Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
DuoPenotti schreef:Ja wacht nog steeds op de chocolade
Poekkie schreef:Superpony, je spreekt jezelf tegen ofwel begrijp ik je niet meer. Aan de ene kant wil je iemand die het uit liefde voor de paarden doet en aan de andere kant moet diegene een grote stal hebben met veel afstand tot de klanten waar individuele aanpassingen zowat onmogelijk zijn. Hoe denk je dat ooit te combineren?
DuoPenotti schreef:Het was niet 1 mindere ervaring, dat was de druppel ervaring.
En nee flauwekul, chocolade hoeft niet. Maar het gewoon zo vanzelfsprekend vinden is ook wat anders.
Maar goed mijn eigen schuld, ik wil dat elk paard het gewoon super heeft. Althans daar zal ik mijn best voor doen.
En heb er van geleerd
Josien_ schreef:Zo maar naar een revalidatiestal brengen is ook een behoorlijk duur grapje. Kan me ook voorstellen dat veel mensen die kosten, plus de pensionkosten die doorlopen niet op kunnen brengen.
Maar goed, ik snap ook wel dat het voor pensionstallen heel lastig is om hierin mee te denken. Bij mijn stal was het destijds met mijn pony met peesblessure gelukkig wel mogelijk. Destijds stonden er toevallig twee met vrijwel dezelfde blessure en de stalhouder deed echt enorm veel moeite voor de paarden. Daar was ik dan ook mega dankbaar voor!
Wiwabalia schreef:@ruitje; maar revalidatie? Het ging om 1 a 2 weken boxrust in mijn geval en ik deed eigenlijk alles zelf, dat was het probleem niet. Ze was een beetje onrustig maar brak ansoluut niet de stal af.
Wij betaalden ook naar verbruik op die stalling, dus het kan hem dan ook niet zitten. Buiten en binnenzetten moest je op die stal ook zelf doen, dus waar zit het hem dan in?
superpony schreef:Bij anderen ook meegemaakt dat mensen kind aan huis werden. Bij de een ging dat lang goed, bij de ander kwam er een klant bij en kwam er jaloezie en ruzie, bij de volgende namen klanten het echt over van de eigenaresse en zo heb ik nog wat voorbeelden.
0000 schreef:Ruitje, ik vind jou (in meerdere topics) echt als een top pensionhouder klinken! Ik ben afgelopen jaar zelf veel op zoek geweest en heb inmiddels een super plek met veel mogelijkheden waar ik eigenlijk alles zelf kan managen. Maar ik kan niet meer tellen hoe vaak ik kan niet of doen we niet te horen heb gekregen...en het is, uiteraard, een ieder zijn goed recht om een bedrijf te runnen zoals het hen past. Maar enig meedenken richting met name het welzijn, vind ik ook iets zeggen over hoe men naar de paarden kijkt en ermee omgaat. En volgens mij is dat bij jullie echt heel goed.
Poekkie schreef:Als jij je stal gaat opstrooien met hooi zou ik ook wel komen klagen.
En met max 3u zonder hooi vallen de meeste stallen idd af, de mijne inclusief. Niet omwille van de kosten maar omdat ik gezonde paarden met een gezond gewicht wil.
Maarreh als ik dat zo lees gok ik dat jij bij stallen staat in een heel laag prijssegment?
Miss_Mii21 schreef:Ik hoor links- en rechts overal van pensioneigenaren dat het allemaal niet rendabel is, dat het allemaal een boel geld kost. Via via hoor ik van veel mensen om mij heen die zelf paarden hebben, dat ze makkelijk 2-3 paarden redden voor de prijs waar ik één paard voor weg zet op een pensionstal.
Miss_Mii21 schreef:> Stallen waar simpelweg te weinig voer is; dit zijn er heel veel. Mijn dierenarts zegt maximaal 3 uur zonder voer, als stallen 3 voerbeurten doen verspreid over 24 uur, staat je paard dus + 12 uur zonder voer
Miss_Mii21 schreef:> Stallen met kletsnatte paddocks; die er niets aan willen doen waarna jouw paard /andere paarden allemaal rotstraal hebben
Miss_Mii21 schreef:Stallen waar je zelf mag mesten maar waar wel flink commentaar gegeven wordt op de hoeveelheid hooi, waar je paard dus eigenlijk gewoon op het beton moet liggen "want lees: kost geld" , waar betaal ik ook al weer voor?
Miss_Mii21 schreef:Stalmeisjes die zelf klagen over de gang van zaken; in de praktijk zie je dat ze vaak zwaar werk moeten doen voor weinig geld. En dan klaagt de stal dat ze niet aan stalmeisjes kunnen komen. Of ze zijn simpelweg te jong en niet capabel genoeg / krijgen geen begeleiding bij de werkzaamheden waardoor je weer kan klagen over vieze stallen/paddocks terwijl je immers betaalt voor schone stallen/paddocks
superpony schreef:Rotstraal komt ook niet van smerige stallen. Een slechte hoef, dus slecht bekapt, slechte doorbloeding etc kan rotstraal krijgen. Vaak ook door slechte weerstand. Dan is een natte paddock of vieze stal een probleem. Een gezonde hoef krijgt niet opeens rotstraal door een vieze stal.