Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 16:50

Change3x schreef:
Ik denk niet dat je als eventueel koper kunt verwachten dat de verkoper een paard voor je vasthoudt, zoveel mensen die ergens twee keer of vaker komen kijken en dan toch afhaken - in die tussentijd kun je ook iemand vinden die wel direct wil kopen.

Het hangt er misschien ook vanaf hoe snel de koper terug wil/kan komen. Wij zijn voor onze huidige merrie direct de dag na de eerste bezichtiging teruggekomen om te kijken of ze ook een sprongetje kon maken. Dat is toch anders dan wanneer er een week tussen zit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 16:55

cissy schreef:
Ik zou vandaag weer gaan kijken bij een paard maar het contact loopt zeer moeizaam. Had om filmpjes op het harde gevraagd voordat ik een rit van enkele reis 2 uur zou gaan maken.
Duurde paar dgn voordat ik filmpjes kreeg, in de bak.

Nogmaals gevraagd maar die had ze niet. Dan maak je ze toch even? Denk ik dan.

Dus (nog) niet geweest.

Ik ging ze ook niet maken. Je maakt tig filmpjes en iedereen verzint wel iets nieuws om te laten filmen. Deze had ik nog niet op het lijstje staan.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 16:57

Ik verwacht dat ook niet, doe daar ook niet moeilijk over. Maar bij twijfel haak ik dus wel af.
Ik rij eigenlijk altijd heel makkelijk weg met vreemde paarden en als het direct goed voelt, dan is t ook oké.

Onze 15 jarige kocht ik als 11 jarige na 20 minuten proefrijden, idem de 4 jarige ervoor.

Als een paard niet direct goed voelt, maar ik denk dat het wel een match zou kunnen worden en ik aangeef graag nog 1x te willen rijden en dan te beslissen en dat niet kan ivm andere kijkers, dan houdt t op.
En inderdaad, ik bied dan wel aan om de dag erop al te komen. Vind t niet fair om zo lang te wachten.

Paard heeft nog een behoorlijke tijd te koop gestaan trouwens, maar heb het er bij gelaten. :o

_Tarzan

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 18:06

Vandaar dat ik de ervaringen (en naam) even wilde delen. Ik vond het een fijne ervaring ookal heb ik het paard niet gekocht.

En ook fijn dat het verhaal klopt, dat is ook niet altijd zo. Maar ze was precies zoals omschreven haha!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:50

Zonnetje81 schreef:
cissy schreef:
Ik zou vandaag weer gaan kijken bij een paard maar het contact loopt zeer moeizaam. Had om filmpjes op het harde gevraagd voordat ik een rit van enkele reis 2 uur zou gaan maken.

Dus (nog) niet geweest.

Ik ging ze ook niet maken. Je maakt tig filmpjes en iedereen verzint wel iets nieuws om te laten filmen. Deze had ik nog niet op het lijstje staan.

Nou dat idd. Ik kreeg de vraag of ik naast de online video met alle (zij)gangen op beide handen en wissels ook nog filmpjes kon maken van:
- rondje om je paard lopen (met en zonder tuig erop)
- filmpje van aansingelen
- tig wedstrijd video’s
- kun je er ook even een 10 jarige op zetten om te zien wat hij dan doet?
- filmpje van trailerladen
- filmpje van poetsen
- voetjes optillen
- longeren met bijzet en zonder
- hoe staat hij op het land
- heb je ook filmpje van springen? (Paard werd als z2 leerpaard aangeboden)
En ga zo maar door.

Van een aantal dingen heb ik extra filmpjes gemaakt. Maar van de mensen die erom gevraagd hadden, is er geen eentje komen bezichtigen, want vp was toch te hoog. Kortom, kost je hoop tijd en het leverde in mijn geval niets op. Dus hier maken we alleen nog maar een video van de 3 gangen en that’s it.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:54

Nouja zo heb ik dus al meerdere kreupele paarden op filmpjes “ aangeboden” gekregen.
Fijn dat ik daar geen 2 uur enkele reis voor hen hoeven rijden.
Met bijbehorende excuses ( doet ie anders nooit/ het is eentje met extra gangen/ nee hoor mankeert niks).
Ik hoefde niets bijzonders, gewoon een filmpje van beweging. Bij interesse ben ik gaan kijken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:07

Hmm ja ik heb wel gechat met mensen die 4 uur verder weg wonen en aan de andere kant van de brug. Dat is 150 euro en een volle dag reizen, dus dan wil ik veel informatie :+
Overigens hadden ze ons zelf benaderd, anders hadden we sowieso niet gereageerd op hun advertentie vanwege de afstand.

Hij was kreupel en had dikke benen helaas

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:13

Muze schreef:
Nouja zo heb ik dus al meerdere kreupele paarden op filmpjes “ aangeboden” gekregen.
Fijn dat ik daar geen 2 uur enkele reis voor hen hoeven rijden.
Met bijbehorende excuses ( doet ie anders nooit/ het is eentje met extra gangen/ nee hoor mankeert niks).
Ik hoefde niets bijzonders, gewoon een filmpje van beweging. Bij interesse ben ik gaan kijken.

Ja, maar dat zijn dan de standaard filmpjes. Geen filmpjes met allerlei extra’s buiten de 3 gangen om (eventueel los of onder de man). Ik ga zelf ook niet in de auto zonder vooraf de gangen te zien, zeker niet als ze hier met het doel zware tour worden aangekocht.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:22

Nee maar ook daar heb ik op gehoord “ kom maar kijken”.
Ik kom pas kijken als ik bewegend beeld heb gezien.
Maar idd gewoon stap/ draf/ galop.
Geen extra fratsen, dat zie ik ter plekke wel..
Je kan idd ook overdrijven als koper.. een filmpje van alles vragen.. en dan doet het paard bij jou vervolgens net iets anders in z’n reactie als op een filmpje…
Dat is inderdaad echt onzinnig.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:46

Ik heb gewoon filmpjes van parcoursen die ik heb gesprongen. Heb ook geen speciale filmpjes waarop ik dressuur matig rij. Zijn dan wel spring paarden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:02

Oeh, ik was jullie even kwijt. Ik heb wat bij te lezen !

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:02

Ik heb filmpjes gemaakt:

Stap
Draf
Galop
Op en af zadelen vreemd terrein.
Opstappen
Trailerladen
Buitenrijden
Oefenspringen
Rijden met een klein kindje.

En dan vragen ze heb je filmpje met schouderbinnenwaarts en achterwaarts. Die mensen heb ik gezegd kom maar gewoon kijken.

En dan zou ik nog filmpjes moeten maken op de straat longeren en weet ik het. Nou dikke doei.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:06

Zonnetje81 schreef:
Ik heb filmpjes gemaakt:

Stap
Draf
Galop
Opstappen
Trailerladen
Buitenrijden
Oefenspringen

En dan vragen ze heb je filmpje met schouderbinnenwaarts en achterwaarts. Die mensen heb ik gezegd kom maar gewoon kijken.

En dan zou ik nog filmpjes moeten maken op de straat longeren en weet ik het. Nou dikke doei.

Ik vind dit echt al heel erg uitgebreid eigenlijk :')
Ik wilde een stap, draf en galop filmpje zien. Verder geloof ik het wel :P
Zo lang er maar geen slowmotion filmpjes bij zaten... daar krijg ik echt jeuk van :+

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:08

Zonnetje81 schreef:
cissy schreef:

Dus (nog) niet geweest.

@Cissy, ik snap m ook niet zo eigenlijk, wat wil je dan zien op zo’n filmpje? En met welk doel? Had je ook telefonisch contact gehad met de verkoper? Ik zou als verkoper niet het risico willen lopen dat m’n paard op ijzers uitglijdt omdat een potentiële koper dat m op t harde wil zien.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:19

c_alsemgeest schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik heb filmpjes gemaakt:

Stap
Draf
Galop
Opstappen
Trailerladen
Buitenrijden
Oefenspringen

Ik vind dit echt al heel erg uitgebreid eigenlijk :')
Ik wilde een stap, draf en galop filmpje zien. Verder geloof ik het wel :P
Zo lang er maar geen slowmotion filmpjes bij zaten... daar krijg ik echt jeuk van :+

Vond ik ook hahaha.
Dus als je dan nog meer vragen krijgt dan denk ik doei onder het mom is een kleine moeite my ass.

Slowmotion haak ik ook op af. Is puur verdoezelen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:28

Nou zoveel filmmateriaal zou ik ook niet maken. Wat een gedoe!

Alledrie de gangen en wellicht een poets of zadelfilmpje lijkt me voldoende.

Ik heb ook meegemaakt dat ik naar een paard wilde kijken en op t toegestuurde filmmateriaal gelukkig op tijd afhaakte. (Kreupel).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:29

boemel schreef:
Nou zoveel filmmateriaal zou ik ook niet maken. Wat een gedoe!

Alledrie de gangen en wellicht een poets of zadelfilmpje lijkt me voldoende.

Ik heb ook meegemaakt dat ik naar een paard wilde kijken en op t toegestuurde filmmateriaal gelukkig op tijd afhaakte. (Kreupel).

Ja en dat je dan terug stuurt "dit paard loopt kreupel" en je dan krijgt... Ja dat was eenmalig... waarom stuur je dan precies dit eenmalige moment naar mij op :')

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:43

Ik had twee weken geleden dat ik een merrie tegenkwam met hetzelvde naam als mijn net afgekeurde merrie. Dus ik dacht, dit moet hem zijn. Kreeg ik de video’s…. Liep ze gewoon slechter dan mijn afgekeurde merrie. Heb het wel gezegd tegen de meid, maar ze zag het niet zelf en ze stond op een professionele stal..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:56

Change3x schreef:
Ik denk niet dat je als eventueel koper kunt verwachten dat de verkoper een paard voor je vasthoudt, zoveel mensen die ergens twee keer of vaker komen kijken en dan toch afhaken - in die tussentijd kun je ook iemand vinden die wel direct wil kopen.

Ik zou an sich wel vasthouden eventueel met aanbetaling, mits ze dan wel in een kort tijdsbestek weer komen en daar duidelijke afspraken over gemaakt zijn. Oftewel mensen moeten echt serieus zijn en geen eeuwige twijfelaars die nog bij tig andere paarden gaan kijken.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:56

Zijgangen laten zien op een filmpje van een paard dat in het Z loopt is toch redelijk normaal? Sowieso de oefeningen die bij dat niveau horen, en inderdaad zijgangen op beide kanten, lijkt me.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 23:26

denisesilver schreef:
Zijgangen laten zien op een filmpje van een paard dat in het Z loopt is toch redelijk normaal? Sowieso de oefeningen die bij dat niveau horen, en inderdaad zijgangen op beide kanten, lijkt me.

Hoef ik eigenlijk niet eens te zien, als de gangen en het lichaamsgebruik goed zijn is dat prima. Zijgangen, wissels ed voel ik liever zelf.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 23:28

Er is toch vast een proef filmpje van een wedstrijd paard? :+
Ik zoek nooit dressuur paarden maar bij springen zie ik graag een parcour. In entourage voor een paard dat al wedstrijden loopt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:16

Wordt eigenlijk zelden gebruikt, een filmpje van een proef. Grappig dat er zo'n verschil is.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:30

denisesilver schreef:

Ja, daarmee bedoelde ik ook dat dat de standaard dingen zijn die je laat zien, behorende bij het niveau van het paard. Maar dat daarnaast nog een hele waslijst wordt gevraagd aan andere filmpjes, zoals het trailerladen. En als ze die dan hebben ontvangen, dan krijg je de vraag ´of je er ook eentje kunt maken met het laden op een vrachtwagentje´.. want wie weet koopt de nieuwe eigenaar die ooit, dus dan is het wel fijn als ze van tevoren weten of ze erop gaan..:')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:37

Ik kreeg van die handelaar die ik hier noemde heel fijn een filmpje met alle 3 de gangen en een filmpje van buitenrijden met verkeer. Dat vond ikzelf heel fijn. Meer hoeft voor mij ook niet en zie je wel als je daar bent inderdaad.

Maargoed ik ben voorlopig niet meer op zoek, vind het alleen leuk om mee te lezen hier.