[centraal] Gestolen paarden!!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dounya

Berichten: 103
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: In de Polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:22

Ik kreeg dit bericht binnen via mijn hyves.
Vandaar dat ik het even ook hier neerzet. Hoe meer mensen er van weten hoe sneller Wayne Boko weer terug is bij zijn eigenaar:

VERMIST VERMIST VERMIST VERMIST

Vermist draver Wayne Boko
Wayne Boko een bruine draver met brede witte bles, 2 witte achterbenen en ongeveer 160cm hoog.
De vrouw die hem zou kopen zou hem op afbetaling kopen en heeft destijds ook een aanbetaling gedaan. Maar je raad het al de rest van het geld is nooit gekomen. Dus wij wilden ons paard dan maar weer ophalen, maar de vrouw was met de noordenzon vertrokken. Ze verteld me nu dat Wayne naar rotterdam is gegaan . Ik heb hier het paspooort nog in huis liggen dus in principe mag zij het paard niet eens vervoeren.
Het paard zou volgens haar ergens richting Rotterdam zijn gegaan maar ik heb het idee dat hij hier nog ergens in de buurt is ergens assen en omstreken.
als iemand wat hoort of ziet wat op Wayne lijkt graag een bericht sturen.
Ik ben bang dat of op transport naar weet ik waar is of dat hij er niet meer is:'(

Foto's van Wayne Boko

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:38

@ Dounyais het zelfde paardje wat ik er op heb gezet op de vorige pagina ;)

lailapri

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:22

bruine grote shetland pony sinds vanmorgen vermist in heerhugowaard. Verder weinig bekend alleen dat het een merrië is.

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:13

Dounya ...als dat paard een microchip heeft en naar bev. België of Engeland is gegaan, dan kan er een opzoeking gedaan worden naar het chipnr. Trouwens als er een databank in Nederland en Frankrijk komt, dan zullen er nog meer "verdwenen" paarden uit de hoek komen.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:18

is er al iets meer bekend van de autopsie van de merrie van paloma?

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:25

timokyana schreef:
is er al iets meer bekend van de autopsie van de merrie van paloma?


Daar kan Adrie van de http:// www.paardenspeurder.be u de laatste stand van zaken melden

Bobby0503

Berichten: 35
Geregistreerd: 07-04-10
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:44

echt vet erg dat je paard is gestolen!
wie steelt er nou een paard!
ik hoop dat je je paard snel trug vind!
xxx Bobby

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:17

Bobby0503.. je zou verrast zijn als je moest weten hoeveel paarden en pony's er nog gestolen worden.
Daarom is het raadzaam om altijd de ogen open te houden. Zie je iemand een paard uit een weide nemen of met een trailer of veewagen transporteren noteer dan de autoplaat en het uur en onthou eventueel de beschrijving van de persoon. Als er dan iets gestolen is, dan kan je misschien helpen met die informatie.

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:24

In de nacht van vrijdag op zaterdag 7 en 8 mei 2010 zijn uit hun weiland te Wittelte(GR),gestolen 2 friese merries.
.

Friese merrie 1:
naam: Aly fan het boekehof
geslacht: merrie
stokmaat: ca 1.54
leeftijd: 2
kleur: zwart zonder aftekening
Chipnummer: 528210002076705

Kenmerken:
Aly is een 1e premie merrie van het wat luxere type

Friese merrie 2:
naam: bright guusje
geslacht: merrie
stokmaat:ca. 1.57
leeftijd: 2
Kleur: zwart zonder aftekening
Chipnummer:528210002021525

Bright guusje is een 3e premie merrie.
guusje is wat grover als de andere merrie

Extra info:

Er zijn sporen van een personenwagen met waarschijnlijk een 1,5 of 2- paardstrailer aangetroffen.
Tevens hebben de dieven het touw wat aanwezig was bij de wei meegenomen.
Beide merries droegen een rood halster ten tijde van de diefstal

Heeft u informatie over deze friese merrie(s) meld u dit dan aub bij tiplijn@gestolenpaarden.nl of bel met 0031-(0)6-18 96 41 54
Is 1 of beide paarden bij u aangeboden geworden laat het ons dan aub weten.
Foto's volgen!

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:32

Hier is een foto van beide friese merries Alij fan 't Boekehof en Bright Guusje

Afbeelding

Rechts is Alij en links is Bright Guusje

Eemseleemse
Berichten: 14
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:35

heee !

allemaal veel succes met zoeken !!!
misschien is het een tip om te gaan bellen met handelstallen in de buurt. Bij ons op de manege, was een paar maanden geleden een shetlander uit de weide gestolen, deze stond ongeveer 10km verder op in een handelstal. Gelukkig wel gevonden dus ! :D

daisy91

Berichten: 17
Geregistreerd: 24-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:56

Donderdagavond 10 december is mijn Rocky Mountain Hengst gestolen uit de weide te Woudenberg Provincie Utrecht.
Dit heeft plaats gevonden tussen 21.30 en 22.00. Ooggetuige hebben een Jeep met een trailer hem moeizaam in zien laden.
Zijn schofthoogte is rond de 1.55m en hij is chocoladebruin van kleur. Hij heeft nu licht bruine manen en zomers verkleuren deze naar blond. Hij is 4 jaar oud. Als kenmerken heeft hij witte sokken achter, rechts iets boven de kogel en links iets lager. Hij heeft een witte sneb afwijkend naar rechts. Hij heeft een paar witte haren op zijn voorhoofd lopend in een halve cirkel. Hij heeft op dit momenten schaafwonden aan beide achterbenen,deze kunnen lichte littekens worden.
Zijn chipnummer is 528210000445261. Zijn stamboek naam is Bart's Maker's Mark, roepnaam Mark.

Graag wil ik bij dit bericht foto's van Mark plaatsen, kan iemand mij vertellen hoe dit moet?

Wilt u mij alstublieft mailen wanneer u meer informatie weet over Mark? Ik mis hem heel erg!!

Desiree

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:26

Desiree, die foto's staan volgens mij onder je vorige bericht van begin december. Ik heb hem helaas niet gezien, ik hoop dat je nog iets van hem hoort, het is vreselijk dat hij nog steeds niet terecht is!

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:56

Daisy91... misschien is het een goed idee om de websites van al de western riding clubs van deze diefstal te verwittigen en al de maneges in Nederland, België en Frankrijk die je in de links kan vinden. Ook de dierenartsen zijn gevoelig aan deze informatie. In Engeland moet men nu ook microchippen en is er dus een databank, zodat je ook naar daar een bericht kan sturen.

serenta

Berichten: 2283
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:32

daisy91 schreef:
Donderdagavond 10 december is mijn Rocky Mountain Hengst gestolen uit de weide te Woudenberg Provincie Utrecht.
Dit heeft plaats gevonden tussen 21.30 en 22.00. Ooggetuige hebben een Jeep met een trailer hem moeizaam in zien laden.
Zijn schofthoogte is rond de 1.55m en hij is chocoladebruin van kleur. Hij heeft nu licht bruine manen en zomers verkleuren deze naar blond. Hij is 4 jaar oud. Als kenmerken heeft hij witte sokken achter, rechts iets boven de kogel en links iets lager. Hij heeft een witte sneb afwijkend naar rechts. Hij heeft een paar witte haren op zijn voorhoofd lopend in een halve cirkel. Hij heeft op dit momenten schaafwonden aan beide achterbenen,deze kunnen lichte littekens worden.
Zijn chipnummer is 528210000445261. Zijn stamboek naam is Bart's Maker's Mark, roepnaam Mark.

Graag wil ik bij dit bericht foto's van Mark plaatsen, kan iemand mij vertellen hoe dit moet?

Wilt u mij alstublieft mailen wanneer u meer informatie weet over Mark? Ik mis hem heel erg!!

Desiree


Afbeelding
Afbeelding

mhummen91
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:50

hallo,
mijn pony is ook gestolen maar ik heb me net pas aangemeld op deze site en weet niet hoe ik het er op moet zetten met foto enzo.
kan iemand mij daarmee helpen?

idylle
Berichten: 5844
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:57

Misschien kun je alvast wat meer info over je pony geven, geslacht leeftijd, ras, stokmaat,kleur,aftekeningen enz.
Ik kan je helaas niet helpen met de foto hoop dat iemand anders je daarmee kan helpen, hoop dat je je pony terug vind!!

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:57

Kom dit topic nu pas tegen, interessant ikj ga het bijhouden en goed opletten en mischien er nog wat bijspeuren

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30292
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:21

Moderatoropmerking:
Ondanks dat ik begrijp dat jullie alles willen doen om de pony terug te halen: foto's van mensen waarvan je denkt dat ze een gestolen pony of paard in bezit hebben mogen niet geplaatst worden. Foto's van de pony zelf mogen uiteraard wel. Bedankt.

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:27

Dat dacht ik ook al.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:18

En een balk over haar hoofd plaatsen? Dan is zij onherkenbaar, maar de pony wel herkenbaar. Mag dat wel?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30292
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:32

Aangezien de foto geen bijzonder goed beeld van de pony gaf lijkt me dat geen geweldige oplossing. Is er een betere foto van de pony?

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 07:43


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30292
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:59

Ik denk dat ik het tijd wordt voor een slotje ten behoeve van overleg.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:54

Moderatoropmerking:
Er is hier een flinke discussie verwijderd rondom de verdwijning/diefstal van een pony. Partijen hebben aangegeven dat er inmiddels een juridische procedure loopt, het lijkt ons zinvoller de uitkomst daarvan af te wachten dan dit via bokt uit te vechten. Dit gaat voor geen van de partijen iets opleveren en is bovendien tegen de boktregels. Bij deze dan ook het verzoek deze zaak op bokt te laten rusten en dit via de juridische weg op te lossen.