[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:51

Jeetje echt bijna 13000 kg aan afval in een half jaar? Jullie zouden subsidie moeten krijgen voor alle vervuiling die jullie opruimen.

Wat zijn jullie van plan met alle dakpannen?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 20:21

Leuk Tamara dat je het filmpje toch hebt kunnen zien. En ik heb maar 1 oplossing voor gemiste ingegraven baden en andere dingen die je misschien gemist hebt... Vanaf vid 1 weer alles overnieuw kijken ;-)

Yep Muga, het is niet te geloven, maar het is echt zo. Reken maar mee. We zijn zeker in het begin 2x pw naar de stort gegaan. Nu is het soms 1x per 2 wkn, houd het gemiddeld op 1 x pw. Er kan 400 kilo op onze aanhanger maar meestal doen we tot de bandjes net eigenlijk te plat zijn, dus er zal wel meer op liggen. Maar houd een gemiddelde aan van 400kg (piepschuim weegt ook minder bijv dan ijzer).

Een trimester is 4 maanden. Dus deze filmpjes waren 8 maanden x 4 weken = 32 weken maal 400 kilo is 12.800 kilo vuil. Daarbij heeft de ijzerboer nog eens 4500 kilo meegenomen en we hebben ook enorm veel verbrand. Ik denk dat we in die 8 maanden wel aan de 20.000 kilo zijn gekomen. Voor een heel jaar zou dat dan 30.000 kilo zijn.

Ik lees dat de gemiddelde mens/NLer circa 500 kilo afval per JAAR weggooit. Het zou best kunnen, want dan zou dit het vuil van 60 jaar zijn van 1 mens. Kan best. Ze hebben nooit wat naar de vuilnisman gedaan.

En er was hier van de week een meneer die wees naar een stuk bos waar we nog niet in zijn geweest en hij zei dat die hele helling vol lag met ijzer en vuil toen hij de laatste keer er was geweest... Dus er staat ons nog wat te wachten.

Die familie heeft hier een eeuw gewoond met gemiddeld 3 volwassenen dus gesteld dat bovenstaande rekensom klopt, dan ligt er 150.000 kilo afval en hebben wij nu ongeveer 1/8 opgeruimd. Nu is het natuurlijk wel zo dat ze veel van hun afval hergebruikten (autoramen etc) dus misschien valt het mee voor ons ;-)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:26

Gelukkig hoeven jullie niet te betalen. Dat is hier echt anders.
Ongelooflijk wat een troep mensen achter laten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 20:37

pien_2010 schreef:
Gelukkig hoeven jullie niet te betalen. Dat is hier echt anders.
Ongelooflijk wat een troep mensen achter laten.

Iemand merkte een paar postjes geleden op over subsidie, we hebben wel aan de gemeente gevraagd of we iets konden krijgen of hulp, mocht ook met echte handen zijn ipv geld, en zeker of er iets gedaan kon worden aan hulp vwb asbest afvoeren. Er zou over gedacht worden, maar ze zijn nog aan het denken. Typisch Frans, geen nee zeggen, maar dan gewoon nooit meer iets van je laten horen.

Als we hadden moeten betalen, hadden we het anders opgelost, ik schreef dat al een keertje. En anders kom ik het bij jou weggooien Pien, want jij hoeft met jouw vrouwelijke charmes ook niets te betalen vertelde je...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:41

Wie weet ligt er ergens nog een schat begraven :+ :$

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 20:50

Dat zei die meneer ook. Hij zei dat die mensen gezegd hebben dat er een oorlogsschat lag van mensen die hun rijkdommen in de 1e wo hebben begraven, mwah dan zou het wel al gevonden zijn. Maar het idee is spannend.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 23:10

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 07:47

Citaat:
Typisch Frans, geen nee zeggen, maar dan gewoon nooit meer iets van je laten horen.

Zo ergelijk, die gewoonte.

Ga later he filmpje bekijken. Vandaag Al's het goed is tekenen en dan is huis verkocht. Dus zo meteen met nieuwe eigenares door het huis. Ze blijven hier ook eten vanmiddag :=

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-21 07:54

Soooo wat gaaf Pien, een hele zorg minder! Heeft de nieuwe eig ook paarden?

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:29

Wat een leuk filmpje weer Monique. Het was weer lachen om jouw reactie op het plastic pak van Erwin en de orangino hoek in het schuurtje.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:04

*\%/* huis is definitief verkocht. Yeeeeeeeh

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-21 17:07

pien_2010 schreef:

Wat een opluchting voor jullie!!! Van harte gefeliciteerd!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:30

pien_2010 schreef:

Gefeliciteerd!!! Wat een opluchting na al die tijd!!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:37

pien_2010 schreef:

Wat fijn. En last van jullie schouders.

Mo, ik bekijk je filmpjes weer als ik in Nederland ben. Zit nu nog een weekje te genieten van de prachtige Zweedse natuur <3

frutsel05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:51

Volg nog steeds stilletjes. Maar wou toch even zeggen dat ook ik de filmpjes erg leuk vind!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:55

Van harte, Pien! *\%/* *\%/*

Wat mooi om met deze terugkijk filmpjes te zien hoeveel jullie in dat ene jaar hebben meegemaakt, Mo.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 07:56

Leuk filmpje weer, die oude straat lantaarn op de muur is prachtig, geeft het ook mooi licht?

Pien wat een opluchting, blijf je wel in Frankrijk?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 09:07

Hi allemaal,
vandaag wonen we hier dan 1 jaar! Feest! Bizar hoe de tijd gevlogen is. Zoals beloofd dan het 100ste filmpje met de foto's van voor en na. Ik ga het nu wat rustiger aandoen met filmpjes maken.

https://www.youtube.com/watch?v=KmIMMVtBG7c

Nog even antwoorden op jullie vragen. Volgens mij vroeg, ik meen Muga, nog wat we met al die dakpannen gingen doen. Ik zou ze graag terug op het dak van de schuur willen, daar liggen nu asbestplaten. Vooralsnog bewaren we ze daarvoor.

@Maras dank je, ja we vinden die lamp ook erg fijn. Hij geeft goed licht omdat hij hoog hangt. Mooi niet zo, we hebben er witlicht ingedaan voor goed te kunnen zien, hij zou mooier zijn met warmlicht denk ik, maar dat is niet zo praktisch.

@Waratje, ja, veel meegemaakt. Als ik het in 3 dingen moet samenvatten, dan is dat toch het overlijden van Shadow, maar ook het weer opstappen op Callas en vooral opruimen. De laatste twee zijn positief. Het all over gevoel voor mij is hier: geluk.

@Frutsel, wat leuk dat je nog steeds volgt en de filmpjes kunt waarderen. Hoop dat we leuke dingen blijven meemaken.

@Jeetje, wat heerlijk dat je in Zweden bent, prachtig daar! Geniet ervan!

@Tamara, ja dat pak stonk echt verschrikkelijk vies. Ontzettend chemisch. En Erwin zijn reactie op wat hij voelde was zo grappig. Hij ervaart zulke dingen erg intens. En de orangina-hoek... We vermoeden nu dat een andere bodem in een ander hutje ook een orangina-hoek heeft, maar dat laten we nog maar even zo. Van de week wel weer een kruiwagen vol flessen uit een omheining getrokken.

@Pien, ja de Fransen hebben toch echt wel een andere cultuur dan wij. "Nee"-zeggen is not done. Vandaar dat zij ons als bot en onbeschoft ervaren omdat wij wel nee zeggen omdat dat voor ons normaal is. Als je zegt "ik kan vrijdag niet" dan is dat heel normaal, maar veel (zeker ouwe) fransen zeggen dat niet want dat is onbeleefd en dus laten ze je bengelen. Ook als je iets vraagt om te doen, bijv kun je dit voor mij uitzoeken, dan zeggen ze hun best te gaan doen, maar komen er vaak nooit meer op terug. Het is voor ons idd ergerlijk, maar voor hun cultuur normaal.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 09:42

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 09:53

Nou het zien van dit filmpje (en die mega veranderingen) moet wel zoveel voldoening opleveren dat jullie er weer volle bak tegenaan kunnen!! :j

Wat een verschil en wat hebben jullie het mooi gemaakt!! +:)+ chapeau!

Pien, gefeliciteerd met jullie verkoop!!

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:43

Prachtig filmpje en wat een verandering al. De oude auto’s blijf ik prachtig vinden. Zo leuk gedaan Monique met de voor en na foto’s.
Bij jullie gaat het net als bij ons, dan weer eens buiten en dan weer eens binnen iets doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:22

maras schreef:
Leuk filmpje weer, die oude straat lantaarn op de muur is prachtig, geeft het ook mooi licht?

Pien wat een opluchting, blijf je wel in Frankrijk?

Jaaaaaa natuurlijk. We wonen in onze gîte nu. <3
Mo je filmpje ga ik straks kijken. Ik ben geloof ik nog niet bij.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:38

Jaaaa, de eerste echte mijlpaal! Op nog het volgende jaar.
Wat een flinke veranderingen al ook, super gaaf om dat voor en na naast elkaar te zien.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:31

pien_2010 schreef:

Pien, gefeliciteerd!!! Wat moet dat een opgelucht gevoel geven zeg! ( nu nog even je onderschrift aanpassen denk ik ;) )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:51

Mijn onderschrift betreft een huis van vriendin, die onder voorbehoud verkocht is, maar er is nog niets getekend.