Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:00

Afbeelding

1.76 op een haffie van 1.45 geloof ik.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:00

Ik nog steeds 1.70m nu op mijn nieuwe aanwinst van 1.55m

Wel op een springzadel dus vertekend iets. Maakt geen verschil met mijn IJslander, puur omdat die laatste breder is :')

Afbeelding

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:01

1.70 op 1.52
Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:15

c_alsemgeest schreef:
Iemand van rond de 1m65 een foto op een flinke pony tussen de 1m45 en 1m55?
Kan ik me er een voorstelling van maken en wellicht mijn zoek profiel voor over een tijd verbreden :+
Heb twee merries van 1m56 en 1m60 gehad en dat stond prima.

Afbeelding
Ik ben ongeveer 1,68 en deze pony richting de 1.50. Wel met springzadel.

Afbeelding
Hier ik met 1,68 op 1,44. Hier dan met dressuurzadel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:16

leuk om te zien allemaal... te groot bij mij past niet.
Kan natuurlijk wel, maar door mijn korte pootjes ziet het er al snel gek uit.
Jam was met 1m72 echt wel een beetje het maximale :')
Moet zeggen dat ik een hele leuke van 1m80 echt niet ga laten staan als het fijn bij elkaar te rijden is... maar het plaatje is minder mooi.
Wat dat betreft zou ik beter weg komen met een kleinere, rond de 1m65 is voor mij denk ik het meest ideale. Jam was zo hoog toen ik hem kocht, en Uni haalde dat nèt als hij lang niet naar de smid was geweest :')

Afbeelding

*let niet op mijn over-geconcentreerde hoofd _O-

absque_dubio

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:41

Mijn beide merries zijn drachtig, maar je bent van de zomer welkom om er eens op te komen rijden. Als je het zelf ervaart weet je het. :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:53

Bedankt voor de leuke reacties op mijn pony. Ik had van de week een kijker van 1.75m en 57kg, dat plaatje was echt netjes. Kan helaas geen foto plaatsen natuurlijk. Maar ligt er denk ik heel erg aan of de pony breed gebouwd is. Kom gerust eens kijken naar hem :D
In de marktplaats Ad staan wel wat foto’s met een ruiter van 1.68 m.
En ik heb een foto toegevoegd met een kind er op.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:00

190cm op 160cm :+ en dan nog wat lastigere discipline voor zulk verschil

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Absoluut niet de maat waarvoor ik weer zou gaan, zulke kleintjes kijk ik niet eens hoor :o

Fly was daarbij wel een stevig type, mooi rond (uit een ouderwetse tuigerlijn gefokt), sterke, brede rug, veel lengte in d'r lijf. Niet te vergelijken met bijv. spanjaarden van dezelfde schofthoogte.

Ik hoop weer zoiets te vinden maar dan uiteraard een tikje groter. Maar zo lastig is dat, er wordt naar mijn idee erg iel gefokt wat jonge sportpaarden betreft :n Ik stap vaker op een beest van 170 of zelfs 175 cm groot en kan niet eens been fatsoenlijk aanleggen zo weinig paard als ik onder mijn kont heb :')

Ik dacht niet voor niets o.a. richting Gelders te gaan kijken, maar na de laatste vliegles heb ik niet zoveel vertrouwen in die goede karakters van de Gelderse waar men het over heeft :=
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 01-04-22 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:02

Wat een leuke reacties allemaal, ben zelf ook op zoek naar rijfoto's. Als ik wat vind plaats ik ze. Met 175 lang heb ik foto's op een pony van 138, 145 en 175. Bij de pony van 138 lette ik wel extra op mijn gewicht. Dat vind ik belangrijk.

Fijn dat er veel interesse is in de pony. Hopelijk vind je snel een leuke match. Zal de adv opzoeken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:04

Gewicht inderdaad... maar lengte bovenlijf vind ik ook erg belangrijk... zeker voor je zwaartepunt.
Als je dan een beetje gaan meehangen in je appuyementen pleur je zo je pony om _O-

(natuuuuuurlijk moet je sowieso niet meehangen, maar kan altijd gebeuren :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:06

Fly_high schreef:
190cm op 160cm :+ en dan nog wat lastigere discipline voor zulk verschil

[ [url=m/0m1uNj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QqktuF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/21XoUL.png]Afbeelding[/url] ]

Absoluut niet de maat waarvoor ik weer zou gaan, zulke kleintjes kijk ik niet eens hoor :o

Fly was daarbij wel een stevig type, mooi rond (uit een ouderwetse tuigerlijn gefokt), sterke, brede rug, veel lengte in d'r lijf. Niet te vergelijken met bijv. spanjaarden van dezelfde schofthoogte.

Ik hoop weer zoiets te vinden maar dan uiteraard een tikje groter. Maar zo lastig is dat, er wordt naar mijn idee erg iel gefokt wat jonge sportpaarden betreft :n Ik stap vaker op een beest van 170 of zelfs 175 cm groot en kan niet eens been fatsoenlijk aanleggen zo weinig paard als ik onder mijn kont heb :')

Ik dacht niet voor niets o.a. richting Gelders te gaan kijken, maar na de laatste vliegles heb ik niet zoveel vertrouwen in die goede karakters van de Gelderse waar men het over heeft :=

Niet alle Gelderse over 1 kan scheren :Y) :P Zelf jaren geleden een geweldig ouderwets type Gelderse ruin mogen verzorgen. Zeer betrouwbaar, meedenken en mooi paard.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:09

Hier een langere spriet op m’n pony’tje. Ook dat misstond niet hoor. :D
Afbeelding

En we zijn hier met appuyeren nog nooit omgevallen. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:12

Fly_high. Herkenbaar hoor, ik vind rond de 1,70 het beste staan bij mijn 1,72 maar ik heb lange benen. Maar huidige is nog geen 1,65 maar heel breed. En op foto al wat gegroeid. Richting gelders qua type en dan mis ik die cm helemaal niet. Die grotere was ook redelijk breed nog, maar wel minder en een stuk korter. Hoewel mijn brede pony van 1,52 ook niet gek was. Daar vond ik mijn bovenlijf alleen te lang op. Dat vond ik sowieso vaak bij zulke combinaties, dan gaat het qua beenlengte wel, maar is het bovenlijf zo lang in verhouding.

1,70
Afbeelding

1,63 oid
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:12

c_alsemgeest schreef:
Gewicht inderdaad... maar lengte bovenlijf vind ik ook erg belangrijk... zeker voor je zwaartepunt.
Als je dan een beetje gaan meehangen in je appuyementen pleur je zo je pony om _O-

(natuuuuuurlijk moet je sowieso niet meehangen, maar kan altijd gebeuren :') )

Dat dus :') dat bovenlijf vind ik dus wel erg belangrijk ja

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:24

Bijzonder om te zien hoeveel het soms uitmaakt.
Nagenoeg zelfde lengte maar bijv lange benen ziet er anders uit. Of een bredere pony maar zelfde hoogte. De ene pony is toch de andere niet. Maar zo met foto’s zie je het pas echt.

Pffff jongens ik ben zooo zenuwachtig. Ik verwacht niets geks op de keuring zometeen maar wat als er wel iets uitkomt? Dan moet ik weer verder zoeken en zie deze pony al helemaal voor me *\o/*
Hoop alleen dat sneeuw geen roet gooit in het klinisch onderzoek?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:28

Ik vind een mooi dressuurplaatje ook wat anders, dan vind ik mezelf sowieso op geen een paard netjes eruit zien met die voeten die er onderuit steken :') letterlijk maar 1 keer in mijn leven op een paard gezeten waar mijn voeten nog enigszins aan d'r buik lagen terwijl ik in een dressuurzadel zat, het was een zeer ouderwetse hannoveran van ook nog liefst 175cm groot. En zelfs dan was het op het randje...

Tenzij ik richting Shire of uitzonderlijk groot zwaar warmbloed ga zoeken moet ik maar met mijn hangvoetjes leven (of nog beter, het bij springzadels houden :D ).

Ik heb verreweg de meeste lengte in mijn benen zitten, wat dan weer gunstiger is qua zwaartepunt. In ieder geval nog nooit een paard omgepleurd := en qua gewicht is het gelukkig ook geen ponypletter.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:36

hahaha ja dat is bij mij makkelijk... zelfs bij Jam kwam ik er niet onderuit... en die was op deze foto nog 4 en niet uitgegroeid, dus denk toen rond de 1m66 ofzo? Was toen ik hem net had... was toen echt nog een puppy :D
Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:37

Oh jij past ook makkelijk op een pony :D Ik ben zelf altijd met grote paarden thuisgekomen, maar heb ook altijd gezegd dat ik zo met een pony thuis zou kunnen komen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:38

c_alsemgeest schreef:
hahaha ja dat is bij mij makkelijk... zelfs bij Jam kwam ik er niet onderuit... en die was op deze foto nog 4 en niet uitgegroeid, dus denk toen rond de 1m66 ofzo? Was toen ik hem net had... was toen echt nog een puppy :D
[ [url=m/0Yg32z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heb jij schattige korte beentjes zeg. :D

Hier juist lange benen.. vanaf mijn knie maak ik als het ware geen contact meer met mijn pony. :+ maar hey, we zijn ZZL, dus ergens redden we ons wel. :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:39

Ja mijn bovenlijf maakt het nog een beetje goed... maar mijn benen zijn echt mega kort en breed :') Volledig uit model dat lijf van mij _O-
Mijn vriendin en instructrice is qua lengte een beetje hetzelfde... toch zit ze 6 gaten langer :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:48

c_alsemgeest schreef:
Ja mijn bovenlijf maakt het nog een beetje goed... maar mijn benen zijn echt mega kort en breed :') Volledig uit model dat lijf van mij _O-
Mijn vriendin en instructrice is qua lengte een beetje hetzelfde... toch zit ze 6 gaten langer :+

Mijn moeder is iets groter maar zit al snel 3 gaten of meer korter :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:14

c_alsemgeest schreef:

Nou ik ga met alle liefde ruilen, lange benen zijn alleen maar vervelend joh.

Ik pas in geen enkel zadel dat ik met proefrijden krijg :') het is echt een flinke balansoefening om dan een sprongetje te maken terwijl mijn knieen volledig in de lucht hangen := zeker op wat jonger en minder stabiel paard. Ook vaker noodgedwongen proefgereden in een springzadel met dressuurbuegels omdat mensen zulke lange springbeugels niet hebben liggen :+

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:46

Ruiter van 1,85 m. op paard van 1,72 meter.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 14:50

Moderatoropmerking:
Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 15:05

different1 schreef:
Moderatoropmerking:
Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

Die heb ik voorbij zien komen op Sporthorses! Echt een onwijs leuk dier.