Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:27

Dat klinkt logisch.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 23:35

Afbeelding
:+:
Heb ook al een kort filmpje, nadat mijn man de gsm liet vallen heeft ie m op de Waterton gezet en laten filmen maar moet even kijken of er veel stukken zijn waar we uit beeld verdwijnen. _O-

Na de kine nog lekker met hem gaan knuffelen. :+: mijn kleine knuffelbeer

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 06:05

Het ziet er lekker ontspannen uit.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 07:42

Echt, wat zijn jullie een fijne combinatie om naar te kijken. Het ziet er al zo volwassen en stabiel uit, en vooral jullie hebben samen plezier! Wat een gouden paard heb je en hij heeft volgens mij ook een gouden baasje. :)

Benieuwd wat Rêve van hem zal vinden als hij helemaal naar huis komt. Of staat dat nog niet dadelijk op de planning en blijft hij nog gewoon op de weide?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 07:48

Voorlopig blijft hij op de weide nu we daar ook een fatsoenlijke piste maken. Daar kan hij fijn in groep buiten staan. Hem en Leo scheiden is ook haast crimineel. Hij komt mee hoor en Leo doet ook geen gekke dingen als we hem halen zoals gisteren maar als je die twee samen ziet. :+:

Voor mij maakt het niet uit waar ik train en voor hem is het het fijnst als hij gewoon met anderen kan staan. Hij kan op weide ook 24/7 buiten wat thuis niet zou kunnen en dat heeft toch mijn voorkeur.

Galop vind hij nog wel moeilijk dus dat wil ik eerst aan de (dubbele) longe bevestigen. Als hij het daar makkelijk doet pas weer als ik er op zit want ik merkte gisteren dat hij onzeker wordt van die galop. Op weide had hij dat minder maar daar kan hij ook wel groter draaien.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 08:30

Ayasha schreef:
Die bromt dan iets over dat die ezels meer geknuffeld worden dan hij. _O-

_O- _O- _O- _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 08:36

Hij doet het meer dan prima. Misschien de galop enkel op de weide oefenen of als jullie er aan toe zijn op de buitenritten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 14:41

:j als ik hem wat voorwaarts rijdt en hij biedt die galop aan leg ik mijn been aan en zeg ik ‘galop’. Maar voorlopig idd op weide waar ie ruim kan draaien en een stuk rechtuit kan. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 21:37

Zo morgen een nieuw avontuur voor Reve en mij… we rijden voor het eerst een kampioenschap mee… hoop dat ik fijne rondjes kan rijden. :+:h

Gisteren Joy nog op weide gereden. Hij begint echt er in te zakken en blijft nu linksom ook draven als ie lang en laag komt. Rechtsom is ie nog net te strak daarvoor. Alleen… als hij dus er in zakt doet hij een paar passen wat hij op weide ook doet. :+ even met die neus van links naar rechts… := het is dat mijn man het hem ook al op weide heeft zien doen en ik mijn teugels los had want je zou zweren dat ik hem zo trek anders. := ik hoop dat hij dat nu nog doet om die kaakspier wat los te gooien. :=

Hij kan nu van draf naar halt en terug naar draf en hij voelt zich geul stoer en knap als hij dat doet. :+: waarschijnlijk omdat hij de hemel in geprezen wordt. _O-

Ik wil hem zo fijn opbouwen tot galop een ei’tje wordt voor m. Lijf los maken met de bochtjes. Balans en achterhand trainen met overgangen en voor hij het weet galoppeert ie met gemak. :+:

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:06

Dat met die kaakspier heb ik mee leren omgaan bij het paard waar ik tot een paar jaar terug op heb mogen genieten. Die liep als vanzelf met een mooie gedragen hals, maar had in het begin dat ie zijn neus naar voren en omlaag stak en een soort van los draaide. Dat was de 1e paar keren erg vreemd en teugels vast houden resulteerde gewoon in stil staan. Gaf je ‘m alle ruimte dan was dat na 2-3 rondjes een paar keer strek/draaien klaar en dan kwam de verzameling als vanzelf erin. Heerlijk ding om te rijden.

Maarreh weet je zeker dat Joy niet al ergens stiekem op school zit, halt-draf en vv behoort niet tot de standaard puppy cursus…. <3

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:40

Goed bezig jij met Joy!
Zo te horen worden jullie steeds meer team onder het zadel.
Succes en plezier gewenst met Rêve morgen, gaat vast goedkomen:j

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:41

Fijn hoor, dat Joy het zo goed doet! Het ziet eruit alsof hij dit al een hele tijd doet :D

Veel succes morgen!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 23:16

Succes morgen, ben benieuwd en ga hard voor je duimen

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 06:48

Veel plezier! Geniet met elkaar en vertel ons wat mooie verhalen over dit weekend de komende dagen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 21:42

Taucha schreef:
Dat met die kaakspier heb ik mee leren omgaan bij het paard waar ik tot een paar jaar terug op heb mogen genieten. Die liep als vanzelf met een mooie gedragen hals, maar had in het begin dat ie zijn neus naar voren en omlaag stak en een soort van los draaide. Dat was de 1e paar keren erg vreemd en teugels vast houden resulteerde gewoon in stil staan. Gaf je ‘m alle ruimte dan was dat na 2-3 rondjes een paar keer strek/draaien klaar en dan kwam de verzameling als vanzelf erin. Heerlijk ding om te rijden.

Maarreh weet je zeker dat Joy niet al ergens stiekem op school zit, halt-draf en vv behoort niet tot de standaard puppy cursus…. <3

Hij vindt dat makkelijker dan galop. _O-
Ik geef hem nu idd ook ruimte. Hij doet het een pas of 6 en dan stopt ie.

Vandaag dag 1 gehad ze was beter maar zodra ze het belletje hoort begint ze tegen mijn been te plakken. :x 65 en 67% gereden. Geen prijs en ik acht die kans ook klein. Morgen telt voor 60% van de eindstand maar toch. In proef twee heb ik haar in de stap wel even gecorrigeerd omdat ze wederom wilde gaan stilstaan terwijl ik been gaf. Blijkbaar was het goed getimed want daarna liep ze fatsoenlijk door en volgden er allemaal 7,5 en 7s :=
Als ik haar door dat plakken heen krijg kan ze moeiteloos naar die 70% lopen… misschien helpt het wel dat ze morgen meteen weer de ring in moet nadat ze vandaag in proef twee accepteerde dat ze moet reageren. :=. Ze is dus ook niet moe hè. Fris en fruitig richting de camion. Aan het touw omdat er heel veel veld is om door te rennen als ze zou besluiten om haar energie na de proeven kwijt te raken. :+
Manlief kwam voor het eerst op deze club, zag de omgeving en hoe we naar de piste moesten en klikte haar prompt aan het touw. _O-

Proef 1 en 65%

Proef 2 dus 67%

Het zijn geen slechte punten maar voor de prijzen rijd je pas mee als je 68 a 69% kan rijden. Het is ook niet dat ze niet vlot genoeg is. Ze wil ondanks het tempo bij het minste ‘terug’ vallen waardoor ik haar niet echt naar mijn hand gereden krijg en dus de onrustige aanleuning.
Ze voelt heel erg als ik stop met been geven dat zij stopt met lopen en dat ie dus waar ik moeilijk mee om kan. En soms als ik been geef omdat ik weet dat ze wil stil vallen (haar intentie was echt om in de tweede proef in die stap af te ronden. :+) dat ze júist stil gaat staan.. >;)

In de 1e proef was ze even onder de indruk van alles een beetje en dan wil ik haar ook echt wel laten kijken en bemoederen maar niet als ze gewoon mijn hulpen gaat negeren. :=

Ben erg benieuwd hoe ze morgen gaat zijn. En ook hoe ik ga zijn. 05:30 gaat de wekker. := hoop haar morgen iets meer bij elkaar te kunnen rijden. Wellicht helpt dat ook met de activiteit. Ze mag niet harder maar ze moet wel zelf naar voren willen,

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:39

Zo dat klinkt en oogt als een pittige opgave om de dame rond te krijgen. En toch vind ik jullie als buitenstaander zo soepeltjes door de baan gaan. Knap dat je het er zo makkelijk uit laat zien ondanks dat je er zo aan moet rijden.
Zeker geen verkeerde punten maar wetende wat ze kan en wat een powerhouse het is als ze wel voor je been is snap ik dat je dat graag eens zou tonen op wedstrijd. Hoe gingen jullie vandaag?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 19:14

Ga helemaal mee met de post van Mars!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 19:15

Ze was nog steeds niet helemaal waar ze moest zijn en ik denk dat ik haar iets losser had moeten rijden. Bij de eerste proef schrok ze denk ik van iets achter de heg want na de overgang schoot ze even onder me uit. Gelukkig is ze daar ook lui in en bleef het bij drie chaotische passen en haar hoofd in de lucht steken. :+ daarna vond ze dat ze hard genoeg gewerkt had om te schrikken. _O-

We hebben 68 en 66 gereden en zijn daarmee niet eens in de buurt van de prijzen gekomen maar ze heeft wel twee dagen trouw gelopen. :+:

Was haar knotten aan het uit doen op weg naar de vrachtwagen en was nog bezig met de laatste twee, manlief had haar bescherming al om gedaan en besloot toen om mij met zadel en al van haar af te halen. _O-

Rêve keek eens om maar die vindt het allemaal prima. _O-

Ik baal een beetje van de resultaten. Heb een goed paard en krijg haar niet eens voorgesteld. := maar we hebben wel een leuk weekend gehad met onze kleine Terror. :+:
Ze heeft mijn leerlinge wel een hartaanval bezorgd. _O-

Die kwam vanmorgen met ons mee en kwam binnen terwijl ik aan het vlechten was (MET KOFFIE!)

Dat boeide haar weinig zoals gewoonlijk, leerlinge aaide haar even en was eigenlijk aan het af ronden. Ineens sprong Rêve omhoog en na dat ik haar suste met een ‘rustig Reve’ke doe eens rustig meisje’ draaide ik me om en stond mijn leerlinge te trillen. :=
Dus ik zeg (ik ben in de ochtend niet op mijn best) ‘çava meid?’
Ze was ietwat in shock van Rêve haar uitbarsting. := ze heeft gewoon van die momenten. := zeker met vlechten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:31

Jullie hebben het wel beiden helemaal uitgereden en dat is een compliment waard. Hoe is zo'n vol weekend qua weerslag op jouw lichaam?

Het is jammer dat de power die er in zit er zo moeilijk uit komt. Eigenlijk is ze gewoon te slim om hard te werken :P
Je hebt er echt wel mooie stukjes bij maar je ziet idd de onrust in aanleuning en het gesprek/discussie die jullie voeren :D Ze blijft t wél voor je doen, dat spreekt voor jullie als team. Ik denk als je er iemand op zet die de instelling heeft om haar met de botte bijl aanpak rond te krijgen diegene rap zand gaat happen. Het blijft er nu eenmaal ééntje met karakter en gebruiksaanwijzing.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 22:02

Rêve maakt je stuk. :j zichzelf erbij desnoods. Je mag tot op zekere hoogte wel pushen maar er komt vrij snel een waarschuwing en negeer je die ook dan ga je. :j het meest ironische is dat ze in het galop deel dus wél voorwaarts is in de proef… terwijl ze thuis in de galop zo flegmatiek is en in draf voorwaarts. :+ wedstrijd rijden met Rêve is dus wat verwarrend soms. Denk dat ik bij nader inzien in proef twee ook gewoon te veel geklooid heb aan haar. :o

Wb lichaam: heb de hengsten vrij snel na thuiskomst gedaan en heb al een uurtje geslapen voor het eten. Verder heb ik vooral op de zetel gelegen. Ik ben niet zo lang van stof als normaal omdat ik momenteel constant krampen in al mijn spieren heb maar ook in mijn beide handen. Hoop dat dat morgen weg is, heb al een deel foto’s. Ben letterlijk te moe om ze vandaag nog tegoei door te nemen. Maar deze sprong er meteen uit;
Afbeelding
:+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 08:39

Inderdaad hele mooie foto!! Leuk weekend geweest en goed uitrusten nu..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 08:46

Haha ze kruipt bijna op schoot bij hem :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 09:19

Misschien op wedstrijd toch eens wat extra haar pushen om door te lopen? Niet dat ik wil dat ze ontploft maar ik krijg de indruk dat ze weet dat ze op wedstrijd in de ring niet meer aangepakt wordt als ze blijft plakken aan je been. Mijn instructeur had dat nl eens voor met een van zijn jonge paarden. HIj begon na een paar wedstrijden in de gaten te krijgen dat de merrie het door had dat ze tussen de witte hekjes niet aangepakt werd als ze de luie doos uit hing. De eerste keren dacht hij dat ze hengstig was of moest worden maar toen ze drachtig was deed ze hetzelfde. Hij heeft dan eens een proef niet om de punten gemaald en haar dus er door gereden. Nadien wel aan de jury zijn rijden verklaard en die begrepen dan wel waarom hij zo had gereden. Die merrie heeft het nadien nooit meer gedaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 09:23

Wij hadden hetzelfde met Hercule. En hadden alleen voor de wedstrijden super scherpe sporen. Voor dat mijn dochter de ring in ging was het spoortje wisselen in scherpe spoor. Als ze moest groeten en ze voelde hem inkakken streek ze heel zachtjes aan twee kanten met de sporen langs zijn buik en dan met normaal rijden liep hij verder lekker voorwaarts als een kievit. Hij vond het vreselijk die dingen en sindsdien reed ze winst omdat hij gewoon lekker doorliep zonder dat ze hoefde te duwen of boos te worden.
Het is even zoeken voor Rêve hoe je dit aan kunt pakken want elk paard is anders.

Die sporen werd verder nooit mee gereden. Alleen tijdens wedstrijden vanaf het moment dat ze geen zweep meer mocht gebruiken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 15:06

Mijn man zei ook al van een scherper spoortje aan te doen (heb een klein knopje nu) maar eigenlijk gaat dat best tegen mijn principes. :o

Ik wil Sam sowieso eens bloed laten trekken, laat haar dan ook ineens doen. Eerst maar eens kijken of ze alles heeft wat ze nodig heeft. Donderdag les (vorige week belde Chris om te verzetten) dan ook eens met Chris er over praten. Kijken wat hij zegt.