Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:56

Denk dat dat prima past. kyrkelover.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 23:02

Denk ik ook !

Wbt foto's etc : t moet de aandacht van mensen wel trekken. Maar beter dat ze op stal aankomen en positief verrast zijn als dat t tegenvalt omdat de foto's zo geweldig waren haha.

Echt n foto van voor maken zie ik t nut niet zo van in denk ik?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 23:05

Ik sta daar dus heel anders in. Mensen worden vaak al verliefd op de foto en video. Iedereen maakt het beste filmpje mogelijk, dus men gaat er echt wel al een beetje vanuit dat het in het echt net ff een tikkie minder kan zijn. Moet natuurlijk niet volledig onrealistisch zijn, maar je moet mensen ook trekken om te komen.

Ik zou dus altijd een professionele fotograaf laten komen die hier veel ervaring mee heeft en jouw paard zo voordelig mogelijk op de foto kan laten zetten.

Dit verkoopt nou eenmaal beter:
Afbeelding

Afbeelding

Dan zoiets
Afbeelding

Dit is écht hetzelfde paard en zulke fotos kun je nou eenmaal gewoon zelf niet maken. Die fotograaf weet ook precies hoe je de benen moet zetten voor een eerlijke, maar voordelige stand foto.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 24-06-25 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 23:11

Nou ik ging een keer kijken (vroeger- ooit) naar een prachtig paard. Geweldige foto's. Geen filmpje. Dat viel tegen, de verwachtingen waren hoog en hij liep echt als een ponietje.

Omdat we toch in de buurt waren ook naar een fokker in n klein dorp op n boerderij. Trok het ene na andere paard uit de stal. Deze kost 20 , deze 25....hop op de trailer naar de rijvereniging en die konden toch lopen *D

Maar eens hoor. Zulke foto's trekken mensen die komen kijken. En ze zullen toch eerst moeten komen voordat ze überhaupt kopen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 23:12

Getup schreef:
Nou ik ging een keer kijken (vroeger- ooit) naar een prachtig paard. Geweldige foto's. Geen filmpje. Dat viel tegen, de verwachtingen waren hoog en hij liep echt als een ponietje.

Omdat we toch in de buurt waren ook naar een fokker in n klein dorp op n boerderij. Trok het ene na andere paard uit de stal. Deze kost 20 , deze 25....hop op de trailer naar de rijvereniging en die konden toch lopen *D

Je moet ook altijd wel om een filmpje vragen als er alleen hele knappe fotos bij zijn. Er komt vrijwel niemand meer op alleen een foto kijken (helaas). Maar mooie fotos en een degelijk filmpje trekken wel mensen. Kijkers zijn niet altijd kopers, maar zonder kijkers tref je nooit een koper.

Ik ben ervan overtuigd dat ik mijn paard alleen heb kunnen kopen, omdat ik toch maar ben gaan kijken bij dat paard wat op de video een beetje tegen viel toen ik in de buurt was. Was de eerste die beter was dan op de video. Voor verkopers natuurlijk zonde anders hadden ze echt al veel eerder verkocht, want het is verder een super braaf en top gezond paard.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 24-06-25 23:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 23:14

Dit is echt wel erg lang gelden :D

Nu zou ik dat zeker doen.

Hadden toen echt een heel rondje en wat adressen om langs te gaan. Degene waar we voor gingen werd t dus niet. Degene waar we het niet van verwachtten uiteraard wel.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 23:23

Ik heb ooit 2,5 uur in de auto gezeten om een paard te bezichtigen waarvan we alleen zo’n foto als die laatste die mavantos deelt in de advertentie had staan. Uiteindelijk het leukste paard dat we hebben gezien in heel die zoektocht. Helaas speelde twee dagen na de bezichtiging een oude peesblessure op. Eigenaar was daar heel eerlijk in, hier wisten we ook vanaf toen we gingen kijken. Baal daar nog steeds zo erg van. Dat was echt het perfecte paard, en eigenlijk ook het teken dat ik voor een merrie moest gaan, want blijkbaar liggen die mij beter. Alhoewel ik een paar maanden later van een Jazz x Koss gelanceerd werd, ook een merrie :=

Heb soms nog spijt als haren op mijn kop dat ik het paard wat doorgeschoven is naar mijn zus destijds heb gekocht. Ondanks dat hij mijn zus heel veel geeft, heb ik met hem heel wat deuken in mijn ego en zelfvertrouwen opgelopen. Het is geen verkeerd paard, maar we lijken denk ik gewoon teveel op elkaar. Ergens sowieso spijt dat ik niet gewoon gelijk door ben blijven rijden op ponies in plaats van een overstap te maken naar een paard. Maar ja, “dat hoort zo”.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 05:27

Hier ook echt heel prima en snel verkocht met telefoon foto's. Dan wel waar t paard mooi op staat, dus een nette stand en hoofd foto. Alleen op telefoon foto kwaliteit.
Gaat echt helemaal prima.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:16

Als je een beetje handig bent met goede foto's maken en paard staat er goed voor dan zal dat ook wel kunnen. Ben het wel eens met Mavantos dat de eerste indruk telt en daar horen goede foto's bij. En bij filmpjes is het belangrijk om hetgeen er op te zetten waar het paard goed in is.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:51

Elisa2 schreef:
Als je een beetje handig bent met goede foto's maken en paard staat er goed voor dan zal dat ook wel kunnen. Ben het wel eens met Mavantos dat de eerste indruk telt en daar horen goede foto's bij. En bij filmpjes is het belangrijk om hetgeen er op te zetten waar het paard goed in is.

Nou dat. Zo had ik ooit een buitenritje in m’n eentje met m’n GoPro gefilmd op het paard van een vriendin. Toen ze haar paard als recreatiepaard te koop zette, heb ik daar een kort verkoopfilmpje van gemaakt met alle gangen, moeiteloos passeren van andere ruiters, oversteken drukke weg e.d. in beeld. Had ze haar paard als talentvolle dressuurtopper geadverteerd, dan was dat minder van belang geweest.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 09:08

Het maakt niet uit waarmee je de foto's maakt. Je kan met telefoon ook hele goede maken, alleen de standaard kiekjes zoals mavantos laat zien zijn vanuit verkoper niet d3 beste opties. Je moet dus wel kunnen zien of de verhoudingen kloppen, het paard er goed op staat en de belichting goed is. Een fotograaf is niet goed door zijn camera's maar doordat zij die dingen begrijpen en dan helpt de camera voor beetje extra kwaliteit maar telefoons van tegenwoordig kan je perfecte verkoopfotos mee maken.

Betere foto's verkopen makkelijker, niet iedereen neemt een 'gok'. Hoewel ik van geen enkel paard een filmpje gezien heb die wij gekocht hebben :') en aantal waren juist die slechte foto's met enorm hoofd en klein lijf

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:34

Ik vind foto’s waar het paard aan beide zijdes er op staat en vooral de beenstand goed te zien en een video met de 3 gangen op beide zijdes wel fijn.
Als ik iets zoek (en helaas staat dat er weer aan te komen) zoek ik een nuchter paard dat alles leuk vindt en een karakter heeft dat geschikt is of kan worden om lange buitenritten mee te maken, alleen en in een groep.
Naast een gezond paard vind ik het verhaal erbij dus belangrijk.
Wat mij opvalt is dat veel paarden verkocht worden op prestatie en papier en dat informatie over het karakter vaak ontbreekt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:52

Ik vind verhalen over het karakter en professionele foto's juist totaal niet boeiend. Zeker portretten en zwartfoto's, shoots op de heide enz zijn imo alleen maar zonde van de tijd :+ Leuk als het jouw paard is maar voor een buitenstaander is het tja, een willekeurig bruin paard ;)

Ik heb veel liever filmpjes, gewoon rijden, rondje springen, het liefst zo onbewerkt en "lelijk" mogelijk. Als er geknipt en geplakt wordt in springfilmpjes weet je ook meteen genoeg :=

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:55

Ik heb inmiddels een stuk of 5 paarden bezichtigd, geloof dat ik er van slechts 1 een filmpje had gezien verder. Dus ik ga meer af op de beschrijving: leeftijd, geslacht, schofthoogte, trainingstoestand en wat kenmerken kwa karakter (sensibel, voorwaarts, braaf, niet voor beginners, groen, etc). Als er een verhaal van 2 a4tjes bijzit heb ik toch het idee dat ik de vorige eigenaar erbij koop ofzo.

verder hoef ik geen 20 filmpjes en 30 foto's. Ik moet er toch echt op gaan zitten om te zien of het bevalt.

Geen van de 5 is het overigens geworden, heb wel sterk mijn eisen bijgesteld aan de hand van deze ervaringen.
Ruin, en dat is een harde eis. Maximaal 1.65, liever rond de 1.60m (Ik ben bij een paard van 1.70m na 6 minuten afgestapt, nee dat was het echt niet :') ) en Springbloed of iets wat niet te extreem beweegt, de meeste dressuurpaarden vallen af daarmee.

Dus nu wordt de spoeling nog dunner en begin ik maar weer opnieuw te zoeken. Heb zaterdag nog een bezichtiging staan van een 8-jarig springpaard, maar daar heb ik sterk mijn twijfels bij. De capaciteiten en kenmerken van dit paard stroken totaal niet met de vraagprijs zeg maar, maar waar het in zit weet ik niet.
Ik ga denk ik zaterdag gewoon maar heel brutaal vragen wat er 'mis" mee is. -O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 11:15

Ja vroeger kwamen we op dit af:

Dr.Mer 5 br 1m68 brf gang+

:+

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 11:23

c_alsemgeest schreef:

Haha ja idd in de hoefslag of in de Strengen, en dan reden we 3 uur om rechtsomkeert te maken omdat ie godsvergeten lelijk was :') Echt gebeurt, wel maar 1 keer gelukkig.
Nu met een foto erbij echt wel beter om een idee te krijgen, en soms ook al wat mankementen op te sporen. Maar dat hoeft echt geen boekwerk te zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 11:28

Nee inderdqad een standfoto, en een filmpje van alle gangen is top.
Maar ben ook weleens naar paarden gegaan die alleen foto's hadden.
Soms viel het tegen, en soms viel het heel erg mee. :P
Meer is imo ook niet nodig.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 11:32

een van de paarden waar ik ben gaan kijken nu, wist ik niks van geen beschrijving, geen foto, niks. :')

Bekende zei dat ik maar moest komen kijken, kon er van uitgaan dat het springpaard was, aangezien hij daarin handelt. Was eigenlijk wel direct verliefd, maar eenmaal erop bleek hij mij te groot, spijtig genoeg.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 11:35

Rochiril schreef:
Ik heb inmiddels een stuk of 5 paarden bezichtigd, geloof dat ik er van slechts 1 een filmpje had gezien verder. Dus ik ga meer af op de beschrijving: leeftijd, geslacht, schofthoogte, trainingstoestand en wat kenmerken kwa karakter (sensibel, voorwaarts, braaf, niet voor beginners, groen, etc). Als er een verhaal van 2 a4tjes bijzit heb ik toch het idee dat ik de vorige eigenaar erbij koop ofzo.

verder hoef ik geen 20 filmpjes en 30 foto's. Ik moet er toch echt op gaan zitten om te zien of het bevalt.

Geen van de 5 is het overigens geworden, heb wel sterk mijn eisen bijgesteld aan de hand van deze ervaringen.
Ruin, en dat is een harde eis. Maximaal 1.65, liever rond de 1.60m (Ik ben bij een paard van 1.70m na 6 minuten afgestapt, nee dat was het echt niet :') ) en Springbloed of iets wat niet te extreem beweegt, de meeste dressuurpaarden vallen af daarmee.

Dus nu wordt de spoeling nog dunner en begin ik maar weer opnieuw te zoeken. Heb zaterdag nog een bezichtiging staan van een 8-jarig springpaard, maar daar heb ik sterk mijn twijfels bij. De capaciteiten en kenmerken van dit paard stroken totaal niet met de vraagprijs zeg maar, maar waar het in zit weet ik niet.
Ik ga denk ik zaterdag gewoon maar heel brutaal vragen wat er 'mis" mee is. -O-

Dat ja.. een karakter omschrijving kan ook kort. Jammer dat je voor Max 1.65 gaat. Ik weet er 1 die binnenkort te koop komt in Limburg met spring bloed die vriendelijk is en nog vriendelijk en niet onbelangrijk kundig wordt opgeleid.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 11:41

SjonnieZ schreef:
Rochiril schreef:
knip

Dat ja.. een karakter omschrijving kan ook kort. Jammer dat je voor Max 1.65 gaat. Ik weet er 1 die binnenkort te koop komt in Limburg met spring bloed die vriendelijk is en nog vriendelijk en niet onbelangrijk kundig wordt opgeleid.

Als hij niet ruim over de 1.70m gaat (rond de 167-168m) dan stuur me maar een pb.
Laatst bijgewerkt door Rochiril op 25-06-25 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 11:41

c_alsemgeest schreef:

Eigenlijk nog niet zo lang geleden. Gek hoe snel dat evolueert. :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 11:58

Change3x schreef:
Ik kom even onder mijn meelees steen vandaan!

Ik heb een 5 jarige D pony die ik dit jaar wil verkopen. Nu twijfel ik heel erg of ik haar nu aanbied of wacht tot na de zomer. Hoe is de markt rond deze tijd van het jaar? Beter wachten of kan het nu (binnenkort) wel?

Is het een brave? Mijn stalgenoot is een beetje aan het rondkijken voor haar dochter.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 12:05

De 1 vind een heel boekwerk in de advertentie fijn, de ander kort en krachtig.

Ik zie nu veel door ai gemaakte advertentie teksten. Zeer bijzonder vind ik dat nu

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 12:08

Cioccolato schreef:
De 1 vind een heel boekwerk in de advertentie fijn, de ander kort en krachtig.

Ik zie nu veel door ai gemaakte advertentie teksten. Zeer bijzonder vind ik dat nu

Door AI gemaakt heb ik eigenlijk nog niet gezien geloof ik. Wel zo'n soort 'format' die door veel handelaars in het lagere segment zo'n beetje gebruikt worden. dan al niet voorzien van "sterretjes" en andere emoticons in de tekst. Of zijn die nou juist AI gegenereerd? -O-

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 12:12

Bedankt voor alle input tot zover.
Ik heb inderdaad toen we een pony voor mijn dochter zochten een keer 2 uur heen en 2 uur terug gereden naar een pony die erg gunstig en bleek eenmaal daar geen recente foto's bij de advertentie had staan. Erg zonde van ieder zijn tijd.