Bokt en Antoine De Bodt

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:01

Aella schreef:
Steef, als jij je paarden nou eens met jou over arbeidsvoorwaarden laat praten, hoef jij dat niet meer met je baas te doen over jouw arbeidsvoorwaarden Knipoog

Haha!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:15

Steef schreef:
Dit slaat toch allemaal nergens op???

ja wel hoor steef

wat voor de één een risco volle onderneming is, met een enorme kick als iets lukt Verward , is voor de ander misschien wel heel gewoon.

een klein voorbeeldje:
als ik op een bokkend paard zit en na 3x zit ik er nog op , is dat voor mij een prestatie.
voor een rodeo ruiter daarentegen is het peanuts

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:21

Jos"]
[quote="Steef schreef:
Dit slaat toch allemaal nergens op???

ja wel hoor steef

wat voor de één een risco volle onderneming is, met een enorme kick als iets lukt Verward , is voor de ander misschien wel heel gewoon.

een klein voorbeeldje:
als ik op een bokkend paard zit en na 3x zit ik er nog op , is dat voor mij een prestatie.
voor een rodeo ruiter daarentegen is het peanuts
[/quote]

Hmm, ja ok. Leuk om te weten dat jij er zo ver denkt Verward

Snap niet helemaal wat je hiermee wilt zeggen, en heb er ook helemaal geen behoefte aan dat mensen mijn kwaliteiten gaan beoordelen via het internet en andersom.

Verreden paarden zit een groter risico aan, simpel toch?

Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:29

Jos schreef:
veel oefenen steef
en de wijsheid komt met de jaren. Schijnheilig

oja.... en nog een tipje...
zeg nooit bok in het bijzijn van het paard.
je weet maar nooit of ze je verstaan

(Bok is imo nogal respectloos)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:35

Bokt respectloos?

Nou dat vind ik wel meevallen, tenzij je vind dat als iemand het met een ander niet eens is, dat dat respectloos is?

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:36

Volgens mij werd hiermee bok bedoeld als in stomme rotbok, pipo Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:38

Steef schreef:
Snap niet helemaal wat je hiermee wilt zeggen, en heb er ook helemaal geen behoefte aan dat mensen mijn kwaliteiten gaan beoordelen via het internet en andersom.

Volgens mij doe jij niet anders. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:42

dr_jacksel schreef:

Ach nee joh, bok is een gewoon woord. Ik zeg ook regelmatig, super fijn bokkie. Dat bedoel ik niet banketstaaf, maar gewoon een woord wat je in de mond neemt.

Phia? Beoordelen via foto of internet doen we alleen als het heeeeeel duidelijk is, of als het een heel dom iets is.

Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:43

dr_jacksel schreef:

Inderdaad. Paardensport heb je paarden voor nodig, geen geiten. Naar mijn idee kies je niet voor niets voor deze sport. Als je je teamgenoot dan voor 'bok' gaat uitmaken, vind ik dat respectloos Boos! .

[edit]
Pipo misschien heb jij dit als koosnaampje, maar ik doel meer op bok uit 'rotbok' of bok die met eenzelfde soort intonatie uitgesproken / bedoeld wordt. Dat vind ik niet kunnen .
[edit/]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:48

Hmm, nou als ik met een jonge driejarige bezig ben, en dat gaat niet helemaal zoals ik dat wil, zeg ik rustig stomme rotbok. Bok gebruik ik op meerdere manieren.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:49

PhiaBink schreef:
Volgens mij doe jij niet anders. Haha!

ja *LOL* want je bent wel "erg' goed als je verreden paard goed krijgt

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:50

Hmmm bij mij komt er dan meestal poedersuiker uit (maar dan dus zonder censuur Haha! ) knollie is wel weer koosnaampje Haha!

Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:52

Pipo schreef:
Hmm, nou als ik met een jonge driejarige bezig ben, en dat gaat niet helemaal zoals ik dat wil, zeg ik rustig stomme rotbok. Bok gebruik ik op meerdere manieren.

Hmmm, meestal zeg ik dan zijn naam gewoon wat harder of ik vertel hem dat "dat niet de bedoeling was ".

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:57

nou nou nou,
het gaat met een jong paard niet helemaal zoals JIJ wil, en dan scheldt je hem maar uit voor stomme rotbok.
Beetje gebrek aan geduld???

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:58

Pipo schreef:
zeg ik rustig stomme rotbok

lezen

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:01

Negeer het *** in de bok en je maakt een paard.
Iedereen kan toveren Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:02

callippo schreef:
nou nou nou,
het gaat met een jong paard niet helemaal zoals JIJ wil, en dan scheldt je hem maar uit voor stomme rotbok.
Beetje gebrek aan geduld???

Beter dan hem in elkaar te trappen of niet?

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:02

Schelden doet geen pijn

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:08

Pipo schreef:
Phia? Beoordelen via foto of internet doen we alleen als het heeeeeel duidelijk is, of als het een heel dom iets is.

Verward Een moment opname van laten we zeggen van 2/3 foto's. En dat het een moment opname is van 0.01 seconde per foto? Knap hoor dat jij en nog een paar hier dan kunnen zien hoe iemand rijdt of hoe een paard eruit ziet/loopt.
Petje af hoor! Gaaaap

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:09

[quote="Colinda]
promptertje; ik ben ook geen Z-ruiter, maar waarom zou een Z-ruiter niet iets v. een ander kunnen leren dan... en waarom zou je, als 'niet Z-ruiter' er niks over mogen zeggen... mi grote onzin, want dat zou dan betekenen dat als je Z rijdt, je pas écht goed bent
Gevoel voor paardrijden begint al bij de B, toch?
en dus zowel iemand in de B, als in de Z...of zelfs GP, kan een paard in de vernieling rijden... (dacht ik zo....)

groetjes[/quote]

Hoi Colinda,

je hebt helemaal gelijk, ik denk dat mijn berichtje niet helemaal goed is overgekomen; ik bedoel dat ik soms berichtjes zie van mensen die nog heel weinig ervaring hebben, vaak met een eerste paard bezig zijn, en dan een ander die al wat verder is raad gaan geven vanuit hun ervaring met dat éne paard, alsof alles wat er bij dat éne paard werkt bij alle paarden zou moeten werken, en met een bepaalde stelligheid.

Natuurlijk begint goed paardrijden al vóór de B of welke letter dan ook, en ik zie zat Z-paarden bij de paardenkliniek waar ik wel eens kom met opengereten zijkanten van de sporen! Als iemand iets zinnigs te melden heeft dan moet hij/zij dat ook kunnen melden, maar het ging me om mensen die "een grote broek aantrekken" en adviezen geven die nergens op slaan.

Ikzelf ben bereid om van iedereen te leren, ongeacht welk niveau en welke discipline. Horsemanship maakt op mij meer indruk dan een hele serie letters. Heb ik het zo iets duidelijker omschreven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:11

PhiaBink"]
[quote="Pipo schreef:

Verward Een moment opname van laten we zeggen van 2/3 foto's. En dat het een moment opname is van 0.01 seconde per foto? Knap hoor dat jij en nog een paar hier dan kunnen zien hoe iemand rijdt of hoe een paard eruit ziet/loopt.
Petje af hoor! Gaaaap
[/quote]

Ervaring Phia, dat is nou ervaring!

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:32

Pipo schreef
Citaat:
Aella schreef:
Pipo, om te beginnen introduceerde jij de term getrut. Iemand refereerde aan de opleiding van jonge paarden in Wenen. Vind je dat ze daar ook trutten en frutten?

Ja ik introduceerde de term, omdat het nivo op bokt heel wat lager is dan het nivo in Wenen. Vind dit ook niet echt vergelijkbaar!!

Veel mensen tutten en frutten met hun paarden, en gaan vervolgens een jong dier zadelmak maken. Dit lukt dat niet, en dan kunnen ze naar de profs, en daar wordt ik weleens goed zat van. Dus bokkers met wenen gaan vergelijken....................................

Die ´iemand´ die over Wenen (en trouwens ook Jerez) begon was ik. Ik vergelijk mezelf absoluut niet met Wenen. Het enige wat ik aangaf was dat de manier van trainen en werken met paarden daar daadwerkelijk verschilt met de manier waarop we dat hier gewoon zijn.
Persoonlijk vind ik die manier van werken slim, doordacht en verstandig. Bij deze rijscholen wordt uitgegaan van mijn onderschrift: De dressuur is er voor het paard, het paard is er niet voor de dressuur. Mijn mening is dat in de moderne paarden(sport)wereld helaas vaak van het omgekeerde wordt uitgegaan.

Ik heb mijn manier van rijden en werken met mijn paard, net zoals jullie die hebben. Daarnaast heb ik leren luisteren, kijken, lezen en nadenken over paarden en de paardrijkunst. Ik ben blij dat ik mensen om mij heen heb die me dat geleerd hebben.

Om het werken aan de hand als gefrut en getrut te betitelen vind ik niet terecht. Misschien is het toch eens verstandig om op dit gebied je licht eens op te gaan steken bij een van de deskundigen op dit gebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:32

Citaat:
Hoi Colinda,

je hebt helemaal gelijk, ik denk dat mijn berichtje niet helemaal goed is overgekomen; ik bedoel dat ik soms berichtjes zie van mensen die nog heel weinig ervaring hebben, vaak met een eerste paard bezig zijn, en dan een ander die al wat verder is raad gaan geven vanuit hun ervaring met dat éne paard, alsof alles wat er bij dat éne paard werkt bij alle paarden zou moeten werken, en met een bepaalde stelligheid.

Natuurlijk begint goed paardrijden al vóór de B of welke letter dan ook, en ik zie zat Z-paarden bij de paardenkliniek waar ik wel eens kom met opengereten zijkanten van de sporen! Als iemand iets zinnigs te melden heeft dan moet hij/zij dat ook kunnen melden, maar het ging me om mensen die "een grote broek aantrekken" en adviezen geven die nergens op slaan.

Ikzelf ben bereid om van iedereen te leren, ongeacht welk niveau en welke discipline. Horsemanship maakt op mij meer indruk dan een hele serie letters. Heb ik het zo iets duidelijker omschreven?

Hier ben ik het ook mee eens.
Ik ben het echt niet eens dat Z ineens veel meer is als B of geen concours ervaring.

Maar ervaring in zadelmak maken, als dat dan het onderwerp is, vind ik wel tellen.
Als je zoals in een voorgaand voorbeeld van mij 2 haffies hebt beleerd vind ik die ervaring toch heel anders dan van iemand die 50 wpn-er beleerd heeft en daarnaast ook nog zoiets in verknalde gevallen.

En dat gaat er dan helemaal niet over om de juiste berichten in de juiste momenten plaatsen.
Maar het gaat er dan over of die weet waar hij over praat.
Ik ga toch ook niet bij mijn automonteur vragen om nieuwe kozijnen in huis te zetten.
Dat laat ik ook liever aan iemand met ervaring over.

Dat is het enige wat ik wilde zeggen
maar ach ja, waarom zou iemand dat ook willen begrijpen Gaaaap

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:58

Colinda schreef:
Sjuim; kan me wel voorstellen dat je niet 'zomaar' iemand op Ozep zet... zo zal ik niet gauw iemand op 'Colinda' zetten... maar met een beetje kennis, kun je, na iemand een tijdje gezien te hebben met rijden, aardig inschatten of je dit wel of niet aandurft, lijkt me....

enneh... wáár & wannéér? Schijnheilig Cool

Weet je wat het probleem met zoiets is,
ik vind het heel moeilijk om tegen aardige mensen te zeggen dat ik ze liever niet op mijn paard heb...
Dus zeg ik liever 'allemaal niet' i.p.v. 'jij wel en jij niet'.
Tot nog toe heeft van de Bokkers alleen Prakkie er op gezeten, omdat ik haar ontzettend goed vind rijden en zij heeft Zep de opa van Ozep nog gereden en ik vond dat wel redelijk uniek.

Wie wet een accomodatie die goed betaalbaar is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 01:09

abby schreef:
Om het werken aan de hand als gefrut en getrut te betitelen vind ik niet terecht. Misschien is het toch eens verstandig om op dit gebied je licht eens op te gaan steken bij een van de deskundigen op dit gebied.

Dan zou beter lezen misschien verstandig zijn, want dan kun je ook lezen dat ik dat niet zeg.

Tja, en misschien is het wel heel goed voor jou tinker omdat soort werk te doen. Die zijn toch voor hele andere dingen gebouwd dan voor dressuur rijden.