Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

als ik hem wat voorwaarts rijdt en hij biedt die galop aan leg ik mijn been aan en zeg ik ‘galop’. Maar voorlopig idd op weide waar ie ruim kan draaien en een stuk rechtuit kan.
h
even met die neus van links naar rechts…
het is dat mijn man het hem ook al op weide heeft zien doen en ik mijn teugels los had want je zou zweren dat ik hem zo trek anders.
ik hoop dat hij dat nu nog doet om die kaakspier wat los te gooien. 
waarschijnlijk omdat hij de hemel in geprezen wordt. 
Taucha schreef:Dat met die kaakspier heb ik mee leren omgaan bij het paard waar ik tot een paar jaar terug op heb mogen genieten. Die liep als vanzelf met een mooie gedragen hals, maar had in het begin dat ie zijn neus naar voren en omlaag stak en een soort van los draaide. Dat was de 1e paar keren erg vreemd en teugels vast houden resulteerde gewoon in stil staan. Gaf je ‘m alle ruimte dan was dat na 2-3 rondjes een paar keer strek/draaien klaar en dan kwam de verzameling als vanzelf erin. Heerlijk ding om te rijden.
Maarreh weet je zeker dat Joy niet al ergens stiekem op school zit, halt-draf en vv behoort niet tot de standaard puppy cursus….

65 en 67% gereden. Geen prijs en ik acht die kans ook klein. Morgen telt voor 60% van de eindstand maar toch. In proef twee heb ik haar in de stap wel even gecorrigeerd omdat ze wederom wilde gaan stilstaan terwijl ik been gaf. Blijkbaar was het goed getimed want daarna liep ze fatsoenlijk door en volgden er allemaal 7,5 en 7s
. Ze is dus ook niet moe hè. Fris en fruitig richting de camion. Aan het touw omdat er heel veel veld is om door te rennen als ze zou besluiten om haar energie na de proeven kwijt te raken.

) dat ze júist stil gaat staan.. 

hoop haar morgen iets meer bij elkaar te kunnen rijden. Wellicht helpt dat ook met de activiteit. Ze mag niet harder maar ze moet wel zelf naar voren willen,
daarna vond ze dat ze hard genoeg gewerkt had om te schrikken. 

maar we hebben wel een leuk weekend gehad met onze kleine Terror. 

ze heeft gewoon van die momenten.
zeker met vlechten.
Ze blijft t wél voor je doen, dat spreekt voor jullie als team. Ik denk als je er iemand op zet die de instelling heeft om haar met de botte bijl aanpak rond te krijgen diegene rap zand gaat happen. Het blijft er nu eenmaal ééntje met karakter en gebruiksaanwijzing.
zichzelf erbij desnoods. Je mag tot op zekere hoogte wel pushen maar er komt vrij snel een waarschuwing en negeer je die ook dan ga je.
het meest ironische is dat ze in het galop deel dus wél voorwaarts is in de proef… terwijl ze thuis in de galop zo flegmatiek is en in draf voorwaarts.
wedstrijd rijden met Rêve is dus wat verwarrend soms. Denk dat ik bij nader inzien in proef twee ook gewoon te veel geklooid heb aan haar.