[VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:26

Jeetje Ava, klinkt behoorlijk tuk!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:35

Agossie, arm meisje :(:) hopelijk niet al te erg? Enig idee hoelang ze op boxrust /in het verband moet?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:51

Oh Nee, wat flut! :oo :(:)
Is ze ergens tegen aan gelopen?

In de box kun je wel het flemen op commando aanleren en spulletjes apporteren. Misschien is een snuffelmat, zoals bij hersenwerk met paarden, ook wel wat?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 23:55

Op zich lijkt het vooral een schaafwond, er is huid beschadigd, maar de enorme spierbundel die daaronder zit is niet beschadigd. Natuurlijk wel erg pijnlijk voor haar, en ze heeft er duidelijk ook pijn aan. Het punt is alleen dat het boven de knie zit, waardoor het hele been in het verband moest wat als ze de knie buigt (en dit is er zo een van de voorbenen zo ongeveer achter de oren) kunnen de hechtingen knappen en duurt het herstel langer.
En enerzijds wil ik de DA gewoon vertrouwen dat het echt wel goed gaat he, aan de andere kant, dat ze die voet over de toon kantelt vind ik niet heel fijn om te zien........ ben als de dood dat ze dat doet en dan haar balans verliest en een been breekt. Anderzijds, je kan haar ook niet opsluiten in een heel klein hokje........ dus ik schijt nu gewoon bagger. Bizar hoe een connectie ik heb met dit paard in 2 maanden tijd. Sommige mensen doen hier een jaar over.........

@fransje: ja ze is blijkbaar tegen een paal aangelopen en heeft daar haar been aan opengehaald. Mja, apporteren kan ook nog. Ze kan al van alles uit je tas stelen en je zakken rollen, op zich fijn als ze het dan ook weer terug brengt :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:15

Joya kan borstels aangeven! Heel handig ...soms :D

Het komt vast goed met haar! Als ze vanavond en morgen goed doorkomt ben je vast geruster :(:)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 00:18

Ja maar..... Brrrr.....

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:43

O wat een pech, beterschap voor het meisje :knuffel:
Die persoon die met haar is gaan lopen zal zich nu ook wel beroerd voelen.

Apporteren leren is leuk bij boxrust :j mijn ruin vond het prachtig, vooral pro-actief apporteren als in de borstel uit mijn hand jatten en dan met zijn zoetste gezicht aanbieden in ruil voor een snoepje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 01:25

Jemig... Net nu ook echt...

Nou hopelijk is ze zo wijs en doet ze rustig. Ik duim mee.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 02:14

irmaz schreef:
O wat een pech, beterschap voor het meisje :knuffel:
Die persoon die met haar is gaan lopen zal zich nu ook wel beroerd voelen.

Apporteren leren is leuk bij boxrust :j mijn ruin vond het prachtig, vooral pro-actief apporteren als in de borstel uit mijn hand jatten en dan met zijn zoetste gezicht aanbieden in ruil voor een snoepje :D

Thanks <3 en dank voor de lach. Ik had het nodig <3

Evamarie schreef:
Jemig... Net nu ook echt...

Nou hopelijk is ze zo wijs en doet ze rustig. Ik duim mee.

Ja klote moment ook echt.
Ze was redelijk klaar voor meer.....
En ik ben echt een beetje in shock merk ik. Ik vind beenwonden echt doodeng, en zeker dat haar hele been in het verband zit...... Ze is er ook zo wiebelig op. Anyway vanavond ging het nog goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 02:24

Hopelijk ben je nu niet wakker omdat je er niet van kunt slapen.

Ja, heb dat zelf ook met been wonden. Misschien kun je van iemand goedkoop een Webcam, babycam lenen?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 07:53

Och nee, wat balen voor jullie! Arm kind. Hopelijk geeft ze zich over aan haar lot, zodat eea zich snel en goed kan herstellen.

Dát wordt inderdaad spelletjes in de box bedenken. Leren wachten, voeremmer terugbrengen als ie leeg is (of dus laten vullen als ie leeg is). Aangezien ze probeert je zakken leeg te roven, leren schilderen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 08:46

Ik heb helemaal niet geslapen...... :=

Spelletjes idd maar bedenken. Pffff.....

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:11

Ik ga duimen dat ze er goed doorkomt!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:15

Hier wordt ook geduimd.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 09:35

Ze is oke *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Verdomme de vechtersbaas. En dat ze nu maar door vecht *\%/* *\%/* *\%/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:40

Yeeeeeeeeh wat gaaf.......

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 09:45

Ik heb weer een potje gehuild...... Man, dit paard he.......

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:55

Wat gaat er eigenlijk mis bij een onbekend mens? Welke move heeft ze gisteren gedaan zodat ze tegen de paal aan kwam?

Fijn dat ze oké is!! Het gaat je vast ook lukken haar comfortabeler te maken met onbekende situaties en mensen :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 09:58

Steigeren en vallen is gebeurd.

Ze is zo eenkennig :(:)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:37

Jee, wat vreselijk schrikken!!
Hopelijk gaat het allemaal goedkomen :(:)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:05

Beterschap voor je paard.

Ik ga naar aanleiding van dit topic ook eens denken aan clickeren. Al ben ik wat terughoudend omdat het me om de één of andere reden wat onhandig lijkt.

Ik heb ook een paard die ik dolgraag wat makkelijker uit zijn schulp zou willen laten kruipen. Geweldig braaf, lief, vriendelijk paard. Maar kan volledig dicht klappen.
Ik kan er werkelijk alles mee (vind de buitenwereld) Maar ik voel ergens echt nog een beperking. Hij kruipt te vaak in zijn schulp onder voor hem heftige omstandigheden (buitenwereld: maar hij is toch braaf, je moet hem alleen wat meer voorwaarts rijden, ik: "hij gaat dood vanbinnen')

Hoe vaak ik daar niet ergens mee gestaan heb dat hij explodeerde nadat ik afgestapt was. Hij is dus ook vreselijk beleefd en bezorgd om mijn lijf en ledenen. We hebben een prima relatie. Vinden elkaar echt oprecht leuk. Is ook gelijk de valkuil. Want we kunnen heel veel, maar ergens missen er een paar tussenstappen blijkbaar. Er zijn momenten dat ik hem gewoon niet (genoeg) kan helpen om dat laatste beetje ook los te laten.
En daar loop ik nu, na dat geknal met oud en nieuw, weer tegenaan. Geen heftige toestanden. Ik voel het gewoon aan zijn lijf. Die laatste 10%.....
Want ik weet dat die 10% weer bij elkaar aan optellen als ik niet oplet. En dat hij dan weer de verkeerde spiraal oppakt. Dan merk ik het gelijk met opzadelen. Zadel hem altijd los op op 900m2. Meestal staat hij dan heel vredig stil of loopt even 3 passen tot hij comfortabel staat. Als ik 'te ver' ben gegaan loopt hij weg als hij me aan ziet komen met het zadel.
Lastig lastig....

Overigens: geeeeen trauma paard. Een heel gewone jeugd gehad en op 2,5 bij mij gekomen. Hij heeft hooguit een trauma van de castratie en dan vooral van het ontbreken van de testosteron. Die had hij als zachtgekookt ei waarschijnlijk heel goed kunnen gebruiken....

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 11:22

Clickeren is niet onhandig, ik klak gewoon met mijn tong :j dus heb mijn clicker altijd bij me. Wat fijn is met ADHD :')
Denk idd dat met wat je vertelt het clickeren net het laatste stapje gaat zijn :)

@manubres: maar echt!!! Hartverzakking, werkelijk........ dat ze't ff nooit meer doet ook >;)

En ik ga haar paddock bekleden met zachte kussens overal. Damn

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:52

pol013 schreef:
Beterschap voor je paard.

Ik ga naar aanleiding van dit topic ook eens denken aan clickeren. Al ben ik wat terughoudend omdat het me om de één of andere reden wat onhandig lijkt.

Ik heb ook een paard die ik dolgraag wat makkelijker uit zijn schulp zou willen laten kruipen. Geweldig braaf, lief, vriendelijk paard. Maar kan volledig dicht klappen.
Ik kan er werkelijk alles mee (vind de buitenwereld) Maar ik voel ergens echt nog een beperking. Hij kruipt te vaak in zijn schulp onder voor hem heftige omstandigheden (buitenwereld: maar hij is toch braaf, je moet hem alleen wat meer voorwaarts rijden, ik: "hij gaat dood vanbinnen')

Hoe vaak ik daar niet ergens mee gestaan heb dat hij explodeerde nadat ik afgestapt was. Hij is dus ook vreselijk beleefd en bezorgd om mijn lijf en ledenen. We hebben een prima relatie. Vinden elkaar echt oprecht leuk. Is ook gelijk de valkuil. Want we kunnen heel veel, maar ergens missen er een paar tussenstappen blijkbaar. Er zijn momenten dat ik hem gewoon niet (genoeg) kan helpen om dat laatste beetje ook los te laten.
En daar loop ik nu, na dat geknal met oud en nieuw, weer tegenaan. Geen heftige toestanden. Ik voel het gewoon aan zijn lijf. Die laatste 10%.....
Want ik weet dat die 10% weer bij elkaar aan optellen als ik niet oplet. En dat hij dan weer de verkeerde spiraal oppakt. Dan merk ik het gelijk met opzadelen. Zadel hem altijd los op op 900m2. Meestal staat hij dan heel vredig stil of loopt even 3 passen tot hij comfortabel staat. Als ik 'te ver' ben gegaan loopt hij weg als hij me aan ziet komen met het zadel.
Lastig lastig....

Overigens: geeeeen trauma paard. Een heel gewone jeugd gehad en op 2,5 bij mij gekomen. Hij heeft hooguit een trauma van de castratie en dan vooral van het ontbreken van de testosteron. Die had hij als zachtgekookt ei waarschijnlijk heel goed kunnen gebruiken....

Mocht je willen starten met clickeren dan raad ik je wel met klem aan om je er eerst in te verdiepen. Dat kan door te lezen erover of video's erover te kijken. Ik heb zelf heel veel gratis videos op mijn YouTube kanaal staan, zie onderschrift :)
Of door les te nemen. Dan weet je zeker dat je direct goed start en ook echt profijt hebt van clickertraining.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:08

gelukkig lijkt het mee te vallen!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:08

Ik hoop dat het alles meevalt zeg, tot dan beterschap en voor jou sterkte met de schrik :(:)