[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 23:39

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 07:09

Jeuk kan onwijs zeer doen. Maakt niet uit waar het vandaan komt. Die kale schuurplekken prikken als een malle. En als je pijn verwacht, reageer je. Maakt niet uit wie dat dan doet.

Mijn paard is super eerlijk en betrouwbaar, maar als ik aan zijn mok ga pulken trekt hij ook omhoog om evt uit te slaan. Een correctie met stem is voldoende, maar het doet gewoon pijn, praten met woorden kun en ze niet, dus dit is hun uitweg.
Ik ben het met pien en Erwin eens, maak het niet te groot. Het is niet leuk, maar wel instinct. Ze heeft niks gedaan, ze was te corrigeren, je hebt kunnen smeren.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:10

pien_2010 schreef:
Mo, wij hebben geen camera en ik geniet van je filmpjes. Dus inderdaad hebben we een paar keer echt goed gezien.

Tja Callas. Mijn advies, maak het niet te zwaar. Ons Polleke heeft ook wel eens haar beentje opgeheven en 2x een streng uhuh was genoeg. Ook Callas is natuurlijk gewoon een diertje. Je hebt gecorrigeerd et voilà, dat was het en ze heeft het begrepen.

Ik ben het ook eens met Pien, en zou het zelfs durven zien als een 'goed' teken. Zij voelt blijkbaar voldoende vrijheid om te uiten hoe ze zich voelt maar legt zich er ook bij neer als het even moet :j
Ik vind het juist mooi als een paard dat kan communiceren (hoewel echt uithalen natuurlijk nooit mag). En vervelend zeg van de jeuk, kan zo naar zijn voor ze :(:)

Ik vind ook je herhalings filmpjes super leuk om te kijken (moet alleen de laatste nog zien maar ben nu onderweg naar school :+ ), dat zet een beetje in perspectief hoeveel jullie al hebben meegemaakt daar :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 08:26

EmptyWords schreef:
Jeuk kan onwijs zeer doen. Maakt niet uit waar het vandaan komt. Die kale schuurplekken prikken als een malle. En als je pijn verwacht, reageer je. Maakt niet uit wie dat dan doet.

Mijn paard is super eerlijk en betrouwbaar, maar als ik aan zijn mok ga pulken trekt hij ook omhoog om evt uit te slaan. Een correctie met stem is voldoende, maar het doet gewoon pijn, praten met woorden kun en ze niet, dus dit is hun uitweg.
Ik ben het met pien en Erwin eens, maak het niet te groot. Het is niet leuk, maar wel instinct. Ze heeft niks gedaan, ze was te corrigeren, je hebt kunnen smeren.

Cera ik wilde je quoten maar het lukte niet, maar het klopt wat jij en emptywords zeggen en pien en erwin, tegen domme Mo... {:)-:(

Na een nachtje slapen, schoot me ineens het laatste shot van het filmpje van gisteren in het nieuwe stuk weiland te binnen. Aan het allerlaatste seconde einde slaat ze ook met haar linkerbeen naar achter. Dat is ook naar dé bil. Het trok misschien na haar rare uitspattingen en schrijnde mogelijk.

Dus idd was het slaan niet naar mij gericht maar instinct naar de au en toen ik corrigeerde met stem dacht ze pas, o ja, vrouwtje staat daar ook nog.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 12:19

Inmiddels de volgende bonus vid klaar... we naderen de datum dat we hier een jaar zijn. Na deze video, in drie trimesters de hoogte- en dieptepunten van een jaar MaquÉden, maar eerst deze nog...

https://youtu.be/07U3J6ezGUg

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:53

Eindelijk de laatste twee filmpjes kunnen zien. Traag internet en daardoor niets kunnen openen.

Heel leuk Monique de filmpjes. Vooral het filmpje met de wilde dieren. Hoe prachtig is het dat we dit nog in het wild kunnen zien en hoe triest is het dat veel vlinders en andere insecten niet meer in bepaalde landen voorkomen, die ik hier in Frankrijk gelukkig nog wel zie.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-21 14:34

Hi iedereen,

Tamara fijn dat je kon kijken, ik hoop dat je verbinding nu weer goed is want,

hier zoals beloofd een samenvatting van ons eerste trimester in MaquÉden van sept 2020-dec 2020. Met hoogte- en dieptepunten. Verbouwingen zitten hier niet in, dat komt apart. De paardjes en gekke Callas zitten er wel in. Morgen het tweede trimester.

https://youtu.be/zuT9RZTYY5Q

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:56

Moet bekennen dat ik dus gewoon wacht op een heerlijk rustig moment, zonder kids om me heen om jouw filmpjes te kijken. Dus nu ook nog even wachten. Maar wilde je wel laten weten dat ik van elk filmpje weer geniet.
Callas d'r nieuwe gebied is wel echt geweldig hoor! Mijn paard had de tijd niet genomen om zo te genieten van die ruimte... Eten was prio 1!

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:21

Bedankt voor het filmpje Monique, met een lach en een traan gekeken.
De schoorsteen brand bij jullie was voor ons reden om toen wij in ons huis kwamen in december het huis te verwarmen met de elektrische kacheltjes

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:25

Jij hebt niet toevallig een volgtopic, Fardoe? <<)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:43

Wauw, dat overzichtsfilmpje van het trimester is wel echt heel gaaf! En wat fardoe al zegt, gekeken met een lach en een traan. Dat lekkere snoetje van Shadow, zo raar dat die er vorig jaar nog gewoon bij was!
En wat hebben jullie toch bizar veel al gedaan in dat eerste trimester. Laat staan nu na een heel jaar! Echt wel een prestatie om trots op te zijn.
En hoe tof dat wij dat van een afstandje zo mee kunnen maken!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 07:07

Daar sluit ik me helemaal bij aan, JudithO :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 08:18

Wat lief jullie reacties. Het overlijden van Shadow is nog steeds erg K. We denken aan hem terug echt met lach en traan zoals je zegt. En dat zal zo blijven. Als ik zie hoe gezond hij uit de trailer kwam en vijf weken later ziek werd en weer een week later er niet meer was, dat is niet te bevatten.

Als ik het eerste trimester terugkijk dan was het in grote lijnen heftig veel downs eigenlijk wel. De verhuizing leverde veel materiele schade op, ook financieel omdat we de grote gehuurde vrachtw op meerdere punten beschadigden. Dan Shadow was zó erg, de brand, Erwin een maand uit de running, Callas die kreupel heeft gestaan, al die kapotte leveringen en verkeerde leveringen (stalboxen) en leveringen die nooit zijn aangekomen en waar we ook ons geld niet voor teruggekregen hebben ook niet via de deurwaarder die we erop gezet hebben (1e keuken bijv), financieel is er als je alles optelt aan schades, ziektes van mens en dier bijna een half jaarsalaris van ons doorheen gegaan, toch is het all-over gevoel over die maanden "een positief avontuur".

Ik heb het 2e trim bijna klaar voor vandaag en daar zie ik alles beter worden. Ik kan dat ook geen ups en downs meer noemen want gelukkig vind ik geen downs meer terug. We hebben ook in ieder geval vanaf begin dit jaar een heel positief gevoel allebei, maar zelden dat dat anders is. Ik ga het filmpje afmaken. Tot later vandaag.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:53

Oh jeetje. Echt zoveel waar jullie je geld niet voor terug hebben gehad? Dat is echt wel diep triest zeg... Maak maar mooi anti-reclame zodat nooit meer iemand daar iets gaat bestellen.

Fijn dat voor je gevoel het na het eerste trimester beter is gegaan.
Ik ben erg benieuwd naar het filmpje van het tweede trimester.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:58

Ik kom af en toe nog eens in dit topic piepen, Mo. Maar wegens zelf nogal wat tumulte maanden gehad te hebben, heb ik niet echt kunnen volgen. De overzichtsfilmpjes zijn daarvoor echt top. Kan ik toch nog mooi alles meevolgen. Echt tof gedaan !

Het wildlife filmpje is ook zo mooi. Heb ik echt van genoten. Hoeveel camera's hebben jullie staan en welke gebruiken jullie? Zal vast al eens eerder gevraagd zijn.. Maar mijn ouders wouden ook zoiets sinds we een nest bosuilen hadden in onze schuur dit jaar. Die van jou geven super mooie beelden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 10:22

Hi Kaatastrof, wat rot dat je zelf door een heftige tijd bent gegaan, ik hoop dat het beter aan het worden is. Fijn dat je kunt genieten van de filmpjes. Als je op het youtube kanaal wat bladert zie je ook een filmpje met allemaal mooie luchten en uitzichten, als je zen wilt worden kan ik je die van harte aanbevelen.

De wild camera is van Coolife het type zou ik op moeten zoeken. En we hebben er maar 1 maar we hangen hem wekelijks ergens anders neer. Voor de variatie.

@JudithO, het ene bedrijf waar we ons geld niet meer van teruggekregen hebben was Chloe-design. Die is failliet. Vandaar dat het geld nooit meer terugkomt. We hebben wel een beslag laten leggen, maar ja dat doen 1000-en mensen.
Het andere bedrijf is Maison-du-monde. Erg gaaf spul wat ze verkopen (keuken) maar als het fout gaat, komt het niet meer goed. Ik krijg nog 500 euro van ze, ben al 9 maanden bezig. Ik geef het maar op. We hebben nog twee kapotte kastjes van hen hier staan die ze ook niet opgehaald hebben. Die houden we dan maar als onderpand. Misschien kunnen we ze ooit nog repareren en dan op een logeerkamer zetten of zo.

Afijn, hier is het tweede trimester. Morgen het laatste trimester en dan op de 7e als we hier een jaar wonen, alle voor en na foto's! Dat wordt pas echt leuk!

https://youtu.be/g2HnkITN5NY

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:02

Ah faillissement is inderdaad lastig.
Wel irritant dat dat keukenbedrijf zo moeilijk doet over die 500,- zeg...

Leuk overzichtsfilmpje weer!
Heb je nou zelf met het maken van deze overzichten nu ook echt het wauw-gevoel? Dat je ziet dat je toch veel meer hebt gedaan/opgeruimd dan gedacht?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 12:00

Hi Judith, en het is een heeeeeel groot bedrijf, alleen géén keukenbedrijf. En daar zit hem de krik. Zij verkopen leuke meubeltjes en decoratie en hebben een meubel verkocht als keuken. Het zijn ontzettend leuke meubels, maar echt totaal niet bedoeld voor keuken. Op hun site wordt het verkocht als keuken, maar toen we het kregen vonden we stickers op de achterkant waarin staat dat het alleen voor persoonlijke hygiëne is bedoeld. Dus bijv in de badkamer waar je maar 1 of 2 keer per dag het gebruikt en niet voor heavy duty zoals een keuken. Dat blijkt nu ook. Er zijn stukken aan de onderkant bijv niet gelakt. Maar toen we alle nadelen ontdekten stond het al geïnstalleerd en we hadden al 6 weken voor jan met de banketstaaf ;-) op die andere keuken zitten wachten, dus we hebben zelf overal maar een mouw aan gepast, maar we hebben, hou je vast, meer dan 25 gebreken aan deze keuken. Ook dingen die gewoon kapot waren niet door het transport, maar bijv de wasbak is vóór het bakken aan de onderkant beschadigd, dat kun je zien, waardoor het putje niet aansloot op de afvoer. Gaat nooit lukken. Dus wij passen overal wel weer een mouw aan, maar het klopt gewoon niet. Wij hebben div voorstellen gedaan, maar ze reageren gewoon niet meer. Een vergoeding van 10% voor alle ellende, (neem daar ook bij dat we máánden hebben gewacht en telkens van hun kapotte leveringen kregen) leek ons niet verkeerd. Afijn, het is maar materiaal.

En om je andere vraag te beantwoorden, we blijven ons hier dagelijks positief verbazen. We zijn zo blij hier! Bizar, ik dacht niet dat ik unhappy was ervoor, maar je kunt kennelijk toch nog blijer zijn. En ja, eigenlijk zeggen we dagelijks wel, hoe bizar het is dat alleen opruimen alles zoveel mooier maakt. Laatst was er hier een man, die ook een beetje makelaar is, en die schatte het huis nu al 2x zoveel waard als dat we het kochten. Is mooi meegenomen dat te weten, maar verkopen doen we niet meer. Hier blijven we, als het even kan forever...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 12:37

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:50

Heb het laatste filmpje nog niet kunnen openen door het trage internet Monique. Ik blijf het proberen.

Balance ik heb geen volgtopic. Ik heb wel sinds kort Facebook, waar ik verslag doe van mijn paarden en de track die ik aan het maken ben. Op instagram staan wel foto’s van het huis en de omgeving. Dat heb ik vooral gedaan voor mijn familie en vrienden zodat ze op de hoogte blijven van wat we allemaal doen.
Alles is openbaar dus voor iedereen te bekijken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 14:56

fardoe schreef:
Heb het laatste filmpje nog niet kunnen openen door het trage internet Monique. Ik blijf het proberen.

Balance ik heb geen volgtopic. Ik heb wel sinds kort Facebook, waar ik verslag doe van mijn paarden en de track die ik aan het maken ben. Op instagram staan wel foto’s van het huis en de omgeving. Dat heb ik vooral gedaan voor mijn familie en vrienden zodat ze op de hoogte blijven van wat we allemaal doen.
Alles is openbaar dus voor iedereen te bekijken.

En je facebook is erg leuk om te volgen vind ik, maar misschien kun je hier voor degenen die het niet volgen de link naar je fb neerzetten?

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 16:37

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 16:54

Zoooo, ik ben weer bij met de filmpjes. Het ging een beetje te snel voor mij. Heel leuk gedaan Mo en er iscal heel veel gedaan.
Ik ben benieuwd of jullie het aankunnen on te blijven als al het klussen klaar is. Ik moet dat nog zien gebeuren.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 17:18

pien_2010 schreef:
Zoooo, ik ben weer bij met de filmpjes. Het ging een beetje te snel voor mij. Heel leuk gedaan Mo en er iscal heel veel gedaan.
Ik ben benieuwd of jullie het aankunnen on te blijven als al het klussen klaar is. Ik moet dat nog zien gebeuren.

Nog even doorbijten Pien, ;) er komen nog 2 filmpjes van het afgelopen jaar aan, dan stop ik ff met filmpjes maken. Althans dan ga ik weer terug naar 1x pw.

Er is nog zo ontzettend veel te doen, we gaan niet weg. En als we alles klaar hebben wat we willen, dan zijn we zeker 5 of 6 jaar verder. Waarschijnlijk wel 10 jaar verder. Dan zijn we echt de officiële pensioenleeftijd en ik denk dat we dan echt heerlijk pensioen gaan houden. We proberen het nu al te doen.

Het eerste trimester was van brandjes blussen (letterlijk) rennend naar de volgende prioriteiten. Het tweede trimester was voornamelijk opruimen. Het derde trimester van lente naar zomer merk ik al dat we het een stuk rustiger aandoen en meer genieten. Erwin zit vaak in zijn muziekkamer en ik ben vaker bij mijn paardjes en heb div andere hobby's weer opgepakt. De hoofdmoot is nu in het huis leven, en niet meer geleefd worden door het huis van dingen die moeten...

We zijn verder op zich niet zo verhuizerig of zo. Het vorige huis konden we niet aarden en zijn we na 6 jaar weggegaan, maar dat is de uitzondering op de regel. Het eerste huis in Frankrijk hebben we 15 jaar gewoond en zijn we alleen weggegaan omdat de buurman erg naar begon te doen en daarbij men de bossen om ons heen wegkapte. Als die twee dingen niet gebeurd waren, waren we daar niet weggegaan. Het huis in NL hebben we tien jaar in gewoond voor we gingen emigreren.

Dus nee, ik zie ons hier niet weggaan, tenzij er iets gebeurt wat niet voorzien is.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 18:34

Jaaa ik heb het filmpje kunnen zien. Ik denk dat ik toch een filmpje gemist heb, want de ingegraven baden was nieuw voor mij.
Weer hartelijk gelachen om de Laurel en Hardy scène bij het hout hakselen. Leuk.
Aan wat ik zie op de filmpjes denk ik dat dit huis, deze plek, jullie past als een jas.