Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:04

Onze bak kon wel wat water gebruiken dus ik zeur niet :+ hier is het nochtans droog vanavond!

Fijn dat je er weer even op hebt gezeten nouklime! Hoe gaat het nu verder? Hoe komt het eigenlijk dat jullie terug vanaf 0 zijn begonnen als ik vragen mag?

Moet je kunnen 3 keer Mirjam haha

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:18

nouklime schreef:
Die had ik ook gevonden! Alleen ze woont wel een soort van aan de andere kant van Nederland..

Ik zit in Amsterdam en die is gewoon langsgekomen haha. Waren met een paar mensen.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:06

Haha @K_M dat is Sanne die vanaf 0 is begonnen! Er zomaar weer invallen is lastig zoveel verhalen door elkaar!

@paljaslaura ik herken idd waar je staat! Heb helaas niemand bij ons op stal die er interesse in heeft... Want iedereen rijdt bitloos bij mij

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:07

Haha oké ik ben duidelijk niet meer up to date :+ sorry!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:11

Haha k_m kan gebeuren hoor :))

Ik ben inderdaad vanaf 0 weer begonnen. Na aankoop heb ik in een soort cirkels gewerkt: het ging een tijdje goed, dan begon ze spanning op te bouwen, tot het zo erg werd dat ze alleen maar kon vluchten en rennen, en dan ging het een tijdje weer goed. En ik wil uit dat cirkeltje, dus echt helemaal de stress bij de kern aanpakken & met grondwerk weer terug naar 0.

We waren voor de corona goed bezig, maar toen konden we een paar weken niet lessen dus even een paar stappen terug :+
Maar nu is o.a. de cranio sacraal therapeut geweest, weer wat les gehad, dus we gaan weer de goede kant op!

Ik hoop van de zomer gewoon lekker het bos in te kunnen... :+:

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:29

Wat fijn! Slim hoor, als dat rennen straks altijd haar uitvlucht zou worden.. veel te gevaarlijk. Welke Cranio heb je? Ik was eerst beetje sceptisch, maar het enige wat bij Callista wel werkte was cranio. Maar je moet je er niet te veel vragen bij stellen haha!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:32

Ik was ook wat sceptisch over cranio sacraal :')
Maar m'n juf heeft bij haar paarden ook wel echte veranderingen laten zien. En stalgenootje had een headshaker die nu weer "oke" is (en die kon de wei niet meer op, in z'n slechte periode). Dus toch het proberen waard.

Ze heet Frieda Klomp, ze werkt zowel met het paard als met de ruiter.

Ze is nu 1x geweest en merk wel echt heel veel verschil, tijdens de behandeling zelf maar ook nu nog!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:22

Het duurde even wsnt Kyara besloot op wereldreis te gaan, of tewel 1e hangertje is nog steeds spoorloos verdwenen. Maar het uiteindelijke hangertje gaat nu op de post. Kan niet wachten. <3
Afbeelding
Afbeelding

Ik geloof ik 1x cranio laten doen, of toch niet. Weet het niet meer :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:50

Wat mooi Mirjam <3 :+:

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:33

Muronia wat een fijne beelden! Ik ben benieuwd hoe je het online proeven rijden gaat vinden!

Sanne ik heb even de eilanden opgezocht, dat ziet er inderdaad vet uit!
Vorig jaar op Kos geweest en vond dat ook een erg mooi en gemoedelijk eiland
Ik zou nu eigenlijk in Milaan zitten (en de afgelopen dagen in Duitsland, Zwitersland en een ander deel Italie,)ontzettend balen |( dat maar even tegoed houden tot volgend jaar voorjaar :+

Ze ziet er goed uit! Lastig he als ze moelijk dik zijn te krijgen.
ken is ook eerder te dun als te dik, ze krijgt nu wat merriebrok erbij ipv deel basisbrok en lucerne. Maar de lucerne is ze nog wel een keer op uitgekeken.
Ik dacht het ultieme voer haar gevonden te hebben, pavo fibrebeet maar helaas wil ze dat niet eten
Ik hoop ook dat ze door het gras ook weer wat voller wordt. Ze is ook zeker niet veel te dun maar zou best wat meer vetjes mogen hebben

KM wat ontzettend triest dat je haar hebt moeten laten gaan.. Gelukkig heb je een nieuwe opvolger gevonden! Wat voor een is het?
Wat lief dat je vraagt naar Ken. Ze doet het heel fijn op moment :) Afgelopen januari hebben we de regiokampioenschappen gereden in de B en daarna een wedstrijdpauze ingelast, begin april zou ik L1 starten maar dat is nu even uitgesteld.
Hele recente foto's heb ik niet, de indoorfoto is van de kampioenschappen in januari, de outdoor van september met een jonge paarden rubriek. Wordt tijd dat ik eens weer foto's laten maken.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouklime Andalusie is zo ontzettend mooi! Ik ben daar 3 jaar geleden 2 weken geweest ook vanaf Malaga rond getrokken. Ik vond dat qua natuur, cultuur echt de mooiste vakantie tot nu toe

Ik heb geen ervaring met bitfitters, heb thuis een voorraad hangen en kijk gewoon waar ze het fijnst op loopt. De enige die ik ken is L.otte Kl.umper van Bitfit service uit Almelo. Daar heb ik mijn hoofdstel van

KM wat een leuk paard! Dat je er maar heel veel plezier mee mag hebben!

Sanne fijn dat je weer lekker hebt gereden!

Hier niet natgeregend de afgelopen dagen. Ken had even 3 dagen vrij :')
Ik was/ben wel heel blij met de regen, we hebben zoveel gesproeid de laatste tijd, dit is een stuk makkelijker. En mn ouders hebben stuk grond bijgekocht wat opnieuw ingezaaid is dus dat kan ook wel regen gebruiken.
Hebben de paarden straks nog meer grasjes

Mirjam wat een prachtige hanger <3

Ken vandaag meegehad op buitenrit, die had er wel zin in :D Morgen maar even weer serieus oefenen in de bak :)

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:06

Mooie foto's zeg Melissa!

Jack eet zijn fibrebeet ook niet meer nu hij dag&nacht buiten staat.... toen hij in de nacht binnen stond at hij het wel maar had hij de hele nacht. Ik heb nu Nutrimash en dat vind hij heerlijk ik mix het nu met fibrebeet. Misschien kan je een proefzakje ergens scoren? Ruikt heel fijn en is ook voor paarden die wat aan mogen komen.

Vind het jammer dat mijn vakantie niet door gaat want wilde dit al jaren en dan hoor ik nu van jou dat het je mooiste vakantie ever was haha! Volgend jaar herkansing! Ga nu mijn terras opknappen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:11

Oh hier wordt juist een moord gedaan voor de Fibrebeet, ze laat zelfs wortels links liggen, eerst de Fibrebeet _O-

Maargoed het is sowieso een makkelijke eter.

Ik had ook zoveel ideeen voor vakanties... maar helaas. Ik werk normaal ook in de horeca dus ik heb ook even geen inkomen, dus vakantie zit er sowieso niet in nu...
Andalusie staat ook zeker op mijn lijstje!

Die foto's zijn zo tof Melissa :+:

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:41

Nouklime balen dat Jack de fibrebeet ook niet wil eten. Als ik op internet lees zie je overal bericht dat het juist voer is dat paarden graag eten. Ik denk dat Ken wel 2 happen opgegeten heeft. Vorige week nog een keer geprobeerd en het lag nog onderin de voerbak, de brokjes waren er wel tussenuit :+
Ik ga eens kijken naar dat andere voer, altijd goed om wat te proberen.

Ik zou van het zomer nog naar Tenerife gaan, ik verwacht dat dat ook niet door kan gaan.
Volgend jaar nieuwe kansen. Ik wil in mn huis graag nog plissegordijnen voor het raam. Zit nu nog een lelijke raamsticker van de vorige bewoners, denk dat mn vakantiegeld aan besteed gaat worden :P

Sanne balen dat je geen inkomen hebt.. Maar je werkgever kan dan wel voor een groot deel van het loon een vergoeding aanvragen? Mn zusje werkt ook in de horeca en die krijgt nu iets van 80 of 90% doorbetaald geloof ik.

Kennie deed het zo fijn gisteren <3 Heerlijk kunnen rijden in het zonnetje :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:15

Klopt Melissa, alleen is m'n oude werkgever in januari gestopt (bedrijf verkocht) en was ik dus nog zoekende naar nieuw werk :+

Maargoed, ik kom de tijd nog wel evwn door hoor!

Hier gaat het ook goed, ze is relaxt en we oefenen flink door. Donderdag weer les dus verwacht er dan weer op te gaan *D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:16

Oh dat is balen!
Super dat ze fijn relaxt is!

Ken had vandaag stress, heel veel stress :(:)
Was haar aan het longeren, en het eerste stuk ging echt heel fijn, totdat mn vader in de berm ging grasmaaien, daar lag wat takkenrommel waardoor het flink lawaai maakte, ze piepte er een aantal keer flink tussenuit, maar stond ook echt te trillen op dr benen. Uiteindelijk (toen mn vader klaar was ) wel ontspannen kunnen eindigen. Jammer dat ze zo in de stress schoot maar wel weer een mooi leermoment.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:07

Ik kom ook even een keertje weer om het hoekje kijken. Druk druk met vanalles en nog wat hihi.
Keuken zit er eindelijk in, zo blij mee.
Afbeelding

Afbeelding

Mirjam echt geweldig schattige veulentjes!

Muronia balen dat je merrie niet meer drachtig bleek!
Hopelijk hebben jullie volgend jaar meer geluk. Ook ontzettend vervelend dat jullie nu niet lekker op vakantie kunnen. Hadden jullie inderdaad wel verdient!

Melissa, oei balen dat ze zoo stressig was maar inderdaad wel goed leermoment voor dr. Gelukkig wel goed kunnen afsluiten!

Hier ondertussen weer groen licht om te rijden na fysio behandelingen!
Haar heerlijk weer opgepakt in de bak waarna het toch een beetje begon te kriebelen om eens naar buiten toe te gaan!

Dus vandaag vol spanning een eerste buitenrit gemaakt!
Voor de zekerheid heb ik er een martingaal om gedaan, dit omdat ze nog wel eens haar hoofd omhoog wil gooien en dan totaal stuurloos is.
Ondanks dat ze het in begin erg spannend vond hebben we heerlijk gereden. Zelfs heerlijk stukje kunnen galloperen, zo ontzettend fijn!

Mijn dag kan niet meer stuk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hiervoor een vriendin met haar tinker en de rechter mijn tinkie en bijrijder.

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:12

Ah Melissa arme Ken, zoveel stress :(:)
Maar als je goed afgesloten hebt is het inderdaad een goede leer.

Wat heerlijk Miesje! Stoer paard *D
En je keuken is prachtig, heerlijk zo'n kookeiland!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:18

Miesje wat een mooie keuken!
Heerlijk dat jullie de eerste buitenrit gemaakt hebben, gaat het de volgende keer alweer met minder spanning!
Wil je straks met Jack ook weer wedstrijden gaan rijden?

Vandaag geen grasmaaier dus ook geen spanning :P Fijn kunnen rijden :D

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:27

Haha wat fijn Melissa zonder stress!!

Jaa gaan lekker veel km buiten maken, heerlijk! hou er van.
Of ik wedstrijden ga rijden met jackie dat weet ik nog niet, staat mijn hoofd tot nu toe nog even niet naar. Eerst maar lekker genieten van elkaar, en wel lekker trainen en dan zien we wel waar we uit komen.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:24

Wat een heerlijk weer deze week zeg!

@Melissa enige voordeel inderdaad wat ik kan bedenken vanwege het feit dat we niet op vakantie kunnen dit jaar is dat je dat geld aan andere dingen kan uitgeven, zoals gordijnen haha!

Ik heb gisteren mijn tegels besteld en een nieuwe loungeset gekocht, ik vind het super spannend zo'n grote uitgave te doen! Was helemaal zenuwachtig! Ik hoop dat ze de tegels over 2 weken kunnen leveren want ik heb dan vakantie en zou top zijn als ik dan mijn terras leeg kan halen en de nieuwe kan laten leggen.

Mooie keuken Miesje! En wat fijn dat je weer lekker kan rijden, is je zo gegund!

@Sanne lijkt mij best heftig in deze tijd een nieuwe baan vinden! Ik was al doodsbang dat ik niet door mijn proefmaand heen zou komen tijdens de corona... Gelukkig wel gebeurd! Hopen dat je snel wat vind!

Met Jack gaat alles goed! Als het weer zo blijft dan blijven de paarden vanaf zondag 24/7 op het land. en 3 Juni komt de bitfitter. Ik ben altijd huiverig daarover en denk dan altijd Anky won toch ook de Olympische spelen 20 jaar terug zonder bitfitter... Maar ik ga het toch een kans geven! Baat het niet schaad het niet.

Ik heb ondertussen wel zin om wedstrijd te gaan rijden haha! Pak nu af en toe een gebroken lijn mee in galop of ik ga van hand veranderen en maak 1 volte in contra en dat pakt hij eigenlijk heel goed op! ook de overgang stap galop gaat verbazingwekkend goed. Maar het meeste zijn we toch nog steeds bezig met de basis en de aanleuning want dat blijft een puntje die aanleuning.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:21

Wat ik fijn vond met een bitfitter was dat je even een paar verschillende kan proberen na elkaar. Ik voelde namelijk wel echt verschil in wat mijn paard prettig vond of juist niet. En dat ga je zelf niet doen want dan heb je honderden euros aan bitten liggen :+

Heerlijk KM! Lekker genieten met dit mooie weer.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:57

Nouklime dat is wel fijn een bitfitter hoor! Kun je veel proberen.

Hier vandaag nieuwe rijlaarzen gekocht!
En gelijk even uitgeprobeerd
Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:49

Oh die wilde ik ook altijd hebben (pas ze niet haha)! Mooi!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:01

paljaslaura schreef:
Oh die wilde ik ook altijd hebben (pas ze niet haha)! Mooi!

paste je ze niet? hoe dan? Zijn zoveel verschillende maten van :#

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:19

Nouk; ja een nieuwe baan zoeken nu is ook best spannend, en lastig. Maar houd de moed er in! Komt vast goed.

Ben benieuwd naar de bitfitter!

Miesje gave laarzen! *D
Ik heb nu een goedkope versie daarvan haha. Met bovenkant bruin en rest van de laars zwart.

Wil eigenlijk nieuwe maar heb onmogelijke maten en geen eindeloos budget :+
Maar kleine voeten met smalle, lange benen zijn echt onmogelijk haha

Gister weer gelest en ze ging supergoed! Weer los gereden en ze was heel flink :+:
Schrok een keertje maar kwam toen ook braaf weer terug, dus bleef niet doorgaan. Dat was heel fijn!