Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Zappa schreef:Ik voel zelf niet de behoefte om er wat mee te doen (om denk ik verklaarbare redenen)
Echter door mijn verhaal te vertellen staat het natuurlijk openbaar en is 1 ieder vrij om er mee te doen wat ze willen , ik ben alleen niet bereid exacte locatie's door te geven om dezelfde denk ik ook verklaarbare redenen
@tienus , dat is bij de locals idd al lagere tijd bekend ... en niet alleen katten maar ook andere erf dieren
Citaat:Witten Drenthe
31-03-2024
15.10 uur
In Witten tegenover de ingang van wittezomer 2 wolven gezien langs de bosrand die achter een aantal reeen aan renden. Liepen in de richting van Bovensmilde.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
tamary schreef:Zappa schreef:Ik voel zelf niet de behoefte om er wat mee te doen (om denk ik verklaarbare redenen)
Echter door mijn verhaal te vertellen staat het natuurlijk openbaar en is 1 ieder vrij om er mee te doen wat ze willen , ik ben alleen niet bereid exacte locatie's door te geven om dezelfde denk ik ook verklaarbare redenen
@tienus , dat is bij de locals idd al lagere tijd bekend ... en niet alleen katten maar ook andere erf dieren
Melding politiebureau? Dat je het niet in de krant wil hebben snap ik, maar overheid zal dit moeten weten en als de lokale politie deze meldingen krijgt zullen ze eerder een volgend hulptelefoontje serieus nemen.
tamary schreef:Zappa schreef:Ik voel zelf niet de behoefte om er wat mee te doen (om denk ik verklaarbare redenen)
Melding politiebureau? Dat je het niet in de krant wil hebben snap ik, maar overheid zal dit moeten weten en als de lokale politie deze meldingen krijgt zullen ze eerder een volgend hulptelefoontje serieus nemen.
Citaat:Wat te doen bij gewonde dieren na een aanval en je moet wachten op BIJ12:
Je moet zeker NIET op Bij12 wachten met de behandeling van gewonde dieren !!
Geef bij uw melding aan dat er gewonde dieren zijn. In situaties met uitsluitend gewonde dieren, die niet geëuthanaseerd hoeven te worden, kan een dierenarts, altijd met toestemming van BIJ12, DNA-monsters afnemen.
Een gewond dier moet zo spoedig mogelijk door een dierenarts behandeld of geëuthanaseerd worden om onnodig lijden te voorkomen.
Dierenartsen mogen DNA veilig stellen NA overleg met BIJ12.
De DNA-monsters dienen altijd te worden overhandigd, eventueel via de dierhouder, aan de taxateur die in opdracht van BIJ12, verantwoordelijk blijft voor een veldopname en het verdere onderzoek. De taxateur zorgt er dan voor dat de DNA-monsters naar het laboratorium gestuurd worden.
Als er ook gedode dieren zijn, kan de dierenarts altijd direct beginnen met het behandelen van gewonde dieren. De taxateur neemt DNA bij gedode dieren zodra hij ter plaatse is.
Let op: dit alles moet wel in overleg met BIJ12 zodra u een aanval door geeft!
Gewonde dieren na een aanval:
Vermoedelijke wolvenaanval en (alleen) gewonde dieren?
Dan hoeft u NIET te wachten op taxateur van Bij12 - uw dierenarts kan met toestemming van Bij12 dna monsters opnemen!
Geef bij uw melding aan dat er gewonde dieren zijn. In situaties met uitsluitend gewonde dieren, die niet geëuthanaseerd hoeven te worden, kan een dierenarts met toestemming van BIJ12, DNA-monsters afnemen.
Een gewond dier moet zo spoedig mogelijk door een dierenarts behandeld of geëuthanaseerd worden om onnodig lijden te voorkomen. Dierenartsen kunnen dit protocol volgen:
* Protocol voor DNA-afname bij gewond vee door dierenartsen
De DNA-monsters dienen altijd te worden overhandigd, eventueel via de dierhouder, aan de taxateur die in opdracht van BIJ12, verantwoordelijk blijft voor een veldopname en het verdere onderzoek. De taxateur zorgt er daarnaast voor dat de DNA-monsters naar het laboratorium gestuurd worden.
Als er ook gedode dieren zijn, kan de dierenarts altijd direct beginnen met het behandelen van gewonde dieren. De taxateur bemonstert gedode dieren zodra hij ter plaatse is.
Dreamboy schreef:Ik schreef gisteren nog dat ik niet verwachtte dat een enkele wolf mensen aan zouden vallen. Na dit verhaal neem ik die woorden terug.
DubbelFun schreef:Citaat:Geef bij uw melding aan dat er gewonde dieren zijn. In situaties met uitsluitend gewonde dieren, die niet geëuthanaseerd hoeven te worden, kan een dierenarts met toestemming van BIJ12, DNA-monsters afnemen.
En BIJ12 is 24/7 bereikbaar om toestemming te geven ??
Citaat:31 maart 2024/Frankrijk
RIP kleine man
Inwoners van het afgelegen bergdorp speculeerden ook over een aanval door een wolf. Ondertussen sloten de onderzoekers niet uit dat er een dier betrokken was bij de verdwijning en zeiden dat een aanval door een roofvogel denkbaar was
Het lot van de kleine Emile heeft Frankrijk maandenlang in spanning gehouden. Tot op het laatst hoopten velen op een goede afloop van de vermissingszaak. Maar nu zijn er botten gevonden in de buurt van het dorp van de grootouders.
Bijna negen maanden na de verdwijning van de tweejarige Emile in Frankrijk is één ding zeker: het kind is dood. Het Openbaar Ministerie in Aix-en-Provence kondigde aan dat onderzoekers de botten van het kind hadden gevonden. De gendarmerie werd er zaterdag van op de hoogte gebracht dat er botten waren ontdekt in de buurt van het bergdorp Le Vernet. Volgens Franse media had een wandelaar de botten ontdekt.
Op zondag bleek uit genetisch onderzoek dat de botten van Emile waren, die sinds begin juli vermist was. De botten zullen nu verder worden geanalyseerd om te proberen de omstandigheden van zijn dood op te helderen. Er zullen ook extra zoekacties worden uitgevoerd op de plek waar de botten zijn gevonden.
De zaak heeft in Frankrijk veel afschuw gewekt. Zelfs maanden na de verdwijning van het jongetje is de mediabelangstelling nog groot. De tweeënhalf jaar oude Emile was met zijn grootouders op vakantie in de Zuid-Franse stad toen ze hem in de avond van 8 juli uit het oog verloren. Verschillende andere familieleden verbleven op dat moment ook bij de grootouders.
Verschillende sterfscenario's
Twee getuigen beweerden de jongen door een straat te hebben zien rennen. De politie doorzocht de buurt meerdere keren met een groot contingent, maar vond geen spoor van het kind.
Pas donderdag werd het kleine dorp afgezet om de laatste momenten waarop de jongen was gezien na te bootsen. Inwoners van het afgelegen bergdorp speculeerden ook over een aanval door een wolf. Ondertussen sloten de onderzoekers niet uit dat er een dier betrokken was bij de verdwijning en zeiden dat een aanval door een roofvogel denkbaar was. Volgens het Openbaar Ministerie waren andere hypotheses een ongeluk, een misdrijf of betrokkenheid van de familie bij de verdwijning.
https://www.n-tv.de/panorama/Zweijaehri ... 1711887935
DubbelFun schreef:Citaat:Geef bij uw melding aan dat er gewonde dieren zijn. In situaties met uitsluitend gewonde dieren, die niet geëuthanaseerd hoeven te worden, kan een dierenarts met toestemming van BIJ12, DNA-monsters afnemen.
En BIJ12 is 24/7 bereikbaar om toestemming te geven ??
Zappa schreef:Zo......dit neemt een loopje die ik niet had verwacht maar toch kunnen voorzien.....
Er is een link naar dit directe topic en een printscreen van hier gemaakt en op een wolven alert groep geplaatst.
Op geen wolven van facebook is netjes mijn toestemming gevraagd en hoe dat geplaatst is heb ik geen probleem mee
Ik voel mij even gedwongen voor de meelezers die hier komen kijken een algemeen antwoord te geven
Nee ik wil geen verdere details geven
Nee ik wil dit niet in de pers vertellen
Ja er is een reden waarom veel verhalen niet verteld en gemeld worden
Ik ben even te naief geweest en kan nu alleen maar even boos op mezelf zijn