Fly_high schreef:Ben ik nou de enige die iets te cynisch in het leven staat om te geloven dat je een bruikbaar springpaard (of überhaupt een willekeurig bruikbaar rijpaard) zomaar van vage kennissen gratis kunt krijgen?
Paard is op zijn 11de zonder duidelijke reden uit de sport getrokken (dat is geen standaard pensioenleeftijd voor een springpaard op dit niveau) en mag nu gratis weg terwijl die niet alleen super ervaren, niet al te oud maar ook nog beginnerproof is? einde sportcarriere op elfjarige leeftijd klinkt in mijn oren niet exact als een gezond dier dat nog jaren meegaat...
Paarden met chronisch kapotte pezen zijn in 9 gevallen op 10 ook klinisch helemaal goed, ik zou eerder in die richting denken dan hopen dat iemand in de paardenwereld per se zo graag Sinterklaas wil spelen. Maar zoals ik zei, misschien toch te cynisch
Misschien niet de enige maar er zijn duidelijk mensen die iets beter durven te nuanceren en een overwogen risico durven te nemen.
knollentuin schreef:Tilmar schreef:Veel zijn er voor om zo'n paard over te nemen, maar wat doe je ermee als hij toch peesblessures blijkt te hebben?
Dat zijn langdurige trajecten met onbekende afloop. Niet iedereen kan een grasmaaier houden en een grote grasmaaier verkopen/weggeven valt ook niet mee.
Ik vraag dat omdat ik 3 jaar met een paard met peesblessures heb getobt. Ik kon er geen tweede paard bij nemen en had dus niks om te rijden, alleen eindeloos wandelen.
Sorry, beetje off topic, maar was even benieuwd.
Als een peesblessure dusdanig is kan een paard toch ingeslapen worden?
Ik had het paard mits klinisch ok ook meegenomen hoor, je hebt met elk levend wezen een risico , volledig gekeurd is ook geen garantie op een probleemloos vervolg.
Exact dat laatste, eens.
Ik had er ook niet over na gedacht maar 'm gewoon mee genomen op een goed klinisch beeld.