Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:28

Ja maar aanleg voor springen + goed karakter is echt iets totaal anders dan een leermeester wat springen betreft :o

Er staat nu zulke leuke merrie te koop op paar sites, 1.30+ gesprongen en 1.10 springt ze met een zak hooi op haar rug ook nog foutloos rond ;) ik heb geen aandelen, is gewoon een top dier om te zien op wedstrijd

Echt geweldig is dat om van zulk paard te mogen leren! Maar het is tegelijkertijd niet te vergelijken met een talentvol dier dat vrij weinig kent en hulp van de ruiter nodig heeft om zijn afstand en lijn te vinden.

Niet om af te schrikken maar het moet een bewuste keuze zijn, wil ik een leermeester die mij gaat helpen om verder te komen of wil ik de uitdaging van een paard zelf verder op moeten leiden.

Raineri

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

Soms kan het ook enorm schelen als je zoekt in de bekende kringen! Vorig jaar is een paard dat ik ken (met bemerking) maar voldoet verder bijna aan al je eisen voor denk ik 15-17 k weggegaan.
Z geklasseerd, B springen, braaf, alleen klein en volledige verbening van hoefkraakbeen. Was 11 en nooit een pas kreupel en kwam klinische door alle keuringen. Ik vond het te riskant. Maar genoeg mensen die dat niet vinden