Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:49

Mies, mooie laarzen.
Sanne, knapperd :D

Weinig te vertellen hier :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:06

Ja sorry ik ben aan het verzaken hier maar ik moet echt even tijd maken voor een bijleespost (op de computer want op mn telefoon vind ik het geen doen haha). Ik ga er morgenvroeg even voor zitten.

Ik ben nog steeds heel druk met beide merries in het dekseizoen, jeetje wat een tijd kost (En geld ook, maar oke)dit naast alles. Hopelijk is het de moeite waard geweest volgend jaar. Met Veronia gaan we 18 mei kijken of ze drachtig is op 15 dagen, want ze heeft een dubbele eisprong gehad, dus wel spannend. Haar moeder Wainonia is vandaag voor de tweede ronde geïnsemineerd dus dat is ook weer afwachten.

Verder heb ik vandaag de uitslag van mn eerste online proefje gekregen. Viel mij nog wat mee, 180 punten dus ook nog een winstpuntje. We moeten echt met de verruimingen aan de slag de komende tijd. Dat hebben we vandaag al een beetje gedaan want we hadden voor het eerst sinds acht weken weer les. Heel intensief, maar heerlijk gewerkt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:17

Heerlijk weer even les Muronia! Hopen dat beide dames drachtig zijn!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 07:26

Miesje mooie keuken en mooie laarzen! Ik ga binnenkort ook op keukenjacht en daar heb ik heel erg veel zin in aangezien mijn huidige keuken bijna uit elkaar valt van ellende en mijn vaatwasser een half jaar geleden de geest al heeft gegeven. De scheiding is hier nu uitgesproken dus zodra ik de hypotheek rond heb kan ik ermee beginnen <3 . Je nieuwe merrie bevalt echt goed hè? Er gaat niks boven een maatje waar je mee kan genieten hoor!

Mirjam, wat zonde van het eerste hangertje, maar de tweede is ook heel mooi. Daarom heb ik toen voor een tattoo gekozen, die kan nooit kwijt raken.

Melissa wat is Ken toch een knap dier! Ik ben benieuwd naar nu-foto's :):)

Dank je paljaslaura ik hoop het ook!

Sanne wat oliebol dat je nu zonder inkomen zit, hopelijk wordt het snel beter. Frustrerend..

Bedankt voor de vakantietips, ik wacht nog braaf af met een heel klein beetje hoop dat de wereld er in augustus iets beter voor staat, maar anders wordt het volgend jaar.

Mochten jullie het leuk vinden om te weten, met Flo gaat het ook heel goed. Hij wordt nu gereden door mijn vaste stalmeisje en er zijn geluiden dat ze hem in de toekomst graag wil gaan starten zelfs. Ik ben blij dat het zo goed klikt tussen hun twee, daar kan ik ook van genieten.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:44

Foto's zien er goed uit Muronia!
Ik heb van de week voor een stalgenootje d'r proef gefilmt, vond het wel leuk! *D

Hier lekker gedoucht na het longeren, met dank aan m'n vriend. Nova vind alles prima want er was ook gras _O-

Afbeelding

En als m'n vriend mee is mag hij ook even foto's maken natuurlijk

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:02

Wat gezellig samen met je vriend :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:29

Ah leuk Sanne! Fijn ook dat ze afspoelen leuk vindt. Veroon heeft er een hekel aan, altijd al gehad. Ook aan regen haha. Als veulen bokte ze in de rondte als ze nat geworden was in de regen en ze houdt er nog steeds niet van.

Na de les van eergisteren vandaag even rustig wat gewerkt en zowel haar als mijn spieren een beetje los gemaakt. Gloeiende, wat had ik een spierpijn ervan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:02

Haha oh eigenwijze dame dus! Nee Nova vind het wel fijn inderdaad!

Haha herkenbaar die spierpijn :')
Ze loopt toch fijn hoor!

Hier schriktraining gehad _O-
Ik ben jarig (25 :x ) en Nova mocht de balonnen om haha

Afbeelding
Ze was eerst wat sceptisch, maar uiteindelijk heel braaf haha

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:09

Oh jee spierpijn, sterkte :')
Lieve Nova en gefeliciteerd!!

Hier Kenzo verkocht (als hij klinisch goedgekeurd word). Ga dat vrolijke manneke missen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:57

Miesje groot gelijk, en dan zie je inderdaad wel hoe het loopt!

Nouklime altijd afwachten hoe het dan wordt als het ligt he. Ben benieuwd naar het resultaat straks!
Jullie gaan lekker in de training! Ik heb ook weer zin om op wedstrijd te gaan :P Maar we moeten nog wel even geduld hebben
Ben benieuwd naar je ervaring met een bitfitter! Ik heb dat zelf nog nooit gedaan, hebben thuis aardig wat soorten en maten liggen en af en toe wissel ik daar eens wat van maar als ze ergens fijn op loopt wissel is zo weinig mogelijk

Mooie laarzen miesje! Chique met die 2 kleuren bruin

Sanne super dat jullie fijn gelest hebben! Heel fijn dat ze na het schrikken ook snel weer relaxt was. Hopen dat jullie deze lijn kunnen voortzetten!

Muronia mooi een wp erbij, top!
Super dat je les weer fijn ging, kun je weer fijn mee verder werken!
Hopen dat je beide merries drachtig zijn!
Gaaf een nieuwe keuken!
Vond het zo moeilijk om dat uit te zoeken, maar heel blij met hoe het is geworden
Superleuk dat Flo en de bijrijder het goed doen samen, kan me voorstellen dat je daar ook enorm van kunt genieten! En hoe gaat het met penotti?

Sanne heerlijk onder de sproeier. En gras is natuurlijk veel belangrijker haha.

Ken is dol op water, als ze in de grote wei lopen hebben ze een bak met water staan,voor ze gaat drinken moet eerst de neus tot op de bodem erin, bellen blazen en je neus door het water schudden en dan kan er gedronken worden :+ rollen in het water, ook heel fijn haha.

Muronia beeld ziet er fijn uit!

Mirjam dubbel vn Kenzo, maar wel leuk dat je een nieuw plekje voor m hebt gevonden! Blijft hij een beetje in de buurt?

Ken heeft afgelopen zaterdag de jaarlijkse fysiocheck gehad. Kwam niet zo heel veel geks uit, linksachter zat ze iets vast en dat is ook het punt wat ze in het wijken moelijk vind om mee te nemen voor het linkerbeen. Ben benieuwd of we daar echt verschil in gaan merken.
Afgelopen 2 dagen gelongeerd, morgen vrij en dan woensdag er weer op :)

Een paar fotos van vorige week:(kwaliteit is wel echt mobiel :+ )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:06

Mooie Ken.

Kenzo gaat 1.5 uur reizen morgen. :)

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:18

Wat fijn dat hij verkocht is Mirjam! Ik denk dat je een onwijs fijn product aflevert als ik het even zakelijk bekijk :)!

Leuk rij foto's Melissa! Jammer dat ze zo klein zijn! Ga jij online proeven rijden?

@Muronia hoe vond jij het online wedstrijd rijden?

Nog gefeliciteerd Sanne! Mooie leeftijd 25!!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:06

Gefeliciteerd met de verkoop Mirjam!

De foto's zien er fijn uit Melissa! Krachtpatser zo!

Dankjewel Nouk! Ik moest eerst wel even slikken voor die 25 :')

MAAR!

Afbeelding

Vandaag helemaal zelf opgestapt! En wat gereden!

Rustig aan gedaan, opstappen ging supergoed, rijden voelde ze nog wel iets spanning soms, maar ik ben blij, we gaan weer vooruit! *D

Daarna ging ze wel onder het draadje door in de wei, ze kregen gras, maar ze wilde meer gras _O-

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:54

Murionia, heerlijk weer dan he als je les hebt! Vind ik altijd heel fijn *\o/*
Leuk dat Flo nu ook lekker gereden wordt.
Een nieuwe keuken uitzoeken vond ik heel leuk, ben er ook ontzettend blij mee haha. Al kost t een fortuin :D
Jaa Jackie bevalt hee erg goed, ze heeft me echt weer over mijn angst heen geholpen. Kan nu eindelijk weer genieten met haar!

Sanne, leuk dat je vriend ook mee gaat zeg! <3
Gefeliciteerd nog! Wat super dat je er zelf opgestapt bent, gaat de goede kant op *\o/*

Mirjam, oei dat lijkt me zo dubbel, zag op facebook dat hij inmiddels al weg is. |(

Melissa, Fijn dat er verder niet veel was bij de fysio, en ben heel benieuwd of je het verschil ook gaat merken. Hier merkte ik wel heel veel verschil na fysio behandeling.

Wij gaan zondag meedoen aan een lente puzzelrit. Mijn bijrijder gaat met Maury, en ik zelf met jackie mee. Heel benieuwd hoe ze dit gaat doen!
Hebben er in elk geval heel veel zin in.
Volgende week zaterdag een cavaletti clinic.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:42

Nouklime nee ik ga geen online proeven rijden. Sta daar niet helemaal achter. Ik wil juist graag de beleving van de wedstrijden en kijken hoe je presteert tegenover andere deelnemers. En zit niet om de winstpunten verlegen, ik mag als ik wil doorstarten tot de M1. Maar heb geen haast, dus hopelijk vanaf september ons L1 debuut

Sanne super fijn dat je weer zelfstandig kon opstappen en wegrijden! Het is jullie gegund!

Miesje hoe was de puzzeltocht?

Ken vanaf woensdag weer het onder het zadel opgepakt, kon merken dat ze even wat moest zoeken naar balans maar liep verder wel heel fijn. Gisteren was ze zo mega heet, had mn handen goed vol :+ Ze wordt er wel stoer van maar de controle was ver te zoeken. Komende week de zijgangen weer meepakken, ben benieuwd of dat verschil gaat geven na de fysio.

Vandaag zo gelachen om dr, we gingen een rondje naar buiten en komen dan altijd langs een zorgboerderij waar een koe buitenstaat. Gewoon aan een lange teugel stappen en stapt ze zo uit haar zelf op de koe af. Gaat er voor staan, hals erop en kijken/snuffelen. Even laten kijken wilde ik wegstappen, na 4 passen stapt ze zo een volte naar rechts weer terug naar de koe }:0 :+ Nieuwe vriendjes }:0

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:14

Miesje; ja lief van m'n vriend he! STIEKEM vind hij het best leuk haha.
"Ze is wel vies vandaag" zegt ie dan. "Je mag d'r wel douchen"
"MAG DAT?? :wow: "

Ja hoor schat _O-

Hoe was de puzzelrit? *D

Melissa, wat een leuke foto _O-
Superschattig hahaha

Ik film voor een stalgenootje d'r proeven. 2 gedaan nu! Zij scoort ongeveer hetzelfde als op "echte" wedstrijden voor corona. Zij mag niet versneld promoveren dus zo maak je nog eem beetje gebruik van je startkaart!
En heel eerlijk, het voelde net alsof ik was groomen op een echte wedstrijd *D

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:00

Haha nou Sanne wacht maar tot je de 20 aantikt :P!

@Melissa ik snap je! Vind het zonde van mijn startkaart maar ga ook geen online proeven rijden. train thuis lekker door. afgezien van dat heb ik zoveel gegeten de afgelopen weken dat ik mijn wedstrijd jasje niet meer pas haha! oeps...

Gisteren heerlijk gereden! paarden staan sinds vannacht dag&nacht op het land. Jack heeft een graasmasker gekregen omdat mijn andere paard er 1 op moet ivm te dik worden en tegen bevangen aanlopen maar Jack trok die de heletijd af dus eindstand Jack heeft ook een masker op nu.... Kon geen kwaad want meneer is erg dik geworden de afgelopen dagen. Hoop ze in augustus beiden weer zonder te kunnen zetten als het gras wat minder vet is.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:57

melissa, haha grappig he hoe ze op zo'n nep koe unnen reageren.

sanne, hhaaha echt super leuk van je vriend. wij hebben ze aan huis staat en is het voor hem niet zo bijzonder meer :') Hij mag elke dag helpen met voeren en mesten haha.
Puzzelrit was erg geslaagd! We hebben zelfs gewonnen *\o/*

nouklime, ohjee nu beide met masker |o

Hier een heel leuk weekend gehad zaterdag heerlijke buitenrit gemaakt met mn 2 paardjes en verzorgster van maury.
Zondag puzzelrit gereden echt ontzettend gezellig en leuk.
Maar helaas zal het hier ook nooit echt normaal gaan.. |o Weekend afgesloten met een pink die andersom stond. Kon hem zelf weer terugzetten maar na tijdje begon die toch wel ontzettend zeer te doen. :n Manlief was een beetje boos dat ik niet naar de dokterspost ben gegaan. Uiteindelijk savonds toch nog heen gegaan, pijn was niet echt leuk meer...
Blijkt nou dat ik mijn pink uit de kom heb gehad, dat me banden opgerekt en beschadigd zijn, en daarbij een breuk met een los stukje bot :oo Nu pink en ringvinger incl pols in het gips ;(

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:55

Haha 30 neem ik aan Nouk, daar kijk ik ook nog niet naar uit _O-

Ja m'n vriend past ook weleens op als ik op vakantie ben oid. Dus uitmesten enzo kan hij ook tegenwoordig :))

Oh oliebol Miesje wat zuur... beterschap! Dat klinkt echt niet fijn...

Haha lekker hoor zoveel het land op Nouk! Hier zijn we aan het opbouwen, ze krijgen 's ochtend nog hooi op de wei, maar meestal eten ze dat maar half op :+
Als ze 's nachts op stal staat krijgt ze ook hooi, maar daarvan smeert ze nu de helft door de stal heen _O-
Gras is lekkerder :Y)
Maargoed ze mag wel wat kilo's erbij dus lekker blijven eten!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:31

Hahaha ja oliebol bedoel 30 inderdaad! Ja heerlijk dat gras! merkte ook dat mijn hooinetten voor de helft leeg waren toen ze overdag gras aten en in de nacht op stal stonden. kilo's zullen er wel aan vliegen met dat gras zo!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:54

Nouklime ook niet verkeerd om inderdaad gewoon lekker door te trainen, en dan straks weer lekker knallen op wedstrijden! Haha oeps van je wedstrijdjasje :+
Ohoh Jack voor straf ook graasmasker op

Sanne super leuk dat je vriend zo enthousiast is bij de paarden!

Miesje wat ontzettend balen van je pink zeg.. Hopen dat de pijn gauw minder is! :(:)
Hoelang moet je in het gips?
Super dat de puzzelrit zo leuk was, en ook nog gewonnen, super leuk!

Hier hebben ze ook weer lekker wat gras. De wei achter het huis is opnieuw gezaaid, daar lopen ze door de weeks op een vrij klein stukje. Daar krijgen ze nog wel hooi bij. In het weekend lopen ze vaak aan de overkant van de straat, en daar hebben ze wel weer lekker gras. Moet zeggen dat ik het bij Ken ook kan zien, die begint ook weer wat voller te worden :D

Vanavond sinds lange tijd weer naar de clubles.
En morgen mogen we weer lekker lessen bij mn instructrice na ruim 2 maand :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:16

Sorry probeer mee te lezen.
Maar erg druk. Insemineren merries maar ook emigratie naar Zweden...
Dus het is erg hectisch hier :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:30

Lekker weer lessen Melissa! Ben blij dat, dat bij ons op stal nog kon...

Oh Mirjam! Ga je zelf naar Zweden? Spannend!!

Hier is vandaag de cranio voor de 2e keer geweest. Was wel weer heel mooi om te zien. Ze vond d'r schoudergebied strak en zag daar wel wat spanning. Achterhand ging ze ook mee bezig (had ik ook naar gevraagd, dat idee kreeg ik namelijk zelf ook) en daar reageerde ze eerst ook wel heel heftig. Dus daar zat wel "iets".

Ze kon wel de spanning weer sneller loslaten dan de vorige keer, de reacties waren wel weer heel mooi om te zien. Dus nu gewoon weer even lekker een paar dagen rustig aan doen.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:38

mirjam, ik zag al zoiets op facebook voobij komen, ga jij zelf verhuizen? lijkt me wel een hele stap zover weg zeg :oo

melissa, Dat weet ik nog niet. Maandag moet ik weer voor controle komen, hoop dan iets meer te horen.

Sanne, fijn dat ze weer behandeld is. Doet ze vaak wel goed :)

Hier het rijden vandaag even overgegeven aan een vriendin van me. Die pakt haar nu eventjes voor me op zolang ik niet rijden kan.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:58

Ik en mijn ouders gaan maar zweden ja. :)