Aella schreef:Steef, als jij je paarden nou eens met jou over arbeidsvoorwaarden laat praten, hoef jij dat niet meer met je baas te doen over jouw arbeidsvoorwaarden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Steef schreef:Dit slaat toch allemaal nergens op???
Jos"]
[quote="Steef schreef:Dit slaat toch allemaal nergens op???
dr_jacksel schreef:Volgens mij werd hiermee bok bedoeld als in stomme rotbok, pipo
dr_jacksel schreef:Volgens mij werd hiermee bok bedoeld als in stomme rotbok, pipo
Pipo schreef:Phia? Beoordelen via foto of internet doen we alleen als het heeeeeel duidelijk is, of als het een heel dom iets is.
PhiaBink"]
[quote="Pipo schreef:Phia? Beoordelen via foto of internet doen we alleen als het heeeeeel duidelijk is, of als het een heel dom iets is.
Citaat:Aella schreef:
Pipo, om te beginnen introduceerde jij de term getrut. Iemand refereerde aan de opleiding van jonge paarden in Wenen. Vind je dat ze daar ook trutten en frutten?
Ja ik introduceerde de term, omdat het nivo op bokt heel wat lager is dan het nivo in Wenen. Vind dit ook niet echt vergelijkbaar!!
Veel mensen tutten en frutten met hun paarden, en gaan vervolgens een jong dier zadelmak maken. Dit lukt dat niet, en dan kunnen ze naar de profs, en daar wordt ik weleens goed zat van. Dus bokkers met wenen gaan vergelijken....................................
Citaat:Hoi Colinda,
je hebt helemaal gelijk, ik denk dat mijn berichtje niet helemaal goed is overgekomen; ik bedoel dat ik soms berichtjes zie van mensen die nog heel weinig ervaring hebben, vaak met een eerste paard bezig zijn, en dan een ander die al wat verder is raad gaan geven vanuit hun ervaring met dat éne paard, alsof alles wat er bij dat éne paard werkt bij alle paarden zou moeten werken, en met een bepaalde stelligheid.
Natuurlijk begint goed paardrijden al vóór de B of welke letter dan ook, en ik zie zat Z-paarden bij de paardenkliniek waar ik wel eens kom met opengereten zijkanten van de sporen! Als iemand iets zinnigs te melden heeft dan moet hij/zij dat ook kunnen melden, maar het ging me om mensen die "een grote broek aantrekken" en adviezen geven die nergens op slaan.
Ikzelf ben bereid om van iedereen te leren, ongeacht welk niveau en welke discipline. Horsemanship maakt op mij meer indruk dan een hele serie letters. Heb ik het zo iets duidelijker omschreven?
Colinda schreef:Sjuim; kan me wel voorstellen dat je niet 'zomaar' iemand op Ozep zet... zo zal ik niet gauw iemand op 'Colinda' zetten... maar met een beetje kennis, kun je, na iemand een tijdje gezien te hebben met rijden, aardig inschatten of je dit wel of niet aandurft, lijkt me....
enneh... wáár & wannéér?![]()
abby schreef:Om het werken aan de hand als gefrut en getrut te betitelen vind ik niet terecht. Misschien is het toch eens verstandig om op dit gebied je licht eens op te gaan steken bij een van de deskundigen op dit gebied.