s0173957 schreef:Ik vind dat hier echt een bende moraalridders en hypocrieten achter het toetsenbord zit.
Dat het op dit filmpje de spuigaten uitloopt daar is iedereen het mee eens, maar om dan direct zo van de toren te gaan blazen...
Als je wist hoe menselijke atleten soms door hun trainers worden aangepakt in de TOPsport of zelfs breedtesport dan denk ik dat dit op zich allemaal best nog meevalt hoor.
Ik ben de 1e om toe te geven dat wat ik hier zie geen voorbeeld is van een goeie trainingsmethode en dat er ook een deel frustratie zal bijzitten, maar soms moét je atleten (zowel mensen als paarden) op een niet zo prettige manier eens over een bepaalde grens heen duwen om een flinke stap voorwaarts te maken.
In elk geval, iemand die écht van de paarden en van de paardensport houdt komt daar mee naar buiten op het moment dat het gefilmd wordt, niet 10 dagen voor de Kür op de OS.
Er zijn al genoeg misstanden aan het licht gekomen vanuit de trainers vs. de sporters hoek. Daarbij kan je nog stellen dat een mens er zelf voor kiest en ook ervoor kan kiezen met de topsport te stoppen.
Ik ben wel heel benieuwd wat jij hypocriet vind aan de mening dat dit geweld jegens een paard absoluut niet door de beugel kan.