Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manzano schreef:Wat een leukerd!!
Vanwaar heb je eigenlijk een jaarling gekocht?
Dilan93 schreef:Hoop dat ik met dit beestje minder pech ga hebben
Dilan93 schreef:Hij gaat naar een opfok waar ook training bij zit
Rekening houdend met zijn leeftijd natuurlijk, dus dat zal het eerste jaar betekenen de basics, in hele korte sessies
Kan daar zelf ook lessen met hem volgen, wat ik zeker wil doen. Zodat, tegen de tijd dat ie klaar is voor een ruiter, hij eigenlijk al praktisch overal aan gewend is![]()
Hoe ie dan onder het zadel gaat zijn kan ik niet voorspellen, maar ik geloof wel dat met een goede voorbereiding een heleboel problemen voorkomen kunnen worden.
Dilan93 schreef:Hij gaat naar een opfok waar ook training bij zit
Rekening houdend met zijn leeftijd natuurlijk, dus dat zal het eerste jaar betekenen de basics, in hele korte sessies
Kan daar zelf ook lessen met hem volgen, wat ik zeker wil doen. Zodat, tegen de tijd dat ie klaar is voor een ruiter, hij eigenlijk al praktisch overal aan gewend is![]()
Hoe ie dan onder het zadel gaat zijn kan ik niet voorspellen, maar ik geloof wel dat met een goede voorbereiding een heleboel problemen voorkomen kunnen worden.
Danique_G schreef:Dilan93 schreef:Hij gaat naar een opfok waar ook training bij zit
Leuk!! Hou je ons een beetje op de hoogte?overweeg zelf ook om een wat jonger dier te zoeken, dus ben benieuwd naar soortgelijke ervaringen. Daarnaast ook gewoon leuk om je nieuwe knappe dier te volgen
Captain schreef:Wat een lieve foto's!
Ik heb het idee dat dat nerveuze bij Spaanse echt is omdat ze in Spanje vaak niet zo fijn behandeld worden. Ik zag een paar dagen geleden een filmpje waar ze jonge paarden 'opleiden'. Aan een touw van 10cm aan de muur en meppen maar. Ik herken dat heel erg in mijn Spaanse, heel nerveus op sommige dingen reageren.. Wil niet weten hoe die behandeld is ook..
Dees schreef:Dat nerveuze zit in de genen hoor. Spanjaarden die in NL geboren zijn hebben het soms ook.
En niet elke Spanjaard knoopt zijn paard vast op 10cm om er vervolgens op te slaan. Net zo min als dat wij hier allemaal op houten klompen zouden lopen.
_Tarzan schreef:Denk dat het inderdaad ook een stuk karakter is, maar ik denk dat mijn andalusier een stuk relaxer zou zijn als hij niet hardhadig was behandeld.
Gisteren was ik 'nt poetsen en m'n zoontje zat even verderop te spelen en vriendlief haalde de waterslang uit, ik wilde hoeven optillen, maar dat was hem duidelijk even te veel.
Robijntjah schreef:Zou jij dan eerder aanraden om ze wat jonger te kopen daar captain?
Ik zit nu een beetje te kijken tussen de 2 en de 3 jarige merries en de 2 jarigen lopen nog in groepen.
Robijntjah schreef:Ja ik persoonlijk heb dat liever dan een dier wat al negatieve ervaringen heeft opgedaan