Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:40

MineBoy schreef:
Ik denk het wel, iemand die dat wil geven is vast goed.

Wat een onzin.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:01

Pfff een miljoen. Zonder problemen een eigen huis kunnen kopen, geen gezeur met te hoge maandlasten want dat kan je makkelijk betalen. Nooit op de kleintjes te hoeven letten...

Maar ja, geen Vjesta meer. Ik denk niet dat ik het over m'n hart zou kunnen verkrijgen...

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:07

Yep, meteen. Ach gemakkelijk gezegd, voor die van mij zou nooit een miljoen geboden worden. Maar stel dat je het niet doet en de volgende dag gaat hij dood aan koliek. Dan heb je èn geen miljoen èn geen paard meer...

Voor een half miljoen gaan ze trouwens ook...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:25

Voor die van mij word ook in haar levensdagen geen miljoen geboden. Het is een fjord, die niet uitblinkt in alle gangen (alleen in de draf) en daarbij is zo ook niet supergeschikt als fok merrie... En toch zou ik haar voor een miljoen niet verkopen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:27

Aline4 schreef:
Yep, meteen. Ach gemakkelijk gezegd, voor die van mij zou nooit een miljoen geboden worden. Maar stel dat je het niet doet en de volgende dag gaat hij dood aan koliek. Dan heb je èn geen miljoen èn geen paard meer...

Stel je voor je gaat de dag er na dood omdat je verdrietig bent en je tegen een boom rijdt. Heb je niks aan een miljoen hoor Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:27

SplashIsLief schreef:
Aline4 schreef:

Stel je voor je gaat de dag er na dood omdat je verdrietig bent en je tegen een boom rijdt. Heb je niks aan een miljoen hoor Lachen

ROFL ROFL ROFL

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:28

Als de klik er niet zou zijn, ja. Maar nu, vergeet het maar! Myn paard is onbetaalbaar! Lovers

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:34

Misschien, maarja, dat bod komt toch nooit op mijn stippel dus ik ga er niet eens over nadenken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:50

SplashIsLief schreef:
Aline4 schreef:

Haha idd!!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:17

Geloven jullie dat alles te koop is voor de juiste prijs?
Ik hou er van te denken dat bepaalde zaken meer waarde hebben dan geld en mijn paarden zijn daar 1 van.

Geld maakt gelukkig..? Ik weet het niet, ik heb liever een klein huisje en kom net rond met een kl*tebaantje en dat mijn paarden mij blij maken elke dag dan een miljoen euro en mn maatjes weg.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:24

Ja precies, Evita. Wat mijn paard aan mijn leven toevoegt, is niet te vervangen door 1 miljoen.

En ik heb al een leuk huis, woon in een heerlijke buurt en ik heb alles wat mijn hartje begeerd, zowel in inmaterieel als materieel opzicht. Ik heb eigenlijk niets te wensen meer, ben heel gelukkig met alles in mijn leven.

Maar blijkbaar hebben een hoop mensen dat geluk niet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:31

Ik heb nog genoeg wensen..vraag me af of ik het red met dat miljoen Tong uitsteken
Maar daar hoeft mijn knollie voor te wijken..allemaal materialistische wensen, die wel het woongenot van paard en ons zelf vergroten..maar waar we niet direct gelukkiger van worden Lachen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:37

Antwoord op de vraag kunnen we hier allebei heel eerlijk beantwoorden. Ons knulletje weg voor een miljoen of welk bedrag dan ook. Nooit. We horen gewoon bij elkaar, voelen elkaar aan. Dus weggaan nee.

En de vraag van RK over een lager bedrag. We hebben het aan de hand gehad. We hadden Karuna net een week, 15 jaar oud, papierloos, bevangen en zo gek en overspannen als ik weet niet wat die we voor heel erg weinig met alle toebehoren hadden gekocht. Zijn we wat aan het prutsen in de buitenbak van de manege waar een KWPN veiling gaan de was. Komt er een oud mannetje tandenloos met pet naar de bakrand lopen. Vraagt "wat mot je dr voor hebbn?10000, 15000?" En trekt de briefjes van 1000 uit zijn binnenzak. Gestoord. Hij herkende haar vader en wilde haar eigenlijk koste wat kost hebben. Ook hij is nog een paar keer terug geweest naar de manege met iedere keer contant geld op zak om maar meteen te kunnen betalen. We hebben beleefd geweigert en nog ruim 11 jaar van deze oude gebrekkige muts genoten. gek ja waarschijnlijk wel. We hadden een mooi goed paard kunnen kopen van het geld.

Ik lees hier dat mensen zeggen dat alles te koop is. Die hebben nog een hele hoop te leren. geluk, gezondheid, vrienden allemaal niet te koop. ja het is gemakkelijk om even een miljoen te hebben. maar kun je daar de rest van je leven ruim van leven. Nee. je koopt een duur huis, mag je voortaan veel geld betalen aan verzekering belasting enz. je koopt er leuke kleren van en een mooie auto. Die gaan op een dag kapot. Zet je de miljoen weg om daar naast je baan van te leven. Dat zou nog net gaan maar dan zwem je niet de rest van je leven in het geld.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:42

karuna schreef:
Ik lees hier dat mensen zeggen dat alles te koop is. Die hebben nog een hele hoop te leren. geluk, gezondheid, vrienden allemaal niet te koop. ja het is gemakkelijk om even een miljoen te hebben. maar kun je daar de rest van je leven ruim van leven. Nee. je koopt een duur huis, mag je voortaan veel geld betalen aan verzekering belasting enz. je koopt er leuke kleren van en een mooie auto. Die gaan op een dag kapot. Zet je de miljoen weg om daar naast je baan van te leven. Dat zou nog net gaan maar dan zwem je niet de rest van je leven in het geld.

Inderdaad, karuna, mooi gezegd. Zo zie ik het ook (leuke kleren heb ik genoeg, maar dat heeft niets met mijn geluk te maken). Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:47

evita_ schreef:
Ik hou er van te denken dat bepaalde zaken meer waarde hebben dan geld en mijn paarden zijn daar 1 van.

Nee, mijn vriend en mijn dochter zijn onvervangbaar en de katten zou ik ook niet wegdoen denk ik.
Maar voor mijn paard koop ik gewoon een andere terug, dat is een paard, geen deel van mijn gezinnetje.

Mijn levenskwaliteit gaat er beslist op vooruit als ik eindelijk dat huis met grond en stallen kan kopen (hier te koop voor 3 a 4 ton maar dat heb ik niet), ik mijn studielening af kan betalen zonder een wenkbrauw op te trekken en ik mijn dochtertje lekker op het erf kan zien scharrelen. (kortom: ik niet meer hier met mijn dochter opgesloten zit op dat rottige appartementje wat nog niet eens een balkon heeft, waar nog steeds een nieuwe badkamer inmoet, alle leidingen vervangen moeten worden, ik gek word van mijn bovenburen met hun harde muziek en geld minder een issue is hier). Dat paard is wel mijn minste zorg, er is zoveel leuks te koop!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:52

Tja, Urielle, ik heb daar dus een ander idee (beter gezegd; gevoel) over. Mijn paard hoort wel bij ons gezinnetje. Hij is geen luxeproduct, maar ons huisdier, net als onze katten. Daarbij vind ik niet zomaar een paard met wie ik zo'n sterke verbondenheid voel als met Sam. Dat gevoel is uniek.

Maar goed, als je nog niet happy bent met je leven....... Ik ben dat gelukkig wel, bij mij is de boel helemaal compleet en alles wat ik nog te wensen heb, heeft niets met geld te maken.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:55

Nee die van mij gaat ook zeker niet weg voor een miljoen! Ik ben heel erg gelukkig met mijn paard en vraag me af of dat geld dat ook zou doen??? Al zou ik dan wel een paar nachtjes op de bank kunnen slapen denk ik (mijn man zou hier wel anders over denken Knipoog )

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:56

Ja absoluut en ik zou zijn hoeven invetten met goud en een strik erom doen!Beetje krom eigenlijk want volgend jaar doe ik waarschijnlijk mijn paard weg en dan wil ik juist weer iemand vinden die het paard de rest van zijn leven houdt, zodat het een gezinspaardje wordt. Maar zelf heb ik in het verleden te veel pech gehad en iemand die een miljoen betaald die zorgt er vast nog beter voor dan ik ooit zou kunnen, diegene zit in ieder geval financieel goed bij kas.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:58

Moonny schreef:
Nee die van mij gaat ook zeker niet weg voor een miljoen! Ik ben heel erg gelukkig met mijn paard en vraag me af of dat geld dat ook zou doen??? Al zou ik dan wel een paar nachtjes op de bank kunnen slapen denk ik (mijn man zou hier wel anders over denken Knipoog )

Hahahaaaaa.... ik denk dat mijn vriend me ook wel probeert te overtuigen. Al hoewel, hij weet wat Sam voor me betekent en ik weet dat mijn geluk voor gaat bij hem. Dus dat komt vast wel goed. Daarbij denk ik dat onze relatie finito zal zijn, als hij me dwingt mijn paard weg te doen voor dat geld. (hij komt trouwens uit een rijke familie en hij Misselijk op al die materialistische poeha). Tong uitsteken

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:11

nooit niet, voor geen tien miljoen, mijn paard is mijn alles en die gaat echt niet weg voor veel geld. Iemand boodt mij laatst het dubbele van wat ik had betaald, vroeg of hij te koop was en wilde mijn paard graag hebben, zag er een goed jachtpaard in, maar no way dat hij weg gaat, zo'n superpaard vind ik nooit meer.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:58

Urielle schreef:
evita_ schreef:

Nee, mijn vriend en mijn dochter zijn onvervangbaar en de katten zou ik ook niet wegdoen denk ik.
Maar voor mijn paard koop ik gewoon een andere terug, dat is een paard, geen deel van mijn gezinnetje.

Mijn levenskwaliteit gaat er beslist op vooruit als ik eindelijk dat huis met grond en stallen kan kopen (hier te koop voor 3 a 4 ton maar dat heb ik niet), ik mijn studielening af kan betalen zonder een wenkbrauw op te trekken en ik mijn dochtertje lekker op het erf kan zien scharrelen. (kortom: ik niet meer hier met mijn dochter opgesloten zit op dat rottige appartementje wat nog niet eens een balkon heeft, waar nog steeds een nieuwe badkamer inmoet, alle leidingen vervangen moeten worden, ik gek word van mijn bovenburen met hun harde muziek en geld minder een issue is hier). Dat paard is wel mijn minste zorg, er is zoveel leuks te koop!

Mijn vriend en mijn zusje (wij wonen allemaal in 1 huis samen met vriend van mn zusje) zou ik ook niet wegdoen, mijn katten ook niet. Maar mijn paarden ook niet, die zitten zo diep bij mij. Ik kan me geen leven voorstellen zonder hun. Een ander paard is net zo leuk, maar dan eventueel erbij, niet in plaats van.
Mijn levenskwaliteit gaat er niet op vooruit van een miljoen. Door bewuste keuzes te maken heb ik mijn leven zo ingericht dat ik me niet beklaag. Dat huis met grond en stallen komt er, ik vind het leuker daarvoor te sparen. Ondertussen heb ik (na heel veel moeite) een plek kunnen regelen bij de boer, een huis tegenover gekocht zodat ik mijn paarden in de 7hectare wei kan zien lopen.

Met een miljoen zou ik inderdaad mijn studieschuld afbetalen en mijn moeder eindelijk een goed plekje geven. De rest opzij zetten voor later of extra.
Ik hoef nu niets te laten, heb alles wat ik nodig heb en ook nog wel eens geld voor extra's. Ik denk dat het een levenskeuze is. Niet dat er geen dingen zijn die ik nog wil hebben of bereiken..maar ik zie een heel helder toekomstbeeld voor me.

klavertje_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:31

1 Miljoen??? Gelijk en nog voor veel minder ook.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:48

Stikje erom en een dikke knuffel kan die meekrijgen!!! Ja, voor een miljoen gaan ze!

Ik kan me wel heel goed voorstellen in de beleving van mensen die er een minder 'proffesionele' band mee hebben. Ik noem bijvoorbeeld de recreatieruiter (uiteraard met alle respect). Mensen die toch meer serieus met de sport bezig zijn en die weten wat de risico's zijn van het aanhouden van het paard waar zoveel voor geboden word, kunnen denk ik eerder beslissen om toch dat grote risico niet te nemen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:24

Precies, ik heb geen 'professionele' (of 'commerciele') band met mijn paard. En dat wil ik ook niet, want ik heb 'm niet gekocht voor de prestaties of voor geld. Wil niet zeggen dat ik geen doelen met hem heb (hij is nog niet eens ingereden), maar commercieel gedoe interesseert mij helemaal niets.

Iedereen mag van mij helemaal zelf weten of ze er een strik om heen doen of niet. Haha!
Mijn bijzondere paardje blijft lekker bij mij en elke miljonair kan naar hem fluiten. Haha!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:57

Grappig, ik heb mijn paarden voor de professionele drafsport. En tóch mogen ze blijven en zegt dat miljoen me helemaal niks Knipoog