Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Getup schreef:Nou ik ging een keer kijken (vroeger- ooit) naar een prachtig paard. Geweldige foto's. Geen filmpje. Dat viel tegen, de verwachtingen waren hoog en hij liep echt als een ponietje.
Omdat we toch in de buurt waren ook naar een fokker in n klein dorp op n boerderij. Trok het ene na andere paard uit de stal. Deze kost 20 , deze 25....hop op de trailer naar de rijvereniging en die konden toch lopen
Elisa2 schreef:Als je een beetje handig bent met goede foto's maken en paard staat er goed voor dan zal dat ook wel kunnen. Ben het wel eens met Mavantos dat de eerste indruk telt en daar horen goede foto's bij. En bij filmpjes is het belangrijk om hetgeen er op te zetten waar het paard goed in is.
c_alsemgeest schreef:Ja vroeger kwamen we op dit af:
Dr.Mer 5 br 1m68 brf gang+
Rochiril schreef:Ik heb inmiddels een stuk of 5 paarden bezichtigd, geloof dat ik er van slechts 1 een filmpje had gezien verder. Dus ik ga meer af op de beschrijving: leeftijd, geslacht, schofthoogte, trainingstoestand en wat kenmerken kwa karakter (sensibel, voorwaarts, braaf, niet voor beginners, groen, etc). Als er een verhaal van 2 a4tjes bijzit heb ik toch het idee dat ik de vorige eigenaar erbij koop ofzo.
verder hoef ik geen 20 filmpjes en 30 foto's. Ik moet er toch echt op gaan zitten om te zien of het bevalt.
Geen van de 5 is het overigens geworden, heb wel sterk mijn eisen bijgesteld aan de hand van deze ervaringen.
Ruin, en dat is een harde eis. Maximaal 1.65, liever rond de 1.60m (Ik ben bij een paard van 1.70m na 6 minuten afgestapt, nee dat was het echt niet) en Springbloed of iets wat niet te extreem beweegt, de meeste dressuurpaarden vallen af daarmee.
Dus nu wordt de spoeling nog dunner en begin ik maar weer opnieuw te zoeken. Heb zaterdag nog een bezichtiging staan van een 8-jarig springpaard, maar daar heb ik sterk mijn twijfels bij. De capaciteiten en kenmerken van dit paard stroken totaal niet met de vraagprijs zeg maar, maar waar het in zit weet ik niet.
Ik ga denk ik zaterdag gewoon maar heel brutaal vragen wat er 'mis" mee is.
SjonnieZ schreef:Rochiril schreef:knip
Dat ja.. een karakter omschrijving kan ook kort. Jammer dat je voor Max 1.65 gaat. Ik weet er 1 die binnenkort te koop komt in Limburg met spring bloed die vriendelijk is en nog vriendelijk en niet onbelangrijk kundig wordt opgeleid.
Change3x schreef:Ik kom even onder mijn meelees steen vandaan!
Ik heb een 5 jarige D pony die ik dit jaar wil verkopen. Nu twijfel ik heel erg of ik haar nu aanbied of wacht tot na de zomer. Hoe is de markt rond deze tijd van het jaar? Beter wachten of kan het nu (binnenkort) wel?
Cioccolato schreef:De 1 vind een heel boekwerk in de advertentie fijn, de ander kort en krachtig.
Ik zie nu veel door ai gemaakte advertentie teksten. Zeer bijzonder vind ik dat nu