YvonneV schreef:dat ben je alleen aan de Rendac al kwijt.
Dat was vroeger ook maar 8 euro ofzo
En dan praat ik over 6/7 jaar geleden
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Froukje schreef:Je kunt ze ook gewoon alsnog laten schieten bij een slager en dan laten afvoeren met rendac, vermoed dat je dan het goedkoopst uit bent.
Maar zelfs dat is voor iemand die zo'n paard dumpt waarschijnlijk al te veel geld.
Paardenfann4 schreef:Ik geloof er nog steeds wel in dat het dier een eigenaar heeft die wellicht van niets weet of er is iets anders aan de hand, een pensionhouder die niet betaalt kreeg bijvoorbeeld.
Paardenfann4 schreef:Ik was begin van het jaar 102 euro kwijt aan de Rendac voor 1 paard ophalen en niet individueel. Dus het is heel veel duurder geworden, de ophaalkosten zijn 35 euro nog wat en de verwerkingskosten 49 en dan nog btw. Dan zit je over de 102 euro, dat is een stuk meer dan een paar jaar geleden. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand een paard daarom van de hand doet. Ik geloof er nog steeds wel in dat het dier een eigenaar heeft die wellicht van niets weet of er is iets anders aan de hand, een pensionhouder die niet betaalt kreeg bijvoorbeeld.
StalNollie schreef:Daarnaast en dat was vroeger al zo werden paarden bij de slager op de weide gegooid en na een x aantal weken/maanden soms zelf jaar weer doorverkocht.
tamary schreef:StalNollie schreef:Daarnaast en dat was vroeger al zo werden paarden bij de slager op de weide gegooid en na een x aantal weken/maanden soms zelf jaar weer doorverkocht.
Handelaar kan dat doen, dier dat op terrein slachterij komt gaat er enkel dood af. Dus slager die dieren via achterdeur slagerij het weiland in kiept kan en mag niet.
DuoPenotti schreef:Dat is nu rond de 35
En meen dat bij niet aangesloten bedrijven nog stop kosten komen.
Dus samen iets van 50 euro.
Of je moet hem individueel van je erf laten halen, hoeft hij ook niet langs de weg, kost 500. Maar dat doet een dumper niet.
Inslapen is het duurste. Die 50 ophalen dus niet.
moretje schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat, als ik geen bokt zou hebben, niet zou weten dat dit paard is gevonden/vermist wordt. Ik heb geen FB en insta meer. En leef ook echt niet onder een steen, maar heb gewoon een druk werkend leven met gezin en paard. Ook als dit paard uit mijn woonplaats oid zou zijn, zou het MOMENTEEL dus totaal aan mij voorbij gaan dat dit paard vermist wordt.
Ik kan mij dus voorstellen dat het realistisch is dat de berichten lang niet iedereen bereiken..............
Durquia schreef:moretje schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat, als ik geen bokt zou hebben, niet zou weten dat dit paard is gevonden/vermist wordt. Ik heb geen FB en insta meer. En leef ook echt niet onder een steen, maar heb gewoon een druk werkend leven met gezin en paard. Ook als dit paard uit mijn woonplaats oid zou zijn, zou het MOMENTEEL dus totaal aan mij voorbij gaan dat dit paard vermist wordt.
Ik kan mij dus voorstellen dat het realistisch is dat de berichten lang niet iedereen bereiken..............
Dat kan, maar mocht de eigenaar geen FB of Insta hebben lijkt me niet eens relevant. Je mist je paard toch? Dan geef je deze op als vermist bij instanties of laat je je oom of tante het op FB plaatsen of zo
germie schreef:Niemand heeft het hier over voor de rechter slepen. Maar het kan wel een discussie opleveren.
Van meer dan 25 jaar terug ken ik een voorbeeld, paarden van iemand die ik ken stonden in de wei, en 1 was in een spel gevallen voor de ogen van mensen. Had wat schaafwonden op de knie. Degene die het zag besloot een dierenarts te bellen i.p.v. op zoek te gaan naar de eigenaar. De dierenarts kwam, spoot er wat blauwsel op en klaar. De eigenaar van de paarden weigerde de dierenarts te betalen, want het was een minimale verwonding (gewoon een schaafwond), en bovendien was het een dierenarts die geweest was die hij absoluut nooit bij zijn paarden wilde hebben. Er is dus ook nooit betaald.
En zo'n halster is gewoon een voorbeeld. Je mag het ook gewoon zelf houden als je het dier terug zou geven aan de eigenaren.
Er zijn dus ook geen sloten meer? Ja, dan is het lastig om aan water te komen voor een dier.
En niet registreren heeft met vertikken te maken? Ik ken een oud boertje met alleen nog 2 pony's. Heeft geen internet en is niet lid van een stamboek ofzo. Dus zulke mensen weten het ook gewoon niet waarschijnlijk. En zo zijn er nog velen niet lid van een stamboek of de knhs, en doen niets met social media. Hoe moet je het dan weten?
Cayenne schreef:Ik kom nou toevallig dit nieuwsbericht tegen
Al is het niet het paard dat TS heeft gevondenhttps://www.nu.nl/opmerkelijk/6222144/d ... wordt.html
Rex_Rolfo schreef:Ik hou het op het Oekraïne verhaal: daar vrijgelaten in verband met de oorlog en het dier heeft de lange weg vol ontberingen naar zijn geboortegrond afgelegd![]()
Daar moet gewoon een boek over geschreven worden, ik stel voor dat @Avalance in de pen klimt![]()
Fijn dat ie nu een plek heeft met liefdevolle opvang en goede verzorging