Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:38

Wat super

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:41

Wat onwijs schrikken boedjang! Dat het maar gauw mag genezen!

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:03

Nouvel schreef:
Voor wie het leuk vindt, filmpje is vrij lang … Toto gisteravond

[ Video ]

Wauw! Wat goed! En wat is die mooi zeg
Goed bezig!!

mellamoshan

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:48

Wat gaan jullie goed nouvel!! Heel knap!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:54

Jeetje wat schrikken boedjang. Heel veel beterschap! Ik hoop dat de artsen de boel weer mooi in elkaar kunnen knutselen. Dat vertrouwen komt wel weer, nu eerst maar goed voor jezelf zorgen en herstellen.

Haf Woezel, ik kan je hierin niet echt adviseren maar het lijkt me een lastig dilemma.

Nouvel dat gaat al steeds een beetje beter!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:27

Nouvel, staat hem goed zeg dat dat dekje! Vind hem dan ook al best volwassen ogen haha. En mooie stappen met Toto en het rijden.

Dee_Es, nog gefeliciteerd! Toch speciaal moment.

Haf_Woezel, wat lastig! Snap dat je hiermee best in je maag zit. Moet zeggen als ik puur feitelijk bekijk ik het wel een risico vind gezien de ernst van je rugklachten om een jong paard te gaan beleren en zelf opleiden. Maar het is jouw leven, hij is nog jong zat dus er is ook niks mis mee om het nog even aan te kijken en op zijn beloop te laten. Goed luisteren naar je gevoel, intuïtie houd je veilig.

boedjang, och ik schrik ervan! Heel heftig, wat een pijn moet jij gehad hebben... Veel sterkte en beterschap. Houd je ons beetje op de hoogte?

Hier zaterdag les gehad met Thomasso, begin van longeren. Pakt hij goed op! Foto is nog met instructrice. En weer op de trailer gestaan met de stang dicht, voeremmer bevalt goed.

Afbeelding
Afbeelding

Zondag met Hilea gereden, beide kanten draf (vind ze nog wel spannend, maar braaf) En op het einde dat ik wat contact wilde (nog steeds heel licht maar wel constanter) en ze iets nagaf ipv ertegenin kwam dus goed teken.

Filmpje zie je rechts ook wel dat ze wat teveel spanning opbouwt, houding/tempo. En kies ik ervoor om haar door wending/buiging terug te halen naar stap en opnieuw te proberen. Linksom voelt al meer steady

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:39

Wauw wat knap Urosa!
Tosh vind de Cirkel niet prettig, dus ik rijd direct in de grote baan. Dat maakt draven voor mij spannender, mede omdat ze met longeren zo uit elkaar kan knallen.
Ik merk nu een drempel om door te zetten, gelukkig heb ik geen haast, maar je wil toch wel een keer doorzetten, misschien toch maar eens een halstertouw om haar hals hangen voor iets houvast :o

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:01

Super urosa! Ziet er goed uit hoor

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

Jeetje wat schrikken is dat Boedjang! Ik hoop dat alles wel oke gaat met jou inmiddels? Moet zeggen dat ik echt wel eng vind om zulke dingen te lezen, haha

Haf_Woezel, wat een verschrikkelijk dilemma moet dat zijn. Als je twijfelt, zou ik eerlijk gezegd niet verkopen. Zelf roep ik ook vaak dat ik er mee stop en die paarden wegdoe. Soms is het allemaal gewoon even te veel. Je moet jezelf natuurlijk wel niet gaan wegcijferen he. Zoals je zegt als je er op geen enkele mogelijke manier plezier aan kan hebben is het inderdaad een dure grasmaaier. Maar je paard is nog geen 3 en dus nog super jong. Ik zou nog geen beslissing maken hoor.

Wij zijn dus voor de 4e keer geloof ik nu er op gaan zitten. Ik vind het belangrijk dat dat knopje er goed op zit eerlijk gezegd. Soms is haar focus nog wel eens weg, dan kan ze kijken naar iets bijvoorbeeld. De laatste tijd merk ik wel dat ik me slecht in mijn vel voel. De eerste keer dat ik op haar rug zat en met haar gestapt heb, voelde zo goed. Maar daarna? Sloeg het om in twijfel. Ik ben zelf een bange en onzekere ruiter. Heb daar al hard aan gewerkt, maar een recente val heeft wel wat mijn vertrouwen weer beschadigd. En ik kan alles overanalyseren en er over nadenken en piekeren. Als ik haar aandacht/focus niet bij mij heb, vind ik het eng. Dan denk ik dat ze uit elkaar zal spatten ofzo. Terwijl ze eigenlijk een super brave is, zo ervaar ik haar. Ja, ze is het er soms niet mee eens en dat laat ze dan zien door te bokken en steigeren (bij het grondwerk -O- ) maar het word steeds minder.

Desondanks ben ik wel trots dat ik dit zelf (met hulp!) aan het doen ben. Ik vind Willeke een fantastisch dier. Maar voel me nu al een paar dagen zwaar slecht hierover.

Afbeelding

Een selfie moet wel kunnen toch?

Afbeelding

BOOP de camera

Afbeelding

Knappe meisje

Afbeelding

En dit is dan het uitzicht <3

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:23

Heerlijk uitzicht hoor furst
Ik hoop dat ik morgen naar huis mag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:39

Gaaf furst! Genieten!

Urosa, wat knap! Ziet er goed uit je filmpjes!

Boedjang, oh dat zou fijn zijn!

Noukie, hier vinden ze de cirkel ook niet fijn, is ook heel zwaar hier…
Daarom voor het erop gaan ook de bak gekozen.
Touw om de hals heb ik ook zitten denken, maar Toto was uiteindelijk zo braaf dat dat niet nodig was. Ik heb bij de eerste keren draven een pluk manen vast gepakt :D

Afbeelding
Blij met zijn nieuwe speeltje :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:45

Noevel. Schattig

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:25

boedjang, wat schrikken. Ik duim voor je voor een spoedig herstel!

Nouvel, dat peuteren aan de singel herken ik hier ook. Sem vindt dat aansingelen wat vreemd haha. En wat doet hij dat los draven braaf zeg!

urosa, wat knap met beide paarden!

Furst, wat vervelend die onzekerheid. Volgens mij ben je heel goed bezig met alle stapjes en zo te lezen krijg je ook hulp. Kan die persoon je niet helpen je door die onzekerheid heen te praten tijdens dat je bezig bent?

Hier wat rustiger aan met Sem. Hij mocht ook even bijkomen van dat ik nu een paar keer op hem heb gezeten. Laatst balkjes gedraafd en zelfs een mini sprongetje laten doen. Want balkjes stappen zat er niet in, dat vond hij niet leuk. Ik denk dat ik een racemonster in ontwikkeling heb, en ik kijk er nu al naar uit :D
Vandaag geoefend met de barebackpad. We doen het verkeerd om haha, hij is al helemaal gewend dat ik erop zit, ook al eerste rondjes gelopen. Nu moet hij nog gaan wennen aan barebackpad/zadel en hoofdstel :+ Tot nu toe bijna altijd zonder zadel en met halstertje gedaan. Laatst voor het eerst erop met barebackpad, ik merkte dat hij dat wat vreemd vond. Dus nu gewoon grondwerk gedaan en in de roundpen met die pad op, goed aangesingeld. Eerste minuten wilde hij telkens gaan liggen om de barebackpad eraf te rollen. Ben ik even blij dat hij dat niet bij mij probeerde toen ik erop zat.

Daarna heel braaf in de roundpen gewerkt! Ik verwacht eigenlijk volgende keer dat hij het aansingelen en de pad helemaal normaal vindt.
Afbeelding