Fijn dat er iemand met je mee kon kijken. Helpt soms enorm, een extra paar ogen erbij.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sababber schreef:Hoi allemaal,
Mag ik me hier melden? Sinds deze week ben ik eigenaar van deze 3,5 jarige pretletter. Hij is al zadelmak, maar hij is nog zo jeugdig dat ik niet “echt” wil gaan rijden voor hij vier is. Dus tot de zomer ben ik van plan om veel te gaan grondwerken en te longeren. Wel denk ik dat het slim is om ook er af en toe even op te gaan om te zorgen dat ik straks niet van voor af aan kan gaan beginnen onder het zadel. Hij kan nu alle gangen onder het zadel, maar heeft nog weinig balans in de galop voornamelijk. Dus als ik er op ga de komende periode, voornamelijk even kort er op om wat simpele overgangen maken en het daar lekker bij laten. Zijn er mensen hier die hun paard langere tijd niet onder het zadel hebben gehad na het zadelmak maken?
[ [url=m/4vp0xg.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HMBhTO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kellyvanloon schreef:Wij zijn wegens omstandigheden even offline geweest. En daarna stond de hengstenkeuring in Duitsland op de agenda. Delight maakt het waar en word gekeurd als hengst bij het Mecklenburg Körtage, als kerst op de taart word hij ook nog uitgeroepen als premie hengst. Wij zijn echt heel erg trots! Nu heeft hij een korte vakantie verdiend en gaan we opzoek naar een plek om hem zadelmak te laten maken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook erg spannend vind om hem weg te brengen en hem weer aan andere toe te vertrouwen. De plek waar hij nu staat is voor ons zo vertrouwd. Maar ik heb ook gezien hoe hij zich de afgelopen 2 dagen op ander terrein gedraagde en dan kan hij nog al veel hengst zijn dus van de andere kant vind ik het ook wel goed dat hij even weggaat en andere dingen gaat zien en aan kan wennen
Ik heb alleen nog geen adres gevonden om hem zadelmak te laten maken dus mochten jullie iemand kunnen aanraden horen we het graag.
[ [url=m/3PrLqt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sababber schreef:Hoi allemaal,
Mag ik me hier melden? Sinds deze week ben ik eigenaar van deze 3,5 jarige pretletter. Hij is al zadelmak, maar hij is nog zo jeugdig dat ik niet “echt” wil gaan rijden voor hij vier is. Dus tot de zomer ben ik van plan om veel te gaan grondwerken en te longeren. Wel denk ik dat het slim is om ook er af en toe even op te gaan om te zorgen dat ik straks niet van voor af aan kan gaan beginnen onder het zadel. Hij kan nu alle gangen onder het zadel, maar heeft nog weinig balans in de galop voornamelijk. Dus als ik er op ga de komende periode, voornamelijk even kort er op om wat simpele overgangen maken en het daar lekker bij laten. Zijn er mensen hier die hun paard langere tijd niet onder het zadel hebben gehad na het zadelmak maken?
[ [url=m/4vp0xg.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HMBhTO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nadiine__x schreef:Ik wil die van mij ook door een ander laten beleren. Maar ik vind dat wegbrengen echt een dingetje, ben ik de enige?
Ze staan ergens, dat is hun huis. Hun vaste kudde/vriendjes, vaste mensen om zich heen, hun eigen ritme. (en voeding! Ruwvoer wissels doet echt wel wat met een paard..)
En dan worden ze een maand (of langer) ergens anders "gedropt" moeten opeens allemaal nieuwe dingen doen.. Een paard is een gewoonte dier, dus ik zie dat toch wel. Als een mega stress factor.