt vinden voor beginnende angstige ruiters vanwege het gebrek aan op vreemd terrein zijn geweest.

En dan door blijven gaan van ja ik zoek een brave voor op buitenrit, ja dat snap ik maar ik ga deze niet als braaf verkopen als ze nog niet mee op buitenrit geweest zijn.

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:27

Tiahastrona schreef:
Vind het ook fijn als er een prijs bij staat. Als t dan niet jou prijsklasse is hoef je ook geen contact op te nemen. Normale prijsklasse kan ik ook niet veel mee, die is voor iedereen anders.

Prijs erbij zeten, met zoveel mogelijk info over paard, maakt het alleen maar duidelijker om te zoeken

Vind dat ook handig maar heb mijn paard door iemand laten verkopen en die gaf aan dat als er een prijs bij staat er geen marge meer is voor iemand die voor klanten zoekt. Dus snap het nu wel :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:42

Tiahastrona schreef:

En dan nog 90% van de mensen die niet lezen en dingen vragen die overduidelijk in de advertentie staan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:46

Beste verkopers. Zet in de adv. a.u.b.: De prijs . Geslacht. (echt waar, ik heb soms gebeld naar een verkoper en die wist dat niet te vertellen! Ik moest dan naar de naam van om het paardje vragen om er achter te komen! ) Stokmaat. (weten ze ook vaak niet, bij bezichtiging blijkt het paardje dan veel te klein te zijn...) Kleur. Niet zo heel belangrijk,maar vossen worden vaak als bruin geadverteerd. Sommige mensen willen een bepaalde kleur juist wel of juist niet. Dit gold voornamelijk in de pre-internettijd van advertenties zonder foto. En dan eventueel of hij voorgereden kan worden of niet....Geen zadel aanwezig is een veel voorkomende smoes. Je maakt heel wat mee als koper. Als verkoper waarschijnlijk ook wel maar dat is de andere kant van de medaille.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:53

Ik vind het als koper best irritant als echt essentiële zaken als leeftijd, geslacht en stokmaat niet genoemd worden. Eerlijk gezegd moet het paard er op de foto wel heel leuk eruit zien, wil ik dan gaan bellen.

Prijs vind ik ook wel een ding.
Dat de exacte prijs er niet bij staat, kan ik me nog wel enigzins voorstellen, maar een indicatie is wel heel fijn :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:55

Ik ben nu al paar keer bij paarden geweest die dus veel kleiner waren dan geadverteerd. Krijg nu dus steeds de neiging om te vragen of een paard écht zo groot is. Doe ik niet, maar het werkt dat soort dingen wel in de hand.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:58

Als meelezer/ particuliere verkoper wil ik wel even inhaken op dat prijs vermelden. Ik vermeld ook geen prijs, mensen die alleen daar naar vragen krijgen ook geen reactie, dit staat ook in de advertentie.

Ik neem aan dat als je op zoek gaat naar een paard, dat je dan dusdanig oriënteert dat je weet wat jouw zoekopdrachtje ongeveer moet kosten in de huidige markt. Ik zoek een match voor mijn paardje, op klik en karakters. Afhankelijk van dit, plek die geboden wordt en wensen wbt hoe lang paardje hier nog blijft, welke spullen er mee gaan, hoe de betaling plaatst vindt, etc etc, is de prijs veranderlijk. Snap dat dat bij een handelaar anders is, maar die hebben ook geen moeite met prijs noemen.

Tot nu toe is het ook altijd zo geweest dat mensen die op voorhand de prijs belangrijk vinden, niet voor het paardje zijn gegaan. Ook paardje wat ik vorige week (ovb) heb verkocht, was amper woord over de prijs gesproken. Degene vond de reisafstand eerst wel te groot, maar paardje bleef malen, dus toch maar gekomen. Super leuk, want ik baalde echt dat ze eerder afhaakte op afstand.

Zelf als ik voor een paardje wilde gaan, heb ik ook nooit de prijs belangrijk gemaakt; maatje voor het leven (iig die insteek) is toch onbetaalbaar… als ik dacht met mijn budget niet te kunnen reiken tot wat ik zocht, spaarde ik nog door of regelde aanvulling ervan op een andere manier. Op voorhand overigens, verkopers on hold zette durfde ik echt niet, veel te bang dat paard naar een ander zou gaan.

Overigens kan een vos genetisch ook bruin dragen. Het verschil in fenotype kan iedereen die dat belangrijk vindt wel zien lijkt me. Stokmaat is leuke indicatie, maar ene 1.65 is de andere niet, puur door hoe fors of zwaar het ene paard wel is, en de ander niet. Hoe lang de ruiter is die erop zit op beeldmateriaal, vind ik zelf prettiger.