Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Harvey gaat ontzettend goed en is nu ook eindelijk weer braaf in de buitenbak. Was er vorige week met springles wel naast gegaan toen ie vet gemeen weigerde. Dat doet ie normaal echt nooit dus was er niet op voorbereid. 

Maar loop al wel wat beter. Kan nog niet rijden omdat de gevoelige plekken precies tegen het zadel liggen als je zit. Dus Harv heeft geluk want die heeft het rustig haha
Knopje wijken begint ze nu ook echt goed te snappen en accepteren. De eerste paar keer gaan we nog als een dolle naar de andere kant maar ook wat hele fijne stukken nu. We doen nu vooral 3/4 passen opzij en dan weer een volte inzetten en daarbij in de ontspanning blijft. En elke keer vanuit een andere hoek/zijde/volte het wijken inzetten zodat ze niet teveel vooruit denkt. En bezig geweest met kleinere voltes galopperen, dat vind ze ook echt nog wel lastig. Ze galoppeert best heel groot van zichzelf en op een kleinere volte moet ze dan natuurlijk wat meer terugsluiten. Mooi weer wat huiswerk om mee aan de gang te gaan.
Hoe is het nu?

xSannee schreef:Oh LauraHoe is het nu?
Haha ja die van mij ook hoor Nouk, ze is zo smerig soms
Ik kan d'r beter niet poetsen... als ik d'r een borstel overheen haal, komt al dat zand naar boven
Klinkt alsof jullie goed bezig zijn Melissa! Lekker hoor!
Hier is Nova nog steeds erg blij![]()
Ze heeft veel energie, maar een rondje longeren is niet boeiend genoeg, dan sjokt ze braaf d'r rondje haha.