[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fardoe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:07

Ben het eens met Muga, het zal altijd een rillerig paard blijven en dan spreek ik ook uit ervaring. Mijn oude pony van 23 die al 20 jaar in mijn bezit is, is nog steeds rillerig.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-21 13:54

Muga en Fardoe, het zou goed kunnen dat ze rillerig blijft, maar ik hoop toch dat met de jaren ze wijzer wordt.

Voor de liefhebbers van het Franse leven

https://youtu.be/DVDvo1J6jVA

Nog een dikke week en dan wonen we hier een jaar. Ik ga nog 8 terugblikfilmpjes maken totaan dat we hier een jaar wonen op 7 september. Op filmpje 100 zal ik een grote voor en na vid maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 14:37

Wouw alweer een jaar. Wat vliegt de tijd. Proficiat! Mooie lamp. Bijzonder al die insecten rond de boom.

Polie is altijd wat rillerig gebleven, maar reed ik wel mee buiten en dat ging goed. Zij is nooit zo link als Callas geweest.

We zijn verhuisd, werken alle ochtenden en pakken uit en dan rust. Alles staat op 3slaapkamers dus onze slaapkamer, woonkamer en keuken zijn netjes opgeruimd en brandschoon. Dus dat geeft ook de rust om te genieten en uit te rusten want onze lijven zijn erg moe en doen zeer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-21 14:39

pien_2010 schreef:
Wouw alweer een jaar. Wat vliegt de tijd. Proficiat! Mooie lamp. Bijzonder al die insecten rond de boom.

Polie is altijd wat rillerig gebleven, maar reed ik wel mee buiten en dat ging goed. Zij is nooit zo link als Callas geweest.

We zijn verhuisd, werken alle ochtenden en pakken uit en dan rust. Alles staat op 3slaapkamers dus onze slaapkamer, woonkamer en keuken zijn netjes opgeruimd en brandschoon. Dus dat geeft ook de rust om te genieten en uit te rusten want onze lijven zijn erg moe en doen zeer.

Tijd vliegt Pien. Ik hoop dat je net zulk mooi hebt als wij, dan kunnen jullie 's middags uitrusten aan je zwembad! Zo heerlijk!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:59

Afbeelding

In het zwembad is het 28 ++ graden en water 27 ,5 . Dat is fantastisch. Er staat een Noorder wind dus ik hou de koepel dicht. Voor het huis is het wind vrij en warm. Dus komt goed.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-21 16:19

Zooo prachtig zeg! Die kap was er nog niet toen ik het heb gezien! Heerlijk!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:35

Monique1963 schreef:
Zooo prachtig zeg! Die kap was er nog niet toen ik het heb gezien! Heerlijk!

Klopt omdat we hier nu wonen, hebben we deze laten zetten begin dit jaar. Immers ons avontuur met de paarden is voorbij (blijft erg verdrietig), dus beginnen we een nieuwe droom was en is de gedachte.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:43

Leuk filmpje weer Monique en een schitterende lamp

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-21 16:46

Hoop dat je gaat genieten Pien

Dank je Tamara, die lamp is onze favo-lamp. In ons eerste huis in NL hing hij aan een paal op het erf, kon je hem spotten op de vid? En daar ging het verhaal dat hij gejat was van een paal van de gemeente ergens jaren 50. Geen idee of dat verhaal waar is, maar bijzonder en mooi genoeg om hem ons hele leven al mee te slepen. Hij kwam in 1991 in ons leven, lol, dat is al 30 jaar!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 17:43

Zoals beloofd het eerste thema filmpje tot aan het moment dat we hier een jaar wonen, volgen er meer...

Callas komt ook nog even mooi wezen...

https://youtu.be/Tqer144E6Ng

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 18:17

Mooi Mo. Hier ook mooie luchten vaak en zonsopgang en zonsondergang . De pukkels vd Pyreneeën blijft mooi (in de Ariège bij mijn vriendin ook te zien).
Jullie wonen erg mooi!!
De foto van Callas van opzij,, is voor boven de openhaard of andere mooie plek in huis. Zoooo prachtig.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 18:55

Heerlijk en wat een fijne muziek. Ik kwam helemaal tot rust!
Ik zou bijna ook in Frankrijk willen wonen. Wat een mooie omgeving.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:39

Monique1963 schreef:
Zoals beloofd het eerste thema filmpje tot aan het moment dat we hier een jaar wonen, volgen er meer...

Callas komt ook nog even mooi wezen...

https://youtu.be/Tqer144E6Ng

Heerlijk filmpje, krijg er spontaan een vakantie gevoel van <3

En wat Pien zegt, prachtige foto van Callas, die is wel een lijstje waard ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 21:49

Wat heerlijk dat we jullie wat zen-momentjes konden geven. Vandaag ook weer zo'n prachtige zonsondergang en ik heb daarin gereden, alleen dat zie je niet op de filmpjes. Maar Callas was errug voorwaarts, (niet op film zichtbaar, daar lijkt alles zo fraai) en we hebben div stops gehad om spoken. Dus galopperen niet gedaan vandaag, rustig draven was al uitdaging genoeg. Toen we klaar waren, wilde Poupette niet meer komen, die hadden we los gelaten, dus ging ik haar halen met Callas, mwah, Erwin begon pas halverwege te filmen, maar als ik voortaan iets zoek om Callas te irriteren, dan moet ik Poupette gaan drijven...

Kijk maar.

https://www.youtube.com/watch?v=uNY1eebDCFA

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 04:05

Poppetje is lief en een echte shet! _O- Leuk filmpje!

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 00:37

Ik heb soms last van heeeel traag internet, het was een heel gedoe om de filmpjes te kunnen bekijken. Laat staan een reactie achter te laten.
Wel grappig, ik zag jullie draven en het eerste wat ik dacht was, o wat een heerlijk voorwaarts paard, hahaha.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 16:02

Poupie is idd een poepie, Pien.
Tamara, ik hoef never nooit te drijven, dat sowieso niet.

Maar Pien zei terecht een keer dat ik wel haar moet leren kuit aan te leggen anders kan ik haar niet helpen in bewegingen. Nu kan ik wel kuit aanleggen met oefeningen. Alleen in tempo moeten we nog leren.

Afijn, het volgende bonusfilmpje van een jaar lang MaquÉden.
https://www.youtube.com/watch?v=m5J-TjDS-WA

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:14

Heel leuk filmpje, vooral de foto’s en tijdschriften vind ik prachtig. En mijn antwoord is draad wikkel wiel.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 12:29

Hi Tamara, wij dachten ook aan een draadopwikkelwiel, maar we vonden dat er dan maar erg weinig draad op zou passen. We weten het niet wat het is.

Ok zoals beloofd (bijna) iedere dag een bonus thema special tot aan we hier een jaar wonen.

Eergisteren zen met mooie uitzichten van een jaar
gisteren verbazing met trouvailles van een jaar
vandaag een glimlach met...

https://www.youtube.com/watch?v=KL5qY-KoYN8

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:23

Zien jullie ze ook wel eens zelf zo tegen schemer? Is zo gaaf.
Filmpje is goed gelukt en leuk.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 18:30

Wat zijn het toch ontzettend leuke dieren die dassen. Dank je voor het filmpje , het is genieten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 23:59

Wat weer een leuke filmpjes, en de muziek +:)+
Mooie co-productie van jullie samen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 21:23

Hi allemaal,
@Pien, bofferd dat jullie wel dassen zien. Ik heb ze hier nog niet zonder camera gezien. Altijd op de cam.
@Tamara, ja ik ben helemaal dol op dassen!
@Senna, dank je, het laatste filmpje was de muziek niet van Erwin, hij heeft deze dagen even geen tijd helaas.

Ik heb vandaag een kant van Callas ontdekt die ik niet kende en waar ik niet blij mee ben. Ze heeft jeuk. Ze is op tijd ontwormd. Ik spuit en smeer haar dagelijks met vliegenspul in en ze krijgt iedere drie weken versatrine over haar rug gegoten. Ze heeft gelukkig geen dazenbulten meer, geen luizen meer gezien haar enorme sokken en de knoetjes vallen ook mee gezien dat ze haar manen er dit jaar niet afschuurt itt vorig jaar. Afkloppen.

Maar toch heeft ze jeuk. Ze heeft ergens een boom gevonden waar ze haar kont kan jeuken. Ze heeft op haar rechterbil een klein wondje, midden op de kroep een iets groter wondje, maar op haar linkerbil heeft ze een forse schram van wel 10cm met een schaafplek eraan.

Gisteren heb ik er een tinctuur op gesprayd en dat werd me niet in dank afgenomen, maar dat ging nog. (Vandaag tegen vliegen insprayen gaf ze geen kik, dus het is niet het geluid) Nu wilde ik vandaag er zinkzalf op doen. Me gisteren herinnerend ging ik al langszij staan. Ik had een klont zinkzalf in mijn hand en legde het voorzichtig op de schram. Wou ze uithalen! Ik heb een boze stem opgezet of ze nou helemaal gek geworden was en ze kon zich inhouden, maar ze dreigde wel met haar been.

Het is maar een schram, hè. Het is niet zo dat haar been eraf gesneden is, of dat het een slagaderlijke bloeding was, of dat het überhaupt bloedde of zo. Het was al dicht, ik wilde het alleen soepel voor haar houden. Maar ze is een erge aansteller wat wondjes en prikken betreft. De d.a. die haar vaccineerde dit jaar, moest het ook twee keer doen omdat ze gek werd en de naald krom trok.

Ben niet blij met haar reactie. Wel ok natuurlijk dat ze goed luisterde naar mijn boze stem en daar respect voor had, maar toch...

We hebben verder vandaag een nieuw stuk afgekregen en dat was weer knetteren, naar ik hoop van vrolijkheid, maar ik zag er ook een stukje frustratie in omdat Callas' hele wereld veranderd is en ze niet rechtdoor kon waar ze dat anders wel kon. Ik heb het gefilmd, zal ff kijken of ik het online kan krijgen. Ze knettert wel mooi, lol, dat dan weer wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:51

Mo, wij hebben geen camera en ik geniet van je filmpjes. Dus inderdaad hebben we een paar keer echt goed gezien.

Tja Callas. Mijn advies, maak het niet te zwaar. Ons Polleke heeft ook wel eens haar beentje opgeheven en 2x een streng uhuh was genoeg. Ook Callas is natuurlijk gewoon een diertje. Je hebt gecorrigeerd et voilà, dat was het en ze heeft het begrepen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 22:08

pien_2010 schreef:
Mo, wij hebben geen camera en ik geniet van je filmpjes. Dus inderdaad hebben we een paar keer echt goed gezien.

Tja Callas. Mijn advies, maak het niet te zwaar. Ons Polleke heeft ook wel eens haar beentje opgeheven en 2x een streng uhuh was genoeg. Ook Callas is natuurlijk gewoon een diertje. Je hebt gecorrigeerd et voilà, dat was het en ze heeft het begrepen.

Ja dat zei Erwin ook, ze wilde slaan, ze trok haar been al op en in de beweging naar achteren (het ging zo razendrap) werd ik boos en hield ze zich in. Dat was goed vond hij. Is ook zo. Ze luistert netjes, maar ik vond het niet grappig.

En ik kan je een wildcamera heel erg aanraden. Erg leuk om te zien wat je per nacht vangt. Soms alleen maar een poes, maar toch leuk.