Paloma, het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 20:36

en runningkawa heeft ook gelijk
Ik wil alleen proberen het paardje te helpen en tijd te geven. Blijkt hij echt levensgevaarlijk te zijn, dan is slacht mss idd beter. Nu komt erop neer dat dat steigeren kwam door het rijden van arabiangirl en het trappen domme pech is geweest en dom om in bak achter vreemd paard te gaan staan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:36

Ok ik lieg nou veel succes ermee dan! Ik lieg alles aan elkaar dus! Ja echt wel ik lieg ook dat ze naar een handelaar is mischien lieg ik wel dat ze verkocht is OMG! Wat een domme mensen er heeft een ouder iemand bij mij op stal naar gekeken dezelfde dag als ze ws weg zou gaan maar nee dit lieg ik ook ik lieg zoveel haha zien jullie dan eerst te lezen en het verhaal te gaan snappen!

Ik wilde haar niet dood hebben en dat is ze ook niet ze staat gewoon bij een handelaar hoor... Maarja dat lieg ik ook idd..

OMG

Doei

Oja ik stond er niet eens achter! Dit bedoel ik nu met lezen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:38

avanti4ever schreef:
@kiwiko, mijn eerste pony (zie profiel) trapte ook gericht, en niet alleen naar mij het heeft me ong 3 jaar misschien langer om zijn vertrouwen te winnen, Het bleef een hittepetit later kreeg hij last van rug bij kraker in bodengraven hij keek om zag (onder verdoving) en trapte die man die man zei dat is me nog nooit gebeurt maar Avanti was snel daarin. nee praat t niet goed hoor maar sommige pony's zijn het vertrouwen kwijt ik kon er op een gegeven moment bijna alles mee ( t was in omgang dat ie echt raar was in t begin,zadel eraf bokken en onder t rijden willen aanvallen,dat verdween na 4 maanden)ik zeg bijna want als ie net op t gras stond en ik wilde m na 5 min bijv weer er af halen draaide hij ook zn kont ik werd onzeker hij merkte dat en reageerde daarop de mensen van ipse konden m zo pakken .
Het is altyd een redelijk dominante pony gebleven maar dat trappen ging eruit door dat ie weer vertrouwen kreeg en niet van eigenaar naar eigenaar werd gebracht en eindelijk wist waar hij aan toe was en nogmaals ik ben geen held verre van. en heb vaak gedacht ik word gek van die pony en toch toch ging het steeds beter en nu?? nu mis ik hem nog elke dag (hij is dood, medische rede)

Ik ken paloma niet maar op de foto zie ik geen 'gemeen' paard en kunnen meisjes van 17 dat inzien? pony is naar wat hier bekend is nooit nagekeken maar goed,,,

Nogmaals ik hoop t beste voor die pony

Dan heb jij geluk gehad, een kennis van mij kocht een jaar of 22 geleden een paard en dat paard heeft haar na drie dagen de trotse eigenaar geweest te zijn het licht uit haar ogen geslagen........... meiske was pas 16. En haar ouders konden haar begraven.

En dan dat dier op die handelsstal meegemaakt....

ik denk er anders over............. helaas Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:38

Hoe vaak heb jij al doei gezegt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:39

sorayalover1 schreef:
Ok ik lieg nou veel succes ermee dan! Ik lieg alles aan elkaar dus! Ja echt wel ik lieg ook dat ze naar een handelaar is mischien lieg ik wel dat ze verkocht is OMG! Wat een domme mensen er heeft een ouder iemand bij mij op stal naar gekeken dezelfde dag als ze ws weg zou gaan maar nee dit lieg ik ook ik lieg zoveel haha zien jullie dan eerst te lezen en het verhaal te gaan snappen!

Ik wilde haar niet dood hebben en dat is ze ook niet ze staat gewoon bij een handelaar hoor... Maarja dat lieg ik ook idd..

OMG

Doei

Daag voor de derde keer, en ga je nu maar achter papa verstoppen met al je leugens.
Dat jij nog in de spiegel durft kijken en trots bent.....

En bij hemels eventjes medelijden komt vragen Boos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:40

runningkawa schreef:
Hoe vaak heb jij al doei gezegt?

hahaha je was me voor Haha!

trouwens ben ik het ook met je eens

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:43

@kiwiko dat kan ik voelde gewoon ergens dat t geen gemeenheid was maar angst hij had niet voor niks een blauwe vlek in oog (geen maanoog maar door stok) gelukkig kwam t goed ...

dag soraya..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:45

Maar Rk OF het moet een hele goede sportponie zijn dat deze in handen komt van kundige eigenaren OF het dier komt in handen bij de eerste de beste (en dat is absoluut niet denegerend bedoeld hoor) miep......... voor weinig geld via bijvoorbeeld een handelsstal die in de lagere prijsklasse handeld...

hoe dan ook, het dier moet ergens terecht komen (en wellicht is dat bij Lynn het geval) waar het begrepen en begeleid wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:48

Klopt
Maar misschien valt het wel mee als hij bij een miep komt met net wat meer kunde dan soraya
Misschien is dat al voldoende
Wij weten helemaal niet wat er gebeurd is, met de minuut veranderen de verhalen, dus een oordeel geven dat hij beter bij de slacht hoort vind ik niks.
Dat kan imo alleen een kundig iemand oordelen

Dat die vader zo over de zeik is dat hij dat het enige vind, kan ik snappen
Maar die vent heeft er niks van geleerd, want zonder keuring (en zonder tranen van soraja) staat nummer 2 er al weer

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:49

Soraya gewoon negeren, die wil alleen maar rellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:50

aandachtgeil...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:51

het gaat hier niet over allerlei andere paarden die al dan niet gemeen en vals zijn.
het gaat hier om paloma en van de vorige eigenaar hebben we gehoord dat ze pittig is en angstig voor de trailer maar verder absoluut niet vals.

ook alison zelf heeft gezegd dat ze per ongeluk getrapt is (alison als je er niet achter had gestaan hoe heb je dan een schop in je buik gekregen Verward )

er moet gewoon gekeken worden waarom paloma zo onder het zadel deed er is nog geen DA bij aanwezig geweest....(die schop was een ongeluk...als ik de mijne loslaat in de weide bokt ie ook, als ik er achter sta raakt ie mij....logish maar moet ie dan naar de slacht?)

ik hoop dat ze een tweede kans krijgt zoals ik al een paar keer eerder heb gemeld.

oh en als die vader echt zo over de zeik is snap ik al helemaal niet waarom er nu alweer een nieuwe pittige pony op stal staat bij zijn Uberlieve dochtertje....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:52

Jawel Allison, jij gaf Mariska te kennen dat je haar dood wilde en meteen moest komen ophalen..heb met Mariska gesproken door de telefoon en dat is wat zij mij vertelde, dat je vader het weinig kon svhelen, als het dier maar uit jullie ogen verdween en niets meer van zouden horen en het liefste de slacht. Later draaide jij dat verhaal terug om toch te wille helpen, prima, maar even ter verduidelijking niet alles door elkaar halen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:55

ik snap jou ook kiwiko, maar ik vind dat er goed naar het paard gekeken moet worden, door mensen die er verstand van hebben (Lynn), mijn neef heeft het ook meegemaakt, meisje had wedstrijd, paard steigerde vaker, dit keer viel hij achterover op het meisje, dat meisje was ook nog maar een meisje, en leeft ook niet meer, was op slag dood..en mijn neef heeft een trauma voor zn leven.. maar je weet niet wat er met deze pony gebeurd is, je kán niet op soraya af gaan, zij heeft elke keer een ander verhaal, dus vind ik dat er naar het beestje gekeken moet worden door iemand die weet wat ie doet, dan kan je daarna altijd nog beslissen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:58

Ik snap kiwiko en alane ook goed
Ook hun bezorgheid, maar ik vertik het af te gaan op een verhaal van iemand die elke min. wat anders zevert.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:00

runningkawa schreef:
Ik snap kiwiko en alane ook goed
Ook hun bezorgheid, maar ik vertik het af te gaan op een verhaal van iemand die elke min. wat anders zevert.

Hier ben ik het helemaal mee eens ...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:01

Inderdaad, als er nou een ervaren persoon zegt dat het beest echt niet meer te helpen is, dan moet ze weg. Daar ben ik echt totaal voor.
Maar ik heb niet het idee dat de mensen die er nu naar gekeken hebben, er een goede kijk op hebben. Zeker als ik de verhalen hoor van mensen die dit paard kenden, voordat ze naar Sorayalover ging.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:02

avanti4ever schreef:
@kiwiko dat kan ik voelde gewoon ergens dat t geen gemeenheid was maar angst hij had niet voor niks een blauwe vlek in oog (geen maanoog maar door stok) gelukkig kwam t goed ...

dag soraya..

heb je dit zelf gezien of gehoort?

mijn pony heeft een strootje in haar oog gehad en haar oog was een hele waas geworden ,gelukkig is dat met veel zalven en druppels weer goed gekomen ,al is het zicht met dat ook sterk verminderd.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:04

Citaat:

Als je er niet achter stond, hoe kan die je dan raken Clown je stond er in ieder geval dicht genoeg bij.

Dat je terug weer reageert, had alleen gehoopt dat je bereidwillig was geweest om er een einde aan te maken ( dit topic ) en ergens in jezelf er toch nog gevoel had gezeten voor 'een paard in het algemeen'
Want houden van is niet van toepassing als je het dier 1 dag hebt en ook met schade.
Maar de gouden tip, goed gesprek met pa en waar paloma dan staat zodat het dier recht krijgt op een plekje waar die kan bijkomen van al wat die heeft meegemaakt in korte tijd.
Ook om te voorkomen dat ze toch via de handelaar in handen komt van iemand die leuk paardje zocht en er niet mee om kan gaan.
Ze zal nu opgefokt zijn, trailer in en trailer uit, lekkere handelaar die misschien wel even zal laten zien dat dat dier geen kuren moet hebben en binnenkort rijd er misschien een jonger kind op of is het verkocht als gezinspaardje.
Want dan mochten jullie wel denken, het paard is hier weg en is onze zorg niet meer.......fout gedacht.
Daar kun je in de toekomst namelijk nog wel eens mee geconfronteerd worden, goed of slecht.
( alles is namelijk te achterhalen, ook jullie als vorige eigenaar die er zo mee hebben gehandeld )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:06

Ik snap "jullie" Haha! (gek woordje in deze Haha! ) ook heel goed.

misschien moet het paard van mij meer voordeel van de twijfel krijgen...... als ik het dier zou zien (en dat geld wel voor meer discussie genoten hier) dan weet ik in een oogopslag wat voor een vlees ik in de kuip heb.......... hoeft een eigenaar of vorige eigenaren helemaal niks meer te zeggen, dat voel en proef je gelijk.

maar hier moet je op verhalen afgaan, getypte woordjes en dat is lastig.

kan best zijn dat er niks mis is met het paard maar dat er alles mis is met de eigenaar....

kan ook zijn dat er EN iets mis is met het paard EN iets mis met de eigenaar...

kan ook zo zijn dat er niks mis is met het paard en alles met de eigenaar..

hoe dan ook, paard is capabel genoeg om een mens te doden met een simpele raakgerichte skup........ een mens lukt dat andersom niet echt Lachen

Ook al lijk ik het er allemaal niet mee eens te zijn, ik heb het beste voor het paard in mijn achterhoofd.

Eigenaar vind ik het knullig voor dat ze zich zo bezeerd heeft, maar die leeft wel haar leventje door....

wij mensen bepalen voor het paard, en dat kan maar beter een goede beslissing zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:06

Idd
als het dan zo erg gesteld is met dat beest, heb dan het lef hem zelf naar de slacht te brengen.
Niet de handel in te sturen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:07

wat ik me steeds al afvraag, en veel pagina's terug ook al eens gevraagd heb, stel de pony komt bij Lynn, en blijkt toch echt gevaarlijk te zijn.
kan jij, Lynn, dan de beslissing maken om de pony te laten slachten?
kan je dat aan, kan je op die manier zakelijk met feiten omgaan?
ik bedoel het echt niet verkeerd, het is wel iets om bij stil te staan vind ik.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:08

mirgino schreef:
avanti4ever schreef:

dag soraya..

heb je dit zelf gezien of gehoort?

mijn pony heeft een strootje in haar oog gehad en haar oog was een hele waas geworden ,gelukkig is dat met veel zalven en druppels weer goed gekomen ,al is het zicht met dat ook sterk verminderd.

hebben 1 van de vorige eigenaars gezegt die ik opgespoort had

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:10

runningkawa schreef:
Idd
als het dan zo erg gesteld is met dat beest, heb dan het lef hem zelf naar de slacht te brengen.
Niet de handel in te sturen.

daarom kom ik zo preken hier Lachen

als het dier echt naar is, ben je een onmens als je het dier de handel instuurt.........

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:11

lynn heeft al aangegeven dat als er goed naar het dier gekeken is en als er met rust en regelmaat niets bereikt kan worden met het paardje dat eeuwige rust dan het beste is, lynn wil haar gewoon die kans geven Dat er nog eens naar haar gekeken wordt.