Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 17:58

Ik kom even onder mijn meelees steen vandaan!

Ik heb een 5 jarige D pony die ik dit jaar wil verkopen. Nu twijfel ik heel erg of ik haar nu aanbied of wacht tot na de zomer. Hoe is de markt rond deze tijd van het jaar? Beter wachten of kan het nu (binnenkort) wel?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 18:14

Lastig, ben benieuwd wat de handelaren hier zeggen. Je zou zeggen dat het in de bouwvak bijvoorbeeld niet storm loopt. Aan de andere kant hebben mensen dan wel de tijd om te bezichtigen en in alle rust aan een nieuw paard te wennen, etc.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 18:16

Waarom zou je wachten? Dat is alleen interessant als je het niveau flink omhoog krijgt en de prijs dus ook.

Daarbij vinden mensen het juist fijn om in hun vakantie periode, zeker met de zomervakantie van een kind een nieuwe pony te hebben, omdat ze dan vaak veel tijd hebben om een band op te bouwen....

Ik zou alleen wachten als je denkt dat het dier dan echt ook veel meer op brengt....

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 18:21

Inderdaad vanwege de vakanties, mensen zijn weg ; zoals denisesilver zegt. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van de mensen die hier vaker verkopen.

Edit: en wat betreft niveau zou de pony zeker meer waarde hebben als ik nog een paar maanden wacht, maar ik ben best wel druk met 8 paarden dus nu een goed plekje vinden heb ik ook vrede mee.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 18:24

Vanuit de koper zijn kant :P
Ik ging eigenlijk juist kijken in de vakanties, Cor heb ik in de kerstvakantie gekocht en Jam in de mei vakantie _O-

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 18:29

Vergeet niet dat de meeste kinderen voor dat soort pony's 6-8 weken zomervakantie hebben, en de meeste hooguit 2-3 weken daarvan echt weg zijn... dus tijd genoeg zou je zeggen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 18:31

c_alsemgeest schreef:
Vanuit de koper zijn kant :P
Ik ging eigenlijk juist kijken in de vakanties, Cor heb ik in de kerstvakantie gekocht en Jam in de mei vakantie _O-

Ik ook! Mijn pony kocht ik zelfs, of nouja mijn ouders, 2 dagen voordat we op vakantie gingen. Hij mocht nog 2 weken daar blijven staan, tegen betaling natuurlijk. Maar vakanties waren juist de tijd dat we veel meer bezichtigingen planden en ook verder weg, omdat je er meerdere per dag kon doen.

Andere paarden ook 1 in de zomervakantie en de ander in de kerstvakantie. Laatste net na de zomervakantie, maar in de vakantie wel aan het kijken al. (Nu is dat ook allemaal toevallig omdat het zo uitkwam met inslapen van de anderen soms := )

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 18:37

Nu online zetten mensen hebben tijd met de kindjes en vakantiegeld
En het is weide seizoen dus mensen scharen ze nu in bij elkaar

( Al verkoopt een d pony aan de maat toch wel, daar is altijd vraag naar )

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 18:41

Bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik wat mooie foto’s laten maken, misschien even van te voren keuren en dan aanbieden. :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 21:06

Ik denk ook dat in het najaar meer mensen van hun paarden/pony's af willen omdat ze dan weer naar het stalseizoen toe gaan. Voorheen was dat in elk geval wel zo, dus dat zou de prijs dan weer iets kunnen drukken. Ik zou ook zeggen nu te koop zetten, desnoods erbij zetten dat naarmate de tijd vordert de prijs omhoog zal gaan.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 21:18

Vraagje, ik ga het weekend verkoop foto's en een video maken van mijn paard, wat moeten we vooral wel en niet laten zien?

Ik had bedacht:

-stand foto's links en rechts
-foto vanaf voor
-hoofdfoto
-film alle 3 de gangen links en rechts om, hoelang ongeveer?

Vergeet ik dan nog iets?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 21:41

_yvonne schreef:
Vraagje, ik ga het weekend verkoop foto's en een video maken van mijn paard, wat moeten we vooral wel en niet laten zien?

Ik had bedacht:

-foto vanaf voor
-hoofdfoto

Vergeet ik dan nog iets?

Probeer die filmpjes vloeiend te laten verlopen, niet te veel knip- en plakwerk. Oh en houdt de camera stil!!! Niks zo irritant als een bewegende camera.

Foto vanaf de voorkant: kijk uit voor vertekening, maak er geen worst-op-pootjes van! Meestal doen dergelijke foto's meer kwaad dan goed. Nette hoofdfoto, eventueel tot de schouder maar niet meer, dat voegt niks toe. Goede standfoto: bijna beeldvullend, niet zo'n stipje in de achtergrond.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 21:42

Als je toch bezig bent zou ik iig ook de hoeven op de foto zetten en een foto van achter. Hoeft niet in de advertentie, maar wel handig om te hebben als je in contact bent met gegadigden

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 21:46

boemel schreef:
Als je toch bezig bent zou ik iig ook de hoeven op de foto zetten en een foto van achter. Hoeft niet in de advertentie, maar wel handig om te hebben als je in contact bent met gegadigden

Ik kreeg inderdaad ook de vraag of ik foto's van de hoeven/benen kon sturen.

En ik kreeg veel leuke reacties over dat ik ook een filmpje had waar ik vanaf het afhalen van het land t/m het weer afstappen na het rijden erop had gezet. En daarnaast een stukje trailerladen, buitenrijden, etc. erop had staan.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:00

Cardy schreef:
boemel schreef:

Ik kreeg inderdaad ook de vraag of ik foto's van de hoeven/benen kon sturen.

En ik kreeg veel leuke reacties over dat ik ook een filmpje had waar ik vanaf het afhalen van het land t/m het weer afstappen na het rijden erop had gezet. En daarnaast een stukje trailerladen, buitenrijden, etc. erop had staan.

Ik snap dat men video wilt hebben van de drie gangen, stukje buitenrijden als je dat toevallig hebt en bij springers een goede video van springen. Maar de rest had ik mooi gestuurd kom je maar kijken, dat is een heel boekwerk aan video’s :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:03

Zou ik ook denken...

Denk dat wij de verkoop uit gaan besteden. Ik verkoop nooit iets en vind dit ook echt niet leuk.
Dochter wil verder met ons paard en dus gaat helaas de pony weg.

We hebben genoeg mooie foto's van de wedstrijden en ook genoeg filmpjes. Filmpjes van vanalles. Buiten rijden, springen etc .

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:10

Haha snap ik helemaal Spaansepony. Niets moet en alles mag. Wij vonden het erg leuk om te doen en daardoor was het zo gepiept. Het is maar net wat je zelf wilt.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:18

Ik zou het liever ook uitbesteden, maar ik weet niet of dat in verhouding is qua prijs paard en de kosten voor stalling en bemiddeling en commissie die er gevraagd wordt.

Bedankt alvast voor deze tips :j

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:28

Ja dat is altijd spannend
Heb ze thuis, dus heb er wat dat betreft niet veel kosten aan hier. Maar ze moet natuurlijk wel gereden , wat m'n dochter ook wel doet. Maar hebben zelf geen bak ( wel bos naast de deur ) en moet er dan veel mee op pad. En dat vind ik ook met proefrijden spannend. Niet t op pad gaan, maar qua rijden van die mensen etc.

Had haar wel in 1 groep op Facebook geadverteerd en veel reacties gekregen. Maar woon niet in NL en een uur onder Maastricht en dat is natuurlijk best een eind.

In België zou ze wel gewild zijn denk ik. Duitsland ook. Maar Luxemburg niet. Daarvoor is ze te wakker. Die zoeken echt van die rustige brave ponies. Braaf is ze , maar wel echt een wakkere sportpony.
Laatst bijgewerkt door Getup op 24-06-25 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:29

Wat voor pony Getup?
Kennissen zoeken een grote D.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:29

Cardy schreef:
Haha snap ik helemaal Spaansepony. Niets moet en alles mag. Wij vonden het erg leuk om te doen en daardoor was het zo gepiept. Het is maar net wat je zelf wilt.

Nou zelfs de paarden die ik op foto/video verkocht had voor buitenland vroegen nog minder.
Wilde gewoon goede stand foto zien daar een close up van voor en zijkant.
Video van het gangenwerk onder zadel en bij jonkies/onbeleerde los. Evt foto van gebit zover paard mee werkt.

Ik ga niet speciaal een hele trailer aankoppelen om te filmen hoe het paard de wagen in en uit loopt, hoe het naar mij toe komt in de wei oid. Paard kan bij mij vriendelijk komen en bij een ander lelijk. Zo 1 heb ik hier op stal lopen. :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:30

kyrkelover schreef:
Wat voor pony Getup?
Kennissen zoeken een grote D.

Dat is het :D leuke newforest.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:31

Spaansepony schreef:
Cardy schreef:

Nou zelfs de paarden die ik op foto/video verkocht had voor buitenland vroegen nog minder.
Wilde gewoon goede stand foto zien daar een close up van voor en zijkant.
Video van het gangenwerk onder zadel en bij jonkies/onbeleerde los. Evt foto van gebit zover paard mee werkt.

Ik ga niet speciaal een hele trailer aankoppelen om te filmen hoe het paard de wagen in en uit loopt, hoe het naar mij toe komt in de wei oid. Paard kan bij mij vriendelijk komen en bij een ander lelijk. Zo 1 heb ik hier op stal lopen. :+

Ik snap je hoor. Voor ieder wat wils toch? :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:32

_yvonne schreef:

Ik had bedacht:

-foto vanaf voor
-hoofdfoto

Vergeet ik dan nog iets?

Links en rechts standfoto hoeft niet eens. Gewoon 1 nette vanaf 1 kant, een hoofdfoto en als je ze hebt rijfoto's. Qua fijn ligt het eraan wat het paard kan. Sowieso de 3 gangen en niet elke keer stukjes van 3 seconden waardoor je alle hoeken en overgangen eraf knipt. Maar als hij een bepaalt niveau loopt ook wat oefeningen laten zien. Of een sprongetje. Het is dus echt afhankelijk van wat je aanbiedt qua paard. Uit het land halen enzovoorts vind ik niet boeiend bij een advertentie, ik wil weten of het paard me qua gangen en lichaamsgebruik me aanspreekt en de rest zie ik in het echt wel.
Dus zorg voor 1 echt sprekende foto die je als 1e zet, daarnaast nette standbouw en een rij foto/springfoto.

Foto vanaf voor kan, maar ik heb daar eerlijk gezegd nooit echt naar gekeken. Behalve als er slechte foto stond waar paard raar op stond of echt standafwijkingen had. Was eerder een afknapper dan een pluspunt als er zo'n foto bij stond bij de meeste. Dan vond ik een stukje film recht op de camera nuttiger haha
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 24-06-25 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:33

Zoeken iets graag met ervaring, voorliefde voor springen en crossen.
Meidje is niet bang, maar nu echt van haar C pony gegroeid.
Denk prijsklasse zo max een 10k.
Het hoeft dus geen hoogvlieger te zijn, maar gewoon normale fijne pony.