Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 08:16

Sannee, lekker hoor Bootcampen *\o/* Logisch dat je het spannend vind, maar komt vast wel goed.

Mirjam, Zal wel dubbel gevoel zijn je hele beesten boel weg te moeten doen? Wel fijn dat je ze allemaal een goed huisje geeft.

Nouklime, vind het wel aso eigenlijk. Als ze een gratis consult doet zou ik dr nog laten komen maar anders echt een ander laten komen.

Paljaslaura, stoer zeg dat je het gewoon gaat doen. Ik ben zo`n angsthaas geworden, dat ik dat niet meer zo snel zou durven.

Gisteren zijn we clinic wezen rijden, Kensi was echt heel erg braaf en fijn te bewerken. Echt zo super blij mee.
Was blij dat we `s ochtends vroeg mochten want het was toen al een aardige temperatuur. Volgende week ons eerste wedstrijd tijdens een meetmoment :D

nouklime

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:34

Leuk Sanne een bootcamp met Nova! Benieuwd hoe ze het oppakt!

Wat jammer Mirjam dat hij weg gaat! Iemand gaat denk heel blij met hem zijn!

@Odenxia ik ben benieuwd of ze nog gaat reageren nu ik weer naar een compensatie heb gevraagd...

het was aardig warm dit weekend! Zijn er nog foto's gemaakt tijdens je clinic?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:42

Veel plezier op de bootcamp :))

Idenn gaat naar belgie naar een 10 jarig meisje. Plekje klinkt echt top. :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 11:05

Nouklime, ja er zijn foto`s gemaakt. Heb er 3 besteld dus ben benieuwd, zal ze zeker hier posten.

Mirjam, dat klinkt als een fijne plek.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:51

Helaas ze wilde geen compensatie bieden... Dus heb vriendelijk bedankt. En de eigenaresse van het bedrijf ook geïnformeerd dat ik mij niet fijn voel bij haar vervangster (ivm hersenschudding werkt ze zelf even tijdelijk niet) en dat ik af zie van een bitfit consult.

As donderdag ga ik naar countymill met Jack voor een nieuw zadel kijken en daarna zoek ik wel weer rustig verder voor een bitfitter.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:44

sanne wat leuk dat je misschien een weekje op pad gaat met Nova!

Nouklime ik heb nu een custom erop liggen, uit mijn hoofd uit de wolfgang lijn.
Hiervoor een Henri de Rivel zadel, was opzich ook niks mis mee maar toch wel een heel verschil met deze

Carika wat een leuk paard! Wil je komende periode gaan starten in de B?

Odenxia wat fijn dat je inmiddels weer lekker aan het rijden bent!
Hopen dat je geen terugval meer krijgt
Beelden zien er fijn uit, jullie lijken al best ver te zijn!

Sanne fijn dat je ook bij huis met instructie bezig kon, kun je inderdaad ook daar met tips verder werken
Super leuk dat je een aantal dagen met Nova weggaat, waar ga je heen trainen?

Mirjam fijn dat je een nieuwe eigenaar voor Iden hebt gevonden!

Nouklime inderdaad echt heel slecht..

Laura toch weer even spannend zo na de val weer de eerste keer springen. HOpen dat Harvey braaf is!

Odenxia super dat de clinic goed ging, succes alvast volgende week!

Nouklime groot geijk dat je ervoor bedankt hebt!

Volgend weekend een proefgerichte clinic opgegeven bij Ine.ke Jan.sen. Voor 2 jaar terug ook een keer clinic bij haar gereden en was toen erg leerzaam. Kan ze mooi weer een keer mee op pad naar vreemd terreien, vlechten in etc.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 12:15

Balen Nouklime van de bitfitting. Voor wat voor zadel ga je kijken?

Melissa, dank je. Ja ze doet het wel echt goed. Gaaf dat je ook een clinic gaat rijden. Altijd een mooie oefening als voorbereiding op een wedstrijd vind ik.

Hier de foto`s van de clinic.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:43

Melissa; we gaan naar Raalte, daar kom ik zelf al jaaaaren! Heb ook van hun een paardje in training gehad voordat ik Nova kocht.

Afbeelding

Ze hebben wel wat ervaring met gekke pony's _O-

Nouk; ben benieuwd naar een nieuw zadel!

Wat een gaaf dier Odenxia!! Mooie foto's!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:04

Mooie foto's Odenxia!

Leuk vooruitzicht Melissa! Ik hou ook van clinics. Hoop dat er foto's gemaakt worden ben benieuwd!

Wat voor zadel ik ga kijken geen idee.... Ze hebben daar zoveel zadels en ik ben totaal niet thuis in de zadels! Wil even van alles proberen en voelen en kijken hoe Jack er mee loopt en op basis daarvan wil ik een keuze maken of mocht er niks voor mij zijn verder zoeken.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:10

Jeej ik ben geslaagd! En dat wauw moment heb ik gehad! Hij maakte ruimere passen begon door te ademen zocht meteen meer verbinding en ik zat als een huis! Intens blij met mijn aankoop!
Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:21

Oh.. door te ademen, dat klinkt wel als een belangrijk verschil. Waaraan merkte je dat je vorige zadel niet juist was?

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:04

@sbravour ik heb zelf nooit lekker op mijn andere zadel gezeten maar wilde niet voor een goed zadel kijken tot hij 6 jaar oud was ivm groeien. En ik had altijd de neiging om voorover te zitten in mijn oude zadel en mijn onderbenen kom ik nooit stil houden. Iets wat ik met mijn andere paard/zadel nooit als pbleeem heb gehad. Ik heb nu ook een monoblad zadel gekocht en dat schijnt voor je paard ook nog fijner te zijn.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:28

Fijn nouklime!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 10:50

Oh wat super fijn zeg <3
En heerlijk dat je zoveel positief verschil voelt. Dat worden fijne ritjes!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:00

Dat klinkt top Nouklime! Mono is voor jezelf ook lekker. Mijn eventingzadel is mono en je zit echt dichtbij je paard.

Vanmorgen springles gehad op ander terrein. Laatste keer dat ik daar was had ie in de sloot gelegen. Dus ik ben op en af gestapt in de bak zodat ik hem aan de hand langs die sloot mee kon nemen.
Maar wat een paard! Dit was pas de 6e les bij deze trainer en we hadden dus een maand niet kunnen lessen door onze val. Hij was zo braaf echt niet normaal. Heb ook voor het eerst een mini parcours kunnen springen vanuit galop! En hij bleef rustig! Geen gehol of dom gedoe. Ook lag er een slootje in het parcours. Die vond die wel even eng dus met wat hulp van een ander paard daaroverheen.

Springt ie einde van het les ook zo de waterbak in met een hindernis, iets wat we nog nooit eerder hebben gedaan. Wat een vertrouwen geeft dit paard als ie in de rust blijft :D *\o/*

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:29

Wat een mooi zadel Nouk! Kun je weer lekker verder trainen *D

Oh laura dat klinkt goed! Topper! Hij wordt een beetje volwassen }:) :P

Wij waren gister op les in de buitenbak van m'n juf. Is ze nooit geweest, maar dat boeit d'r dan ook echt niet. Omgeving is niet eng, alleen dingen om/op d'r lichaam :+

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:28

Odenxia wat een mooie foto's! Chique paard!
Inderdaad altijd leerzaam, en mooi weer even op pad. Alweer bijna een half jaar geleden dat we voor het laatste gestart zijn

Wat leuk Sanne, welke stal in Raalte ga je heen? Niet zo gek ver vanaf hier
Super vette foto!

Nouklime ja ik hoop ook dat er foto's gemaakt worden, vind dat altijd leuk om terug te zien
Dat ziet eruit als een heerijk zadel! Super dat Jack er ook meteen zoveel fijner onder liep!
Wat voor een is het?

Ik heb nu met dit zadel ook monoblad, echt heel fijn

Laura wat superfijn dat je zo heerlijk hebt kunnen rijden nadat het de vorige keer mis ging. Super dat hij zoveel vertrouwen gaf, hopen dat jullie dit kunnen vasthouden

Sanne ook weer een ervaring erbij op ander terrein, super!

Gisteren weer gelest, ze deed goed haar best :D Bezig geweest om haar in de galop wat te sluiten, of nouwja de eerste stap minder hard galopperen en wel actief blijven, vond ze nog best lastig maar kleine stukjes gingen goed. Wijken begint nu ook steeds beter te gaan, kleine stukjes gaan echt goed, teveel achter elkaar dan zijn we het nog even kwijt. We gaan iig niet meer als een dolle van de ene kant naar de andere kant :+
Morgen gaat m'n zusje sinds hele tijd weer oefenparcours met haar rijden, ben benieuwd :D

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 11:04

Super stoer Laura, doe het je niet na! Ben echt een chicken geworden haha..
En echt cool zo in de waterbak, heel gaaf <3

Sanne, super hoor dat ze zo braaf was op ander terrein.

Goed bezig Melissa. Beetje bij beetje boek je progressie. Jullie komen er wel!
Leuk dat je zusje met haar springt, goed voor de afwisseling.

Gisteren hebben Kensi en ik ons wedstrijd debuut gemaakt tijdens een meetmoment in het L1.
Ze was zo enorm braaf met losrijden en ook in de proef. Ben zo trots op dr <3
Voor het mooie had ze net wat meer over de rug mogen lopen en ik had wat netter op de letters kunnen rijden, maar mega tevreden. Tijdens mijn 1e en ook tijdens mijn 2e proef bedachten ze dood leuk wel even een groep paarden uit het land te halen en direct achter het jury hok langs te lopen. Dit zorgde bij Kensi wel voor wat afleiding waardoor ze wat kijkerig was en begon te gillen :') Maar ze bleef gelukkig wel lopen.

We werden beloond met 193 en 194,5 punten, dus een zeer geslaagd L1 debuut *\o/*

Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:16

Thanks allemaal! ben ook heel blij met het zadel! Zaterdag en zondag heerlijk gereden want wat gaat het allemaal fijn nu! Zo anders wauw vraag mezelf echt af waarom ik dit niet eerder heb gedaan......

Heb nog een filmpje van afgelopen donderdag dat ik op het zadel stap voor degene die het leuk vinden om te kijken:

Meteen een rustiger beeld! Nooit een geheim van gemaakt dat hij moeite heeft met de aanleuning maar dit is al 100% beter dan dat het was!

Leuke foto Odenxia! En prachtige punten voor je debuut!!

xSannee hoe was jullie weekendje weg? Of was dat niet dit weekend..

Super fijn om te lezen dat hij er niks aan over heeft gehouden aan zijn duik in de sloot! En gewoon een heerlijk rondje heeft gelopen met je! Misschien wordt hij nu dan eindelijk een grote man haha!

@Melissa het is een Skyway zadel. heb jij al een wedstrijd ingepland?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:24

Sanne, toch fijn dat ze behalve haar lijf zo nuchter is! Scheelt toch weer.

Mooie punten voor je debuut odenxia! Smaakt naar meer :)

Heerlijk dat je zo een verschil merkt nouklime.

Nog even een screenshot van ons bommetje :D
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:20

Odenxia wat een geslaagd debuut! Gefeliciteerd hoor, mooie punten!

Nouk dat ziet er fijn uit! Je zit ook keurig in dit zadel.

Laura; ik zag het op insta, zooo stoer! Is best een spannende sprong zo!

Wij zijn vandaag begonnen aan ons weekje weg! We blijven t/m vrijdag.

Ze was onwijs braaf in de trailer!
Afbeelding

Vandaag al aan de slag geweest en het ging eigenlijk heel erg goed! Ze laat veel spanning zien, maar tegelijk ook hele mooie stukken met ontspanning. Zelfs al los gereden, dat had ik niet verwacht op dag 1 haha!

Nova chillt nu lekker op d'r prive-weitje
Afbeelding

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 08:30

Dank jullie wel :D Ben ook echt heel erg trots op dr.

Sanne heel veel plezier met je week weg, geniet er lekker van. Ze staat er in ieder geval relaxt bij zo te zien.

Laura := bommetje hahaha... Super stoer ik doe je dat niet na..

Nouklime ik vind het er relaxt uitzien hoor je filmpje. En het mooie is dat jij zoveel verschil merkt in vergelijking met je vorige zadel. Fantastisch toch. *\o/* Heb nog nooit gehoord van het merk, is dat een eigen merk van Countrymill ofzo?

Gisteren heeft Kensi een verdiende vrije dag gehad na haar wedstrijd debuut. Vanavond misschien even lekker een rondje buiten rijden. Stukje duinen en een galopje op het strand, zal ze wel lekker vinden na dat harde trainen van afgelopen tijd ~~}>
Wat doen jullie met het aankomende warme weer?

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:06

@Sannee veel plezier deze week!

@Paljaslaura zie mijzelf dat toch niet zo snel doen haha!

@Odenxia ja volgens mij is het hun eigen merk! Ik ga niet zoveel doen met mijn paarden... Vanavond denk even een rondje stappen door het land en de komende dagen lekker vrij en zo weinig mogelijk doen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:54

Odenxia wat en mooi debuut, super! En heel fijn dat ze gewoon braaf door bleef lopen ondanks alles wat om de baan heen gebeurde

Nouklime hij loopt er fijn overheen! Als ik me filmpjes kan herinneren van eerder loopt hij hier veel ruimer/losser over de rug
Nooit van het merk gehoord.
nee nog niks gepland, zondag clinic en dan maar eens zien of ik me voor een meetmoment ga inschrijven of toch nog even wacht tot de officiële wedstrijden weer mogen.

Gave foto Laura!

Sanne veel plezier en succes deze week! SUper dat je de eerste dag al gelijk los hebt kunnen rijden :D

Odenxia, super gaaf dat je lekker op het strand kunt rijden! Ooit wil ik dat ook nog een keer, maar het is zo'n eind rijden :+
Ik rij Ken wel de komende dagen af en toe maar wel wat relaxter als anders. Beetje aanpassen naar het warme weer.
Gisteravond was het wel heel lekker om te rijden, ze deed goed haar best :D

Filmpje van afgelopen zaterdag toen m'n zusje haar ging springen. Ze vind het zo onwijs leuk

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:21

Mooie baan waar jullie springen Melissa! Stoer paard zo!

Ik heb een korte update van dag 2, voor het eerst in maanden weer normaal gegalopperd.
In de middagsessie zelfs met 4 andere paarden in de baan gewerkt en dat was ook heel oke! *D

Dressuurmatig zijn we nog nergens mee bezig, alleen met naar voren blijven denken en rondkomen haha