Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:00

Fly_high schreef:
Ben ik nou de enige die iets te cynisch in het leven staat om te geloven dat je een bruikbaar springpaard (of überhaupt een willekeurig bruikbaar rijpaard) zomaar van vage kennissen gratis kunt krijgen? :+

Paard is op zijn 11de zonder duidelijke reden uit de sport getrokken (dat is geen standaard pensioenleeftijd voor een springpaard op dit niveau) en mag nu gratis weg terwijl die niet alleen super ervaren, niet al te oud maar ook nog beginnerproof is? einde sportcarriere op elfjarige leeftijd klinkt in mijn oren niet exact als een gezond dier dat nog jaren meegaat...

Paarden met chronisch kapotte pezen zijn in 9 gevallen op 10 ook klinisch helemaal goed, ik zou eerder in die richting denken dan hopen dat iemand in de paardenwereld per se zo graag Sinterklaas wil spelen. Maar zoals ik zei, misschien toch te cynisch :o

Misschien niet de enige maar er zijn duidelijk mensen die iets beter durven te nuanceren en een overwogen risico durven te nemen.

knollentuin schreef:
Tilmar schreef:
Veel zijn er voor om zo'n paard over te nemen, maar wat doe je ermee als hij toch peesblessures blijkt te hebben?
Dat zijn langdurige trajecten met onbekende afloop. Niet iedereen kan een grasmaaier houden en een grote grasmaaier verkopen/weggeven valt ook niet mee.
Ik vraag dat omdat ik 3 jaar met een paard met peesblessures heb getobt. Ik kon er geen tweede paard bij nemen en had dus niks om te rijden, alleen eindeloos wandelen.
Sorry, beetje off topic, maar was even benieuwd.

Als een peesblessure dusdanig is kan een paard toch ingeslapen worden?
Ik had het paard mits klinisch ok ook meegenomen hoor, je hebt met elk levend wezen een risico , volledig gekeurd is ook geen garantie op een probleemloos vervolg.

Exact dat laatste, eens.

Ik had er ook niet over na gedacht maar 'm gewoon mee genomen op een goed klinisch beeld.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:03

Fly_high schreef:
Ben ik nou de enige die iets te cynisch in het leven staat om te geloven dat je een bruikbaar springpaard (of überhaupt een willekeurig bruikbaar rijpaard) zomaar van vage kennissen gratis kunt krijgen? :+

Paard is op zijn 11de zonder duidelijke reden uit de sport getrokken (dat is geen standaard pensioenleeftijd voor een springpaard op dit niveau) en mag nu gratis weg terwijl die niet alleen super ervaren, niet al te oud maar ook nog beginnerproof is? einde sportcarriere op elfjarige leeftijd klinkt in mijn oren niet exact als een gezond dier dat nog jaren meegaat...

Paarden met chronisch kapotte pezen zijn in 9 gevallen op 10 ook klinisch helemaal goed, ik zou eerder in die richting denken dan hopen dat iemand in de paardenwereld per se zo graag Sinterklaas wil spelen. Maar zoals ik zei, misschien toch te cynisch :o

Nou, vriend van mij heeft zijn gp dressuurpaard letterlijk weggegeven aan de stalhulp. Beestje kon nog prima een basisproef lopen. Zijn knieën waren niet meer 100%, maar ze heeft er nog best wat jaartjes lol van gehad en af en toe een wedstrijd mee gereden. Daarna kon hij bij haar aan huis blijven voor zijn pensioen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:06

Hier ook ervaring met gezonde gratis paarden voor een goed tehuis. Dus nee, je kan ook te bang zijn. Bovendien, niet meer gezond genoeg dan kan het dier altijd nog ingeslapen worden en kost het je weinig tot niks. Er zijn ook mensen die echt een goed tehuis voor hun paarden willen.

carrie79

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:10

Hier ook eventing paard gekregen, echt nog een jaar of 6 onwijs veel lol van gehad. Weinig kosten aan gehad gewoon op goed geluk ( en bij goed gevoel) meegenomen. Heerlijk mee leren springen, hij ging altijd

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:30

Ja persoonlijk zou ik ook wel gaan kijken, want nee zeggen kan altijd nog... maargoed ik word niet de eigenaar, dus ik ga daar niet over :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 17:29

Ik was op z'n minst gaan kijken ja.
Ik ben op zoek naar een super nuchter buitenrijpaard.... Is al lastig te vinden, laat staan gratis :')

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:02

ik zoek een tophuisje voor een 22 jarige merrie wegens overlijden baasje:( ook heel lastig als ze ouder zijn.

Mason

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 16:22

Ik zie echt iedereen vallen over de prijs. Ik snap echt wel dat in de paardenwereld mensen met paarden rond lopen die geen *piep*om zo een beestje geven. Maar er zijn er ook genoeg die gewoon graag een fijn huis aan hun paard gunnen. Ik heb mijn Arabier (toen nog 5) staat hier ook in het topic voor 700! Incl dekens hoofdstel borstuig en kunstofzadel overgenomen. Toen klinisch gekeurd wat uitstekend was. Hard beenwerk en hoeven. Die dame stopte met de sport en had hem bij haar andere paard staan om later te beleren. Dus het kan wel echt, ik was ook niet opzoek naar een paard in deze lage prijsklasse maar hij kwam gewoon op mijn pad.

En heus niet elk paard is goed, sommige zullen gebreken hebben maar als je op je gevoel afgaat en je doet een keuring snap ik het probleem niet. Ik zie dat zoveel mensen hier hun glas half leeg hebben en op voorhand al van negatieve uitgaan. Ik zelf zou liever geen geld krijgen en dat ik weet dat mijn beste vriendje een fijn huis heb dan 10k vangen en hij wordt als een gebruiksvoorwerp gebruikt en kapot gereden.

Spoiler:
Mijn 700 euro pony
Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 11:08

Moderatoropmerking:
Bericht tegen de regels verwijderd
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 24-04-23 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels verwijderd

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 15:06

Het is frustrerend hoe moeizaam soms het contact met verkopers op mp verloopt, per dag een bericht of soms helemaal niet. En dan heb ik het gewoon over whatsapp.
Als het paard niet meer te koop is of je wilt em niet verkopen of je bent al verder met andere kopers zeg dat dan denk ik….

Hebben jullie hier ook last van?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 15:11

Durquia schreef:
Het is frustrerend hoe moeizaam soms het contact met verkopers op mp verloopt, per dag een bericht of soms helemaal niet. En dan heb ik het gewoon over whatsapp.
Als het paard niet meer te koop is of je wilt em niet verkopen of je bent al verder met andere kopers zeg dat dan denk ik….

Heel herkenbaar

Ik kijk ook voor een kennis en jeetje wat duurd contact soms lang
Zo hebben we over een merrie geappt en nu bijna een week later een berichtje dat ze eerst verder willen met de mensen die eerder hebben gereageerd, prima maar zeg dat gerust gelijk want ze was naar 2 dagen al niet meer aan het wachten op een reactie :Y)

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 15:17

Seven schreef:
Durquia schreef:

Heel herkenbaar

Ik kijk ook voor een kennis en jeetje wat duurd contact soms lang
Zo hebben we over een merrie geappt en nu bijna een week later een berichtje dat ze eerst verder willen met de mensen die eerder hebben gereageerd, prima maar zeg dat gerust gelijk want ze was naar 2 dagen al niet meer aan het wachten op een reactie :Y)

Ja precies..

Best vervelend en tijdrovend want ik lees altijd zorgvuldig de omschrijving om te zien of het een match kan zijn en neem ook de tijd om te vertellen in een bericht wat mijn doel is etc. Heb dan op z’n minst het fatsoen om te reageren :j

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 15:48

Nee, ik heb daar niet echt last van.
Pas 1x niets gehoord op mijn reactie via MP.

Nu reageer ik even nergens op. Ik ben met een paard bezig, waar ik echt van denk dat ze heel goed bij ons zou passen.
Bij mij gaat op meerdere paarden tegelijk wedden niet op. :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:15

Zeker heel herkenbaar. Mijn paard staat te koop op sporthorses. Maar wel veel interesse, willen dan komen. Komt of niet tot afspraak of zeggen het dan weer af. Of mensen die wel zoeken, maar niet nu, maar vd zomer pas.
Ik snap dat niet. Als je gaat kijken zoek je toch leuke advertenties eruit, neem je contact op om dingen te vragen en dan ga je kijken. Als t is wat je zoekt afspreken hoe en wat met kopen.
Valt nog niet mee dit

Edit: met 1 iemand al bijna 4 weken contact

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:13

Tiahastrona schreef:
Zeker heel herkenbaar. Mijn paard staat te koop op sporthorses. Maar wel veel interesse, willen dan komen. Komt of niet tot afspraak of zeggen het dan weer af. Of mensen die wel zoeken, maar niet nu, maar vd zomer pas.
Ik snap dat niet. Als je gaat kijken zoek je toch leuke advertenties eruit, neem je contact op om dingen te vragen en dan ga je kijken. Als t is wat je zoekt afspreken hoe en wat met kopen.
Valt nog niet mee dit

Edit: met 1 iemand al bijna 4 weken contact

Jij bent verkoper. Volgens mij bedoelen de bovenstaande Bokkers dat zij KOPER zijn en dat de verkopers soms zeer slecht communiceren. Waarschijnlijk zullen beide partijen het vaak niet goed doen en zeer onduidelijk zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:34

Ja wel herkenbaar. Al wisselt het wel. Maar aardig wat verkopers die niet of nauwelijks reageren of op de helft van je bericht/vragen niet reageren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:49

manzano schreef:
Ja wel herkenbaar. Al wisselt het wel. Maar aardig wat verkopers die niet of nauwelijks reageren of op de helft van je bericht/vragen niet reageren.

Klopt. Helemaal vervelend is als ze halverwege het traject, nog in de onderhandelingsfase, ineens helemaal nergens meer op reageren. Later blijkt dan dat ze het paard aan een ander hebben verkocht. Het zou fijn zijn als ze dat gewoon even mededelen. Zodat de aspirant-koper het weet ,niet meer op berichten hoeft te wachten, en zelf verder kan met de zoektocht.

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:03

anjali schreef:
manzano schreef:

Klopt. Helemaal vervelend is als ze halverwege het traject, nog in de onderhandelingsfase, ineens helemaal nergens meer op reageren. Later blijkt dan dat ze het paard aan een ander hebben verkocht. Het zou fijn zijn als ze dat gewoon even mededelen. Zodat de aspirant-koper het weet ,niet meer op berichten hoeft te wachten, en zelf verder kan met de zoektocht.

Ja precies dat

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:14

manzano schreef:

Maar wat staat er in de adv?
Tegenwoordig moet je bellen staat vaak ook in de adv en staat dat er niet gereageerd word op berichtjes.

En eerlijk ik reageer op een gegeven moment ook niet meer. De eerste vragen Oke maar vaak staan deze zelfs al in de adv. Of een berichtje mag ik meer info.... Uuuuh ja dat mag maar ben daarom concreter wat wil je nog meer weten. Een verkoper heeft alles wat hij kwijt wil in adv staan. Aan koper de zet om daar verder op door te gaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:16

StalNollie schreef:
manzano schreef:

Tegenwoordig moet je bellen staat vaak ook in de adv en staat dat er niet gereageerd word op berichtjes.

Ik kan prima lezen ;) dus als dat er staat zou ik bovenstaande niet zeggen.

Ik heb heel concrete vragen en dat zijn uiteraard niet de dingen die al in de adv staan.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 20:29

Ik ben verkoper ja.
Merk ook dat mensen niet lezen, meest wat ze vragen staat in advertentie.
Maar beide kanten op vervelend. Ik zag ook wel veel advertenties met half verhaal, dus wilde dat zelf anders doen.
Ik reageer op iedereen, zelfs in andere talen, maar dit lijkt soms ook nutteloos.

Dus voor beide kanten nog niet zo simpel als het zou kunnen zijn

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 20:51

StalNollie schreef:
manzano schreef:

En eerlijk ik reageer op een gegeven moment ook niet meer. De eerste vragen Oke maar vaak staan deze zelfs al in de adv. Of een berichtje mag ik meer info.... Uuuuh ja dat mag maar ben daarom concreter wat wil je nog meer weten. Een verkoper heeft alles wat hij kwijt wil in adv staan. Aan koper de zet om daar verder op door te gaan.

Ik vraag ook alleen dingen die niet in de advertentie staan.
Het liefst reageer ik ook op advertenties waar al het een en ander staat beschreven, niet bel of pm voor meer info.
En stuur ook geen berichten waar staat alleen bellen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 20:59

StalNollie schreef:
manzano schreef:

Dit vind ik ook altijd zo vervelend. Ik heb wel iets beters te doen dan het hele levensverhaal van het paard uittypen in de hoop dat de informatie die ze zoeken erbij zit :')

Ik probeer wel altijd op berichtjes te reageren, maar vind het toch wel fijn als mensen bellen. Soms mail je 6x met iemand op en neer, terwijl ik dan na de eerste vraag eigenlijk al in kan schatten dat het toch niks gaat worden. Vind het ook wel altijd fijn als mensen meteen naar de prijs vragen, als dat niet past, houdt het toch op.

Als ik als koper echt ga onderhandelen doe ik dat ook niet via app/berichten, maar dan bel ik gewoon. Dan kun je het meteen regelen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:05

Wij hebben idd altijd gebeld als we interesse hadden. Dan kan je tenminste in 1 keer alles vragen en een afspraak maken.
Vind zelf berichtjes ook maar vervelend bij verkopen en kopen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:17

Ik vind het echt onhandig, als er geen prijsklasse bij staat.

Zou heel wat telefoontjes en berichten schelen