Citaat:Wat voor mestvork gebruiken jullie?
een ballenwipper oftewel een vlashark, te koop bij de Welkoop/Boerenbond
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Wat voor mestvork gebruiken jullie?
smurf schreef:Citaat:Wat voor mestvork gebruiken jullie?
een ballenwipper oftewel een vlashark, te koop bij de Welkoop/Boerenbond
phannie schreef:smurf schreef:
Wat voor mestvork gebruiken jullie?
een ballenwipper oftewel een vlashark, te koop bij de Welkoop/BoerenbondCitaat:ja die heb ik ook van welkoop, plastic, lekker licht en gaat super!
smurf schreef:ik heb 2 jaar met mijn plastic vork gedaan, toen 1 of andere nitwit er een strobox mee uit ging mesten, braken de tanden af, ik heb toevallig gisteren een nieuwe gekocht.
Het gewicht maakt me niets uit, ik mest 100 meter betonplaat uit (waar 6 paarden lopen de hele dag) met een loodzware sneeuwschep iedere dag, ben wel wat gewend dus en heb ook meer dan genoeg eelt op m'n handen....
smurf schreef:vroeger is voor mij al 30 jar geleden, ik heb de 50 al bijna gehaald, met allemaal verrotte gewrichten, dus ik red het wel hoor
phannie schreef:PhiaBink; ik heb mijn plastic vork al 3 jaar en is nog steeds heel, een ijzeren vork is zowiso voor mij niks met mijn rugproblemen.
PhiaBink schreef:phannie schreef:PhiaBink; ik heb mijn plastic vork al 3 jaar en is nog steeds heel, een ijzeren vork is zowiso voor mij niks met mijn rugproblemen.
Lees dit eens!
Daar staat nuttige info in voor mensen met rugproblemen net zoals ik en heel veel hier op bokt!
viewtopic.php?f=15&t=442272&start=0&st=0&sk=t&sd=a
PhiaBink schreef:Ik heb dus ook grote probs met mijn rug. Sinds de paarden op vlas staan, voel ik mijn rug haast niet meer.
Veel mesten met een verkeerde houding en daar door krijg je dus problemen. Mijn houding was volgens de Ergonome goed, maar ik moest nog wel op wat dingen letten. Niet draaien met je bovenlijf als je een vork mest in een krui wil kiepen. Ik heb veel geleerd die dag en ik hoop dat de mensen die BIT wel hebben er ook iets van geleerd hebben.
phannie schreef:PhiaBink schreef:Ik heb dus ook grote probs met mijn rug. Sinds de paarden op vlas staan, voel ik mijn rug haast niet meer.
Veel mesten met een verkeerde houding en daar door krijg je dus problemen. Mijn houding was volgens de Ergonome goed, maar ik moest nog wel op wat dingen letten. Niet draaien met je bovenlijf als je een vork mest in een krui wil kiepen. Ik heb veel geleerd die dag en ik hoop dat de mensen die BIT wel hebben er ook iets van geleerd hebben.
oke, maar waar kan ik dat artikel lezen? ik wil het ook wel lezen, is er iemand die mij een BIT op kan sturen?
Pellie schreef:hmm ja dat draaien doe ik ook nog te vaak, en dan kraakt het 'lekker' in mijn wervelkolom
ik heb de vlas nu van ecobodem, en dan de Ecolit maar dit is niet het juiste spul voor hier. Eén van de 2 paarden blijft spitten, ook als het al viezer is, en haalt zo de stank weer naar boven van de amoniak.
de box ernaast is een mengsel van rapsodie en vlas, en dat is nu een stevig bedje geworden.