Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 13:07

Ik voel zelf niet de behoefte om er wat mee te doen (om denk ik verklaarbare redenen)
Echter door mijn verhaal te vertellen staat het natuurlijk openbaar en is 1 ieder vrij om er mee te doen wat ze willen , ik ben alleen niet bereid exacte locatie's door te geven om dezelfde denk ik ook verklaarbare redenen

@tienus , dat is bij de locals idd al lagere tijd bekend ... en niet alleen katten maar ook andere erf dieren

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 13:10

Exacte locatie is ook niet van belang.
Ze zwerven immers ruim rondom DFW en Midden-Drenthe.
Zeg maar bijna 2/3 van de provincie.

En het gebeurt ook elders in Nederland.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 13:18

@zappa: kippenvel van je verhaal. Heel veel sterkte met de verwerking er van!
Ik snap dat je het niet wilt melden, maar hoop toch dat je verhaal wat breder dan Bokt in de media komt. Deze dingen moeten écht meer ruchtbaarheid krijgen!
Ik moet zelf ook enkele kilometers door het bos fietsen als ik naar het dorp wil en al ben ik geen 'donker'-fietser het is een kwestie van tijd dat de wolven dit soort ongein ook overdag gaan uithalen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 13:37

@zappa

Wat eng. Echt heel eng.
En wat dapper dat je hier je verhaal doet. Want dit is zo belangrijk zodat de mensen die het bagatelliseren in gaan zien hoe ingrijpend het leven van mensen kan veranderen.
Je baan opzeggen... Dat is niet niks.
En ik snap je helemaal.

Heel veel sterkte!

En weer een groot paard. Niet de eerste in Nederland.
Maar ze pakken geen grote dieren. Nee nee... 8)7

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 13:55

Helemaal eens met bovenstaande posten!
@Zappa heel dapper dat jij je verhaal hier wil doen!
Hopenlijk beseffen hierdoor steeds meer mensen hoeveel impact de komst van de wolf op iemands leven kan hebben.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:23

Oh, Zappa, wat een verhaal. Vreselijk. Ik wens je sterkte toe.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:29

Zappa schreef:
Ik voel zelf niet de behoefte om er wat mee te doen (om denk ik verklaarbare redenen)
Echter door mijn verhaal te vertellen staat het natuurlijk openbaar en is 1 ieder vrij om er mee te doen wat ze willen , ik ben alleen niet bereid exacte locatie's door te geven om dezelfde denk ik ook verklaarbare redenen

@tienus , dat is bij de locals idd al lagere tijd bekend ... en niet alleen katten maar ook andere erf dieren

Melding politiebureau? Dat je het niet in de krant wil hebben snap ik, maar overheid zal dit moeten weten en als de lokale politie deze meldingen krijgt zullen ze eerder een volgend hulptelefoontje serieus nemen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:46

Zichtmelding Witten Dr

Citaat:
Witten Drenthe
31-03-2024
15.10 uur

In Witten tegenover de ingang van wittezomer 2 wolven gezien langs de bosrand die achter een aantal reeen aan renden. Liepen in de richting van Bovensmilde.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=WC7FNe

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:48

tamary schreef:
Zappa schreef:

Melding politiebureau? Dat je het niet in de krant wil hebben snap ik, maar overheid zal dit moeten weten en als de lokale politie deze meldingen krijgt zullen ze eerder een volgend hulptelefoontje serieus nemen.

Dat vind ik n goed idee.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:54

Jemig, van die berichten over katten word ik alleen van die zinnetjes die erbij staan al onpasselijk. Daar ga ik dus echt niet op klikken.
Uberhaupt wat een roofdier met een prooidier doet. Het is de natuur, maar dangit wat wreed.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 15:09

tamary schreef:
Zappa schreef:

Ik denk kwoot verkloot....

Er is gelijk gebeld met politie trouwens maar die wist het ook niet zo goed eigenlijk...ik heb nadrukkelijk gevraagd dit wel als melding neer te zetten. Agente die ik aan de lijn had was heel meelevend maar omdat er op dat moment geen acute dreiging meer was kon ze verder niks.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 15:14

Wat te doen met een gewond dier bij een aanval vermoedelijk door een wolf en het duurt te lang voordat Bij12 ter plekke is en of dier moet zo snel mogelijk uit zijn lijden verlost worden ofwel wondverzorging te ondergaan.

Citaat:
Wat te doen bij gewonde dieren na een aanval en je moet wachten op BIJ12:

Je moet zeker NIET op Bij12 wachten met de behandeling van gewonde dieren !!

Geef bij uw melding aan dat er gewonde dieren zijn. In situaties met uitsluitend gewonde dieren, die niet geëuthanaseerd hoeven te worden, kan een dierenarts, altijd met toestemming van BIJ12, DNA-monsters afnemen.

Een gewond dier moet zo spoedig mogelijk door een dierenarts behandeld of geëuthanaseerd worden om onnodig lijden te voorkomen.
Dierenartsen mogen DNA veilig stellen NA overleg met BIJ12.

De DNA-monsters dienen altijd te worden overhandigd, eventueel via de dierhouder, aan de taxateur die in opdracht van BIJ12, verantwoordelijk blijft voor een veldopname en het verdere onderzoek. De taxateur zorgt er dan voor dat de DNA-monsters naar het laboratorium gestuurd worden.

Als er ook gedode dieren zijn, kan de dierenarts altijd direct beginnen met het behandelen van gewonde dieren. De taxateur neemt DNA bij gedode dieren zodra hij ter plaatse is.

Let op: dit alles moet wel in overleg met BIJ12 zodra u een aanval door geeft!

Gewonde dieren na een aanval:
Vermoedelijke wolvenaanval en (alleen) gewonde dieren?

Dan hoeft u NIET te wachten op taxateur van Bij12 - uw dierenarts kan met toestemming van Bij12 dna monsters opnemen!

Geef bij uw melding aan dat er gewonde dieren zijn. In situaties met uitsluitend gewonde dieren, die niet geëuthanaseerd hoeven te worden, kan een dierenarts met toestemming van BIJ12, DNA-monsters afnemen.

Een gewond dier moet zo spoedig mogelijk door een dierenarts behandeld of geëuthanaseerd worden om onnodig lijden te voorkomen. Dierenartsen kunnen dit protocol volgen:

* Protocol voor DNA-afname bij gewond vee door dierenartsen

De DNA-monsters dienen altijd te worden overhandigd, eventueel via de dierhouder, aan de taxateur die in opdracht van BIJ12, verantwoordelijk blijft voor een veldopname en het verdere onderzoek. De taxateur zorgt er daarnaast voor dat de DNA-monsters naar het laboratorium gestuurd worden.

Als er ook gedode dieren zijn, kan de dierenarts altijd direct beginnen met het behandelen van gewonde dieren. De taxateur bemonstert gedode dieren zodra hij ter plaatse is.

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 15:37

Wat een verhaal. En ja ik begrijp dat je dat niet op Facebook durft te delen. De pro wolf mensen gaan helemaal los op dit soort verhalen. En zonder beeldmateriaal heb je geen enkel bewijs. Als ik het zo lees vind ik het ook zeer zorgelijk. De wolf lijkt af te tasten of de mens ook een mogelijke prooi kan zijn. Er wordt echt zeer naief met wolven omgegaan.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 15:48

Ik schreef gisteren nog dat ik niet verwachtte dat een enkele wolf mensen aan zouden vallen. Na dit verhaal neem ik die woorden terug.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 15:58

Citaat:
Geef bij uw melding aan dat er gewonde dieren zijn. In situaties met uitsluitend gewonde dieren, die niet geëuthanaseerd hoeven te worden, kan een dierenarts met toestemming van BIJ12, DNA-monsters afnemen.

En BIJ12 is 24/7 bereikbaar om toestemming te geven ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 16:00

Dreamboy schreef:
Ik schreef gisteren nog dat ik niet verwachtte dat een enkele wolf mensen aan zouden vallen. Na dit verhaal neem ik die woorden terug.

Ik denk ook niet dat één wolf mensen (meervoud) aan zal vallen*, maar één wolf bij één mens zeker wel!!

*Mits die als groep bij elkaar blijven en niet als kippen zonder kop in paniek alle kanten op rennen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 16:10

DubbelFun schreef:
Citaat:

Dat vroeg ik mij ook af. Moet je ook nog op antwoord wachten. Eerst je DA te pakken zien krijgen, dan wachten tor ze aankomen en ondertussen BIJ12 verwittigen en spreken/ overleggen.

@Zappa :knuffel:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 16:12

Wat ontzettend bedreigend Zappa. Ik las het bericht wat anoniem op Facebook staat. En ik snap dat je het niet openbaar en open en bloot wil delen. Maar dit, net als die berichten over de katten, dat zijn dingen die mensen moeten weten. Daar moet veel meer bekendheid voor komen. Het is geen Roodkapje syndroom. Het is een realistische angst voor wat ons steeds meer zal gaan gebeuren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 16:18

Er wordt rekening gehouden dat een roofdier een rol heeft gespeeld in de verdwijning van de Franse peuter.
Zijn resten zijn inmiddels gevonden.

Citaat:
31 maart 2024/Frankrijk
RIP kleine man
Inwoners van het afgelegen bergdorp speculeerden ook over een aanval door een wolf. Ondertussen sloten de onderzoekers niet uit dat er een dier betrokken was bij de verdwijning en zeiden dat een aanval door een roofvogel denkbaar was

Het lot van de kleine Emile heeft Frankrijk maandenlang in spanning gehouden. Tot op het laatst hoopten velen op een goede afloop van de vermissingszaak. Maar nu zijn er botten gevonden in de buurt van het dorp van de grootouders.

Bijna negen maanden na de verdwijning van de tweejarige Emile in Frankrijk is één ding zeker: het kind is dood. Het Openbaar Ministerie in Aix-en-Provence kondigde aan dat onderzoekers de botten van het kind hadden gevonden. De gendarmerie werd er zaterdag van op de hoogte gebracht dat er botten waren ontdekt in de buurt van het bergdorp Le Vernet. Volgens Franse media had een wandelaar de botten ontdekt.

Op zondag bleek uit genetisch onderzoek dat de botten van Emile waren, die sinds begin juli vermist was. De botten zullen nu verder worden geanalyseerd om te proberen de omstandigheden van zijn dood op te helderen. Er zullen ook extra zoekacties worden uitgevoerd op de plek waar de botten zijn gevonden.

De zaak heeft in Frankrijk veel afschuw gewekt. Zelfs maanden na de verdwijning van het jongetje is de mediabelangstelling nog groot. De tweeënhalf jaar oude Emile was met zijn grootouders op vakantie in de Zuid-Franse stad toen ze hem in de avond van 8 juli uit het oog verloren. Verschillende andere familieleden verbleven op dat moment ook bij de grootouders.
Verschillende sterfscenario's
Twee getuigen beweerden de jongen door een straat te hebben zien rennen. De politie doorzocht de buurt meerdere keren met een groot contingent, maar vond geen spoor van het kind.

Pas donderdag werd het kleine dorp afgezet om de laatste momenten waarop de jongen was gezien na te bootsen. Inwoners van het afgelegen bergdorp speculeerden ook over een aanval door een wolf. Ondertussen sloten de onderzoekers niet uit dat er een dier betrokken was bij de verdwijning en zeiden dat een aanval door een roofvogel denkbaar was. Volgens het Openbaar Ministerie waren andere hypotheses een ongeluk, een misdrijf of betrokkenheid van de familie bij de verdwijning.
https://www.n-tv.de/panorama/Zweijaehri ... 1711887935

Bron geen wolf in cultuurlandschap

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0451341057

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 16:23

Weet iemand of er behalve die kat laatst ook aanvallen zijn geweest rondom Schoonebeek die niet gemeldt zijn? Zo nu en dan zijn er zichtmeldingen, laatst 3 in een week en dan hoor je maanden niets. Maar aanvallen, behalve dat grote paard en de schapen bij Weiteveen vorig jaar, zijn mij niet bekend. Of wordt er niets gemeldt?
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 31-03-24 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 16:24

Zappa., wat heftig zeg. Ik snap dat je niet meer alleen wilt fietsen daar.

Ik voelde zelf al angst toen ik laatst ‘‘s ochtends vroeg langs Wapserveen fietste en geritsel hoorde in de greppel / houtwal (het was donker). Maar in jouw situatie waren die wolven er echt. Veel sterkte

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 16:40

DubbelFun schreef:
Citaat:

Geen idee?
Ik zou er niet op rekenen en zeker niet de adem om in houden.

Je kunt het buitenkantooruren en de tijden dat consulent niet bereikbaar is, digitaal schade melden:
https://login.fret-gbs.nl/scripts/custo ... F-03gEBKAX
Telefonisch zijn ze tijdens weekdagen bereikbaar en in het weekend overdag op t 085 – 486 22 22

Afbeelding

Persoonlijk zou ik als ze telefoon niet beantwoorden, formulier digitaal invullen en de veearts er zo snel mogelijk bij halen en dan de veearts dna laten nemen. Dan maar geen toestemming van Bij12.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 16:41

Zo......dit neemt een loopje die ik niet had verwacht maar toch kunnen voorzien.....

Er is een link naar dit directe topic en een printscreen van hier gemaakt en op een wolven alert groep geplaatst.
Op geen wolven van facebook is netjes mijn toestemming gevraagd en hoe dat geplaatst is heb ik geen probleem mee

Ik voel mij even gedwongen voor de meelezers die hier komen kijken een algemeen antwoord te geven

Nee ik wil geen verdere details geven
Nee ik wil dit niet in de pers vertellen
Ja er is een reden waarom veel verhalen niet verteld en gemeld worden
Nee ik ben niet antiwolf en ook niet pro wolf, ik ben voor beheer wat voor iedereen eerlijk is en hoe dat eruit ziet weet ik ook niet

Ik ben even te naief geweest en kan nu alleen maar even boos op mezelf zijn

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 16:43

Zappa schreef:
Zo......dit neemt een loopje die ik niet had verwacht maar toch kunnen voorzien.....

Er is een link naar dit directe topic en een printscreen van hier gemaakt en op een wolven alert groep geplaatst.
Op geen wolven van facebook is netjes mijn toestemming gevraagd en hoe dat geplaatst is heb ik geen probleem mee

Ik voel mij even gedwongen voor de meelezers die hier komen kijken een algemeen antwoord te geven

Nee ik wil geen verdere details geven
Nee ik wil dit niet in de pers vertellen
Ja er is een reden waarom veel verhalen niet verteld en gemeld worden

Ik ben even te naief geweest en kan nu alleen maar even boos op mezelf zijn

Ik zag het inderdaad voorbij komen. Maar je echte naam is niet bekend toch? Het is jouw goed recht er verder niets over te zeggen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 16:47

Nee niet bekend en ik hoop dat ik anoniem genoeg ben maar mijn inbox is helaas erg makkelijk te vinden met een directe link naar dit topic