ik men zelf met mijn shet maar omdat ze het onder het zadel ook zo leuk doet wil ik graag dat dat ook gebeurd.Ik ben nu dus al weer op zoek naar een nieuwe bijrijdster.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ik men zelf met mijn shet maar omdat ze het onder het zadel ook zo leuk doet wil ik graag dat dat ook gebeurd.
miloetje schreef:[b]okee ik ken een paard van 1000 kg daar laat ik een kennis van 200 kg wel op rijden..
die regel klopt toch voor geen barst? Een paard van bijv 1000 kg zou dan iemand van 210 kg op zijn rug kunnen hebben.
Mijn Da zei dat op het harde shetten maximaal 60 kg kunnen hebben.. (af en toe)
en 40 kg? tjeetje dan moet je echt jonge kinderen hebben! Kinderen in nederland worden steeds dikker mijn neefje van 9 weegt al 45 kg(5 kg lichter dan ik van 14 ben) en hij is ook best groot.
Over een paar jaar kunnen kinderen van tot 9 op shetten rijden. De meeste shetten zijn niet altijd kinderpony's. Wie koopt er dan nog een shet als het maximimum van een shet van 1 meter al rond de 40 kg licht? Dan stoppen heel veel mensen met rijden als hun kind boven de 40 kg weegt of kopen geen shet omdat ze soms sterk en eigenwijs zijn(of omdat het anders zielig is...en er staan al massa's shetten tekoop(ik heb ook een shet gehad maar die heb ik verkocht). en ik zou mijn pony niet houden als ik tegroot was. Tenzij ik er een hele goede band meehad, maar ik zou dan eerder een grote kopen.
stef schreef:spookie, hoe bedoel je dat claudia (in dit geval) het paard niet in de weg zit?
In welke zin?
RowyGo, wat wel zo is (wat eerder ook aangegeven wordt) is dat een paard wel degelijk slijtage op kan lopen natuurlijk van teveel gewicht dragen. Alleen de vraag is, wat is teveel?
Ik ken mijn pony, ik heb haar al 9 jaar, en ik weet dat iemand van 40/45 kg haar prima kan rijden.
Je kan gewoon geen standaard zetten, en dat wordt hier wel gedaan
) 
)
De sterkere rassen zal je inerdaad wat minder snel te root voor zijn dan de rankere rassen, dat is precies wat iedereen hier al steeds zegt. 
merrieveulen schreef:op een fell pony van 1,40 hoog kan je prima rijden met 65 kilo en jouw lengte.

Ierepier schreef:Mijn verzorgshet is 1.05 en ik ben 1.68 en weeg 51 kg.
Heb er al 's op gezeten en pas er nog makkelijk op.
superwoman schreef:Weet je ook hoe oud die pony's worden en of zij later ingereden worden Lusitana???
paardpony schreef:Mijn mening is: Zolang de pony er plezier in heeft, mag je er zolang op blijven rijden als je wil.
Ik rij ook op een welshje, ze kan er nog vandoor gaan met mij, ze kan me eraf slingeren. En lief zijn natuurlijk![]()
Ik heb ook een een shetje gereden en ik vindt er niks mis mee.. Zolang er plezier bij zit!!