Met mijn bonte paard gaat het super goed ! Heel lief dier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janinevv schreef:Hij is ca 1.50 groot maar ze krijgt er nu ook hulp mee. Meerdere mensen op stal vinden hem wel echt gevaarlijk. Vraag is of je met nog meer geld erin stoppen het er wel uit gaat krijgen..
En er zit al veel geld in dus ze zal met verkoop waarschijnlijk minder voor terug krijgen.
Eef_Bam schreef:Janinevv schreef:Hij is ca 1.50 groot maar ze krijgt er nu ook hulp mee. Meerdere mensen op stal vinden hem wel echt gevaarlijk. Vraag is of je met nog meer geld erin stoppen het er wel uit gaat krijgen..
En er zit al veel geld in dus ze zal met verkoop waarschijnlijk minder voor terug krijgen.
Als ook goed ervaren mensen er niet mee overweg kunnen en hem gevaarlijk vinden dan is er gewoon iets mis mee, vaak is dat toch medisch ergens pijn waardoor ze zo fel worden, maar bij de diernarts lastig te vinden, of er zit echt een steekje los (naar mijn persoonlijke mening is dat maar zelden zo). Ik zou de eigenaar aanraden zijn/haar verantwoordelijkheid te nemen en hem medisch te laten onderzoeken zelf, is er niks te vinden of wil ze niet meer investeren dan te laten inslapen. Geld krijg je er toch niet voor terug als je een eerlijk verhaal verteld, en wil je het risico nemen dat er een kind verongelukt? Om nog maar te zwijgen over hoe de pony behandeld gaat worden als mensen hem "even flink gaan aanpakken". Helaas alleen maar verliezers in een geval als dit .
Belker schreef:En toch is dat pijngerelateerd. Ebo is volledig op de foto geweest inclusief nek en rug maar hier kwam geen duidelijke verklaring uit. Uiteindelijk is zijn rug gescand en bleek zijn rugpees aan gort…….. Dat verklaarde het wisselende beeld.
Janinevv schreef:Belker schreef:En toch is dat pijngerelateerd. Ebo is volledig op de foto geweest inclusief nek en rug maar hier kwam geen duidelijke verklaring uit. Uiteindelijk is zijn rug gescand en bleek zijn rugpees aan gort…….. Dat verklaarde het wisselende beeld.
Hij doet het bij diverse situaties die hij niet leuk of spannend vindt. Denk aan wassen op de wasplaats, vliegen of manenspray. Of wanneer hij iets druk of gespannen is en je wilt hem corrigeren. Alles is prima zolang hij het ook prima vindt. Wil hij wat anders of vindt hij het eng, dan komt dus dat gedrag naar boven
xMyrth schreef:Zouden jullie een ex internationaal springpaard kopen (1.60 springen) die eind april 15 jaar wordt en die van zijn "pensioen" mag genieten? Mogen hem voor een klein prijsje overnemen...
Bij ons mag hij dan lekker recreatief aan de slag, mee het bos in etc. af en toe een klein sprongetje misschien
Ik heb geen ervaring met springpaarden die zo hoog gelopen hebben. Hij was verder fysiek wel in orde heb ik me laten vertellen, maar geen idee wat voor blessures of dingetjes op de loer kunnen liggen?
xMyrth schreef:Zouden jullie een ex internationaal springpaard kopen (1.60 springen) die eind april 15 jaar wordt en die van zijn "pensioen" mag genieten? Mogen hem voor een klein prijsje overnemen...
Bij ons mag hij dan lekker recreatief aan de slag, mee het bos in etc. af en toe een klein sprongetje misschien
Ik heb geen ervaring met springpaarden die zo hoog gelopen hebben. Hij was verder fysiek wel in orde heb ik me laten vertellen, maar geen idee wat voor blessures of dingetjes op de loer kunnen liggen?
Janinevv schreef:Elisa maar dan wat? Dan kom je uit op slacht ? Of hoe bedoel je dat? Want ze gaat hem denk ik niet aan houden voor niks. Ze wil graag een maatje voor het leven.
Met mijn bonte paard gaat het super goed ! Heel lief dier
[ [url=m/PEIS7e.jpg]Afbeelding[/url] ]
Janinevv schreef:Hij is ca 1.50 groot maar ze krijgt er nu ook hulp mee. Meerdere mensen op stal vinden hem wel echt gevaarlijk. Vraag is of je met nog meer geld erin stoppen het er wel uit gaat krijgen..